Informacje
Swing woził betonowe bloki
Magdalena Nieniewska, Polskie Radio Szczecin,
dodane przez MQ; zmodyfikowane
Swing - nowy szczeciński tramwaj niskopodłogowy dziś w nocy przechodził kolejne ważne testy niezbędne do otrzymania homologacji. Tym razem tramwaj "podróżował" z pełnym obciążeniem.
Pasażerów zastąpiły betonowe bloki. - Każdy o wadze ponad 20 kilogramów - w sumie ponad 16 ton - mówi prezes spółki Tramwaje Szczecińskie Krystian Wawrzyniak. Takie testy są potrzebne, bo szczeciński Swing jest nietypowym wagonem. - To jest tramwaj zaprojektowany specjalnie dla Szczecina. W innych miastach takiego tramwaju nie ma. Jest dłuższy o prawie 2 metry od Swinga warszawskiego i gdańskiego.- Próby wypadły pomyślnie - zapewnia Zbigniew Dąbrowski.
Swing z zajezdni wyjechał kilka minut przed drugą w nocy. Cel - Basen Górniczy, czyli fragment trasy na jakiej jeździć będzie na co dzień oznaczony nr 7. Motorniczy Roman Mirek zachwalał pojazd. - Dostajemy wspaniałe narzędzie - powiedział.
Tramwaj na szczecińskie ulice wyjedzie z pasażerami na przełomie stycznia i lutego - zapewniono nas w magistracie. Łącznie do końca marca w Szczecinie ma być 6 Swingów wyprodukowanych przez bydgoską Pesę.
źródło: Polskie Radio Szczecin
Przeczytaj więcej na temat Przetarg na tramwaje niskopodłogowe:
- Nowy Swing w mieście (6.02.2013)
- Swingi w Szczecinie (28.01.2013)
- Tramwaje z dofinansowaniem (27.12.2012)