Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Tragiczny stan torów w Szczecinie. A miasta nie stać na remont

jm, Rynek Kolejowy,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

- Pomóżcie nam. Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe na Potulickiej - napisał do nas wzburzony Czytelnik. - Ze względu na ograniczone środki finansowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie - odpowiadają urzędnicy.
- Pomóżcie nam. Może Wy coś zdziałacie w tej sprawie? Niech się cała Polska dowie jak Szczecin dba o torowisko tramwajowe w ulicy Potulickiej. Zobaczcie zresztą sami Niech się cała Polska śmieje z nas. Może Urząd Miasta się wreszcie obudzi - napisał nasz Czytelnik. Załączył również film, na którym rzeczywiście torowisko przypomina bardziej kolejkę górską, niż miejską trasę.



- Doskonale wiemy jak wygląda to torowisko. Jego stan stwarza zagrożenie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym - przyznaje prezes Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak zaznaczając, że właścicielem torowisk jest miasto, a TŚ je tylko dzierżawi. Nie chce jednak uciekać od odpowiedzialności - Władze miasta też sobie zdają sobie sprawę ze stanu torów w ul. Potulickiej, cały czas zgłaszamy zresztą potrzebę remontu. Wiemy jednak, w jakim stanie są finanse miasta i jak mocno konsumowane są fundusze unijne. Miasto na pewno robi co może żeby te fundusze pozyskać - wierzy Wawrzyniak. Remontu jednak w najbliższej przyszłości nie będzie.

Miasto nie ma pieniędzy na Potulicką



- Miasto planuje modernizację ul. Potulickiej wraz z wymianą torowiska tramwajowego i przebudową pętli tramwajowej. Ze względu na ograniczone środki finansowe i realizowane inne inwestycje tramwajowe ul. Potulicka przebudowana będzie w późniejszym terminie - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Dariusz Wołoszczuk z Urzędu Miasta.

Urzędnicy miejscy tłumaczą, że obecne i planowane inwestycje tramwajowe w Szczecinie mają wartość aż pół miliarda złotych - Modernizowany jest najważniejszy węzeł tramwajowy - Brama Portowa, przebudowywana jest ul. Arkońska i Niemierzyńska wraz z infrastrukturą torową, przygotowujemy się do modernizacji pętli w Lesie Arkońskim i budowy pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Dodatkowo w tym programowaniu unijnym będziemy w ramach środków z POiŚ modernizować torowisko na ul. Energetyków i Gdańskiej wraz z modernizacją pętli na Basenie Górniczym torowisko w al. Piastów i na ul. Wawrzyniaka, rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską. Rozbudowana zostanie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego - wylicza Wołoszczuk.

Trzebaby przebudować całą ulicę



Dlaczego, skoro są prowadzone przedsięwzięcia na taką skalę, brakuje pieniędzy na remont jednego torowiska? - To ostatnie takie zaniedbane miejsce. Problemem jest to, że to nie jest kwestia tylko układu torowego, ale i drogowego. Źle wykonana jest podbudowa całej ulicy, poprowadzonej na trudnym gruncie. Remont samego torowiska nic tu nie da. A przebudowa całej ulicy to już bardzo duża inwestycja - tłumaczy prezes Tramwajów Szczecińskich.

Na pewno nie uda się sfinansować przebudowy ulicy Potulickiej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. - Ten projekt modernizacji torowisk jest zamknięty - stwierdza Wawrzyniak. Szansą może być na przykład dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jednak w najbliższym czasie lunapark w ulicy Potulickiej nie zniknie.

źródło: Rynek Kolejowy

22 komentarze