Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Kontrakt na tramwaje: odsłona druga

Mirosław Winconek, 24Kurier,

dodane przez MQ

Jeszcze w tym tygodniu do wszystkich firm, które zainteresowane są dostawą 22 niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina, powinna dotrzeć specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Tym samym zaczyna się długo oczekiwany drugi i rozstrzygający etap przetargu na kontrakt wart około dwustu milionów złotych.
Po fazie wyjaśnień i weryfikacji dokumentów oraz odwołaniu jednego z potencjalnych oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych spółka "Tramwaje Szczecińskie" może wreszcie zaprosić do udziału w zasadniczej części przetargu producentów, którzy zabiegają o zlecenie. W gronie potencjalnych dostawców jest bydgoska Pesa (jej seria 6 składów pod nazwą "swing" dotąd jeździ po Szczecinie). Oprócz niej do rywalizacji o zamówienie stanęły Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania oraz czeska Skoda. Czwarty wnioskodawca to hiszpańska firma Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. z siedzibą w Beasain.

Dłuższa niż wcześniej zakładano procedura wyboru kontrahenta to skutek zastrzeżeń jednego z nich do treści niektórych wymogów formalno-prawnych, jakie spółka "TS" sformułowała w ogłoszeniu o przetargu. Odwołanie do KIO złożyła hiszpańska firma Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.. Jak poinformowała nas Małgorzata Stręciwilk, rzeczniczka prasowa KIO, postępowanie odwoławcze zostało umorzone, a orzeczenie w tej sprawie zapadło w miniony piątek.

- Ostatecznie uznaliśmy argumenty hiszpańskiego oferenta, a ten nie wniósł sprzeciwu, więc rozstrzygnięcie KIO mogło być tylko właśnie takie o umorzeniu postępowania. A to oznacza, że nie ma już przeszkód, by wszystkie cztery firmy złożyły nam kompletne oferty, zgodnie z warunkami, jakie postawimy im jako zamawiający - wyjaśnił Krystian Wawrzyniak, prezes "TS".

Całkowity orientacyjny wydatek na nowy tabor, który do Szczecina ma trafić najpóźniej do grudnia 2014 r., uwzględniając w puli jeżdżące na razie niskopodłogowce Pesy, to ponad 244 mln zł. Na początku tego roku spółka "Tramwaje Szczecińskie" - jak już informowaliśmy - podpisała umowę z Bankiem Millennium, który udzieli jej kredytu do kwoty 80 mln zł na zakup tych tramwajów. To pieniądze na wkład własny. Reszta ma pochodzić z eurodotacji, zapisanej w unijnym Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko.

Kredyt tramwajowy spłacany będzie od 2016 r. przez następnych osiem lat środkami z podwyższenia kapitału zakładowego spółki "TS", gwarantowanego w planach finansowych miasta, jak również tymi z ostatecznego rozliczenia przewidzianej na inwestycję unijnej dotacji. W części POIiŚ, przy której podziale pośredniczy ministerstwo infrastruktury, zapisanych zostało 117 mln zł na zakup w sumie 28 wagonów. Jednym z zabezpieczeń kredytu będzie zastaw dotąd kupionych 6 niskopodłogowców, jak i następnych zakontraktowanych w toczącym się właśnie przetargu składów.

źródło: 24Kurier

brak komentarzy