Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Długi rozbieg do szybkiego tramwaju

Mirosław Winconek, 24Kurier,

dodane przez MQ

O kolejne dwa tygodnie wydłużony został termin składania ofert w przetargu na budowę pierwszego odcinka trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Najpierw powodem poślizgu były zastrzeżenia do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy magistrat już piąty raz przesunął datę graniczną, dając dodatkowy czas potencjalnym wykonawcom na zgłoszenia.
Te przekładanki teraz miejscy urzędnicy tłumaczą koniecznością udzielania wyjaśnień do zmian i modyfikacji wprowadzonych do specyfikacji istotnych warunków zamówienia z powodu licznych pytań od firm zainteresowanych startem w rywalizacji o kontrakt.

Sam przetarg na budowę linii SST z Basenu Górniczego do ul. Turkusowej w Zdrojach ogłoszony został jeszcze w końcu lipca z terminem przyjmowania ofert do 12 września.Po tym, jak Energopol Szczecin i Erbud zakwestionowały postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia i poskarżyły się Krajowej Izbie Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych termin wydłużono do 1 października. Izba nakazała miastu poprawić zapisy ogłoszenia o przetargu. Według orzeczenia KIO, trzeba było zmienić m.in. postanowienia dotyczące wymogów w zakresie wiedzy i doświadczenia, obowiązków zamawiającego, czyli miasta, związanych z przekazaniem placu budowy, czasu uzgodnień między inżynierem kontraktu a miastem, prawa do żądania podwyższonego wynagrodzenia za prace wykraczające poza te uwzględnione w specyfikacji do przyszłego kontraktu.

Jeszcze we wrześniu jednak i pierwszą z październikowych dat anulowano. Potem były kolejne dwie korekty na 16 bm. i na jutro. Tyle że i ten ostatni termin jest już nieaktualny. Nowy, a piąty z rzędu, to 13 listopada.

Budowa linii SST (na początek odcinek długości ok. 4 km) ma kosztować - wedle szacunków - co najmniej 220 mln zł. Władze miasta wciąż zabiegają o środki na jej sfinansowanie z unijnej dotacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wniosek złożony wiele miesięcy temu w rządowym Centrum Unijnych Projektów Transportowych przechodzi kolejne etapy weryfikacji. Z aktualnych zapisów na liście kluczowych projektów indywidualnych, ujętych w POIiŚ, wynika, że na tramwajowy szlak do Zdrojów Szczecin może dostać nieco ponad 106 mln zł. Miasto liczy, że umowę na dofinansowanie uda się podpisać przed końcem tego roku.

Jak dotąd rozstrzygnięty został (na początku października) inny przetarg na inżyniera kontraktu. Zarządzanie, koordynacja, kontrola, nadzór i rozliczenie inwestycji przypadnie szczecińskiemu Przedsiębiorstwu Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST. W założeniu inżynier kontraktu ma być gotowy do pracy już od listopada, a nieprzekraczalny termin wykonania i rozliczenia całego projektu to grudzień 2014 roku.

źródło: 24Kurier

brak komentarzy