Informacje
Częstochowa: Częstochowskie twisty przejechały w sumie już milion kilometrów
th, Gazeta.pl,
dodane przez X
Częstochowa pierwsza kupiła całkowicie niskopodłogowe tramwaje na skrętnych wózkach - gdzie indziej "niskie" wagony miały sztywne wózki, przez co szybciej zużywają się tory. Bądź też wózki były obrotowe, ale niska podłoga tylko w części pojazdu. O doświadczeniach z eksploatacji różnych pojazdów rozmawiają w Częstochowie w środę i czwartek "torowcy" z tramwajowych miast z całej Polski.
MPK Częstochowa jest gospodarzem tzw. komisji torowej Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, w której przewoźnicy wymieniają się doświadczeniami. W tym roku przewodnim tematem będą skutki użytkowania nowych typów tramwajów dla torowisk i otoczenia.Tramwaje niskopodłogowe są wygodne dla pasażerów - ale zarazem bardziej wymagające wobec torowisk. A to dlatego, że najczęściej stosuje się w nich zajmujące mało miejsca sztywne wózki (nieruchome wobec pudeł wagonów). Efektem ubocznym jest szybsze zużywanie się szyn, zwłaszcza na zakrętach. Przy tym torowiska muszą być w dobrym stanie, by w ogóle mógł po nich jeździć taki tabor. czytaj dalej…
źródło: Gazeta.pl
brak komentarzy