Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin komunikacja miejska

Przetarg na koncepcję drugiego etapu SST

za ZDiTM,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

W Biuletynie Zamówień Publicznych opublikowano ogłoszenie o przetargu na opracowanie dokumentacji wraz z wszelkimi uzgodnieniami, planowanymi kosztami prac projektowych oraz planowanymi kosztami robót budowlanych w ramach zadania pn. "Koncepcja przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST)".
Zamówienie podzielone jest na trzy części.

Część pierwsza obejmuje analizę komunikacyjną. W jej ramach wykonawca będzie zobowiązany do wykonania badania preferencji pasażerskich (na podstawie badania ankietowego na grupie minimum 1500 osób) oraz badania potoków pasażerskich. Wykonawca powinien wyznaczyć główne generatory ruchu, a następnie w oparciu o powyższe dane wyznaczyć więźbę ruchu. Wykonawca powinien przy tym przeanalizować również planowane na prawobrzeżu inwestycje infrastrukturalne, przemysłowe i komercyjne, które mogą mieć wpływ na ruch pasażerów.

Część druga to studium korytarzowe. W ramach tej części, na podstawie danych zebranych w części pierwszej, wykonawca na przygotować opracowanie graficzne i opisowe. Powinno ono zawierać wyznaczenie optymalnych korytarzy pod względem ruchu pasażerskiego w minimum trzech wariantach. Wykonawca ma przeanalizować rozmieszczenie przystanków i węzłów przesiadkowych pod względem optymalnego dostępu do linii tramwajowej oraz sprawnych przesiadek między różnymi środkami transportu, a także rozmieszczenie parkingów Park&Ride i Bike&Ride. Analiza powinna uwzględniać zapisy studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

W ramach drugiej części wykonawca ma również zaproponować lokalizację zajezdni tramwajowej i podstacji trakcyjnych, a także przedstawić analizę zmian w układzie komunikacyjnym.

Część trzecia obejmuje analizę techniczną, w ramach której wykonawca powinien przygotować koncepcję techniczną w trzech wariantach, wybranych na etapie studium korytarzowego. W ramach tej części przygotowany zostanie opis techniczny, uzyskane zostaną wstępne opinie i uzgodnienia, a także przygotowany zostanie kosztorys.

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia konsultacji społecznych, prowadzenia serwisu internetowego, w którym przedstawiane będą materiały dotyczące realizacji poszczególnych części zamówienia, a także utworzenia stałego punktu konsultacyjnego, czynnego przez minimum 4 godziny dziennie w dni robocze, w którym mieszkańcy będą mogli zapoznać się z materiałami z aktualnego etapu wykonywania zamówienia, a także będą mogli wnosić swoje uwagi i opinie.

Na zrealizowanie pierwszej części zamówienia wykonawca będzie miał 60 dni od dnia podpisania umowy, na wykonanie drugiej części - 120 dni od dnia podpisania umowy, a na wykonanie części trzeciej - 150 dni, jednak nie później niż do 15 listopada 2016.

Otwarcie ofert nastąpi 6 maja w siedzibie ZDiTM.

30 komentarzy