Encyklopedia

description Škoda 03 T

dodane 8.03.2007, godz. 19:16 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 2.04.2011, godz. 23:10 przez zdjęcie profilowe użytkownika MQ MQ

28.04.2007
Dodano tabelkę oraz uzupełniono informacje odnośnie daty debiutu w Pilźnie. zdjęcie profilowe użytkownika X X
Škoda 03 T (inaczej Astra lub Anitra) to trójczłonowy tramwaj produkowany od 1997 roku w zakładach Škoda Holding w Pilźnie (Czechy).

Jest to jednokierunkowy tramwaj z podłogą obniżoną w 50%. Wejście do środkowego członu jest na wysokości 35 cm. Pudło wagonu jest ustawione na dwóch wózkach z silnikami asynchronicznymi. Poszycie wagonu jest wykonane z materiału sztucznego, dzięki czemu nie występuje efekt korozji.

Tramwaje miały być produkowane w taki sposób, by można było w nich zamontować różne typy sprzętu. Škoda chciała być bardzo elastyczna, dla odbiorców swoich produktów. Tak jak wyżej wspomniano w wozach montowano różne silniki (w standardzie był dostępny - silnik asynchroniczny produkowany również przez Škodę), posiadały zróżnicowany design wnętrza i systemy informacji pasażerskiej.

Tramwaje dla Pilzna i Ołomuńca zostały również dodatkowo wyposażone w akumulatory, które pozwalają na swobodne przejechanie przez myjnię.

Anitra została przeznaczona jedynie na rynek czeski. Pierwszy prototypowy egzemplarz pojawił się na liniach w Pilźnie w dniu 16 lipca 1998 roku. Dziś jest to najliczniejsza rodzina tramwajów niskopodłogowych eksploatowanych w Czechach.

Škodę 03 T produkowano w ośmiu wersjach:
  • 03 T0 (1997 - Pilzno) - prototypy
  • 03 T1 (1998 - Ołomuniec, Ostrawa)
  • 03 T2 (1999 - Ołomuniec, Ostrawa, Pilzno)
  • 03 T3 (1999 - Ołomuniec, Pilzno)
  • 03 T4 (2000 - Pilzno, Ostrawa)
  • 03 T5 (2001 - 2002 - Brno, Most, Ostrawa)
  • 03 T6 (2003 - 2005 - Brno)
  • 03 T7 (2005 - Brno)

Dalszym egzemplarzem rozwojowym jest Škoda 05 T .
na podstawie Wikipedia.pl, Wikipedia.cs
opracował Michał Pilaszkiewicz