Encyklopedia

description Škoda 06 T

dodane 7.07.2007, godz. 22:47 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 29.02.2008, godz. 0:21 przez zdjęcie profilowe użytkownika MQ MQ

Po wyprodukowaniu tramwaju 05 T, nadeszła kolej na wyprodukowanie następnego wynalazku. Oznaczono go jako model 06 T. Budowa tramwaju zbliżona jest do 05 T poprzez pięcioczłonową zabudowę oraz brak wymiany ściany przedniej przez co jest mylony z 05 T. Tym razem zbudowano dwukierunkowy pojazd z 65 % udziałem niskiej podłogi oraz klimatyzacją zamontowaną również dla przedziału pasażerskiego. Do zmian w stosunku do swego poprzednika można zaliczyć również to, iż w wagon można dostosować do różnych wózków, tzn. można w nich zamontować wózki o rozstawie osi 950 mm, 1000 mm i 1435 mm oraz wymianę trzeciego członu na niskopodłogowy. Po obu stronach posiada dziewięć skrzydeł drzwiowych - jedne pojedyncze (prowadzące do kabiny motorniczego) i osiem podwójnych. Drzwi znajdują się po obu stronach pojazdu. Wagon osiada na trzech wózkach: dwóch (I i III) skrajnych oraz jednym (II) tocznym. Zamontowano w nim również cztery asynchroniczne silniki, każdy o mocy 115 kW. Pantograf został zamontowany na środkowym, trzecim członie. Tramwaje zostały wyposażone w mozaikowe wyświetlacze.

Po raz pierwszy zostały zaprezentowane na targach InnoTrans 2006 odbywających się w Berlinie. Od połowy października 2006 roku zostały wysłane na testy do Bratysławy.

Łącznie ma zostać wyprodukowanych 9 takich wagonów, które zostały zakupione przez włoskie miasto Cagliari, gdzie obsługiwać będą podmiejskie, wąskotorowe linie tramwajowe. Jest to pierwsze zamówienie dla Škody od zagranicznego przewoźnika. Wszystkie mają być dostarczone do końca 2007 roku.
na podstawie: Wikipedia.pl, Wikipedia.cz, Wikipedia.sk, Infobus
opracował: Michał Pilaszkiewicz
Zobacz też: Škoda 03 T, Škoda 05 T