Encyklopedia
Škoda 06 T
dodane przez mike_1994; zmodyfikowane przez man
Po wyprodukowaniu tramwaju 05 T, nadeszła kolej na wyprodukowanie następnego wynalazku. Oznaczono go jako model 06 T. Budowa tramwaju zbliżona jest do [[05t|05 T]] poprzez pięcioczłonową zabudowę oraz brak wymiany ściany przedniej przez co jest mylony z 05 T. Tym razem zbudowano dwukierunkowy pojazd z 65% udziałem niskiej podłogi oraz klimatyzacją zamontowaną również dla przedziału pasażerskiego. Do zmian w stosunku do swego poprzednika można zaliczyć również to, iż wagon można dostosować do różnych wózków, tzn. można w nich zamontować wózki o rozstawie osi 950 mm, 1000 mm i 1435 mm oraz wymianę trzeciego członu na niskopodłogowy. Po obu stronach tramwaj posiada dziewięć skrzydeł drzwiowych - jedne pojedyncze (prowadzące do kabiny motorniczego) i osiem podwójnych. Drzwi znajdują się po obu stronach pojazdu. Wagon osiada na trzech wózkach: dwóch (I i III) skrajnych oraz jednym (II) tocznym. Zamontowano w nim również cztery asynchroniczne silniki, każdy o mocy 115 kW. Pantograf został zamontowany na środkowym, trzecim członie. Tramwaje zostały wyposażone w mozaikowe wyświetlacze.
Po raz pierwszy zostały zaprezentowane na targach InnoTrans 2006 odbywających się w Berlinie. Od połowy października 2006 roku zostały wysłane na testy do Bratysławy.
Łącznie w latach 2006-2007 wyprodukowano 9 takich wagonów, które zostały zakupione przez włoskie miasto Cagliari, gdzie obsługują podmiejskie, wąskotorowe linie tramwajowe. Było to pierwsze zamówienie dla Škody od zagranicznego przewoźnika.
na podstawie: Wikipedia.pl, Wikipedia.cz, Wikipedia.sk, Infobus
opracował: Michał Pilaszkiewicz
aktualizacja: man