Encyklopedia

Konstal 105NaDK

dodane przez mike_1994; zmodyfikowane przez kajetansz

Konstal 105NaDK jest oznaczeniem dwukierunkowych składów powstałych w 2004 roku w Poznaniu do obsługi linii, na których odbywają się remonty.

Powstały one z połączenie tramwaju typu 105Na, wraz z doczepą 105NaD. W drugim wagonie dodano z tyłu kabinę motorniczego. Z obu stron składu znajdują się światła przednie i tylne. Niestety drzwi znajdują się tylko po jednej stronie. Oczywiście większą modernizację przeszedł pierwotny wagon doczepny, w którym zostały przeniesione szafki bezpiecznikowe na tyły wagonu. Ściana w drugim wagonie oraz kabina motorniczego jest identyczna jak w pierwszym. Gdyby nie siedzenia w drugim wagonie, które są odwrócone w kierunku jazdy, wagony byłyby swoim lustrzanym odbiciem.

Tramwaj został stworzony jako zastępczy na linie, na których czynny jest na przykład tylko jeden tor. Na co dzień jednak tramwaje kursują jako zwykłe tramwaje jednokierunkowe.

Do dziś powstały trzy składy tego typu, które eksploatuje MPK Poznań. Ich numery to: 98+97, 118+117 oraz 211+212.
na podstawie: Wikipedia, Tramwaje w Polsce
Opracował: Michał Pilaszkiewicz
Współpraca: paki
Producent:
Konstal
Model:
105NaDK
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
4 (2-2-2-2)
Długość:
13,50 m
Szerokość:
2,40 m
Wysokość:
3,06 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
16 500 kg
Wysokość podłogi:
910 mm
Liczba i moc silników:
4 x 41,5 kW
Liczba miejsc siedzących:
20
Liczba miejsc ogółem:
125
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie
Zobacz też: Konstal 105NKonstal 105Na