Encyklopedia

description Liniowo-historyczne 105N 720+701

dodane 5.12.2004, godz. 19:10 przez zdjęcie profilowe użytkownika Phobos Phobos; zmodyfikowane 13.03.2008, godz. 22:22 przez zdjęcie profilowe użytkownika Pepe Pepe

13.03.2008
Dodano informację o przeprowadzonym remoncie. zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994
Liniowo-historyczny skład 105N to najogólniej mówiąc, skład 720+701. Nosi on miano historycznego, ponieważ został przywrócony do wyglądu zbliżonego do pierwszych wagonów tego typu w Polsce.

Wagony te, podobnie do rzeszy innych, w trakcie eksploatacji został upodobniony do wagonów serii 105Na, jednak w roku 1999 z inicjatywy STMKM przywrócono mu niewielkie szyby nad drzwiami oraz w kabinie motorniczego. Z powodu tego charakterystycznego elementu, potocznie określany jest "szybkowcem". Drugą, najbardziej rzucającą się w oczy jego cechą jest malowanie czerwono-kremowe zbliżone do oryginalnego.

W roku 2003 skład przeszedł kolejny remont w Centralnych Warsztatach, z którego wrócił już ze statycznymi przetwornicami oraz odświeżonym lakierem. Niestety w warunkach eksploatacji na szczecińskich torowiskach, po 4 latach skład ten prezentował się nie lepiej od innych wozów liniowych. Na początku 2007 roku pojawiły się pogłoski o wysłaniu go do rewitalizacji (z zachowaniem cech historycznych) do Wydziału Napraw Taboru, jednak sprawa stanęła w miejscu. Na szczęście dnia 19 listopada 2007 roku skład udał się do Warsztatów. Podczas remontu wymieniono mu blachy, dogłębnie oczyszczono wagony i usunięto klasyczne listwy na burtach. 4 stycznia 2008 roku skład został odebrany po remoncie. Zadebiutował 6 stycznia 2008 roku na linii 2.
Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.
Zobacz też: Konstal 105N