Encyklopedia
Konstal 110N
dodane przez mike_1994; zmodyfikowane przez man
W latach 90. ubiegłego wieku Konstal rozpoczął nowy projekt, tym razem nad średniopodłogowym, wieloczłonowym tramwajem. Miał on nosić nazwę Konstal 110N.
„Stodziesiątka” miała mieć podłogę na wysokości 70 cm oraz trzy człony. Niestety żadne z ówczesnych miast nie było zainteresowane kupnem tramwaju „nowej” generacji. Stawiano bowiem nadal na rodzinę „stopiątek” - jej modernizacje oraz nowsze odmiany. Do tego typu projektowano również tzw. przekształtnik tyrystorowy, który miał stanowić jeden z elementów napędowych. Wagon miał być podobny do ówczesnych wagonów GT6N.
W latach 1993-1994 powstał szkielet wagonu, jednak nikt nie był nim zainteresowany. Zaniechano wówczas prace konstrukcyjne. W niedalekim czasie powstał kolejny projekt - 110Nx. Obejmował on dokończenie prac konstrukcyjnych na obecnym szkielecie wagonu 110N, lecz z jedną istotną zmianą - miała to być konstrukcja niskopodłogowa.
Po nieudanych pracach szkielet zezłomowano. Do dziś niewiele pozostało po tym projekcie.
na podstawie: Tramwaje w Polsce kiedyś i dziś, Muzeum Komunikacji Tramwajowej GOP
opracował: Michał Pilaszkiewicz