Encyklopedia
Jelcz 120MM/1
dodane przez konjo; zmodyfikowane przez
man
Dostawa do Dąbia
Pierwsze sztuki Jelczy 120MM/1 z dąbskiej zajezdni wyjechały na trasy w styczniu 1997. Pierwszych siedem autobusów było wyprodukowanych w 1996 roku, jednak przydzielono im numery taborowe niezgodnie z przyjętym schematem ich nadawania - od 2744 do 2750.
W marcu 1997 do swoich „braci” dołączyły wyprodukowane już w 1997 roku kolejne Jelcze 120MM/1. Czterem pozostałym „stodwudziestkom” nadano numery taborowe 2740-2743.Stosunkowo szybka emerytura
Kierownictwo SPA Dąbie - pomimo dość młodego wieku pojazdów (w zależności od egzemplarza, 2 lub 3 lata młodszych od klonowickich Jelczy 120M oraz nawet 7 lat młodszych od najmłodszych M11) - już w 2006 roku zdecydowało się na wytypowanie pierwszych egzemplarzy Jelczy 120MM/1 do sprzedaży w zamian za wprowadzane do eksploatacji, o kilka lat starsze sprowadzane z Niemiec MAN-y.W 2006 roku ze stanu dąbskiej zajezdni skreślono pięć Jelczy 120MM/1. Wybór padł na wozy o numerach 2742, 2743, 2744, 2747 i 2750.
Z początkiem 2007 roku zdecydowano się na wycofanie Jelcza o numerze 2749, zaś w marcu 2007 autobusu 2746. W maju 2007 kolejne trzy dąbskie „stodwudziestki” zostały wycofane z eksploatacji - 2740, 2741 oraz 2748. Pod koniec maja 2007 roku sprzedano 6 egzemplarzy, większość z przeznaczeniem na części zamienne. Następne dwie sztuki z dniem 30 maja zostały wycofane z ruchu liniowego i na przełomie czerwca i lipca 2007 roku również sprzedane.Wóz 2747 wywieziono na lawecie w głąb Polski 23 sierpnia 2007.
Jedynym jeżdżącym wówczas pojazdem z tej serii pozostał egzemplarz o numerze 2745. W końcu przyszła i na niego pora - 25 lutego 2009 autobus wykonał swoją ostatnią liniową służbę na trzeciej brygadzie linii 64, po czym jeszcze przez jakiś czas postał na płycie zajezdni Dąbie. Pojazd opuścił Szczecin 13 marca 2009 roku.
Paradoksalnie, choć mogłoby się wydawać, że właśnie wtedy zakończyła się historia szczecińskich Jelczy 120MM/1, okazało się, że po sprzedaży pojazdu 2741, autobus w 2007 roku został odkupiony przez Zakład Naprawy Samochodów w Solcu Kujawskim, kompleksowo wyremontowany, zmodernizowano jego wygląd i sprzedano przewoźnikowi KMŁ Łomianki, gdzie otrzymał numer taborowy 32. Autobus służył u przewoźnika do 2015 roku.na podstawie: Komunikacja miejska w Szczecinie i Policach, IGKM oraz informacji własnych opracował: konjo
aktualizacja: man
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat