Encyklopedia
Jelcz 120MM/1
dodane przez konjo; zmodyfikowane przez
man
Jelcz 120MM/1 jest jedną z wersji rozwojowych zwykłych 120M. Egzemplarze jeżdżące po Szczecinie, poza zestawem tablic elektronicznych, zewnętrznie nie różnią się od swoich poprzedników z Polic. Wszystkie pochodzą z trzeciej dostawy Jelczy, która w całości trafiła do zajezdni Dąbie. Przybycie tych pojazdów, zakończyło w Szczecinie eksploatację Jelczy PR110. Część mechaniczna podobnie jak w klonowickich 120M to silnik MAN D 0826 LUH 12 i skrzynia biegów Voith.
Pomimo swojego wieku (w zależności od egzemplarza, 2 lub 3 lata młodsze od klonowickich Jelczy 120M oraz nawet 7 lat młodsze od najmłodszych M11, kierownictwo SPA Dąbie zdecydowało się na wytypowanie w 2006 roku pierwszych egzemplarzy do sprzedaży w zamian za wprowadzane do eksploatacji, sprowadzane z Niemiec autobusy MAN NL202 oraz NL262. Pod koniec maja 2007 roku sprzedano 6 egzemplarzy, większość z przeznaczeniem na części zamienne. Następne 2 sztuki z dniem 30 maja zostały wycofane z ruchu liniowego i na przełomie czerwca i lipca 2007 roku również sprzedane. Wóz 2747 wywieziono na lawecie w głąb Polski 23 sierpnia 2007. Jedynym jeżdżącym jeszcze pojazdem z tej serii pozostał egzemplarz o numerze 2745. W końcu przyszła i na niego pora. 25 lutego 2009 pojazd wykonał swoją ostatnią liniową służbę na linii 64/3 po czym jeszcze kilka dni postał na płycie zajezdni Dąbie. Pojazd opuścił Szczecin 13 marca 2009 roku.
na podstawie: Komunikacja miejska w Szczecinie i Policach, IGKM oraz informacji własnych opracował: konjo
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat