Encyklopedia

description MAN Lion's City LL (A26)

dodane 18.02.2007, godz. 16:45 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 12.01.2008, godz. 12:08 przez zdjęcie profilowe użytkownika X X

12.01.2008
Dodano opis hasła zdjęcie profilowe użytkownika X X
Po wprowadzeniu oznaczeń "Lion’s City" zmianie uległy nazwy całej dotychczas produkowanej serii autobusów. MAN NL313-15 otrzymał nowe oznaczenie MAN Lion’s City LL.


MAN Lion’s City LL jest pojazdem produkowanym do 2005 roku jako następca MANa NL313-15. Został skonstruowany na podwoziu A26 Autobusy te mają 15 metrów długości, przez co na swój pokład mogą zabrać ponad 30 pasażerów więcej. W tym pojeździe został zamontowany 6-cio cylindrowy silnik MAN D2866 LUH 26 o mocy 310 koni mechanicznych. Zamontowano sześciobiegową skrzynię biegów znanej firmy VOITH (model 864 3.E). Tak zwana "deskorolka" posiada trzy pary drzwi oraz dzięki modułowej budowie w 2006 roku posłużył jako człon "B" do - jak na razie - najdłuższego autobusu miejskiego marki MAN – MANa Lion’s City GXL. Z piętnastometrowca posłużyły 4 ostatnie moduły autobusu z czego drzwi zostały przesunięte bliżej trzeciej osi pojazdu.

MAN Lion’s City LL w Europie



Dzisiaj większość Lion'sów City LL zakupionych przez wielu przewoźników na świecie posiadają napęd gazowy CNG. Obecnie autobusy te eksploatowane są przez: Swebus Malmö (Szwecja, wyłącznie o napędzie CNG), Promet Split (Bośnia i Hercegowina) oraz Dr. Richard Linien (Austria).

MAN Lion’s City LL w Polsce



Jak na razie w Polsce Lion’s City LL nie doczekał się debiutu. W 2005 roku na ulicach Rzeszowa, Wrocławia, Wejherowa, Warszawy oraz Gdyni testowany był tego typu model ale o gazowym napędzie CNG. Podobne autobusy – MAN-y NL313-15 są eksploatowane w Szczecińsko-Polickim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym od 2002 roku.
na podstawie: Infobus, Fotogaleria Transportowa TWB, MAN Nutzfahrzeuge
opracował: Michał Pilaszkiewicz