Encyklopedia

description LHB

dodane 12.05.2007, godz. 9:44 przez DamTram; zmodyfikowane 13.03.2008, godz. 23:25 przez zdjęcie profilowe użytkownika MQ MQ

Pierwsza, a zarazem ostatnia partia 15 wagonów typu LHB przybyła do Szczecina w 1930 roku. Oznaczono je numerami od 165-179. Wagony LHB to pojazdy motorowe, dwukierunkowe, wyposażone tylko w jedną parę dwuskrzydłowych drzwi z każdej strony, usytuowanych na środku pudła. Ponadto wagony były niskowejściowe, a więc posiadał część niskopodłogową stanowiącą około 20% całej podłogi. Pojazdy wyposażone były w dwa silniki USL-311a o mocy 62,5 kW każdy. Wewnątrz tramwaje mieściły 24 pasażerów na miejscach siedzących i około 50 na miejscach stojących. Kursowały one w składach z wagonami typu Niesky i Wismar. Po II wojnie światowej, w grudniu 1945 roku Zarząd Miasta, poszukując pieniędzy, sprzedał do Poznania 30 wagonów tramwajowych, wśród których znalazło się 7 wagonów LHB (numery 165, 166, 168, 170, 173, 175 i 177). Pozostałe wagony kursowały liniowo do przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku, po czym wszystkie zostały przebudowane na doczepy bierne otrzymując numery taborowe z zakresu 516”-521”, a także 524 i 525.
na podstawie: "120 lat komunikacji w Szczecinie", Remigiusz Grochowiak, swiatowy.org
Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 0
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat