Encyklopedia
Linia 101: Plac Rodła - Police Jasienica
dodane przez jas59; zmodyfikowane przez
man
Trasa: Plac Rodła – Matejki – Gontyny – Sczanieckiej – Wilcza – Obotrycka – Pokoju – Szosa Polska – Przęsocin: Szczecińska – Szczecin: Przęsocińska – Police: Asfaltowa – Wojska Polskiego – Plac Chrobrego – Kościuszki – Jasienicka – Kuźnicka – Jasienicka – Dworcowa – Piastów – Police Jasienica Pętla
Historia linii
1 lutego 1973 roku zwiększono ilość taboru do 16 autobusów w obsłudze porannej, które jeździły z 6-7 minutową częstotliwością, a 28 października 1975 roku zmniejszono obsługę poranną o 1 autobus z powodu braków taborowych.
9 stycznia 1976 roku zwiększono obsługę linii o 2 autobusy po szczycie. W tym czasie wprowadzono również przerwy na posiłek w Jasienicy i na Placu Hołdu Pruskiego. Wydłużono również czas kursowania linii do godziny 21:00. Na placu Hołdu Pruskiego trzymano rezerwę.
Linia 101 była linią pozamiejską i obowiązywały na niej opłaty strefowe. Opłaty za każdą rozpoczętą strefę taryfową pobierane były tak jak za przejazd całej strefy, opłaty za przejazdy pomiędzy pojedynczymi przystankami równały się opłatom za jedną strefę taryfową.
W związku z wycinką drzew w ciągu ulicy Szosa Polska w dniach 15 – 28 czerwca 1978 roku linia 101 jeździła objazdem przez ulicę Nehringa, Kościelną i Stołczyńską.
Linia na tej trasie jeździła do 19 grudnia 1986 roku. W tym okresie wydłużano trasę, zwiększano lub zmniejszano ilość taboru kursującego na linii oraz zawieszano niektóre kursy.
19 grudnia 1986 roku przeniesiono przystanek końcowy na Plac Rodła.
W latach 90. na linii 101 wprowadzono niektóre kursy z podjazdem pod Zakłady Chemiczne. Początkowo tylko niektóre brygady obsługiwała zajezdnia Police, a od połowy lat 90-tych przejęła ją w całości. Od 2 grudnia 2007 roku linia w zamian za linię 58 kursuje ulicami Ogrodniczą, Ludgardy, Zagórskiego obsługując osiedle Bukowo.
Na wniosek pasażerów, od 6 listopada 2017 roku wprowadzone zostały kursy przez ulicę Piotra i Pawła w Policach (ulicami Piotra i Pawła oraz Brzozową).
Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych przez WPKM, MZK, oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy