Encyklopedia

description Linia 104: Podjuchy - Dolna Odra

dodane 1.11.2008, godz. 19:54 przez zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59; zmodyfikowane 16.03.2010, godz. 11:13 przez zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59

16.03.2010
Poprawiono datę utworzenia linii zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
04.11.2008
Poprawiono błędy w haśle zdjęcie profilowe użytkownika Pepe Pepe
Trasa: Podjuchy – Metalowa – Przodowników Pracy – Rymarska – Radziszewo Autostrada – Daleszewo Dworzec – Nowe Brynki – Czepino – Gryfino – Staszica – Pomorska – Fliszcza (Szczecińska) – B.Chrobrego – Kościuszki – Kościelna – Bolesława Chrobrego – Bohaterów Stalingradu – Gryfino – Fornalskiej – Pniewo – Hotel Nowe Czarnowo – Dolna Odra

Linię uruchomiono 2 listopada 1973 roku /zmiana z 80 na 104/ na trasie podanej wyżej. Trasa linii wynosiła 21,6 km, przelot trasy w ciągu 45 minut z 33 minutową częstotliwością w ciągu całego dnia, obsługiwana 5 brygadami przed południem i 4 brygadami po południu.

Tabor ze zlkiwidowanej linii 80 wykorzystano do utworzenia linii 104 w celu usprawnienia komunikacji w rejonie Gryfina, również dzięki skróceniu linii 64 również uzyskano dodatkowy tabor.

Na początku linia obsługiwana była przez zajezdnię Klonowica, a od 20 marca 1978 roku przejmuje ją zajezdnia Dąbie.

W okresie jej kursowania zwiększano i zmniejszano ilość taboru kursującego na linii, zwiększano czas przelotu o 5 minut, dodawano dodatkowe kursy z Podjuch do Daleszewa. Zmieniono rozkład jazdy w związku z uruchomieniem linii 110. Ograniczono ilość wieczornych kursów. Przeprowadzono korektę długości linii, która wynosiła 22,3 km.

Linia 104 została zlikwidowana 1 lutego 1992 roku.
Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych przez WPKM, MZK, oraz informacji własnych
opracował: Janusz Światowy