Encyklopedia

Linia 104: Podjuchy - Dolna Odra

dodane przez jas59 ; zmodyfikowane przez man

16.03.2010
Poprawiono datę utworzenia linii jas59 
04.11.2008
Poprawiono błędy w haśle Pepe

Trasa: Podjuchy – Metalowa – Przodowników Pracy – Rymarska – Radziszewo Autostrada – Daleszewo Dworzec – Nowe Brynki – Czepino – Gryfino – Staszica – Pomorska – Fliszcza (Szczecińska) – B.Chrobrego – Kościuszki – Kościelna – Bolesława Chrobrego – Bohaterów Stalingradu – Gryfino – Fornalskiej – Pniewo – Hotel Nowe Czarnowo – Dolna Odra

Linia 104 została uruchomiona 2 listopada 1973 roku po zmianie numeru ówczesnej linii 80 na trasie podanej wyżej. Jej długość wynosiła 21,6 km, zaś przelot trasy 45 minut.

Kursowała ona z 33-minutową częstotliwością w ciągu całego dnia, zaś obsługiwana 5 brygadami przed południem i 4 brygadami po południu.

Tabor ze zlikwidowanej linii 80 wykorzystano do utworzenia linii 104 w celu usprawnienia komunikacji w rejonie Gryfina. Dodatkowy tabor uzyskano również dzięki skróceniu linii 64.

Na początku swojego istnienia, linia 104 obsługiwana była przez zajezdnię Klonowica. Po rozpoczęciu działalności dąbskiej zajezdni, od 20 marca 1978 roku stała się ona jedynym operatorem linii.

W okresie jej kursowania zwiększano i zmniejszano ilość taboru kursującego na linii, zwiększono czas przelotu o 5 minut, a także dodawano dodatkowe kursy z Podjuch do Daleszewa.

2 kwietnia 1985 roku w związku z uruchomieniem linii 110 na trasie Gryfino - Dolna Odra, zmieniono rozkład jazdy linii 104, ograniczono ilość wieczornych kursów oraz przeprowadzono korektę długości linii, która od tej pory wynosiła 22,3 km.

Linia 104 została zlikwidowana 1 lutego 1992 roku.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych przez WPKM, MZK, oraz informacji własnych
opracował: Janusz Światowy jas59