Encyklopedia

Linia 526A: Mścięcino Krzyżówka - Skolwin

dodane przez stoch; zmodyfikowane przez man

Gdy prace kanalizacyjne na Skolwinie ruszyły pełną parą, linię 63 skrócono do papierni, a 102 i 526 skierowano przez Przęsocin. Z tego to powodu ulica Nadbrzeżna, ulica Kamienna, ulica Artyleryjska i część ulicy Stołczyńskiej pozostały bez komunikacji miejskiej. Coś trzeba było zrobić z tym „odosobnionym” rejonem. Tylko co?

Odpowiedź na to znalazł Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, który uruchomił 12 września 2006 roku dwie nowe linie: dzienną 102A, oraz jej nocny odpowiednik, który był pierwszą w historii szczecińskiej komunikacji miejskiej nocną linią autobusową zastępczą - 526A.

Autobusy tak oznakowane kursowały na trasie: Mścięcino Krzyżówka Skolwin. Nawrót odbywał się przez ulicę Dębową. I tak kursowały kolejne noce... aż do 8 stycznia 2007 roku.

Od tego dnia, a właściwie w nocy z 8 na 9 stycznia 2007 roku linię poddano reformie. Od wcześniej wspomnianej nocy autobusy jeździły na nowej trasie: Mścięcino Krzyżówka Pancerna. Tym razem jednak autobusy skierowano na ulicę Inwalidzką, zamiast na ulicę Artyleryjską. Ponadto pojazdy podjeżdżały pod skolwińską fabrykę papieru.

Ostatni raz na ulice Polic i Szczecina autobusy linii 526A wyjechały w nocy 15/16 lipca 2007 roku.

Na „zastępczaka” wyjeżdżały 12-metrowe Jelcze z polickiej zajezdni.

na podstawie wiedzy własnej opracował Kamil Stochmal