Encyklopedia

description Linia 527: Dworzec Główny - Bezrzecze

dodane 18.02.2009, godz. 18:58 przez michalSPAK; zmodyfikowane 21.02.2018, godz. 4:40 przez zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59

20.02.2018
Dodano informacje z lat 2009, 2011 - 2012, 2016 zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
07.03.2010
Dodano informację o zmianie trasy z powodu remontu pętli "Krzekowo". zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz
Trasa: Dworzec Główny – Kolumba – Nabrzeże Wieleckie – Wyszyńskiego – Plac Brama Portowa – Plac Zwycięstwa – Krzywoustego – Plac Kościuszki – Krzywoustego – Aleja Bohaterów Warszawy – Mickiewicza – Most Akademicki – Mickiewicza – Wernyhory – Klonowica – Krzekowo - Żołnierska – Szeroka – Modra – Koralowa – Bezrzecze.

Z powodu dość szybkiego rozwoju Bezrzecza, zaczęto rozważać uruchomienie linii nocnej w tejże rejony. Mieszkańcy tej dzielnicy doczekali się swojej pierwszej linii nocnej 1 lipca 1997 kiedy to przeprowadzono dość dużą reformę komunikacji miejskiej i utworzono 16 nowych linii autobusowych w tym linię 507. Kursy były wykonywane średnio, co półtorej godziny, a ostatni kurs z pętli Bezrzecze był wykonywany tylko do pętli Krzekowo.

Z powodu remontu ulicy Mickiewicza w czerwcu 2000 roku linia zmienia lekko trasę kursując objazdem przez ulicę Wawrzyniaka, aleję Wojska Polskiego i ulicę Traugutta. Remont zostaje zakończony w grudniu i linia wraca na swoją starą trasę.

W nocy z 1 na 2 października 2003 roku wchodzi w życie nowa numeracja linii nocnych i linia 507 zostaje przenumerowana, na 527, która kursuje z tym oznaczeniem do dnia dzisiejszego. Kolejna zmiana trasy następuje 3 lipca 2005 roku kiedy to rozpoczyna się remont ulicy Krzywoustego. Linia zostaje skierowana na ulicę Łokietka i kursuje przez nią w obu kierunkach. Remont zostaje zakończony 31 stycznia 2006 roku i linia 527 wraca na swoją trasę.

Linia 527 jest obsługiwana przez zajezdnię Klonowica przez tabor klasy „MINI” (1 brygada) i stałym bywalcem jest Autosan H6. Czas przejazdu w obu kierunkach wynosi 22 minut, a trasa liczy niecałe 11 kilometrów.

Konieczność odtworzenia nawierzchni asfaltowej jezdni po zakończeniu budowy sieci kanalizacyjnej i wodociągowej dla lewobrzeżnej części miasta w dniach 11 - 17 maja 2009 roku nastąpiło zamknięcie dla ruchu ulicy Szerokiej na odcinku od ulicy Żołnierskiej do ulicy Modrej. Na czas prac obowiązywał objazd ulicami Klonowica – Zawadzkiego – Szafera. Linia 527 – kursuje na trasie: Bezrzecze – Dworzec Główny częściowo zmienioną trasą wg normalnego rozkładu jazdy:

• w kierunku Dworca Głównego od przystanku „Modra” ulicami Romera – Benesza – Klonowica do Krzekowa i dalej po stałej trasie do Dworca Głównego,
• w kierunku Bezrzecza od przystanku „Krzekowo” ulicami Klonowica – Benesza – Romera do przystanku „Modra” i dalej po stałej trasie do Bezrzecza.

Realizacja kolejnego etapu remontu torów i sieci trakcyjnej na placu Kościuszki, w dniach 27 - 30 listopada 2009 roku wprowadzono zmienioną organizacja kursowania środków komunikacji miejskiej.

• linie 75, 521 i 527 w kierunku Dworca Głównego kursowały objazdem od ulicy Krzywoustego przez ulice Bolesława Śmiałego, Pułaskiego, Sikorskiego. Przystanek „Turzyn Dworzec” przeniesiono na ulice Krzywoustego za skrzyżowaniem z aleją Bohaterów Warszawy.

6 marca - 2 kwietnia 2010 roku z powodu remontu pętli "Krzekowo" zmieniono trasę linii 527. Kursy w kierunku Bezrzecza i powrotne od ulicy Modrej kursują ulicami Szafera, ulicą Zawadzkiego i ulicą Klonowica i na ulicy Wernyhory włączają się w swoją normalną trasę. Kursy do Krzekowa kończą swój bieg na przystanku Klonowica Zajezdnia.

Budową ronda u zbiegu ulic Szerokiej i Żołnierskiej i zamknięcie dla ruchu kołowego skrzyżowania, w okresie 24 - 28 sierpnia 2011 roku wprowadzono zmiany w kursowaniu linii autobusowych 74, 75, 521 i 527.

• linia 527 kursująca na trasie kursowała częściowo zmienioną trasą, od przystanku „Modra" ulicami: Romera - Benesza - Zawadzkiego - Klonowica, do przystanku „Krzekowo" i dalej stała trasą wg normalnego rozkładu jazdy. Autobusy nie zatrzymywały się na przystanku „Krzekowo Kościół" w obu kierunkach.

Prace torowe w ciągu Wyszyńskiego - Brama Portowa na wysokości alei Niepodległości w dniach 1 - 4 czerwca 2012 roku uległy zmianie trasy linii 61, 75, 81, 521, 527, 528 na kierunku do placu Zwycięstwa.

• od ulicy Wyszyńskiego linie kursowały ulicami Niepodległości później następował nawrót na placu Żołnierza i jechały Niepodległości do placu Zwycięstwa i dalej po stałych trasach wg obowiązujących rozkładów jazdy. W kierunku powrotnym autobusy kursowały po stałej trasie.

Etapowanie prac związanych z przebudową skrzyżowania ulic Wernyhory, Żołnierskiej, Mickiewicza i Reduty Ordona w dniach 7 czerwca - 9 listopada 2016 roku wymuszały częste zmiany tras i lokalizacji przystanków linii kursujących w tym rejonie.

Prace prowadzone przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji, w dniach 13 - 14 lipca 2016 roku nastąpiło wyłączenie z ruchu ulicy Reduty Ordona na odcinku od Mickiewicza do Łukasińskiego. Zmianie uległy trasy linii: 53, 74, 75, 80, 521, 527, 529.

• linia 527 – jadąc w kierunku Dw. Głównego kursowała od przystanku ,,Wernyhory", ulicami Żołnierską, Somosierry, Łukasińskiego, Mickiewicza i od przystanku ,,Brzozowskiego’’ stałą trasą.
Na podstawie kalendarium KOMIS-u, oraz informacji własnych opracował Michał Szczerbiński, aktualizacja na podstawie komunikatów ZDiTM Janusz Światowy