Encyklopedia

Linia 57: Kołłątaja - Warszewo

dodane przez jas59; zmodyfikowane przez man

23.01.2020
dodano informacje do roku 2020 man
10.06.2010
Uaktualniono godziy pracy poszczególnych brygad oraz poprawiono kilka informacji X

Trasa: Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Asnyka – Boguchwały – Cyryla i Metodego – Sczanieckiej – Wilcza – Przyjaciół Żołnierza – Bandurskiego – Rostocka – Miejska – Szczecińska – Duńska – Szwedzka – Dzierżonia  – Złotowska – Warszewo

zdjęcie
Dwudrzwiowy MAN w zimowej scenerii
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia 57 powstała w 1956 roku na trasie: Dworzec Niebuszewo - Warcisława - Warszewo. Kursowała co 65 minut w dni powszednie w godzinach 5:00 - 23:00, natomiast w niedzielę od godziny 7:45.

Kroniki wspominają, że linia 57 do 1 listopada 1961 roku kursowała na trasie: Kołłątaja – Krasińskiego – Łucznicza – Warcisława – Bandurskiego - Warszewo , a od 1 listopada przez ulicę Wilczą. Pomiędzy 1956, a 1968 rokiem istnieje dziura informacyjna, ale należy wnosić, że linia jeździła na trasie podanej wyżej.

zdjęcie
Solaris pokonuje zielony łącznik między Warszewem a Niebuszewem
aktualna ocena: 4,40, liczba ocen: 45
W latach 1968 – 1971 roku następowały dosyć częste zmiany trasy linii związku z fatalnym stanem dróg i ich remontami.

W okresie od 1971 do 1989 roku, obsługa taborowa zapewniana była 6/3 i 4/3 autobusami w dni powszednie i świąteczne z 7/14 i 11/15 minutową częstotliwością w dni powszednie i świąteczne.

zdjęcie
Jeden z najnowszych z nabytków SPAK-u na Warszewie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W latach 80-tych zlikwidowano kursy w godzinach wieczornych z powodu uruchomienia z Warszewa linii nocnej 207 N. Synchronizowano też rozkłady jazdy z liniami 51 i 63.

Od 4 lipca 1990 do końca 1999 roku obsługę taborową zapewniało od 4 do 7 autobusów z co 10-15 i 11-15 minutową w ciągu całego dnia, a w dni świąteczne 15-30 minutową częstotliwością kursowania.

zdjęcie
Z Niebuszewa na Warszewo
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia od początku istnienia obsługiwana jest taborem klasy MAXI z zajezdni Klonowica.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych
opracował: Janusz Światowy jas59

aktualizacja: man