Encyklopedia

description Linia 57: Kołłątaja - Warszewo

dodane 13.10.2008, godz. 19:20 przez zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59; zmodyfikowane 22.02.2020, godz. 1:39 przez zdjęcie profilowe użytkownika man man

23.01.2020
dodano informacje do roku 2020 zdjęcie profilowe użytkownika man man
10.06.2010
Uaktualniono godziy pracy poszczególnych brygad oraz poprawiono kilka informacji zdjęcie profilowe użytkownika X X

Trasa: Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Asnyka – Boguchwały – Cyryla i Metodego – Sczanieckiej – Wilcza – Przyjaciół Żołnierza – Bandurskiego – Rostocka – Miejska – Szczecińska – Duńska – Szwedzka – Dzierżonia  – Złotowska – Warszewo


zdjęcie
 Linia 57 powstała już w 1956 roku na trasie: Dworzec Niebuszewo - Warcisława - Warszewo. Kursowała co 65 minut w dni powszednie w godzinach 5:00 - 23:00, natomiast w niedzielę od godziny 7:45.

Kroniki wspominają, że linia 57 do 1 listopada 1961 roku kursowała na trasie: Kołłątaja – Krasińskiego – Łucznicza – Warcisława – Bandurskiego - Warszewo , a od 1 listopada przez ulicę Wilczą. Pomiędzy 1956, a 1968 rokiem istnieje dziura informacyjna, ale należy wnosić, że linia jeździła na trasie podanej wyżej.

film
00:17
odtwórz
W latach 1968 – 1971 roku następowały dosyć częste zmiany trasy linii związku z fatalnym stanem dróg i ich remontami.

W latach 1971 – 2008 linia 57 kursowała na stałej trasie, obowiązującej obecnie.

- w okresie od 1971 do 1989 roku, obsługa taborowa zapewniana była 6/3 i 4/3 autobusami w dni powszednie i świąteczne z 7/14 i 11/15 minutową częstotliwością w dni powszednie i świąteczne.

zdjęcie
W latach 80-tych zlikwidowano kursy w godzinach wieczornych z powodu uruchomienia z Warszewa linii nocnej 207 N. Synchronizowano też rozkłady jazdy z liniami 51 i 63.

- od 4 lipca 1990 do końca 1999 roku obsługę taborową zapewniało od 4 do 7 autobusów z co 10-15 i 11-15 minutową w ciągu całego dnia, a w dni świąteczne 15-30 minutową częstotliwością kursowania.

zdjęcie


Linia od początku istnienia obsługiwana jest taborem klasy MAXI z zajezdni Klonowica.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych
opracował: Janusz Światowy

aktualizacja: man