Encyklopedia
Linia 67: Stocznia Szczecińska - Karola Miarki
dodane przez Wojtek; zmodyfikowane przez man
Trasa: Stocznia Szczecińska — Firlika (z powrotem: Firlika — Antosiewicza — Nocznickiego — Firlika) — Plater — Staszica — rondo Giedroycia — Skargi — aleja Wojska Polskiego — Traugutta — Poniatowskiego — Santocka — Świerczewska (z powrotem: Miarki — Ku Słońcu — Santocka) — Karola Miarki
Czasy starsze...
15 lutego 1968 roku powstała linia autobusowa 67, kursująca na trasie: Żwirki i Wigury – Wita Stwosza – Wróblewskiego – Witkiewicza – Poniatowskiego – Mickiewicza – Soplicy - Leszczyńskiego – Zaleskiego – Słowackiego – Wyzwolenia – Staszica – Emilii Plater – Firlika – Stocznia Warskiego.4 lutego 1969 roku nastąpiła zmiana trasy w obu kierunkach. Linia zamiast przez ulicę Słowackiego i Zaleskiego, zaczęła kursowanie ulicami Piotra Skargi i Wyspiańskiego.
10 marca 1969 powróciła na stałą trasę, ale 1 maja ponownie przywrócono jej przebieg na taki, jak w poprzednim przypadku.
1 kwietnia 1970 roku trasa linii została wydłużona do pętli „Stocznia Remontowa”, a 21 kwietnia nastąpiła częściowa zmiana trasy linii, która biegła ulicami: Gorkiego, Wojska Polskiego, Piotra Skargi i dalej bez zmian.
Od 2 stycznia 1971 roku brygady linii 67 kursowały w dni świąteczne i niedziele w godzinach 14:00-20:00 na skróconej trasie od ulicy Wita Stwosza do Stoczni Warskiego.23 sierpnia 1971 roku w związku z przebudową torowisk tramwajowych w ciągu ulicy Mickiewicza została częściowo zmieniona trasa linii - kursowała ona ulicami Poniatowskiego, Traugutta, Wojska Polskiego i dalej bez zmian.
W związku z robotami drogowymi w ciągu ulicy 1 Maja, w okresie 20 maja - 13 grudnia 1971 roku autobusy linii 67 kursowały na zmienionej trasie - w obydwu kierunkach ulicami Emilii Plater i Firlika.
Od 1 lutego 1972 roku linia kursowała na wydłużonej trasie do ulicy Ku Słońcu w związku z zakończeniem robót drogowych. Autobusy kursowały ulicą Mickiewicza, Soplicy i dalej bez zmian.W 1974 roku linia została skierowana na trasę: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – Wojska Polskiego – Skargi – Wyzwolenia – Staszica – Plater – Sczanieckiej – 1-go Maja – Nocznickiego – Stalmacha – Lubeckiego – Ludowa – Stocznia Remontowa.
Z powodu trudności wynikających z braku ogumienia, akumulatorów oraz części zamiennych, w 1981 roku linia 67 została skrócona do Stoczni Szczecińskiej i kursowała z częstotliwością 7 minut w godzinach szczytu i co 9 minut poza nim....i trochę młodsze
W 1983 roku dzięki dostarczeniu dużej ilości autobusów marki Ikarus linię 67 ponownie wydłużono do Stoczni Remontowej. Od około 1985 roku trasa przebiega ulicami Emilii Plater – Firlika – Hutniczą i Nocznickiego.
W związku z całkowitym zamknięciem dla ruchu kołowego wiaduktu w ciągu ulicy Druckiego-Lubeckiego, od wyjazdów porannych w dniu 26 marca 2007 roku nastąpiła zmiana organizacji ruchu i skrócenie linii do pętli „Stocznia Szczecińska”.Po otwarciu ruchu na ulicy Lubeckiego 30 lipca 2007 roku linia 67 w dalszym ciągu pozostała na trasie Karola Miarki – Stocznia Szczecińska, natomiast w dni powszednie, soboty i święta w godzinach szczytu, niektóre kursy zostały wydłużone do pętli „Ludowa”.
W ramach Dni Morza w 2007 roku, których organizatorem był Urząd Miejski, w dniu 10 czerwca 2007 roku odbył się koncert na Jasnych Błoniach dla uczestników tej imprezy. Po zakończeniu koncertu uruchomiono dodatkowy kurs linii 67 na trasie: Piotra Skargi – Karola Miarki – Derdowskiego – Wernyhory do Klonowica celem odwiezienia uczestników.
Podczas różnych uroczystości na Jasnych Błoniach, linia 67 w obu kierunkach kierowana jest ulicami Słowackiego i Zaleskiego do alei Wojska Polskiego.
13 stycznia 2014 roku przeniesiono przystanek końcowy na pętli „Stocznia Szczecińska” na peron przelotowy przed pętlą (przystanek nr 16421). 1 lutego 2021 przystanek końcowy przeniesiono na peron zewnętrzny (nr 16413).
20 stycznia 2014 roku z powodu awarii wodociągowej zamknięta została ulica Karola Miarki, i tymczasowo wówczas zmieniono trasę autobusu linii 67. W kierunku pętli „Karola Miarki” pojazdy kursowały ulicami Santocką i Ku Słońcu. Nawrót odbywał się na rondzie Pileckiego. Nieczynne były przystanki „Świerczewska” i „Karola Miarki”.
W związku z budową kanalizacji sanitarnej na ulicy Firlika, w okresie 8 września 2014 - 3 lutego 2015 roku autobusy linii 67 kursowały objazdem od przystanku „Antosiewicza” ulicami Nocznickiego – 1 Maja – Ceglaną do tymczasowego przystanku „Stocznia Szczecińska” zlokalizowanego na ulicy Firlika za skrzyżowaniem z ulicą Ceglaną. Trasa w kierunku do pętli „Ludowa” nie uległa zmianie.
Od 22 września 2019 roku ze względu na budowę węzła Łękno, linia 67 została skierowana objazdem.W kierunku pętli „Karola Miarki” autobusy kursowały ulicami: Skargi — Wawrzyniaka — Mickiewicza do Poniatowskiego i dalej po swojej trasie. W przeciwnym kierunku linię 67 skierowano od ulicy Poniatowskiego ulicami Mickiewicza — Jacka Soplicy i Gorkiego do alei Wojska Polskiego i dalej bez zmian.
Z powodu wzmożonego ruchu w kierunku cmentarza Centralnego w okresie Wszystkich Świętych, linia w okresie 26 października - 7 listopada 2019 została skierowana swoją dotychczasową, stałą trasą. 23 października 2021 roku po zakończonej budowie węzła Łękno, linia 67 powróciła na stałą trasę.
Od 21 marca 2020 w niedziele i dni świąteczne na linii zaczął obowiązywać rozkład jazdy dla Nowego Roku, Wielkanocy i Bożego Narodzenia z częstotliwością 20 minut w ciągu dnia.
Obsługę linii od 1 lutego 2021 przejęła w całości zajezdnia Dąbie.14 marca 2022 roku uruchomiono przystanki „Lindego” w obu kierunkach. Przystanki zlokalizowane są w ciągu ulicy Traugutta przy skrzyżowaniu z ulicą Lindego i mają status przystanków na żądanie.
Z powodu ograniczeń finansowych oraz problemów kadrowych przewoźnika, 14 maja 2022 wszystkie wydłużone kursy linii do pętli „Ludowa” zostały skrócone do Stoczni Szczecińskiej.1 maja 2023 roku wprowadzono nowy podział rozkładów jazdy w dni powszednie. Rozdzielono je na dwa rozkłady - obowiązujący w dni nauki w szkołach z częstotliwością 12 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut wieczorem, a także obowiązujący w dni powszednie wolne od nauki w szkołach z częstotliwością 15 minut do godz. 18 i 20 minut wieczorem. Ponadto w pozostałe dni linia rozpoczęła kursowanie z nową częstotliwością - w soboty w godz. 10–18 co 15 minut, w pozostałym okresie co 20 minut, zaś w niedziele i dni świąteczne w godz. 10–18 co 20 minut i pozostałym okresie co 30 minut. Wprowadzono również korekty czasów przejazdu i godzin odjazdów.
na podstawie informacji własnych oraz www.swiatowy.org, komunikatów ZDiTM opracowali: Wojtek i Marcin Pakulski
aktualizacja: Janusz Światowy jas59 , X, man, Waszka
Częstotliwość:
- Dni powszednie:
- w dni nauki w szkołach:
- W szczycie: 12 minut
- W międzyszczycie i późnym popołudniem: 15 minut
- Wieczorem: 20 minut
- w dni wolne od nauki w szkołach:
- W szczycie i międzyszczycie: 15 minut
- Wieczorem: 20 minut
- w dni nauki w szkołach:
- Soboty:
- W ciągu dnia: 15 minut
- Rano i wieczorem: 20 minut
- Niedziele i dni świąteczne:
- W ciągu dnia: 20 minut
- Rano i wieczorem: 30 minut
Operator: SPA Dąbie