Encyklopedia

Linia 67: Stocznia Szczecińska - Karola Miarki

dodane przez Wojtek; zmodyfikowane przez man

10.05.2022
Dodano informacje o likwidacji kursów do Ludowej man
10.03.2022
dodano informację o uruchomieniu przystanku „Lindego” Waszka
21.01.2021
Dodano informacje o zmianie przewoźnika man
24.01.2020
dodano informacje do roku 2020 man
09.02.2018
Dodano informacje z lat 2006 - 2017 jas59
28.10.2010
Dodano informacje o czasie pracy brygad w dniu 29 października 2010 X
10.06.2010
Dodano informację o czasie pracy poszczególnych brygad w dni powszednie, soboty, niedziele oraz w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok X
23.11.2008
Dodano informacje z lat 1968-73 Pepe

Trasa: Stocznia Szczecińska – Firlika (z powrotem: Firlika — Antosiewicza — Nocznickiego — Firlika) — Plater — Staszica — rondo Giedroycia — Skargi — aleja Wojska Polskiego — Traugutta — Poniatowskiego — Santocka — Świerczewska — Miarki (z powrotem: Miarki — Ku Słońcu — Santocka) –  Karola Miarki 

Czasy starsze...

zdjęcie
Volvo kieruje się na pętlę "Ludowa"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
15 lutego 1968 roku powstała linia autobusowa 67, kursująca na trasie: Żwirki i Wigury – Wita Stwosza – Wróblewskiego – Witkiewicza – Poniatowskiego – Mickiewicza – Soplicy - Leszczyńskiego – Zaleskiego – Słowackiego – Wyzwolenia – Staszica – Emilii Plater – Firlika – Stocznia Warskiego

zdjęcie
Ikarus mknie po remontowanym skrzyżowaniu
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
4 lutego 1969 roku nastąpiła zmiana trasy w obu kierunkach. Linia zamiast przez ulicę Słowackiego i Zaleskiego, zaczęła kursowanie ulicami Piotra Skargi i Wyspiańskiego.

10 marca 1969 powróciła na stałą trasę, ale 1 maja ponownie przywrócono jej przebieg na taki, jak w poprzednim przypadku.

1 kwietnia 1970 roku trasa linii została wydłużona do pętli „Stocznia Remontowa”, a 21 kwietnia nastąpiła częściowa zmiana trasy linii, która biegła ulicami: Gorkiego, Wojska Polskiego, Piotra Skargi i dalej bez zmian.

zdjęcie
Już wkrótce może zniknąć z naszych ulic
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 2 stycznia 1971 roku brygady linii 67 kursowały w dni świąteczne i niedziele w godzinach 14:00-20:00 na skróconej trasie od ulicy Wita Stwosza do Stoczni Warskiego.

23 sierpnia 1971 roku w związku z przebudową torowisk tramwajowych w ciągu ulicy Mickiewicza została częściowo zmieniona trasa linii - kursowała ona ulicami Poniatowskiego, Traugutta, Wojska Polskiego i dalej bez zmian.

W związku z robotami drogowymi w ciągu ulicy 1 Maja, w okresie 20 maja - 13 grudnia 1971 roku autobusy linii 67 kursowały na zmienionej trasie - w obydwu kierunkach ulicami Emilii Plater i Firlika.

zdjęcie
Ikarus pokonuje dziurawą ulicę Ku Słońcu
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 1 lutego 1972 roku linia kursowała na wydłużonej trasie do ulicy Ku Słońcu w związku z zakończeniem robót drogowych. Autobusy kursowały ulicą Mickiewicza, Soplicy i dalej bez zmian.

W 1974 roku linia została skierowana na trasę: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – Wojska Polskiego – Skargi – Wyzwolenia – Staszica – Plater – Sczanieckiej – 1-go Maja – Nocznickiego – Stalmacha – Lubeckiego – Ludowa – Stocznia Remontowa.

zdjęcie
Volvo na linii 67 pędzi ulicą Piotra Skargi
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Z powodu trudności wynikających z braku ogumienia, akumulatorów oraz części zamiennych, w 1981 roku linia 67 została skrócona do Stoczni Szczecińskiej i kursowała z częstotliwością 7 minut w godzinach szczytu i co 9 minut poza nim.

...i trochę młodsze

W 1983 roku dzięki dostarczeniu dużej ilości autobusów marki Ikarus linię 67 ponownie wydłużono do Stoczni Remontowej. Od około 1985 roku trasa przebiega ulicami Emilii Plater-Firlika-Hutniczą-Nocznickiego.

zdjęcie
Klonowicki MAN NG272 przejeżdża obok najstarszej, nieczynnej już od wielu lat zajezdni tramwajowej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W związku z całkowitym zamknięciem dla ruchu kołowego wiaduktu w ciągu ulicy Druckiego-Lubeckiego, od wyjazdów porannych w dniu 26 marca 2007 roku nastąpiła zmiana organizacji ruchu i skrócenie linii do pętli „Stocznia Szczecińska”.

Po otwarciu ruchu na ulicy Lubeckiego 30 lipca 2007 roku „sześćdziesiąt-siedem” w dalszym ciągu pozostało na trasie Karola Miarki Stocznia Szczecińska, natomiast w dni powszednie, soboty i święta w godzinach szczytu, niektóre kursy zostały wydłużone do pętli „Ludowa”.

zdjęcie
Pan kierownik wszystkim dyrygował
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W okresie Wszystkich Świętych, w związku ze wzmożonymi potokami pasażerskimi zwiększana jest ilość brygad obsługujących linię, a także uruchamiane są wspomagające linie dodatkowe (m.in. D07 oraz D67).

W ramach Dni Morza2007 roku, których organizatorem był Urząd Miejski, w dniu 10 czerwca 2007 roku odbył się koncert na Jasnych Błoniach dla uczestników tej imprezy. Po zakończeniu koncertu uruchomiono dodatkowy kurs linii 67 na trasie: Piotra Skargi - Karola Miarki – Derdowskiego – Wernyhory do Klonowica celem odwiezienia uczestników.

zdjęcie
Jeden z debiutów przypadł na linię 67
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Wszystkie brygady od początku funkcjonowania linii były obsługiwane przez tabor MEGA z zajezdni Klonowica.

Podczas różnych uroczystości na Jasnych Błoniach, linia 67 kierowana jest ulicami Słowackiego — Zaleskiego do alei Wojska Polskiego.

13 stycznia 2014 roku przeniesiono przystanek końcowy na pętli „Stocznia Szczecińska”, który od tamtej pory znajdował się na peronie przelotowym przed pętlą (przystanek nr 16421). Od 1 lutego 2021 przystanek końcowy dla kursów w relacji Karola Miarki - Stocznia Szczecińska znajduje się na peronie zewnętrznym (nr 16413).

20 stycznia 2014 roku zamknięta została ulica Karola Miarki z powodu awarii wodociągowej, i tymczasowo wówczas zmieniono trasę autobusu linii 67. W kierunku pętli „Karola Miarki” pojazdy kursowały ulicami Santocką i Ku Słońcu. Nawrót odbywał się na rondzie Pileckiego. Nieczynne były przystanki „Świerczewska” i „Karola Miarki”.

zdjęcie
Jednokierunkowy objazd dla autobusów linii 67 w związku z zamknięciem części ulicy Traugutta
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 22 września 2019 roku ze względu na budowę węzła Łękno, linia 67 została skierowana objazdem.

W kierunku pętli „Karola Miarki” autobusy kursowały ulicami: Skargi — Wawrzyniaka — Mickiewicza do Poniatowskiego i dalej po swojej trasie. W przeciwnym kierunku linię 67 skierowano od ulicy Poniatowskiego ulicami Mickiewicza — Jacka Soplicy i Gorkiego do alei Wojska Polskiego i dalej bez zmian.

Z powodu wzmożonego ruchu w kierunku cmentarza Centralnego w okresie Wszystkich Świętych, linia w okresie 26 października - 7 listopada 2019 została skierowana swoją dotychczasową, stałą trasą. 23 października 2021 roku po zakończonej budowie węzła Łękno, linia 67 powróciła na stałą trasę.

Od 21 marca 2020 w niedziele i dni świąteczne na linii obowiązuje rozkład jazdy dla Nowego Roku, Wielkanocy i Bożego Narodzenia z częstotliwością 20 minut w ciągu dnia.

zdjęcie
Kolejny debiut i kolejny raz bez wyświetlaczy
aktualna ocena: 4,59, liczba ocen: 46
Obsługę linii od 1 lutego 2021 przejęła w całości zajezdnia Dąbie.

14 marca 2022 roku uruchomiono przystanki „Lindego” w obu kierunkach. Przystanki zlokalizowane są w ciągu ulicy Traugutta przy skrzyżowaniu z ulicą Lindego i mają status przystanków na żądanie.

Z powodu ograniczeń finansowych oraz problemów kadrowych przewoźnika, 14 maja 2022 wszystkie wydłużone kursy linii do pętli „Ludowa” zostały skrócone do Stoczni Szczecińskiej

na podstawie informacji własnych oraz www.swiatowy.org, komunikatów ZDiTM opracowali: Wojtek i Marcin Pakulski
aktualizacja: Janusz Światowy jas59, X, man, Waszka