Encyklopedia

Linia 67: Karola Miarki - Ludowa

dodane przez Wojtek; zmodyfikowane przez man

24.01.2020
dodano informacje do roku 2020 man
09.02.2018
Dodano informacje z lat 2006 - 2017 jas59
28.10.2010
Dodano informacje o czasie pracy brygad w dniu 29 października 2010 X
10.06.2010
Dodano informację o czasie pracy poszczególnych brygad w dni powszednie, soboty, niedziele oraz w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok X
23.11.2008
Dodano informacje z lat 1968-73 Pepe

Trasa: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – aleja Wojska Polskiego – Skargi – Rondo Giedroycia – Staszica – Plater – Firlika – Antosiewicza – Stocznia Szczecińska – Nocznickiego – Stalmacha – Druckiego Lubeckiego – Ludowa

Czasy starsze...


zdjęcie
Volvo kieruje się na pętlę "Ludowa"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

15 lutego 1968 roku powstała linia autobusowa 67, kursująca na trasie: Żwirki i Wigury – Wita Stwosza – Wróblewskiego – Witkiewicza – Poniatowskiego – Mickiewicza – Soplicy - Leszczyńskiego – Zaleskiego – Słowackiego – Wyzwolenia – Staszica – Emilii Plater – Firlika – Stocznia Warskiego

zdjęcie
Ikarus mknie po remontowanym skrzyżowaniu
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
4 lutego 1969 roku nastąpiła zmiana trasy w obu kierunkach. Linia zamiast przez ulicę Słowackiego i Zaleskiego, zaczęła kursowanie ulicami Piotra Skargi i Wyspiańskiego.

10 marca powróciła na stałą trasę, ale znowu 1 maja ponownie przywrócono jej przebieg na taki, jak w poprzednim przypadku.

1 kwietnia 1970 roku trasa linii została wydłużona do pętli "Stocznia Remontowa", a 21 kwietnia nastąiła częściowa zmiana trasy linii, która biegła ulicami: Gorkiego, Wojska Polskiego, Piotra Skargi i dalej bez zmian.

zdjęcie
Już wkrótce może zniknąć z naszych ulic
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 2 stycznia 1971 roku brygady linii 67 kursowały w dni świąteczne i niedziele w godzinach 14:00 - 20:00 na skróconej trasie od ulicy Wita Stwosza do Stoczni Warskiego.

23 sierpnia 1971 roku w związku z przebudową torowisk tramwajowych w ciągu ulicy Mickiewicza została częściowo zmieniona trasa linii, jeździ ulicami Poniatowskiego, Traugutta, Wojska Polskiego i dalej bez zmian.

W dniach 20 maja - 13 grudnia 1971 roku autobusy linii 67 kursowały na skróconej trasie w obydwu kierunkach ulicami Emilii Plater i Firlika. Związane to było z robotami drogowymi w ciągu ulicy 1 Maja.

zdjęcie
Ikarus pokonuje dziurawą ulicę Ku Słońcu
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 1 lutego 1972 roku linia kuroswała na wydłużonej trasie do ulicy Ku Słońcu w związku z zakończeniem robót drogowych. Autobusy kursowały ulicą Mickiewicza, Soplicy i dalej bez zmian.

W 1974 roku linia została skierowana na trasę: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – Wojska Polskiego – Skargi – Wyzwolenia – Staszica – Plater – Sczanieckiej – 1-go Maja – Nocznickiego – Stalmacha – Lubeckiego – Ludowa– Stocznia Remontowa.

zdjęcie
Volvo na linii 67 pędzi ulicą Piotra Skargi
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Z powodu trudności wynikających z braku ogumienia, akumulatorów oraz części zamiennych, w 1981 roku linia 67 została skrócona do Stoczni Szczecińskiej i kursowała z częstotliwością 7 minut w godzinach szczytu i co 9 minut poza nim.

...i trochę młodsze



W 1983 roku dzięki dostarczeniu dużej ilości autobusów marki Ikarus linię 67 ponownie wydłużono do Stoczni Remontowej. Od około 1985 roku trasa przebiega ulicami Emilii Plater-Firlika-Hutniczą-Nocznickiego.


zdjęcie
Klonowicki MAN NG272 przejeżdża obok najstarszej, nieczynnej już od wielu lat zajezdni tramwajowej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W związku z całkowitym zamknięciem dla ruchu kołowego wiaduktu w ciągu ulicy Druckiego - Lubeckiego, od wyjazdów porannych w dniu 26 marca 2007 roku do odwołania (około 4 miesiące) nastąpiła zmiana organizacji ruchu i skrócenie linii do pętli Stocznia Szczecińska. Po otwarciu ruchu na ulicy Lubeckiego 30 lipca 2007 roku „sześćdziesiąt-siedem” w dalszym ciągu kursowało na trasie Karola Miarki – Stocznia Szczecińska, natomiast w dni powszednie, soboty i święta w godzinach szczytu, niektóre kursy zostały wydłużone do pętli Ludowa.

zdjęcie
Pan kierownik wszystkim dyrygował
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W okresie Wszystkich Świętych, w związku ze wzmożonymi potokami pasażerskimi w stronę Cmentarza Centralnego do 2014 roku uruchamiano linię D67, która do 2013 roku kursowała na trasie: Karola Miarki – Stocznia Szczecińska. Natomiast 1 listopada D67 wykonywała kursy na trasie Karola Miarki – Emilii Plater Hurt. W 2014 linia kursowała na trasie Karola Miarki – 1 Maja-Bożeny.

zdjęcie
3 listopada z dodatków autobusowych kursowała tylko linia 67s w relacji Karola Miarki - Ludowa
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Również do 2013 roku podczas wzmożonych potoków pasażerskich w stronę Cmentarza Centralnego w okresie Wszystkich Świętych uruchamiana była linia 67S kursująca na trasie Ludowa-Karola Miarki.

zdjęcie
Dodatki autobusowe spędzały przerwy w różnych miejscach
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W latach 2015-2019 w okresie Wszystkich Świętych linia 67 wzmacniana była dodatkowymi brygadami, a także uruchamiana była dodatkowa linia 867 kursująca na trasie: Ludowa — Blizińskiego — Druckiego-Lubeckiego (z powrotem: Druckiego-Lubeckiego — Ludowa) — Rugiańska — Komuny Paryskiej — Wilcza — Sczanieckiej — Plater — Staszica — rondo Giedroycia (z powrotem: rondo Giedroycia — Kołłątaja — rondo Sybiraków — Asnyka — Kadłubka — Kołłątaja — Warcisława I — Przyjaciół Żołnierza — Komuny Paryskiej) — aleja Wyzwolenia — Słowackiego — Zaleskiego — aleja Wojska Polskiego — Traugutta — Poniatowskiego — Santocka — Świerczewska —  Karola Miarki.

2020 roku przemianowano linię na D67 i zmodyfikowano jej trasę w kierunku Karola Miarki.


W ramach Dni Morza – Szczecin 2007, których organizatorem był Urząd Miejski, w dniu 10 czerwca 2007 roku odbył się koncert na Jasnych Błoniach dla uczestników tej imprezy. Po zakończeniu koncertu ZDiTM podstawił autobus linii 67 kursujący na trasie: Piotra Skargi - Karola Miarki – Derdowskiego – Wernyhory do Klonowica celem odwiezienia uczestników.

zdjęcie
Jeden z debiutów przypadł na linię 67
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Wszystkie brygady od początku funkcjonowania linii są obsługiwane przez tabor MEGA z zajezdni Klonowica.

Podczas różnych uroczystości na Jasnych Błoniach, linia 67 kierowana jest ulicami Słowackiego — Zaleskiego do alei Wojska Polskiego.

13 stycznia 2014 roku przeniesiono przystanek końcowy na pętli Stocznia Szczecińska, który od tamtej pory na peronie przelotowym przed pętlą (przystanek nr 16421).

20 stycznia 2014 roku zamknięta została ulica Karola Miarki z powodu awarii wodociągowej, i tymczasowo wówczas zmieniono trasę autobusu linii 67. W kierunku przystanku „Karola Miarki” pojazdy kursowały ulicami Santocką i Ku Słońcu. Nawrót odbywał się na rondzie Pileckiego. Nieczynne były przystanki „Świerczewska” i „Karola Miarki”.

zdjęcie
Jednokierunkowy objazd dla autobusów linii 67 w związku z zamknięciem części ulicy Traugutta
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 22 września 2019 roku ze względu na budowę węzła Łękno - linia 67 została skierowana objazdem ulicami: Skargi — Wawrzyniaka — Mickiewicza do Poniatowskiego i dalej po swojej trasie. Linia na krótko (26 października - 7 listopada) powróciła na swoją trasę, a było to spowodowane wzmożonym ruchem do cmentarza Centralnego.

na podstawie informacji własnych oraz www.swiatowy.org, komunikatów ZDiTM opracowali: Wojtek i Marcin Pakulski
aktualizacja: Janusz Światowy jas59, X, man