Encyklopedia

description Linia 67: Karola Miarki - Ludowa

dodane 26.09.2008, godz. 23:05 przez zdjęcie profilowe użytkownika Wojtek Wojtek; zmodyfikowane 26.01.2020, godz. 12:30 przez zdjęcie profilowe użytkownika MQ MQ

24.01.2020
dodano informacje do roku 2020 zdjęcie profilowe użytkownika man man
09.02.2018
Dodano informacje z lat 2006 - 2017 zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
28.10.2010
Dodano informacje o czasie pracy brygad w dniu 29 października 2010 zdjęcie profilowe użytkownika X X
10.06.2010
Dodano informację o czasie pracy poszczególnych brygad w dni powszednie, soboty, niedziele oraz w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok zdjęcie profilowe użytkownika X X
23.11.2008
Dodano informacje z lat 1968-73 zdjęcie profilowe użytkownika Pepe Pepe

Trasa: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – aleja Wojska Polskiego – Skargi – Rondo Giedroycia – Staszica – Plater – Firlika – Antosiewicza – Stocznia Szczecińska – Nocznickiego – Stalmacha – Druckiego Lubeckiego – Ludowa

Czasy starsze...



15 lutego 1968 roku powstała linia autobusowa 67, kursująca na trasie: Żwirki i Wigury – Wita Stwosza – Wróblewskiego – Witkiewicza – Poniatowskiego – Mickiewicza – Soplicy - Leszczyńskiego – Zaleskiego – Słowackiego – Wyzwolenia – Staszica – Emilii Plater – Firlika – Stocznia Warskiego. Jej długość wynosiła 7,3 kilometra.

Od 4 lutego 1969 roku następuje zmiana trasy w obu kierunkach. Linia jeździ zamiast przez ulicę Słowackiego i Zaleskiego, ulicami Piotra Skargi i Wyspiańskiego. 10 marca powraca na stałą trasę, ale znowu 1 maja następuje ponowna zmiana trasy i linia jeździ w obu kierunkach jak w poprzednim przypadku. 1 kwietnia 1970 roku trasa linii zostaje wydłużona o 1,9 km do pętli "Stocznia Remontowa", a 21 kwietnia następuje częściowa zmiana trasy linii, która biegła ulicami Maksyma Gorkiego, Wojska Polskiego, Piotra Skargi i dalej bez zmian.

Od 2 stycznia 1971 roku brygady linii 67 kursowały w dni świąteczne i niedziele w godzinach 14:00 - 20:00 na skróconej trasie od ulicy Wita Stwosza do Stoczni imienia Adolfa Warskiego. 23 sierpnia 1971 roku w związku z przebudową torowisk tramwajowych w ciągu ulicy Mickiewicza została częściowo zmieniona trasa linii, jeździ ulicami Poniatowskiego, Traugutta, Wojska Polskiego i dalej bez zmian.

W dniach 20 maja - 13 grudnia 1971 roku autobusy linii 67 kursują na skróconej trasie w obydwu kierunkach ulicami Emilii Platter i Firlika. Związane to było z robotami drogowymi w ciągu ulicy 1 Maja. Od 1 lutego 1972 roku linia kursuje na wydłużonej trasie do ulicy Ku Słońcu w związku z zakończeniem robót drogowych. Autobusy kursowały ulicą Mickiewicza, Soplicy i dalej bez zmian. W 1974 roku linia została skierowana na trasę: Karola Miarki – Ku Słońcu – Santocka – Poniatowskiego – Traugutta – Wojska Polskiego – Skargi – Wyzwolenia – Staszica – Plater – Sczanieckiej – 1-go Maja – Nocznickiego – Stalmacha – Lubeckiego – Ludowa– Stocznia Remontowa.

Z powodu trudności wynikających z braku ogumienia, akumulatorów oraz części zamiennych, w 1981 roku linia 67 została skrócona do Stoczni Szczecińskiej i kursowała z częstotliwością 7 minut w godzinach szczytu i co 9 minut poza nim.

...i trochę młodsze



W 1983 roku dzięki dostarczeniu dużej ilości autobusów marki Ikarus linię 67 ponownie wydłużono do Stoczni Remontowej. Od około 1985 roku trasa przebiega ulicami Emilii Plater-Firlika-Hutniczą-Nocznickiego.


W związku z całkowitym zamknięciem dla ruchu kołowego wiaduktu w ciągu ulicy Druckiego - Lubeckiego, od wyjazdów porannych w dniu 26 marca 2007 roku do odwołania (około 4 miesiące) nastąpiła zmiana organizacji ruchu i skrócenie linii do pętli Stocznia Szczecińska. Po otwarciu ruchu na ulicy Lubeckiego 30 lipca 2007 roku „sześćdziesiąt-siedem” w dalszym ciągu kursowało na trasie Karola Miarki – Stocznia Szczecińska, natomiast w dni powszednie, soboty i święta w godzinach szczytu, niektóre kursy zostały wydłużone do pętli Ludowa.

zdjęcie
W okresie Wszystkich Świętych, w związku ze wzmożonymi potokami pasażerskimi w stronę Cmentarza Centralnego do 2014 roku uruchamiano linię D67, która do 2013 roku kursowała na trasie: Karola Miarki – Stocznia Szczecińska. Natomiast 1 listopada D67 wykonywała kursy na trasie Karola Miarki – Emilii Plater Hurt. W ostatnim roku funkcjonowania linii - 2014 linia kursowała na trasie Karola Miarki – 1 Maja-Bożeny.

zdjęcie
Również do 2013 roku podczas wzmożonych potoków pasażerskich w stronę Cmentarza Centralnego w okresie Wszystkich Świętych uruchamiana była linia 67S kursująca na trasie Ludowa-Karola Miarki.

zdjęcie
Obecnie w okresie Wszystkich Świętych linia 67 wzmacniana jest dodatkowymi brygadami, a także uruchamiana jest dodatkowa linia 867 kursująca na trasie: Ludowa — Blizińskiego — Druckiego-Lubeckiego (z powrotem: Druckiego-Lubeckiego — Ludowa) — Rugiańska — Komuny Paryskiej — Wilcza — Sczanieckiej — Plater — Staszica — rondo Giedroycia (z powrotem: rondo Giedroycia — Kołłątaja — rondo Sybiraków — Asnyka — Kadłubka — Kołłątaja — Warcisława I — Przyjaciół Żołnierza — Komuny Paryskiej) — aleja Wyzwolenia — Słowackiego — Zaleskiego — aleja Wojska Polskiego — Traugutta — Poniatowskiego — Santocka — Świerczewska —  Karola Miarki.


W ramach Dni Morza – Szczecin 2007, których organizatorem był Urząd Miejski, w dniu 10 czerwca 2007 roku odbył się koncert na Jasnych Błoniach dla uczestników tej imprezy. Po zakończeniu koncertu ZDiTM podstawił autobus linii 67 kursujący na trasie: Piotra Skargi - Karola Miarki – Derdowskiego – Wernyhory do Klonowica celem odwiezienia uczestników.

Wszystkie brygady od początku funkcjonowania linii są obsługiwane przez tabor MEGA z zajezdni Klonowica.

Podczas różnych uroczystości na Jasnych Błoniach, linia 67 kierowana jest ulicami Słowackiego — Zaleskiego do alei Wojska Polskiego.

13 stycznia 2014 roku przeniesiono przystanek końcowy na pętli Stocznia Szczecińska, który od tamtej pory na peronie przelotowym przed pętlą (przystanek nr 16421).

20 stycznia 2014 roku zamknięta została ulica Karola Miarki z powodu awarii wodociągowej, i tymczasowo wówczas zmieniono trasę autobusu linii 67. W kierunku przystanku „Karola Miarki” pojazdy kursowały ulicami Santocką i Ku Słońcu. Nawrót odbywał się na rondzie Pileckiego. Nieczynne były przystanki „Świerczewska” i „Karola Miarki”.

zdjęcie
Od 22 września 2019 roku ze względu na budowę węzła Łękno - linia 67 została skierowana objazdem ulicami: Skargi — Wawrzyniaka — Mickiewicza do Poniatowskiego i dalej po swojej trasie. Linia na krótko (26 października - 7 listopada) powróciła na swoją trasę, a było to spowodowane wzmożonym ruchem do cmentarza Centralnego.

na podstawie informacji własnych oraz www.swiatowy.org, komunikatów ZDiTM opracowali: Wojtek i Marcin Pakulski
aktualizacja: Janusz Światowy, X, man