Encyklopedia

description Linia 69: Kołłątaja - Ludowa

dodane 3.10.2008, godz. 18:48 przez zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59; zmodyfikowane 22.02.2020, godz. 14:57 przez zdjęcie profilowe użytkownika man man

22.01.2020
dodano informacje do roku 2020 zdjęcie profilowe użytkownika man man
10.02.2018
Dodano informacje z lat 2013 - 2016 zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
29.04.2011
Dodano informacje o zmianach obowiązujących od 1 maja 2011 roku zdjęcie profilowe użytkownika paki paki
23.11.2008
dodano informację o pierwszym uruchomieniu linii zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
07.11.2008
Poprawiono aktualizację trasy zdjęcie profilowe użytkownika Pepe Pepe
11.10.2008
Uzupełniono informacje z okresu 22.05. - 31.10.2002 r. zdjęcie profilowe użytkownika Mareczek Mareczek

Trasa: Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Kołłątaja – Warcisława I – Przyjaciół Żołnierza – Komuny Paryskiej – Rugiańska – Druckiego-Lubeckiego – Ludowa

Dawne wcielenia linii


film
00:27
odtwórz
Pierwsze uruchomienie linii 69 nastąpiło po przemianowaniu z linii 57 bis - 15 lutego 1968 roku wraz ze zmianą trasy. Linia była okólną, jeździła na trasie Stocznia - 1 Maja - Cyryla i Metodego - Wilcza - Warcisława - Staszica - Stocznia. Kursowała tylko w szczycie, obsługiwana była 2 autobusami. Kroniki nie podają, kiedy została zlikwidowana na tej trasie.

11 kwietnia 1983 roku linia trafiła na prawobrzeże. Jeździła na trasie: Basen Górniczy – Zakłady Mięsne (Pomorska). Kursowała w szczycie co 18–20 minut, a po szczycie co 18 minut. W szczycie jeździły 3, a po szczycie 2 brygady w dni robocze. W dni świąteczne linia obsługiwana była przez 1 brygadę z tą samą częstotliwością co w dni powszednie. Kursy świąteczne zawieszono 18 czerwca 1983 roku z powodu małej frekwencji na linii, a 20 czerwca zmniejszono ilość taboru o jeden autobus kursujący po szczycie w dni powszednie.

film
00:43
odtwórz
Od 18 października 1989 roku linia kursowała w szczycie co 18–19 minut obsługiwana jednym autobusem.

6 maja 1991 roku linia została zawieszona.

Obecne "69"

1 lipca 1993 roku reaktywowano linię 69, ale na innej trasie, a mianowicie: Kołłątaja – Rugiańska z 8-minutową częstotliwością kursowania. Obsługiwały ją dwa autobusy przez cały dzień, a w dzień świąteczny rano kursowały dwa autobusy, a jeden po południu. Linię w tym wcieleniu od początku obsługuje zajezdnia Klonowica.

1 lutego 1994 roku zwiększono obsługę linii o jeden autobus jak również podniesiono częstotliwość kursowania. W czerwcu 1994 roku po raz pierwszy wprowadzono na linii letni rozkład jazdy.

zdjęcie
W maju 1995 roku wprowadzono korektę odległości pomiędzy przystankami oraz korektę długości linii. 

1 stycznia 1999 roku zlikwidowano dzień rozkładowy „soboty robocze”. Autobusy od tego czasu w soboty kursowały według świątecznych rozkładów jazdy.

Od 12 grudnia 1998 do 28 czerwca 1999 roku występowały utrudnienia na trasie linii z powodu remontu wiaduktu na ulicy Rugiańskiej. Skrócono linię do parkingu przy przystanku kolejowym. Po remoncie krańcowy przystanek pozostał na tymże parkingu.

zdjęcie
W dniach od 22 maja do 31 października 2002 roku linia była skrócona do łącznika ulicy Przyjaciół Żołnierza z ulicą Bandurskiego. Powodem tego była przebudowa skrzyżowania ulic: Wilczej/Obotryckiej/Przyjaciół Żołnierza/Komuny Paryskiej.

W 2001 roku niektóre kursy linii wydłużowo do pętli Ludowa.

zdjęcie
W 2007 roku, ze względu na remont wiaduktu w ciągu ulicy Lubeckiego, linia podczas obsługi wydłużonych kursów jeździła wyłącznie do przystanku Dobromiry.

zdjęcie
W związku z budową IV etapu obwodnicy Śródmiejskiej od 28 września 2008 roku do 7 listopada 2008 roku został zamknięty dla ruchu wjazd z ulicy Warcisława w ulicę Przyjaciół Żołnierza. W związku z tym zmieniono trasę kursowania linii, kursowała ona ulicą Orzeszkowej – Krasińskiego do nowo budowanego odcinka obwodnicy (przedłużenie ulicy Przyjaciół Żołnierza) – Przyjaciół Żołnierza do przystanku „Przyjaciół Żołnierza” i dalej po stałej trasie.

Uruchomiono na ten czas dodatkową linię - 69 Bis - kursującą na trasie: Kołłątaja – Orzeszkowej – Krasińskiego – Łucznicza – Warcisława – Kołłątaja według specjalnego rozkładu jazdy. Obsługiwała ją jedna brygada.

Na czas budowy kolektora deszczowego od 9 lipca do 21 września 2009 roku ulica Kołłątaja na odcinku od ulicy Ks. bpa Naruszewicza do Orzeszkowej była ulicą jednokierunkową. Z tego powodu linia w kierunku pętli Kołłątaja kursowała po częściowo zmienionej trasie - ulicami Warcisława – Orzeszkowej – Boguchwały – Asnyka do ronda Sybiraków i dalej po stałej trasie.


1 maja 2011 roku na linii wprowadzono zadania łączone z linią 51. Łączenia odbywały się wieczorem w dni powszednie oraz w pozostałe dni przez cały dzień.


zdjęcie
Od 11 marca do 1 października 2015 roku autobusy linii 69 w związku z przebudową ulicy Warcisława kursowały po częściowo zmienionej trasie - ulicami Orzeszkowej - Krasińskiego - Przyjaciół Żołnierza i dalej swoją stałą trasą.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych w WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy
współpraca: Jacek Kalicki

aktualizacja: man