Encyklopedia

Linia 69: Kołłątaja - Ludowa

dodane przez jas59; zmodyfikowane przez man

22.01.2020
dodano informacje do roku 2020 man
10.02.2018
Dodano informacje z lat 2013 - 2016 jas59
29.04.2011
Dodano informacje o zmianach obowiązujących od 1 maja 2011 roku paki
23.11.2008
dodano informację o pierwszym uruchomieniu linii jas59
07.11.2008
Poprawiono aktualizację trasy Pepe
11.10.2008
Uzupełniono informacje z okresu 22.05. - 31.10.2002 r. Mareczek

Trasa: Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Kołłątaja – Warcisława I – Przyjaciół Żołnierza – Komuny Paryskiej – Rugiańska – Druckiego-Lubeckiego – Ludowa

Dawne wcielenia linii


film
0:27
odtwórz
69 na obwodnicy śródmiejskiej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Pierwsze uruchomienie linii 69 nastąpiło po przemianowaniu z linii 57 bis - 15 lutego 1968 roku wraz ze zmianą trasy. Linia była okólną, jeździła na trasie Stocznia - 1 Maja - Cyryla i Metodego - Wilcza - Warcisława - Staszica - Stocznia. Kursowała tylko w szczycie, obsługiwana była 2 autobusami. Kroniki nie podają, kiedy została zlikwidowana na tej trasie.

11 kwietnia 1983 roku linia trafiła na prawobrzeże. Jeździła na trasie: Basen Górniczy – Zakłady Mięsne (Pomorska). Kursowała w szczycie co 18–20 minut, a po szczycie co 18 minut. W szczycie jeździły 3, a po szczycie 2 brygady w dni robocze. W dni świąteczne linia obsługiwana była przez 1 brygadę z tą samą częstotliwością co w dni powszednie. Kursy świąteczne zawieszono 18 czerwca 1983 roku z powodu małej frekwencji na linii, a 20 czerwca zmniejszono ilość taboru o jeden autobus kursujący po szczycie w dni powszednie.

film
0:43
odtwórz
69 opuszcza pętlę
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 18 października 1989 roku linia kursowała w szczycie co 18–19 minut obsługiwana jednym autobusem.

6 maja 1991 roku linia została zawieszona.

Obecne "69"

1 lipca 1993 roku reaktywowano linię 69, ale na innej trasie, a mianowicie: Kołłątaja – Rugiańska z 8-minutową częstotliwością kursowania. Obsługiwały ją dwa autobusy przez cały dzień, a w dzień świąteczny rano kursowały dwa autobusy, a jeden po południu. Linię w tym wcieleniu od początku obsługuje zajezdnia Klonowica.

1 lutego 1994 roku zwiększono obsługę linii o jeden autobus jak również podniesiono częstotliwość kursowania. W czerwcu 1994 roku po raz pierwszy wprowadzono na linii letni rozkład jazdy.

zdjęcie
Zdjęcie z miejskim autobusem w tym miejscu można zrobić tylko w dni powszednie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W maju 1995 roku wprowadzono korektę odległości pomiędzy przystankami oraz korektę długości linii. 

1 stycznia 1999 roku zlikwidowano dzień rozkładowy „soboty robocze”. Autobusy od tego czasu w soboty kursowały według świątecznych rozkładów jazdy.

Od 12 grudnia 1998 do 28 czerwca 1999 roku występowały utrudnienia na trasie linii z powodu remontu wiaduktu na ulicy Rugiańskiej. Skrócono linię do parkingu przy przystanku kolejowym. Po remoncie krańcowy przystanek pozostał na tymże parkingu.

zdjęcie
69 mknie po nowej jezdni ulicy Przyjaciół Żołnierza
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W dniach od 22 maja do 31 października 2002 roku linia była skrócona do łącznika ulicy Przyjaciół Żołnierza z ulicą Bandurskiego. Powodem tego była przebudowa skrzyżowania ulic: Wilczej/Obotryckiej/Przyjaciół Żołnierza/Komuny Paryskiej.

W 2001 roku niektóre kursy linii wydłużowo do pętli Ludowa.

zdjęcie
Ex-berlińczyk wykonuje kurs do Ludowej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W 2007 roku, ze względu na remont wiaduktu w ciągu ulicy Lubeckiego, linia podczas obsługi wydłużonych kursów jeździła wyłącznie do przystanku Dobromiry.

zdjęcie
Linia 69 pojeździ jeszcze tędy przez jakiś czas
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W związku z budową IV etapu obwodnicy Śródmiejskiej od 28 września 2008 roku do 7 listopada 2008 roku został zamknięty dla ruchu wjazd z ulicy Warcisława w ulicę Przyjaciół Żołnierza. W związku z tym zmieniono trasę kursowania linii, kursowała ona ulicą Orzeszkowej – Krasińskiego do nowo budowanego odcinka obwodnicy (przedłużenie ulicy Przyjaciół Żołnierza) – Przyjaciół Żołnierza do przystanku „Przyjaciół Żołnierza” i dalej po stałej trasie.

Uruchomiono na ten czas dodatkową linię - 69 Bis - kursującą na trasie: Kołłątaja – Orzeszkowej – Krasińskiego – Łucznicza – Warcisława – Kołłątaja według specjalnego rozkładu jazdy. Obsługiwała ją jedna brygada.

Na czas budowy kolektora deszczowego od 9 lipca do 21 września 2009 roku ulica Kołłątaja na odcinku od ulicy Ks. bpa Naruszewicza do Orzeszkowej była ulicą jednokierunkową. Z tego powodu linia w kierunku pętli Kołłątaja kursowała po częściowo zmienionej trasie - ulicami Warcisława – Orzeszkowej – Boguchwały – Asnyka do ronda Sybiraków i dalej po stałej trasie.


1 maja 2011 roku na linii wprowadzono zadania łączone z linią 51. Łączenia odbywały się wieczorem w dni powszednie oraz w pozostałe dni przez cały dzień.


zdjęcie
2x69 na obwodnicy śródmiejskiej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 11 marca do 1 października 2015 roku autobusy linii 69 w związku z przebudową ulicy Warcisława kursowały po częściowo zmienionej trasie - ulicami Orzeszkowej - Krasińskiego - Przyjaciół Żołnierza i dalej swoją stałą trasą.

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych w WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy
współpraca: Jacek Kalicki

aktualizacja: man