Encyklopedia

Linia 6 Bis: Gocław - Ludowa

dodane przez Wojtek; zmodyfikowane przez man

04.08.2016
Dodano informację o likwidacji linii. wsad123
30.07.2016
Dodano informacje o kursowaniu linii jas59 
29.11.2008
Poprawiono wizualizację hasła Pepe

Trasa: Gocław — Lipowa — Światowida — Strzałowska — Wiszesława — Dębogórska — Ludowa 

Pierwsza wersja

zdjęcie
"Stopiątka" wyjeżdża na linię 6 Bis
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia 6 Bis powstała 28 czerwca 1999 roku na trasie Ludowa - Pomorzany, kiedy została wydzielona z linii 6. Kursy były wykonywane w dni powszednie z częstotliwością 12 minut w godzinach szczytu.

Począwszy od 2001 roku, linia 6 Bis na okres wakacji letnich była zawieszana.

W związku z kryzysem w Stoczni Szczecińskiej, od 7 marca do 2 kwietnia 2002 roku zawieszono funkcjonowanie linii 6 Bis. Po jej przywróceniu zdecydowanie zmniejszono liczbę kursów (do 6 w rano i 10 po południu).

12 kwietnia 2007 roku, z powodu remontu wiaduktu na ulicy Druckiego-Lubeckiego i przekwalifikowania ulicy Ludowej na dwukierunkową, została zamknięta dla ruchu tramwajowego pętla „Ludowa”, co spowodowało zawieszenie linii 6 Bis, a jej kursy zostały włączone w rozkład jazdy „szóstki”.

zdjęcie
Biały poniedziałek, około godziny 9
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Do 2007 roku linię obsługiwało 5 brygad, a w 2008 roku liczbę tę zwiększono do 6.

14 kwietnia 2008 roku linia 6 Bis została zawieszona do odwołania z powodu braku motorniczych.

zdjęcie
Skład 105Na 1061+1062 na linii 6 Bis
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Tabor jaki pojawiał się w trakcie funkcjonowania „bisa”, to składy wagonów 105N (czasami z braku taboru „solówki”) i pochodnych z zajezdni Golęcin. Na linii można było zobaczyć także składy GT6+B4 w początkowym okresie jej funkcjonowania oraz często rezerwowe składy „stopiątek” z zajezdni Pogodno. Taki stan rzeczy był na porządku dziennym, ponieważ TZG wysyłało na tę linię składy w najgorszym stanie technicznym, argumentując to tym, iż dwa, trzy „kółka” nie będą stanowiły żadnego problemu. Często obsługa kończyła się po jednym.

Szybki powrót... i jeszcze szybsze odejście

zdjęcie
Jedna z dwóch "solówek" na linii 6 Bis
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Na czas remontu dwóch krzyżownic kolejowo-tramwajowych w rejonie ulic Nocznickiego i Stalmacha przy Szczecińskim Parku Przemysłowym, 1 sierpnia 2016 roku skrócono trasę linii 6 w kierunku Gocławia do Stoczni Szczecińskiej.

Na odcinku Ludowa - Gocław uruchomiono linię 6 Bis, która obsługiwała mieszkańców tych rejonów miasta. Na odcinku Stocznia Szczecińska - Ludowa uruchomiono zastępczą linię autobusową 806.

Po czterech dniach kursowania, 5 sierpnia 2016 roku linia na wniosek pasażerów została zlikwidowana, w związku z czym trasa linii 806 została wydłużona do Gocławia.

Na podstawie opracowania Tramwaje Szczecińskie - Historia ulicznego omnibusu z lat 1879 - 2008 we trzynastu ksiegach prozą Kajetana Szmucińskiego oraz źródeł własnych opracował Wojtek.

aktualizacja: man

Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.