Encyklopedia

description Linia 7 Bis: Krzekowo - Dworcowa

dodane 18.02.2009, godz. 2:18 przez zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz; zmodyfikowane 16.09.2009, godz. 1:46 przez zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz

16.09.2009
Dodano podział na brygady. zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz
16.07.2009
Dodano informację o trasie kursowania linii 7 Bis 1 listopada 2007 roku. zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz
Trasa: Krzekowo – ulica Żołnierska – ulica Mickiewicza – aleja Bohaterów Warszawy – ulica Jagiellońska – aleja Piastów – plac Sprzymierzonych – ulica Piłsudskiego – ulica Matejki – plac Żołnierza Polskiego – aleja Niepodległości – ulica Wyszyńskiego – Nabrzeże Wieleckie – Dworcowa (powrót do alei Niepodległości ulicą Dworcową i aleją 3-go Maja)

1 października 2007 roku rozpoczęła się równa dwumiesięczna kariera linii tramwajowej 7 Bis. Jej uruchomienie wiązało się reformą sieci komunikacyjnej w Szczecinie i niedoborami wśród motorniczych. W odróżnieniu od występującej już w Szczecinie linii 6 Bis i epizodzie z linią 11 Bis pół roku wcześniej linia 7 Bis była linią całodzienną. Do roli „szczytówki” zdegradowana została linia 7. Kursy linii 7 Bis zostały skomunikowane z kursami linii 2 w kierunku Basenu Górniczego.

Obsługę taborową linii 7 Bis wzięła na swoje barki zajezdnia Pogodno wysyłając na nią w dni powszednie składy „stopiątek”, a w weekendy solowe KT4Dt, choć nie raz zdarzyło się spotkać „solówkę”. W porównaniu z kursującą pół roku wcześniej linią 11 Bis diametralnie poprawiło się oznaczenie linii. Tablice z numerem linii miały wyraźny napis „BIS” przysłaniający nieco cyfrę 7. Dodatkowo boczne tablice dla niedowidzących zostały wyposażone w słowo „BIS” koloru czerwonego znajdujące się za cyfrą 7. Gorzej natomiast sprawa się miała z wyświetlaczami elektronicznymi, gdzie właściwe wyświetlenie numeru linii zaszwankowało i zamiast „7BIS” można było ujrzeć „7”. Posiłkowano się wtedy klasyczną przednią tablicą ustawioną za przednią szybą. Perełką w tym wszystkim był wóz KT4Dt 111, który jako jedyny wyświetlał właściwie na wyświetlaczu numer linii.

Po raz ostatni tramwaje linii 7 Bis wyjechały w trasę 30 listopada 2007 roku. Następnego dnia na swoją trasę powróciła linia 7.

Podział na brygady



Dzień powszedni:
  • 7 Bis/1 (4:34 - 23:25)
  • 7 Bis/2 (5:42 - 20:25)
  • 7 Bis/3 (4:49 - 23:00)
  • 7 Bis/4 (5:04 - 23:18)
  • 7 Bis/5 (5:36 - 23:38)
  • 7 Bis/6 (4:39 - 20:40)
  • 7 Bis/7 (8:24 - 10:16, 17:00 - 18:50)
  • 7 Bis/8 (8:36 - 10:28, 17:12 - 19:02)

Soboty:
  • 7 Bis/1 (4:52 - 23:38)
  • 7 Bis/2 (5:12 - 19:41)
  • 7 Bis/3 (8:45 - 23:25)
  • 7 Bis/4 (4:39 - 23:00)
  • 7 Bis/5 (4:59 - 23:18)
  • 7 Bis/6 (7:30 - 18:40)

Dzień świąteczny:
  • 7 Bis/1 (10:45 - 23:38)
  • 7 Bis/2 (4:52 - 19:41)
  • 7 Bis/3 (5:12 - 23:25)
  • 7 Bis/4 (9:30 - 23:00)
  • 7 Bis/5 (4:39 - 23:18)
  • 7 Bis/6 (4:59 - 18:40)

Zmiana trasy



Trasa linii 7 Bis została tylko raz zmieniona - 1 listopada 2007 roku. Wtedy to linia 7 Bis kursowała do pętli "Potulicka" trasą Krzekowo – ulica Żołnierska – ulica Mickiewicza – aleja Bohaterów Warszawy – ulica Jagiellońska – aleja Piastów – plac Sprzymierzonych – ulica Piłsudskiego – ulica Matejki – plac Żołnierza Polskiego – aleja Niepodległości – aleja 3-go Maja - ulica Narutowicza - ulica Potulicka - Potulicka. Do jej obsługi skierowano 6 brygad tramwajów rodziny 105N z zajezdni Pogodno kursujących w następujących godzinach:
  • 7 Bis/1 (4:52 - 23:38)
  • 7 Bis/2 (5:12 - 19:41)
  • 7 Bis/3 (8:39 - 23:32)
  • 7 Bis/4 (4:32 - 23:00)
  • 7 Bis/5 (4:52 - 23:18)
  • 7 Bis/6 (7:30 - 18:43)
na podstawie wiedzy własnej opracował Kajetan Szmuciński