Encyklopedia
Linia 804: (Linia Specjalna/Linia Zastępcza)
dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez
man

Odsłona I
Pierwsze uruchomienie linii 804 przypadło na Dni Morza w od 27 do 30 czerwca 1997 roku. Wtedy to na trasie Plac Rodła – Osiedle Chemik o długości 16,8 kilometrów pojawiły się dwa autobusy oznakowane jako linia 804, które kursowały z częstością wynoszącą 35 minut.
Odsłona II
Po raz drugi linię 804 uruchomiono w czasie obchodów 80 lat komunikacji autobusowej w Szczecinie. Linia ta zaczynała swoją trasę o godzinie 10:25 na pętli „Police Rynek” by około godziny 11:00 dojechać do Muzeum Techniki i Komunikacji. Obsługę linii 804 zapewniło Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wystawiając do jego obsługi MAN-a SG313 770. W powrotną drogę do Polic linia 804 wyruszyła po zakończeniu obchodów spod siedziby SPA Klonowica.Odsłona III
15 kwietnia 2014 roku rozpoczęła się modernizacja ulicy Potulickiej. Tym samym uruchomiono kolejny raz linię 804, tym razem jako zastępczą. Kursowała na trasie Piekary – Grudziądzka – Dąbrowskiego – aleja Powstańców Wielkopolskich – Dąbrowskiego.Droga powrotna wyglądała następująco: Dąbrowskiego – aleja Powstańców Wielkopolskich – Dąbrowskiego – Mierosławskiego – Madalińskiego – Grudziądzka – Piekary. W godzinach 5:00–20:00 linia kursowała co 15 minut, zaś w godzinach 20:00 – 23:00 co 20 minut.
Na trasie uruchomiono przystanki „Piekary”, „Kusocińskiego nż”, „Dąbrowskiego” (tylko w kierunku Dąbrowskiego) oraz przystanek końcowy „Dąbrowskiego” (wspólny z liniami nocnymi).
Jej operatorem była zajezdnia PKS Szczecin, która do obsługi kierowała jeden autobus kategorii MINI - Mercedes Sprinter.
W związku ze wznowieniem ruchu tramwajowego i autobusowego w ciągu ulic 3 Maja, Narutowicza i Potulickiej, 1 września 2015 roku linia została zlikwidowana.