Encyklopedia

Linia 854: (Linia Specjalna/Linia Zastępcza)

dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez man

22.08.2014
Dodano informacje o uruchomieniu linii jas59
16.05.2012
Dodano informacje o następnej odsłonie linii jas59

Odsłona I

Linia 854 po raz pierwszy pojawiła się w historii komunikacji szczecińsko-polickiej 21 sierpnia 2004 roku. Uruchomiono ją specjalnie na obchody 125 lat komunikacji miejskiej w Szczecinie. Jej zadanie polegało na dowiezieniu pasażerów chętnych do uczestnictwa w obchodach rocznicowych z pętli „Police Rynek” do zajezdni Klonowica.

Linię obsługiwało Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne i do jej obsługi wystawiło MAN-a NG312 749. O godzinie 9:25 autobus odjechał z Polic Rynku i o 9:55 dotarł do zajezdni Klonowica.

Trasa linii: Police Rynek – ulica Mazurska – ulica Piłsudskiego – ulica Wyszyńskiego – Siedlice – Pilchowo – aleja Wojska Polskiego – ulica Szafera – ulica Zawadzkiego – Klonowica MZK

Przystanki obsługiwane przez linię 854:

Odsłona II

Następna odsłona linii 854 pojawiła się w trakcie przebudowy ulicy Struga. Uruchomiono ją 21 maja 2012 roku na trasie: Basen Górniczy – Most Pionierów Miasta Szczecina – Leszczynowa – Batalionów Chłopskich – Gryfińska – Krzywoń – Gierczak – Racławiska – Stacyjna – Pomorska – Zakłady Mięsne

Linia obsługiwała następujące przystanki:

  • Basen Górniczy – peron wspólny z liniami 54 i 84,
  • Hangarowa nż – w kierunku Zakładów Mięsnych,
  • Zdroje Krzyżówka – w obu kierunkach,
  • Torfowa nż – w kierunku Zakładów Mięsnych,
  • Bagienna – w obu kierunkach,
  • Gryfińska – w obu kierunkach,
  • Klombowa – w obu kierunkach,
  • Emilii Gierczak – w obu kierunkach,
  • Dąbie Dworzec – w obu kierunkach,
  • Zakłady Mięsne.

Linia została zlikwidowana 30 lipca 2012.

Odsłona III

Przy okazji organizacji imprez „Eska Music Awards” oraz „Polo Hit Festival” w hali sportowej Arena Szczecin przy ulicy Szafera, w dniach 22 i 23 sierpnia 2014 roku uruchomiono linię specjalną 854.

Trzy autobusy wykonały kurs na trasie Szafera - Wyszyńskiego. Linia obsługiwana była przez trzy autobusy jeżdżące trasą linii 75.

na podstawie wiedzy własnej opracowali Maciej Kubień, Kajetan Szmuciński i Janusz Światowy