Encyklopedia

Linia 87: Dworzec Główny (Owocowa) - Podbórz

dodane przez Mareczek; zmodyfikowane przez man

19.01.2020
aktualizacja man
26.10.2017
Dodano informacje o zmianie trasy linii jas59
24.06.2016
Dodano informacje o przywróceniu trasy podstawowej. wsad123
20.12.2014
Poprawiono czasy pracy brygad paki
20.08.2014
Dodano informacje o wydłużeniu linii jas59
20.06.2010
Uaktualniono godziny pracy brygad w dni powszednie i świąteczne, oraz dodano informacje o godzinach pracy brygad w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok X
20.08.2009
Dodano informację o zmianie rozkładu jazdy i trasy z dniem 1 września 2009 roku jas59
26.11.2008
Zmieniono rozpiskę brygad 1, 2 i 3 Pepe
25.11.2008
Dodano informacje o zwiększeniu częstotliwości Pepe
11.09.2008
Dodano informację o obsłudze taborowej Pepe

Trasa: Dworzec Główny (Owocowa) — Nowa — Dworcowa — aleja Niepodległości — plac Brama Portowa — plac Zwycięstwa — aleja Wojska Polskiego — plac Zgody — aleja Wojska Polskiego — plac Szarych Szeregów — aleja Wojska Polskiego — Felczaka — aleja Wyzwolenia — Lubomirskiego — Staszica — rondo Giedroycia — Kołłątaja — rondo Sybiraków — Asnyka — Orzeszkowej  — Krasińskiego — Duńska — Szczecińska — Podbórz
 

zdjęcie
Protoplasta linii 87
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linię 87 uruchomiono 9 września 2002 roku, jednakże pod innym "szyldem".

Atrakcyjne, górzyste tereny, na których znajduje się osiedle Warszewo, zachęciły inwestorów do wybudowania osiedli mieszkaniowych. Prężnie rozwijające się osiedle na początku XXI wieku wymagało dostępu do komunikacji miejskiej, stąd uruchomiono linię 57 Bis na trasie: Kołłątaja - Orzeszkowej - Krasińskiego - Duńska - Szczecińska - Warszewo Poznańska.

Na linię skierowano dwa autobusy MAXI z SPA Klonowica, zapewniając częstotliwość 20 minut.

zdjęcie
Jeden z "ostatnich"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią


Niestety protesty mieszkańców ulicy Poznańskiej wymusił zmianę trasy. W dniu 2 lutego 2004 roku linię skierowano ulicami Szczecińską i Rostocką do pętli Kormoranów. Ze względu na wydłużenie trasy oraz brak dodatkowych środków, zmniejszono częstotliwość kursowania do 20-28 minut w szczycie i międzyszczycie oraz 40 minut w godzinach wieczornych.

zdjęcie
Z samego rana na pętli "Kołłątaja" można było usłyszeć sprzeczki pasażerów nowej linii
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Po prawie trzech latach, 2 stycznia 2007 roku ZDiTM wprowadził na linii wiele istotnych zmian:

  • zmieniono oznaczenie linii z 57 Bis na 87,
  • zwiększono częstotliwość do 20 minut przez cały dzień oraz do 10 minut na odcinku Warszewo - Kołłątaja w porannym szczycie przewozowym,
  • wprowadzono wariantowe kursy do pętli "Warszewo" (wspólna pętla z linią 57).


Ze względu na zwiększenie częstotliwości, do obiegu wprowadzono 3 brygadę - szczytową na której można było spotkać autobusy przegubowe.

1 grudnia 2008 roku ponownie zwiększono częstotliwość w dni powszednie, tym razem w szczycie popołudniowym. Częstotliwość zwiększyła się dzięki temu do 12 minut.

zdjęcie
Solarisem na Podbórz przez zaśnieżone Warszewo
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linię 87 od 1 września 2009 roku skierowano do nowo zbudowanej pętli autobusowej Podbórz. W związku z tym zmieniono trasę i rozkład jazdy.

zdjęcie
Autobusy linii 87 pojawiły się na kilku ulicach, które do tej pory były wolne od komunikacji miejskiej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
25 sierpnia 2014 roku wydłużono trasę linii 87 od pętli Kołłątaja przez Rondo Giedroycia – Staszica – Lubomirskiego – Wyzwolenia – Felczaka – Wąską – Wielkopolską – plac szarych szeregów – aleję wojska polskiego – plac Zwycięstwa – Bramę Portową – 3 Maja – do pętli Owocowa Dworzec.


zdjęcie
Od dzisiaj na dworzec możemy dojechać również linią 87
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Celem wydłużenia linii była chęć zasypania dziury komunikacyjnej śródmieścia. Wydłużenie linii ułatwiło mieszkańcom Warszewa i okolic bezprzesiadkowego dotarcia w rejon placu Szarych Szeregów, alei Wojska Polskiego, placów Zgody, Zwycięstwa i Brama Portowa aż do przystanku końcowego na ulicy Owocowej przy dworcu.

W godzinach szczytów przewozowych kursy na trasie Kołłątaja – Warszewo skierowano na trasę KołłątajaPodbórz i w ten sposób wykonywane są do dziś.

zdjęcie
Skierowanie linii 87 przez Nabrzeże Wieleckie było bardzo dobrym rozwiązaniem, bo w szczycie ulice Owocowa, Nowa i Dworcowa są całkowicie zakorkowane
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
 Linia obsługiwana jest przez zajezdnię Klonowica autobusami MEGA w dni powszednie i MAXI w soboty i dni świąteczne.

W okresie od 21 lutego 2015 do 30 czerwca 2016 roku z powodu remontu Dworca Głównego i tworzących się przez to korków na ulicach Nowej i Dworcowej trasa linii została zmieniona - od Bramy Portowej przez ulice Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie do pętli Dworzec Główny na ulicy Kolumba.

film
2:03
odtwórz
#1894 na 87 przeciska się przez Felczaka
aktualna ocena: 4,71, liczba ocen: 17
1 lutego 2020 roku miała miejsce ostatnia zmiana trasy linii 87 -  od al. Wyzwolenia autobus kursuje przez ul. Felczaka i al. Wojska Polskiego do pl. Szarych Szeregów.

na podstawie wiedzy własnej
opracował Marek Pawlukowicz
współpraca Paweł Pieńkowski
aktualizacja Janusz Światowy i man

Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.