Encyklopedia

Linia 87: SKM Dworzec Główny (Owocowa) - Podbórz

dodane przez Mareczek; zmodyfikowane przez man

23.08.2024
Dodano informacje o zmianach od 1 września 2024 man
12.02.2024
Dodano informacje o zmianach od 19 lutego 2024 man
25.08.2023
Dodano informacje o zmianach na trasie od 2 września 2023 man
28.01.2023
dodano informację o zmianie lokalizacji przystanku „Brama Portowa” Waszka
13.12.2022
Dodano informacje o objeździe od 17 grudnia man
31.10.2022
Dodano informacje o objeździe od 5 listopada 2022 man
10.09.2022
Dodano informację o objeździe od 13 września 2022 man
16.08.2022
Dodano informacje o dodatkowych kursach przy okazji organizacji „Żagli 2022” man
05.08.2022
Dodano informacje o objeździe od 8 sierpnia man
28.04.2022
Dodano informacje o objeździe podczas zamknięcia ulicy Lubomirskiego man
10.12.2021
Dodano informacje o zmianach na linii od grudnia 2021 man
04.10.2021
Dodano informacje o objeździe man
17.01.2021
Drobne poprawki jas59 
31.12.2020
Dodano informację o objeździe od 2021 man
25.07.2020
Dodano informacje o częściowej zmianie trasy jas59 
19.01.2020
aktualizacja man
26.10.2017
Dodano informacje o zmianie trasy linii jas59 
24.06.2016
Dodano informacje o przywróceniu trasy podstawowej. wsad123
20.12.2014
Poprawiono czasy pracy brygad paki
20.08.2014
Dodano informacje o wydłużeniu linii jas59 
20.06.2010
Uaktualniono godziny pracy brygad w dni powszednie i świąteczne, oraz dodano informacje o godzinach pracy brygad w Wielkanoc, Boże Narodzenie i Nowy Rok X
20.08.2009
Dodano informację o zmianie rozkładu jazdy i trasy z dniem 1 września 2009 roku jas59 
26.11.2008
Zmieniono rozpiskę brygad 1, 2 i 3 Pepe
25.11.2008
Dodano informacje o zwiększeniu częstotliwości Pepe
11.09.2008
Dodano informację o obsłudze taborowej Pepe

Trasa: SKM Dworzec Główny (Owocowa) — Nowa — Dworcowa — aleja Niepodległości — plac Brama Portowaplac Zwycięstwa — aleja Wojska Polskiego — plac Zgody — aleja Wojska Polskiego — plac Szarych Szeregów — aleja Wojska Polskiego — Felczaka — aleja Wyzwolenia — Kołłątaja — rondo Sybiraków — Asnyka — Orzeszkowej (z powrotem: Orzeszkowej — Boguchwały — Asnyka) — Krasińskiego — Duńska — Szczecińska — Kredowa — Miłosza — Podbórzańska — Podbórz

zdjęcie
Protoplasta linii 87
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linię 87 uruchomiono 9 września 2002 roku, jednakże pod innym „szyldem”.

Atrakcyjne, górzyste tereny, na których znajduje się osiedle Warszewo, zachęciły inwestorów do wybudowania osiedli mieszkaniowych. Prężnie rozwijające się osiedle na początku XXI wieku wymagało dostępu do komunikacji miejskiej, stąd uruchomiono linię 57 Bis na trasie: Kołłątaja – Orzeszkowej – Krasińskiego – Duńska – Szczecińska – Warszewo Poznańska.

Na linię skierowano dwa autobusy MAXI z SPA Klonowica, zapewniając częstotliwość 20 minut.

zdjęcie
Jeden z "ostatnich"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

Protesty mieszkańców ulicy Poznańskiej wymusiły jednak zmianę trasy. W dniu 2 lutego 2004 roku linię skierowano ulicami Szczecińską i Rostocką do pętli „Kormoranów”. Ze względu na wydłużenie trasy oraz brak dodatkowych środków, zmniejszono częstotliwość kursowania do 20-28 minut w szczycie i międzyszczycie oraz 40 minut w godzinach wieczornych.

zdjęcie
Z samego rana na pętli "Kołłątaja" można było usłyszeć sprzeczki pasażerów nowej linii
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Po prawie trzech latach, 2 stycznia 2007 roku ZDiTM wprowadził na linii wiele istotnych zmian:

  • zmieniono jej oznaczenie z 57 Bis na 87,
  • zwiększono częstotliwość do 20 minut przez cały dzień oraz do 10 minut na odcinku Warszewo - Kołłątaja w porannym szczycie przewozowym,
  • wprowadzono wariantowe kursy do pętli „Warszewo” (przystanek wspólny z linią 57).

Ze względu na zwiększenie częstotliwości, do obiegu wprowadzono trzecią brygadę kursującą w szczycie, na której można było spotkać autobusy przegubowe.

1 grudnia 2008 roku ponownie zwiększono częstotliwość w dni powszednie, tym razem w szczycie popołudniowym do 12 minut.

Z powodu budowy kolektora deszczowego, w okresie od 17 lutego do 20 marca 2009 roku autobusy linii 87 kursowały objazdem w obu kierunkach – od przystanku „Orzeszkowej” przez ulicę Warcisława I i Przyjaciół Żołnierza do ulicy Krasińskiego i dalej stałą trasą. Przystanki „Łabędzia” przeniesiono na ulicę Przyjaciół Żołnierza przed skrzyżowaniem z ulicą Krasińskiego. Tymczasowo nie był obsługiwany przystanek „Krasińskiego”, zaś w zamian autobusy zatrzymywały się na przystankach „Łucznicza”.

zdjęcie
Solarisem na Podbórz przez zaśnieżone Warszewo
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
1 września 2009 roku autobusy linii 87 zostały skierowane ulicą Podbórzańską do nowo zbudowanej autobusowej pętli „Podbórz”. W związku z tym zmieniono jej rozkład jazdy.

W celu ułatwienia przesiadek w relacjach autobus-tramwaj, 4 listopada 2013 roku wprowadzono zmianę organizacji ruchu komunikacji miejskiej na Niebuszewie oraz jednocześnie zmiany w kursowaniu linii 87.

Przystanek „Niemcewicza” w kierunku Niebuszewa został przeniesiony na ulicę Asnyka za rondo Sybiraków, w pobliżu skrzyżowania z ulicą Kadłubka. Zaczął on pełnić rolę wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego. Ponadto na tej samej wysokości uruchomiono również wspólny przystanek w kierunku przeciwnym.

Dodatkowo autobusy tej linii skierowano na nowy odcinek trasy – zamiast przez ulicę Kołłątaja, w obu kierunkach przez ulicę Asnyka z obsługą nowo uruchomionego przystanku „Dworzec Niebuszewo” (tylko w kierunku Niebuszewa) znajdującego się na wysokości przystanku tramwajowego. Zwiększono również częstotliwość kursowania linii w dni powszednie w szczycie z 10 do 8 minut.

zdjęcie
Autobusy linii 87 pojawiły się na kilku ulicach, które do tej pory były wolne od komunikacji miejskiej
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
25 sierpnia 2014 roku wydłużono trasę linii 87 od pętli „Kołłątaja” przez rondo Giedroycia – Staszica – Lubomirskiego – Wyzwolenia – Felczaka – Wąską – Wielkopolską – plac Szarych Szeregów – aleję Wojska Polskiego – plac Zwycięstwa – Bramę Portową – 3 Maja – do pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” (wówczas „Owocowa Dworzec”).

Celem wydłużenia linii była chęć zasypania dziury komunikacyjnej śródmieścia i zapewnienie obsługi linią zwykłą okolic dotychczas wyłączonych komunikacyjnie. Jej wydłużenie umożliwiło mieszkańcom Warszewa i okolic bezprzesiadkowe dotarcie w rejon placu Szarych Szeregów, alei Wojska Polskiego, placów Zgody, Zwycięstwa i Brama Portowa aż do przystanku końcowego na ulicy Owocowej przy dworcu. Na nowej trasie uruchomiono nowe przystanki: „Wąska Floating Arena”, „Świętego Jana Pawła II”, „Plac Szarych Szeregów”, „Plac Zgody”, „Plac Zwycięstwa”, „Brama Portowa”, „Plac Zawiszy” (w kierunku przeciwnym „Plac Tobrucki”) oraz „Owocowa Dworzec”.

W godzinach szczytu porannego i popołudniowego kursy, które dotychczas wykonywano w relacji Kołłątaja – Warszewo skierowano na trasę KołłątajaPodbórz i w ten sposób wykonywane są do dziś.

zdjęcie
Skierowanie linii 87 przez Nabrzeże Wieleckie było bardzo dobrym rozwiązaniem, bo w szczycie ulice Owocowa, Nowa i Dworcowa są całkowicie zakorkowane
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
grudniu 2014 roku do obsługi linii w dni powszednie, na stałe zadysponowano autobusy przegubowe (przeniesione z linii 86). Linia obsługiwana była wówczas przez zajezdnię Klonowica autobusami MEGA w dni powszednie i MAXI w soboty i dni świąteczne. 

W okresie od 21 lutego 2015 do 30 czerwca 2016 roku z powodu remontu Dworca Głównego i tworzących się przez to korków na ulicach Nowej i Dworcowej trasa linii została zmieniona - od Bramy Portowej przez ulicę Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie do pętli „Dworzec Główny” na ulicy Kolumba.

film
2:03
odtwórz
#1894 na 87 przeciska się przez Felczaka
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
1 lutego 2020 roku miała miejsce kolejna zmiana trasy linii 87 -  od al. Wyzwolenia autobusy kursują przez ul. Felczaka i al. Wojska Polskiego do pl. Szarych Szeregów.

1 czerwca 2020 roku w związku z III etapem przebudowy placu Szarych Szeregów, nastąpiła kolejna zmiana trasy: od ul. Felczaka autobusy kursowały przez al. Wojska Polskiego, pl. Szarych Szeregów, al. Piastów i ul. Jagiellońską do al. Wojska Polskiego i dalej bez zmian.

zdjęcie
Różnymi zakątkami na objeździe
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W związku z asfaltowaniem jezdni na placu Szarych Szeregów, 11 czerwca 2020 roku autobusy linii 87 kursowały jednodniowym objazdem:

  • w kierunku pętli „Podbórz” od przystanku „Plac Zgody” przez aleję Wojska Polskiego, ulicę Jagiellońską, ulicę Rayskiego, plac Grunwaldzki, aleję Jana Pawła II i ulicę Felczaka do przystanku „Odrowąża” i dalej bez zmian,
  • w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” autobusy kursowały od przystanku „Felczaka” przez aleję Wojska Polskiego, ulicę Mickiewicza, aleję Bohaterów Warszawy, ulicę Jagiellońską i aleję Wojska Polskiego do przystanku „Plac Zgody” i dalej bez zmian.

zdjęcie
Śnieg pojawił się już w pierwszy dzień nowego roku
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 25 lipca 2020 roku, po zakończonej modernizacją placu Szarych Szeregów autobusy linii 87 na stałe jeżdżą ulicą Felczaka przy urzędzie miasta (w obu kierunkach). Autobusy zostały wycofane z ulic Wąskiej i Wielkopolskiej. Przywrócona została stała trasa przez aleję Wojska Polskiego wraz z przystankiem „Plac Szarych Szeregów”

Od 9 stycznia 2021 w związku z przebudową torowisk od ronda Giedroycia do pętli „Dworzec Niebuszewo” linia tymczasowo została skierowana objazdem: od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ulicę Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do ul. Staszica i dalej bez zmian.

Szczytowe brygady w kierunku pętli „Podbórz” zostały skierowane przez ulice Barbary, Długosza, al. Wyzwolenia, Krasińskiego do przystanku „Krasińskiego Wiadukt”, a w przeciwnym kierunku - przez Krasińskiego, al. Wyzwolenia, rondo Giedroycia do pętli „Kołłątaja”.

Od 1 lutego 2021 roku do 31 sierpnia 2024 w soboty pojedyncze kursy linii były obsługiwane przez autobusy z zajezdni Dąbie. Dotyczyło to jednej tzw. „posiłkowej” brygady, której praca przewozowa połączona była z obsługą linii 67.

zdjęcie
Autobusy na tory!
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
1 marca 2021 nastąpiła zamiana peronów na pętli „Podbórz”. Od tego dnia linie 87 i 530 zatrzymują się przy zewnętrznym peronie (słupek nr 47512), a linia 92 przy wewnętrznym (nr 47511).

Od 9 października do 19 listopada 2021, w związku z kolejnym etapem przebudowy węzła Niebuszewo, jak również zamknięciem dla autobusów pętli „Kołłątaja”, szczytowe kursy linii 87 realizowane na skróconej trasie Kołłątaja-Podbórz zostały skierowane na objazd od przystanku „Krasińskiego Wiadukt” przez ulicę Krasińskiego, Niemcewicza, Długosza, Barbary, Kołłątaja, rondo Sybiraków, Niemcewicza, Długosza, al. Wyzwolenia, do ulicy Krasińskiego i dalej bez zmian. Przystanek „Krasińskiego” w kierunku Kołłątaja przeniesiono na ulicę Naruszewicza na odcinek pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Krasińskiego i Niemcewicza. Przystanek końcowy „Kołłątaja” zlokalizowano w ciągu ulicy Kołłątaja na odcinku bliżej ul. Barbary.  20 listopada 2021 przywrócono lokalizację przystanku końcowego „Kołłątaja” dla kursów szczytowych i wyjazdowych na pętlę.

W związku z trwającą przebudową alei Wojska Polskiego, rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy torowisk tramwajowych (w ciągu m.in. alei Wyzwolenia i plac Rodła), skierowaniem na trasę linii autobusów elektrycznych, od 18 grudnia 2021 wprowadzono zmiany w funkcjonowaniu linii:

  • w kierunku Podbórza od przystanku „Brama Portowa” autobusy kursowały przez aleję Niepodległości, plac Lotników, aleję Jana Pawła II, plac Grunwaldzki, aleję Jana Pawła II i ulicę Felczaka do przystanku „Odrowąża” i dalej bez zmian. Na zmienionej trasie uruchomiono przystanki: „Brama Portowa” (przy restauracji KFC – nr 10814), „Plac Żołnierza Polskiego” (w ciągu alei Niepodległości przed placem Żołnierza Polskiego – nr 11330), „Plac Lotników” (na placu Lotników – nr 17831), „Plac Grunwaldzki” (w ciągu alei Jana Pawła II za placem Grunwaldzki – nr 11622), „Urząd Miasta” (w ciągu alei Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ulicą Wielkopolską – nr 12592). Nieczynne były przystanki: „Brama Portowa” (na torowisku tramwajowym), „Plac Zwycięstwa”, „Plac Zgody”, „Plac Szarych Szeregów”, „Felczaka” i „Urząd Miasta” (w ciągu ulicy Felczaka),
  • w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od przystanku „Wąska Floating Arena” autobusy kursowały przez ulicę Wąską, Wielkopolską, Śląską, plac Grunwaldzki, Piłsudskiego, Mazurską, plac Lotników, Kaszubską, Bałuki, aleję Niepodległości do przystanku „Brama Portowa” i dalej bez zmian. Na zmienionej trasie uruchomiono przystanki: „Wąska” (w ciągu ulicy Wąskiej za skrzyżowaniem z ulicą Niedziałkowskiego – nr 18611), „Śląska” (w ciągu ulicy Śląskiej za skrzyżowaniem z ulicą Wielkopolską – nr 18722), „Plac Grunwaldzki” (na placu Grunwaldzkim – nr 11631), „Mazurska” (w ciągu ulicy Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Mazurską – nr 18811), „Plac Lotników” (na placu Lotników – nr 17851). Nieczynne były przystanki: „Felczaka”, „Plac Szarych Szeregów”, „Plac Zgody” i „Plac Zwycięstwa”.

Na pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” zamieniono lokalizację przystanków linii 61 i 87. Autobusy linii 61 zatrzymują się w zatoce bliższej ulicy 3 Maja, natomiast autobusy linii 87 w zatoce bliższej ulicy Nowej.

Również od tego dnia, kursy skrócone do pętli „Kołłątaja” w obu kierunkach skierowano ulicami Kołłątaja i Orzeszkowej, z pominięciem przystanków „Krasińskiego”. Dla obu kierunków obowiązywały przystanki „Niemcewicza” i „Orzeszkowej”.

Na trasie od pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” w kierunku Podbórza od ronda Giedroycia linia 87 kursowała ulicami Kołłątaja i Orzeszkowej, z pominięciem przystanku „Krasińskiego”. Ponadto, uruchomiono przystanki „Niemcewicza” i „Orzeszkowej”.

film
0:22
odtwórz
Hybrydowy przegubowiec jedzie w kierunku Podbórza
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 22 stycznia 2022 w związku z kolejnym etapem przebudowy alei Wyzwolenia, skierowano autobusy linii 87 w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od ronda Giedroycia przez aleję Wyzwolenia i ulicę Felczaka do przystanku „Wąska Floating Arena” i dalej bez zmian, z pominięciem ulicy Staszica i ulicy Lubomirskiego. Przystanek „Kołłątaja” zlokalizowano w ciągu alei Wyzwolenia za rondem Giedroycia (nr 12733, wspólny z linią 812).

Od 4 kwietnia 2022 w związku z wznowieniem ruchu na całym odcinku przebudowywanej alei Jana Pawła II (od ulicy Felczaka do placu Grunwaldzkiego), w kierunku pętli „Podbórz” likwidacji uległ przystanek „Urząd Miasta” zlokalizowany w ciągu alei Jana Pawła II przy skrzyżowaniu z ulicą Wielkopolską (nr 12592). W kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od przystanku „Wąska Floating Arena” autobusy zaczęły kursować przez ulicę Felczaka i aleję Jana Pawła II do placu Grunwaldzkiego i dalej bez zmian, zatrzymując się na przystankach: Odrowąża (na żądanie, nr 18411), Urząd Miasta (w ciągu alei Jana Pawła II za skrzyżowaniem z ulicą Felczaka, nr 12511) i Plac Grunwaldzki (w ciągu alei Jana Pawła II przed placem Grunwaldzkim, nr 11621). Zawieszono funkcjonowanie przystanków: „Wąska” (nr 18611), „Śląska” (nr 18722) i „Plac Grunwaldzki” (nr 11631).

W związku z zamknięciem dla ruchu ulicy Lubomirskiego przy skrzyżowaniu z aleją Wyzwolenia, od 30 kwietnia 2022 w kierunku pętli „Podbórz” od przystanku „Odrowąża” autobusy kursowały przez ulice: Wąską, Niedziałkowskiego, Unisławy, plac Witosa, aleję Wyzwolenia, Ofiar Oświęcimia i Staszica do przystanku „Kołłątaja” i dalej bez zmian. Nieczynny był przystanek „Wąska Floating Arena” zlokalizowany w ciągu ulicy Felczaka. W zamian uruchomiono przystanki:

  • „Wąska” w ciągu ulicy Niedziałkowskiego za skrzyżowaniem z ulicą Wąską (nr 18691),
  • „Odzieżowa” w ciągu ulicy Ofiar Oświęcimia za skrzyżowaniem z ulicą Odzieżową (nr 12831),
  • „Ofiar Oświęcimia” w ciągu ulicy Staszica za skrzyżowaniem z ulicą Ofiar Oświęcimia (nr 14221).]

W związku z koniecznością wykonania prac naprawczych nawierzchni alei Jana Pawła II, od 8 sierpnia 2022 w kierunku pętli „Podbórz” skierowano autobusy linii 87 objazdem między przystankami „Plac Lotników” i „Wąska” - przez aleję Jana Pawła II - plac Grunwaldzki - Śląską - Wąską do ulicy Niedziałkowskiego i dalej bez zmian. Przystanek „Plac Grunwaldzki” zlokalizowano w ciągu ulicy Śląskiej za placem Grunwaldzkim oraz utworzono przystanek „Śląska” w ciągu ulicy Śląskiej przed skrzyżowaniem z ulicą Wielkopolską. Nieobsługiwane były przystanki „Plac Grunwaldzki” i „Odrowąża”.

Przy okazji organizacji imprezy „Żagle 2022” w dniach 19 i 20 sierpnia 2022, autobusy linii 87 wykonały dwa dodatkowe kursy na trasie Wyszyńskiego – Podbórz. Odjazdy odbywały się planowo w godz. 23:21 i 23:51 z przystanku „Wyszyńskiego” zlokalizowanego w zatoczce w kierunku Bramy Portowej.

W związku z pracami drogowymi prowadzonymi w ciągu ulicy Felczaka, od 13 września 2022 autobusy linii 87 w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od przystanku „Wąska Floating Arena” kursowały przez ulicę Wąską, ulicę Niedziałkowskiego i aleję Jana Pawła II do przystanku „Plac Grunwaldzki” i dalej bez zmian.

Przystanek „Urząd Miasta” przeniesiono na ulicę Niedziałkowskiego przed skrzyżowanie z aleją Jana Pawła II, zaś przystanek „Odrowąża” nie był obsługiwany.

Kolejna zmiana trasy nastąpiła 5 listopada 2022 w związku z prowadzonymi pracami drogowymi w obrębie placu Witosa oraz zakończeniem prac w ciągu ulicy Felczaka. 

W kierunku pętli „Podbórz” od przystanku „Plac Lotników” autobusy kursowały przez aleję Jana Pawła II, plac Grunwaldzki, aleję Jana Pawła II, ulicę Felczaka, ulicę Monte Cassino, ulicę Skargi, rondo Giedroycia, ulicę Kołłątaja do przystanku „Niemcewicza” i dalej bez zmian. Wówczas zawieszono funkcjonowanie przystanków: „Plac Grunwaldzki” w ciągu ulicy Śląskiej, „Śląska”, „Wąska”, „Odzieżowa”, „Ofiar Oświęcimia” oraz  „Kołłątaja” w ciągu ulicy Staszica.

Uruchomiono zaś dodatkowe przystanki: „Plac Grunwaldzki” w ciągu alei Jana Pawła II za placem Grunwaldzkim, „Felczaka” w ciągu ulicy Felczaka za skrzyżowaniem z aleją Jana Pawła II, „Jasne Błonia” w ciągu ulicy Skargi, „Kołłątaja” w ciągu ulicy Skargi przed rondem Giedroycia.

W kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od przystanku „Wąska Floating Arena” autobusy kursowały przez ulicę Felczaka i aleję Jana Pawła II do przystanku „Plac Grunwaldzki” i dalej bez zmian. Przystanek „Urząd Miasta” zlokalizowano w ciągu alei Jana Pawła II za skrzyżowaniem z ulicą Felczaka. Przywrócono funkcjonowanie przystanku „Odrowąża”, zaś tymczasowy przystanek „Urząd Miasta” zlokalizowany w ciągu ulicy Niedziałkowskiego został zlikwidowany.

zdjęcie
Kilkugodzinny objazd spowodowany organizacją biegu sztafetowego na Jasnych Błoniach
Kolejny objazd związany z następnym etapem przebudowy torowisk wprowadzono 17 grudnia 2022. W kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od ronda Giedroycia autobusy jeździły przez aleję Wyzwolenia i ulicę Felczaka do przystanku „Wąska Floating Arena” i dalej bez zmian.

Przystanek „Kołłątaja” zlokalizowano w ciągu alei Wyzwolenia za rondem Giedroycia (na wysokości przebudowywanego przystanku tramwajowego), zaś przystanek „Odzieżowa” wyłączono z użytkowania.

W celu poprawy punktualności 23 stycznia 2023 roku przystanek „Brama Portowa” w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” przeniesiony został na torowisko tramwajowe (nr 10812).

17 czerwca 2023 w związku z organizacją „Biegu Sztafet Firmowych – NCDC Business Race”, linia 87 w kierunku pętli „Podbórz” kursowała objazdem z pominięciem ulicy Piotra Skargi - ulicami Felczaka – Monte Cassino – Wyspiańskiego – Zaleskiego – Słowackiego do przystanku „Kołłątaja”.

W związku z przywróceniem ruchu ogólnego na całej długości alei Wyzwolenia, od 8 lipca 2023 autobusy linii 87 w kierunku pętli „Podbórz” od przystanku „Plac Grunwaldzki” kursowały przez aleję Jana Pawła II, ulicę Felczaka i aleję Wyzwolenia do ronda Giedroycia i dalej bez zmian. Przywrócona została obsługa przystanków „Odrowąża” i „Wąska Floating Arena”. Dodatkowo uruchomiony został tymczasowy przystanek „Kołłątaja” zlokalizowany w ciągu alei Wyzwolenia przed rondem Giedroycia. Nie były przez linię obsługiwane przystanki: „Urząd Miasta”, „Jasne Błonia” i „Kołłątaja” (nr 12741).

Po zakończeniu przebudowy pętli „Dworzec Niebuszewo” i jednoczesnym przywróceniu ruchu ogólnego w ciągu ulic Asnyka, Boguchwały i Orzeszkowej, od 2 września 2023 roku linia 87 powróciła do kursowania ulicami Kołłątaja – Asnyka – Orzeszkowej – Krasińskiego – Chopina do przystanku „Krasińskiego Wiadukt” i dalej bez zmian. Na trasie przywrócono dotychczasowe przystanki w lokalizacjach sprzed przebudowy oraz uruchomiono dodatkowe w kierunku centrum: 

  • „Dworzec Niebuszewo” (nr 14712) zlokalizowany w ciągu ulicy Orzeszkowej przed skrzyżowaniem z ul. Boguchwały,
  • „Boguchwały” (nr 14631) zlokalizowany w ciągu ulicy Boguchwały przed skrzyżowaniem z ulicą Asnyka.

Od 19 lutego 2024 roku, w związku z przejściem do kolejnego etapu przebudowy ulic Nowej i Dworcowej autobusy linii 87 w kierunku pętli „Podbórz” kursowały ulicami Owocową – Nabrzeże Wieleckie – Wyszyńskiego do Bramy Portowej i dalej po stałej trasie. Tymczasowo wyłączono z użytkowania przystanki „Plac Tobrucki” i „Brama Portowa” (przy Posejdonie, wspólny z linią 9), zaś w zamian uruchomiono tymczasowo przystanki: „Dworcowa nż”, „Wyszyńskiego” (na torowisku tramwajowym) i „Brama Portowa” (na torowisku tramwajowym, wspólny z liniami 7, 8 i 75).

Ponadto tego dnia linia powróciła do kursowania przez śródmiejski odcinek alei Wojska Polskiego, a na jej trasie przywrócono dotychczas obsługiwane przystanki: „Plac Zgody”, „Plac Szarych Szeregów”, „Felczaka”, „Urząd Miasta” (w stałej lokalizacji, w ciągu ulicy Felczaka).

Dodatkowo przystanki „Plac Zwycięstwa” w obu kierunkach przeniesiono na aleję Wojska Polskiego (na wysokość kin Kosmos i Pionier 1907), zaś przystanek „Brama Portowa” w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” zlokalizowano na torowisku tramwajowym (wspólny z linią 9).

zdjęcie
Szkolny zajazd na trasie linii 87
aktualna ocena: 4,48, liczba ocen: 56
1 września 2024 roku w celu zapewnienia obsługi okolic nowego budynku Szkoły Podstawowej nr 7 przy ulicy Czesława Miłosza, linia 87 między przystankami „Warszewo Kościół” i „Podbórzańska Ogrody” w obu kierunkach skierowana została ulicami Kredową i Miłosza z obsługą nowego przystanku „Miłosza Szkoła”.

na podstawie wiedzy własnej
opracował Marek Pawlukowicz Mareczek
współpraca: Paweł Pieńkowski Pepe
aktualizacja: Janusz Światowy jas59 , man, Waszka

Linia kursuje na zmienionej trasie.

Częstotliwość:

  • Dni powszednie:
    • W szczycie: 10 minut
    • Poza szczytem: 20 minut
  • Soboty: 20 minut
  • Niedziele i dni świąteczne: 30 minut

Operator: SPA Klonowica

Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.