Encyklopedia

description Linia C Bis: Plac Rodła - Dąbie Osiedle

dodane 9.04.2016, godz. 13:06 przez zdjęcie profilowe użytkownika fan004 fan004

Plac Rodła - Piłsudskiego – Matejki – plac Hołdu Pruskiego – plac Żołnierza Polskiego (z powrotem: plac Żołnierza Polskiego – aleja Wyzwolenia – plac Rodła – Piłsudskiego) – aleja Niepodległości – plac Brama Portowa – Wyszyńskiego – most Długi – Energetyków – most Portowy – Gdańska – Estakada Pomorska – Gdańska – most Cłowy – Przestrzenna – Gierczak – plac Słowiański – Goleniowska – Dąbie Osiedle

Historia



Plany utworzenia linii pomocniczej, która wspomagałaby przepełnione linie pospieszne istniały już w 2001 roku. Początkowo linia miała kursować przez Trasę Zamkową, ale ostatecznie kursowała przez ulicę Wyszyńskiego jak reszta "pośpiechów".

Linia C Bis została stworzona dopiero 15 września 2003. Linia otrzymała takie oznaczenie, ponieważ na całej swojej długości pokrywała się z trasą linii pospiesznej C. Była to linia szczytowa, która kursowała wyłącznie w dni powszednie tylko w godzinach porannego szczytu.

Linia została zlikwidowana 1 października 2007 po reformach komunikacji, w związku z którymi linia 2 została wydłużona do Basenu Górniczego, co znacznie wpłynęło na przepływ pasażerów z lewobrzeża na prawobrzeże. Kursy linii C Bis po jej likwidacji zostały włączone w rozkład linii C.

Tabor



Linia C Bis w okresie swojego istnienia była obsługiwana przez zajezdnię SPA Dąbie głównie przez autobusy Volvo B10MA, a pod koniec kursowania na linii można była zaobserwować również autobusy solowe.

Trasa linii



Plac Rodła
Niepodległości
Wyszyńskiego
Basen Górniczy
Emilii Gierczak
Plac Słowiański
Jugosłowiańska
Dąbie Osiedle
opracował Wojciech Szłapacki
Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.