Encyklopedia
Linia D67: (Linia Dodatkowa)
dodane przez man; zmodyfikowane przez man
Trasa: Ludowa — Blizińskiego — Druckiego-Lubeckiego (z powrotem: Druckiego-Lubeckiego — Ludowa) — Rugiańska — Przyjaciół Żołnierza — Warcisława I — Kołłątaja — rondo Sybiraków (z powrotem: rondo Sybiraków — Asnyka — Kadłubka — Kołłątaja) — Kołłątaja — rondo Giedroycia — aleja Wyzwolenia — Słowackiego — Zaleskiego — aleja Wojska Polskiego — Traugutta — Poniatowskiego — Santocka — Świerczewska (z powrotem: Miarki — Ku Słońcu — Santocka) — Karola Miarki
Pierwsza odsłona cmentarnego 67
Linia D67 od początku istnienia była uruchamiana wyłącznie w okresie wzmożonego ruchu w kierunku Cmentarza Centralnego w Szczecinie, tj. w okolicach święta Wszystkich Świętych oraz kilka dni przed nim i po nim.
Była ona skróconą wersją standardowej linii 67. Swój bieg trasy od pętli „Karola Miarki” kończyła kilka przystanków wcześniej - na tymczasowej pętli „Emilii Plater Hurt”, którą uruchamiano wyłącznie w okresie Wszystkich Świętych. Zlokalizowana była w miejscu, w którym obecnie znajduje się osiedle mieszkaniowe przy ulicy Raginisa.Do jej obsługi przeznaczano pojazdy ze wszystkich autobusowych spółek komunikacyjnych - SPA Klonowica, SPA Dąbie, SPPK Police i PKS Szczecin. Głównym operatorem linii przez wszystkie lata była jednak zajezdnia Dąbie.
Na linii można było spotkać pojazdy przeróżnej klasy pojemnościowej, zarówno klasy MEGA, jak i MAXI.
1 listopada 2005 uruchomiono linię D67 w godz. 8:15-10 z częstotliwością 7 minut, zaś w godz. 10-18 z częstotliwością 2-3 minut. Do obsługi wystawiono 24 autobusy klasy MEGA.
W 2006 roku linia kursowała:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
28 i 29 października |
|
5 autobusów MEGA |
1 listopada |
|
24 autobusy MEGA |
W roku 2007 linia była nazwana w dwojaki sposób. 27 i 28 października oznaczano ją jako 67D, zaś 1 listopada jako D67. Kursowała:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
27 i 28 października |
|
5 autobusów MEGA |
1 listopada |
|
20 autobusów MEGA |
Rok później, w 2008 linia została uruchomiona 1 listopada w godz. 8:15-10 co 7 minut, a także w godz. 10-18 co 2-3 minuty. Do jej obsługi przeznaczono 20 autobusów MEGA. Następnego dnia obniżono częstotliwość jej kursowania o połowę.
W 2009 roku linia obsługiwana była:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
31 października |
|
10 autobusów MEGA |
1 listopada |
|
20 autobusów MEGA |
W 2010:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
30 października |
|
10 autobusów MEGA |
31 października |
|
10 autobusów MEGA |
1 listopada |
|
20 autobusów MEGA |
W 2011 roku linia D67 kursowała wyłącznie 1 listopada - w godz. 8:15-10 co 7 minut oraz w godz. 10-18 co 3 minuty. Do jej obsługi przeznaczono 20 autobusów MEGA.
Linia D67 w roku 2012 została uruchomiona wyłącznie 1 listopada. Kursowała ona w w godz. 8:15-10 z częstotliwością 7 minut i w godz. 10-18 z częstotliwością 3 minuty. Na trasę wysłano 20 autobusów klasy pojemnościowej MEGA.
W 2013 linię uruchomiono:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
1 listopada |
|
20 autobusów MEGA |
2 listopada |
|
10 autobusów MEGA |
W 2014 roku z powodu rozpoczęcia budowy w miejscu dotychczasowej pętli „Emilii Plater Hurt” i niemożliwością jej ponownego uruchomienia, przystanek końcowy przeniesiono na skrzyżowanie ulic Bożeny i 1 Maja.
Wówczas, autobusy linii D67 kursowały na trasie 1 Maja-Bożeny – 1 Maja – Sczanieckiej i dalej zgodnie z przebiegiem swojej trasy do pętli „Karola Miarki” z następującą częstotliwością:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
1 listopada |
|
18 autobusów MEGA |
2 listopada |
|
10 autobusów MEGA |
W latach 2015-2019 linia nie była uruchamiana, a jej rolę przejęła linia 867 kursująca na nowej trasie.
Powrót linii D67
Po pięciu latach przerwy, w okresie Wszystkich Świętych 2020, ponownie uruchomiono linię D67. Wówczas zdecydowano się na powrót do poprzedniej numeracji linii dodatkowych.
Linia D67 pozostała na tej samej trasie, co jej poprzedniczka, jednak z tą różnicą, że D67 w obu kierunkach rozpoczęła kursowanie przez ulice Przyjaciół Żołnierza i Warcisława I.
Uruchomiono ją:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
24 października |
|
7 autobusów MEGA |
25 października |
|
7 autobusów MEGA |
31 października + 1 listopada Linia nie została uruchomiona w tych dniach w związku z zamknięciem cmentarzy. (patrz: Wszystkich Świętych odwołane) |
|
13 autobusów MEGA |
7 i 8 listopada |
|
7 autobusów MEGA |
Kursowała ona z częstotliwością:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
23 i 30 października |
|
7 autobusów MEGA |
24 października |
|
7 autobusów MEGA |
31 października i 1 listopada |
|
13 autobusów MEGA |
W 2022 roku linia powróciła na trasę przez ulicę Warcisława I i kursowała z częstotliwością:
Data | Częstotliwość | Obsługa |
---|---|---|
29 października |
|
7 autobusów MEGA |
30 października |
|
7 autobusów MEGA |
1 listopada |
|
13 autobusów MEGA |
W 2023 roku linia D67 została uruchomiona wyłącznie w dniu 1 listopada i kursowała:
- w godz. 7–9 co 10 minut,
- w godz. 9–17 co 7–8 minut,
- w godz. 17–19 co 10 minut.
Jej obsługę zapewniało 11 autobusów klasy pojemnościowej MEGA z SPA Dąbie.
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.