Encyklopedia

Linia D67: (Linia Dodatkowa)

dodane przez man; zmodyfikowane przez man

25.10.2023
Dodano informacje o odsłonie linii w 2023 roku man
24.10.2022
Dodano informacje o odsłonie linii w 2022 roku man
22.10.2021
Dodano informację o odsłonie linii w 2021 roku man
02.11.2020
Dodano informacje o uruchomieniu linii w dniach 7 i 8 listopada man
30.10.2020
Dodano informację o odwołaniu kursowania linii man

Trasa: Ludowa — Blizińskiego — Druckiego-Lubeckiego (z powrotem: Druckiego-Lubeckiego — Ludowa) — Rugiańska — Przyjaciół Żołnierza — Warcisława I — Kołłątaja — rondo Sybiraków (z powrotem: rondo Sybiraków — Asnyka — Kadłubka — Kołłątaja) — Kołłątaja — rondo Giedroycia — aleja Wyzwolenia — Słowackiego — Zaleskiego — aleja Wojska Polskiego — Traugutta — Poniatowskiego — Santocka — Świerczewska (z powrotem: Miarki — Ku Słońcu — Santocka) — Karola Miarki 

Pierwsza odsłona cmentarnego 67

Linia D67 od początku istnienia była uruchamiana wyłącznie w okresie wzmożonego ruchu w kierunku Cmentarza Centralnego w Szczecinie, tj. w okolicach święta Wszystkich Świętych oraz kilka dni przed nim i po nim.

zdjęcie
Jelcz i Ikarus na tymczasowej pętli przy Emilii Plater
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Była ona skróconą wersją standardowej linii 67. Swój bieg trasy od pętli „Karola Miarki” kończyła kilka przystanków wcześniej - na tymczasowej pętli „Emilii Plater Hurt”, którą uruchamiano wyłącznie w okresie Wszystkich Świętych. Zlokalizowana była w miejscu, w którym obecnie znajduje się osiedle mieszkaniowe przy ulicy Raginisa. 

Do jej obsługi przeznaczano pojazdy ze wszystkich autobusowych spółek komunikacyjnych - SPA Klonowica, SPA Dąbie, SPPK Police i PKS Szczecin. Głównym operatorem linii przez wszystkie lata była jednak zajezdnia Dąbie.

Na linii można było spotkać pojazdy przeróżnej klasy pojemnościowej, zarówno klasy MEGA, jak i MAXI.

1 listopada 2005 uruchomiono linię D67 w godz. 8:15-10 z częstotliwością 7 minut, zaś w godz. 10-18 z częstotliwością 2-3 minut. Do obsługi wystawiono 24 autobusy klasy MEGA.

2006 roku linia kursowała:

Data Częstotliwość Obsługa
28 29 października
  • w godz. 10-17 co 12 minut
5 autobusów MEGA
1 listopada
  • w godz. 8:15-10 co 7 minut, 
  • w godz. 10-18 co 2-3 minuty
24 autobusy MEGA

W roku 2007 linia była nazwana w dwojaki sposób. 2728 października oznaczano ją jako 67D, zaś 1 listopada jako D67. Kursowała:

Data Częstotliwość Obsługa
27 28 października
  • w godz. 9-18 co 12 minut
5 autobusów MEGA
1 listopada
  • w godz. 8:15-10 co 7 minut,
  • w godz. 10-18 co 2-3 minuty
20 autobusów MEGA
 

Rok później, w 2008 linia została uruchomiona 1 listopada w godz. 8:15-10 co 7 minut, a także w godz. 10-18 co 2-3 minuty. Do jej obsługi przeznaczono 20 autobusów MEGA. Następnego dnia obniżono częstotliwość jej kursowania o połowę.

2009 roku linia obsługiwana była:

Data Częstotliwość Obsługa
31 października
  • w godz. 9-10 co 12 minut,
  • w godz. 10-17 co 6 minut
10 autobusów MEGA
1 listopada
  • w godz. 8:15-10 co 7 minut,
  • w godz. 10-18 co 3 minuty

20 autobusów MEGA

2010:

Data Częstotliwość Obsługa
30 października
  • w godz. 9:30-10 co 12 minut,
  • w godz. 10-17 co 6 minut
10 autobusów MEGA
31 października
  • w godz. 9-10 co 14 minut,
  • w godz. 10-17 co 6 minut
10 autobusów MEGA
1 listopada
  • w godz. 8:15-10 co 7 minut,
  • w godz. 10-18 co 3 minuty
20 autobusów MEGA

W 2011 roku linia D67 kursowała wyłącznie 1 listopada - w godz. 8:15-10 co 7 minut oraz w godz. 10-18 co 3 minuty. Do jej obsługi przeznaczono 20 autobusów MEGA.

Linia D67 w roku 2012 została uruchomiona wyłącznie 1 listopada. Kursowała ona w w godz. 8:15-10 z częstotliwością 7 minut i w godz. 10-18 z częstotliwością 3 minuty. Na trasę wysłano 20 autobusów klasy pojemnościowej MEGA.

2013 linię uruchomiono: 

Data Częstotliwość Obsługa
1 listopada
  • w godz. 8:15-10 co 7 minut,
  • w godz. 10-18 co 3 minuty
20 autobusów MEGA
 
2 listopada
  • w godz. 10:05-18 co 6 minut
10 autobusów MEGA

W 2014 roku z powodu rozpoczęcia budowy w miejscu dotychczasowej pętli „Emilii Plater Hurt” i niemożliwością jej ponownego uruchomienia, przystanek końcowy przeniesiono na skrzyżowanie ulic Bożeny i 1 Maja.

Wówczas, autobusy linii D67 kursowały na trasie 1 Maja-Bożeny – 1 Maja – Sczanieckiej i dalej zgodnie z przebiegiem swojej trasy do pętli „Karola Miarki” z następującą częstotliwością:

Data Częstotliwość Obsługa
1 listopada
  • w godz. 8:15-10 co 8 minut,
  • w godz. 10-18 co 4 minuty,
  • w godz. 17-18 co 8 minut,
  • w godz. 18-19 co 10 minut
18 autobusów MEGA
2 listopada
  • w godz. 10-18 co 6 minut
10 autobusów MEGA

W latach 2015-2019 linia nie była uruchamiana, a jej rolę przejęła linia 867 kursująca na nowej trasie.

Powrót linii D67

Po pięciu latach przerwy, w okresie Wszystkich Świętych 2020, ponownie uruchomiono linię D67. Wówczas zdecydowano się na powrót do poprzedniej numeracji linii dodatkowych.

Linia D67 pozostała na tej samej trasie, co jej poprzedniczka, jednak z tą różnicą, że D67 w obu kierunkach rozpoczęła kursowanie przez ulice Przyjaciół Żołnierza i Warcisława I.

Uruchomiono ją:

Data Częstotliwość  Obsługa
24 października
  • w godz. 9–10 co 20 minut,
  • w godz. 10–11 co 15 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA
25 października
  • w godz. 9–11 co 20 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA

31 października + 1 listopada

Linia nie została uruchomiona w tych dniach w związku z zamknięciem cmentarzy. (patrz: Wszystkich Świętych odwołane)

  • w godz. 7–9 co 10 minut,
  • w godz. 9–10:30 co 7–8 minut,
  • w godz. 10:30–16 co 6 minut,
  • w godz. 16–17 co 7–8 minut,
  • w godz. 17–19 co 10 minut
13 autobusów MEGA

7 i 8 listopada

  • w godz. 9–10 co 20 minut,
  • w godz. 10–11 co 15 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA

zdjęcie
Kolorowo, dodatkowo
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Z powodu remontu węzła Niebuszewo, w 2021 roku wystąpiła konieczność skierowania linii D67 na objazdową trasę od ulicy Przyjaciół Żołnierza przez Krasińskiego. Z tego powodu, linia nie obsługiwała przystanków „Łucznicza”, „Orzeszkowej”, „Niemcewicza” oraz „Kołłątaja” w obu kierunkach.

Kursowała ona z częstotliwością:

Data Częstotliwość  Obsługa
2330 października 
  • w godz. 9–10 co 20 minut,
  • w godz. 10–11 co 15 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA
24 października 
  • w godz. 9–11 co 20 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA
31 października1 listopada 
  • w godz. 7–9 co 10 minut,
  • w godz. 9–10:30 co 7–8 minut,
  • w godz. 10:30–16 co 6 minut,
  • w godz. 16–17 co 7–8 minut,
  • w godz. 17–19 co 10 minut
13 autobusów MEGA

W 2022 roku linia powróciła na trasę przez ulicę Warcisława I i kursowała z częstotliwością:

Data Częstotliwość Obsługa
29 października
  • w godz. 9–10 co 20 minut,
  • w godz. 10–11 co 15 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA
30 października
  • w godz. 9–11 co 20 minut,
  • w godz. 11–16 co 12 minut,
  • w godz. 16–17:30 co 15 minut
7 autobusów MEGA
1 listopada
  • w godz. 7–9 co 10 minut,
  • w godz. 9–10:30 co 7–8 minut,
  • w godz. 10:30–16 co 6 minut,
  • w godz. 16–17 co 7–8 minut,
  • w godz. 17–19 co 10 minut
13 autobusów MEGA
 

2023 roku linia D67 została uruchomiona wyłącznie w dniu 1 listopada i kursowała:

  • w godz. 7–9 co 10 minut,
  • w godz. 9–17 co 7–8 minut,
  • w godz. 17–19 co 10 minut.

Jej obsługę zapewniało 11 autobusów klasy pojemnościowej MEGA z SPA Dąbie.

Licencja Creative Commons
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.