Encyklopedia

Linia E: Plac Szarych Szeregów - Osiedle Bukowe

dodane przez Bauer; zmodyfikowane przez man

17.02.2018
Dodano informacje z lat 2010, 2014 - 2016, 2018 jas59
26.10.2017
Dodano informację o zmianie trasy linii jas59

Trasa: Plac Szarych Szeregów – aleja Wojska Polskiego – Plac Zwycięstwa – Wyszyńskiego – Energetyków – Gdańska – Eskadrowa – Hangarowa – Struga – Jasna – Przelotowa – Handlowa – Chłopska – Kolorowych Domów – Osiedle Bukowe

zdjęcie
Jeden z ostatnich tego dnia kursów na linii E
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia utworzona została 10 lutego 1992 roku z powodu szybkiego rozwoju urbanistycznego prawobrzeża, a co za tym idzie zwiększenia się potoków pasażerskich między centrum Szczecina, a dzielnicami położonymi na prawym brzegu Odry. Sytuacja ta, zmusiła miasto do uruchomienia dwóch dodatkowych połączeń autobusowych w formie linii pospiesznych kursujących jedynie w dni powszednie w godzinach szczytu. Tym samym do grona istniejących już linii pospiesznych dołączyły dwie kolejne, a jedną z nich była linia E.

zdjęcie
Ostatnie "kółko" i Ikarus uda się na zasłużony odpoczynek
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Na prawobrzeżu, przystanek końcowy zdecydowano się ulokować na rozrastającym się Osiedlu Bukowym, zaś przeciwną „końcówkę” w jednym z największych szczecińskich węzłów komunikacyjnych – na Placu Rodła.

Od marca 1993 roku relacja linii została jednak zmieniona, czego powodem było przeniesienie pętli z Placu Rodła na Plac Sprzymierzonych.

zdjęcie
Solowa niespodzianka na linii E
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Trwający od czerwca do października 2000 roku remont Mostu Długiego wymógł zmianę trasy linii, która omijając wyżej wymieniony most kursowała przez Trasę Zamkową. Na mocy „wielkiej akcji cięcia rozkładów jazdy” która miała miejsce w kwietniu 2002 roku z rozkładu linii zniknęło kilka kursów. Od 12 lipca 2003 roku linia zmieniła też nieco swoją trasę, czego powodem było otwarcie dla ruchu Mostu Pionierów.

Linia obsługiwana była taborem klasy MEGA z SPA Dąbie

zdjęcie
Kiedyś jeździł w Szczecinie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Przebudowa ulicy Przelotowej na odcinku od ulicy Jasnej do Łubinowej/ Handlowej, od dnia 28 września 2010 roku zamknięto dla ruchu pas jezdni na kierunku Łubinowa - Jasna. Ruch odbywał się wahadłowo, jednym pasem jezdni, sterowany sygnalizacją świetlną. Czasowej likwidacji uległ przystanek „Przelotowa”, a autobusy zatrzymywały się na pętli Osiedle Słoneczne, na peronie wspólnym dla linii 65.

1 października 2010 roku linię skierowano na objazd od ulicy Jasnej przez ulicę Lnianą i Pszenną. Autobusy w kierunku os. Bukowego kursowały objazdem przez Przelotową – Lnianą – Pszenną do Chłopskiej i dalej po stałej strasie do Osiedla Bukowego. Na czas objazdu linia zatrzymywała się na tymczasowym przystanku zlokalizowanym na ulicy Chłopskiej.

2 stycznia 2014 roku wprowadzono zmiany na linii E, która kursowała według w dni powszednie – w godz. 6:00-9:00 i 13:40-17:20 co 12 minut.

zdjęcie
Początek roku szkolnego to także koniec "urlopu" przegubowych "berlińczyków"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W 2017 roku w związku  z remontem torowiska w ciągu ulicy Krzywoustego, linia została skierowana na objazd na odcinku:
aleja Wojska Polskiego — plac Zgody — Obrońców Stalingradu — aleja Niepodległości — plac Brama Portowa  i dalej E kursowała po swojej trasie.


29 stycznia 2018 roku  w związku z otwarciem pętli Turkusowa i reorganizacją linii kursujących po prawobrzeżu linia E została zawieszona. Jednak nic nie wskazuje na to, aby kiedykolwiek więcej miała powrócić na szczecińskie drogi.

Na podstawie informacji własnych opracował: Darek Krukowski, aktualizacja zgodnie z komunikatami ZDiTM Janusz Światowy

aktualizacja: man