Encyklopedia
Pętla autobusowa Logistyczna
dodane przez Bauer; zmodyfikowane przez man
09.08.2020
Dodano informacje o wiacie na pętli
man

Wraz z programem „Poprawa jakości wody w Szczecinie”, w 2007 roku przystąpiono na międzyodrzu do budowy oczyszczalni ścieków. Wybudowany zakład stał się nowym miejscem pracy, co wiązało się także z organizacją komunikacji miejskiej w tymże rejonie. Wybór linii mającej kursować w rejon oczyszczalni nie był trudny, tuż obok przebiegała trasa linii 76, z której kilka kursów wycięto i skierowano do oczyszczalni. Całe przedsięwzięcie wiązało się jednak z uruchomieniem nowej pętli autobusowej.
Na nową końcówkę linii 76 wyznaczono zatem kraniec ulicy Logistycznej, tuż przy bramie oczyszczalni. Inauguracyjny kurs na pętlę odbył się 11 czerwca 2009 roku a pierwszym autobusem, który zajechał na pętlę było Volvo B10L–SN12 1710.
Infrastruktura wokół pętli jest dość uboga, oprócz oczyszczalni ścieków w pobliżu nie znajdują się żadne budynki mieszkalne, przeważają natomiast krzaki i nieużytki. Na nawierzchnię pętli składają się betonowe płyty, na których znajduje się słupek przystankowy i wiata dla pasażerów.
Na nową końcówkę linii 76 wyznaczono zatem kraniec ulicy Logistycznej, tuż przy bramie oczyszczalni. Inauguracyjny kurs na pętlę odbył się 11 czerwca 2009 roku a pierwszym autobusem, który zajechał na pętlę było Volvo B10L–SN12 1710.
Infrastruktura wokół pętli jest dość uboga, oprócz oczyszczalni ścieków w pobliżu nie znajdują się żadne budynki mieszkalne, przeważają natomiast krzaki i nieużytki. Na nawierzchnię pętli składają się betonowe płyty, na których znajduje się słupek przystankowy i wiata dla pasażerów.
Źródła: wiedza własna
opracował: Darek Krukowski
aktualizacja: man
Zobacz też:
Linia 76: Nabrzeże Ewa - Brama Portowa