Encyklopedia

Neoplan N4011

dodane przez man1995; zmodyfikowane przez man

Neoplan N4011 to produkowany w latach 90. niskowejściowy autobus klasy MIDI produkcji Neoplana. Od popularnego w Polsce modelu N4009 jest dłuższy o 1,21 m, a od standardowego N4016 - o 1,83 m krótszy. Dzięki temu zabiera 70 pasażerów (w tym 25 na miejscach siedzących). Nadwozie może być wyposażone w różny układ i ilość drzwi, m.in. 2-2-0, 1-2-0 lub 1-2-1.

Autobus standardowo wyposażany był w 220-konny silnik MAN D0826.

W Niemczech, gdzie był produkowany, obsługiwał przede wszystkim komunikację miejską w małych miasteczkach i kurortach. Do Polski sprowadzono tylko kilkanaście sztuk tego modelu. Od 2005 roku zakupiło je m.in. MPK Gniezno (4 sztuki), MZK Tomaszów Mazowiecki, MKS Dębica i MZK Zielona Góra (po 2 sztuki) oraz MZK Puławy (1 pojazd).

Szczecińskie "Neosie"



Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie" na początku 2009 roku zdecydowało się na zakup trzech autobusów klasy MIDI do obługi linii 52. Neoplany pochodziły od niemieckiego przewoźnika RVK Köln i zostały wyprodukowane w 1998 roku. Otrzymały one numery z przedziału 2805, 2806 i 2807.

Miały one zastąpić ostatnie trzy Jelcze M11. Jako pierwsze na linii 52 zadebiutowały wozy 2805 i 2806. Oba pojazdy zadebiutowały w barwach poprzedniego przewoźnika. Trzeci pojazd - 2807, swój debiut odbył już przemalowany w barwy Floating Garden.

Po pięciu miesiącach eksploatacji tych wozów SPA Dąbie zdecydowało się na zakup kolejnych dwóch wozów tego typu. Oba pochodziły z 1997 roku. Pierwszy pojazd o numerze 2701 pochodził od tego samego przewoźnika, co poprzednie wozy. Drugi z zakupionych "Neosiów" - 2702 przybył do Szczecin od austriackiego przewoźnika VEGA ICT Salzburg

Ostatnie wozy tego modelu wycofano w 2016 roku, jednocześnie kończąc erę tych pojazdów w Szczecinie.

opracował Jakub Czepiel

aktualizacja: man

Zobacz też: Neoplan N4411

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 0
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat