Encyklopedia

Neoplan N4411

dodane przez man1995; zmodyfikowane przez MQ

19.01.2020
wycofanie wozu man

Neoplan N4411 to niskopodłogowy autobus klasy MIDI, należący do rodziny Neoplan Centoliner. Produkowany był równolegle z modelami Neoplan N4407 i Neoplan N4409 o innej długości. Seria spełniała wymagania trzeciej generacji autobusów.

Charakterystycznym dla autobusów tej serii stał się futurystyczny wygląd ściany przedniej oraz wysoka linia okien, sięgająca aż po dach. Nadwozie wyposażone jest w układ drzwi 2-2-0. Autobusy posiadają 220-konne silniki MAN D0826. Na swój pokład mogą zabrać 65 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących.

W 2007 roku jeden autobus tego typu nabyło MZK Puławy. Dwa lata później dwa wozy tego typu od szwedzkiego przewoźnika z Göteborgu zakupiła Żegluga Ostródzko-Elbląska. Z kolei w roku 2010 MZK w Pile zakupiło 6 takich pojazdów pochodzących z 2002 roku.

Szczeciński "MIDIk"

W marcu 2014 roku na placu zajezdni przy ulicy Struga pojawił się biały Neoplan N4411. Pojazd stał kilka tygodni na terenie zajezdni. W połowie maja został przemalowany w barwy Floating Garden. Neoplan pochodził od szwedzkiego przewoźnika Lingmerths Buss AB i został wyprodukowany w 2004 roku. W Szczecinie otrzymał numer 2401. Zadebiutował on 5 czerwca na linii D. W związku z wysoką awaryjnością i dużymi kosztami eksploatacji, Neopan został wycofany z ruchu liniowego w 2018 roku.

opracował Jakub Czepiel

aktualizacja: man

Producent:
Neoplan
Model:
N4411
Liczba i układ drzwi:
2 (2-2-0)
Kategoria pojemności:
MIDI
Długość:
1 0200 mm
Szerokość:
2 550 mm
Wysokość:
2 850 mm
Liczba osi:
2
Wysokość podłogi:
320 mm
Silnik:
MAN D 0826 LOH 17
Norma Euro:
Euro II
Układ silnika:
rzędowy
Moc silnika:
162 kW (220 KM)
Liczba miejsc siedzących:
20
Liczba miejsc ogółem:
65
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
1/0
Zobacz też: Neoplan N4011

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 0
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat