Encyklopedia
Neoplan N4411
dodane przez man1995; zmodyfikowane przez man
Neoplan N4411 to niskopodłogowy autobus klasy MIDI, należący do rodziny Neoplan Centoliner. Produkowany był równolegle z modelami Neoplan N4407 i Neoplan N4409 o innej długości. Seria spełniała wymagania trzeciej generacji autobusów.
Charakterystycznym dla autobusów tej serii stał się futurystyczny wygląd ściany przedniej oraz wysoka linia okien, sięgająca aż po dach. Nadwozie wyposażone jest w układ drzwi 2-2-0. Autobusy posiadały 220-konne silniki MAN D0826. Na swój pokład mogły zabrać 65 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących.
W 2007 roku jeden autobus tego typu nabyło MZK Puławy. Dwa lata później dwa wozy tego typu od szwedzkiego przewoźnika z Göteborgu zakupiła Żegluga Ostródzko-Elbląska. Z kolei w roku 2010 MZK w Pile zakupiło 6 takich pojazdów pochodzących z 2002 roku.
Szczeciński „MIDI-k”
W marcu 2014 roku na placu zajezdni przy ulicy Struga pojawił się biały Neoplan N4411. Pojazd stał kilka tygodni na terenie zajezdni. W połowie maja został przemalowany w barwy Floating Garden. Neoplan pochodził od szwedzkiego przewoźnika Lingmerths Buss AB i został wyprodukowany w 2004 roku. W Szczecinie otrzymał numer 2401. Zadebiutował 5 czerwca na linii D. W związku z wysoką awaryjnością i dużymi kosztami eksploatacji, Neopan został wycofany z ruchu liniowego w 2018 roku.
opracował Jakub Czepiel
aktualizacja: man
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat