Encyklopedia
Düwag N8S-NF
dodane przez mike_1994; zmodyfikowane przez man
Eksploatacja tramwajów N8S-NF w Norymberdze
Pierwszy tramwaj N8S-NF po wstawieniu w tramwaju N8S części niskopodłogowej wszedł do eksploatacji we wrześniu 1992 roku. Ostatni z dwunastu egzemplarzy N8S-NF w ruchu znalazł się w lipcu 1993 roku. Były to pierwsze tramwaje niskopodłogowe w Norymberdze. W 1995 wszystkie wagony wyposażono w nowe sterowanie zwrotnicami zastępując nadajnik podczerwieni na sterownik cewki indukcyjnej. Dodatkowo zamontowano mocniejsze grzejniki w kabinie motorniczego. Ostatnie wagony N8S-NF z Norymbergi wycofano w 2011 roku.N8S-NF w Krakowie
W 2006 roku w Krakowie rozpoczęto eksploatację używanych wagonów z Norymbergii. Kupno używanego taboru było spowodowane remontem z jednej tras gdzie potrzebne były dwukierunkowe wagony. Po dostarczeniu przemalowano je w rodowite dla Krakowa barwy, wyposażono w komplety nowych wyświetlaczy oraz wymieniono siedzenia na plastikowe tapicerowane. Poprzednie siedzenia były wykonane z drewnianej sklejki. Łącznie w eksploatacji znajduje się 11 wagonów tego typu.na podstawie: Wikipedia.pl, Encyklopedia Krakowskiej Komunikacji, "Nowa Zajezdnia" 01/2007
opracował: Michał Pilaszkiewicz
Eksploatację tramwajów N8S-NF w Norymberdze na podstawie:
Höltge Dieter, Kochems Michael “Straßen- und Stadtbahnen in Deutschland Band 10: Bayern”, EK—Verlag GmbH, Freiburg 2006
Kochems Michael "Die Stadtbahnwagen der Typen M und N. Entwicklung - Technik - Einsatz", transpress Verlag, Stuttgart 2005
Neuer Andreas, Pickl Peter, Wentzel Ernst "Die Nürnberg-Fürther Straßenbahn im Wandel der Zeiten. Ein Streifzug durch das Historische Straßenbahndepot St. Peter", Freunde der Nürnberg-Fürther Straßenbahn e. V., Nürnberg 2005
opracował Kajetan Szmuciński
aktualizacja: man