Encyklopedia

description MAN NG262 (A11)

dodane 25.06.2006, godz. 19:11 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 5.06.2009, godz. 11:24 przez zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz

28.07.2007
Dodano opis hasła zdjęcie profilowe użytkownika X X
29.06.2007
Hasło usunięte na żądanie autora zdjęcie profilowe użytkownika MQ MQ
30.04.2007
Hasło dostosowano do nowego układu opisów pojazdów MAN, oraz uzupełniono dane LLUZNIAK
Po zakończeniu produkcji MAN-ów NG232 przedsiębiorstwo MAN Group zdecydowało się o stworzenie kolejnego modelu przegubowego, miejskiego autobusu drugiej generacji.

MAN NG262 jest osiemnastometrowym, przegubowym, niskopodłogowym autobusem miejskim zaliczanym do klasy pojemności MEGA. Został zaopatrzony w 260 konną jednostkę napędzającą - MAN D 2866 LUH 22. Autobus opiera się na podwoziu A11. Nadwozie zostało zaopatrzone w trzy pary drzwi otwierających się do środka. Przy trzecich drzwiach znajduje się kamera rejestrująca obraz, który wyświetlany jest na monitorze przy stanowisku kierowcy. Przy pierwszych drzwiach podłoga wznosi się na 34 cm, a przy ostatnich na 54 cm. Autobus jest przystosowany do przewozu niepełnosprawnych oraz wózków dla dzieci poprzez zamontowanie ręcznej rampy przy drugich drzwiach. Posiadają również udoskonalony pulpit kierowcy VDO znany z trzeciej generacji MAN-ów.

MANy NG262 w Policach



Do Szczecińsko Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego autobusy te trafiły pod koniec czerwca 2006 roku. Polickie przedsiębiorstwo było ich już trzecim użytkownikiem. Wcześniej służyły w AS Sporveisbussene Oslo (stąd wzięło się przezwisko „Norweg”) oraz EVAG Essen. Wszystkie debiutowały na Linii Samorządowej. Cały system informacji pasażerskiej składa się z trzech matrycowych wyświetlaczy zamontowanych z przodu, boku i tyłu pojazdu. Zamontowany jest również wewnętrzny wyświetlacz, niestety u nas wyłączony. W Norwegii za przednią szyba zamontowany też był mały wyświetlacz informujący o brygadzie linii. Fakt ten był spowodowany przeprogramowaniem ich. Wszystkie autobusy posiadają kamery na przeciw trzecich drzwi. Dodatkowo posiadają też kamerę znajdującą się przy tylnym wyświetlaczu. Pomaga ona przy cofaniu i manewrowaniu autobusem. Autobusy nie zostały przemalowane w barwy zakładowe SPPK. Po ich przyjściu zostały naklejone logo firmy oraz numery taborowe. Nadano im numery od 765 do 768. Wszystkie pojazdy wyprodukowano w 1998 roku.
na podstawie: Komunikacja miejska w Szczecinie i w Policach
opracował: Michał Pilaszkiewicz

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 0
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat