Encyklopedia
MAN tramwaj konny serii 28"-32"
dodane przez kajetansz
W 1891 roku do Norymbergii dostarczono 5 wagonów tramwajów konnych przystosowanych do ciągnięcia przez dwójkę koni. Były to wagony dostarczone po dłuższej przerwie do tego frankonskiego miasta. Na każdym z boków pojazdu, nad położonymi wzdłuż ścian ławami podsiadały trzy duże okna. Wagony te znajdowały się w eksploatacji do 1926 roku.
na podstawie:
Binder Robert, Wentzel Ernst „Der Stadtverkehr in Nürnberg und Fürth von 1881 bis 1981”, VAG Verkehr-Aktiengesellschaft, Nürnberg 1988
Neuer Andreas, Pickl Peter, Wentzel Ernst “Die Nürnberg-Fürther Straßenbahn im Wandel der Zeiten. Ein Streifzug durch das Historische Straßenbahndepot St. Peter”, Freunde der Nürnberg-Fürther Straßenbahn e. V.”, Nürnberg 2005
opracował Kajetan Szmuciński
Binder Robert, Wentzel Ernst „Der Stadtverkehr in Nürnberg und Fürth von 1881 bis 1981”, VAG Verkehr-Aktiengesellschaft, Nürnberg 1988
Neuer Andreas, Pickl Peter, Wentzel Ernst “Die Nürnberg-Fürther Straßenbahn im Wandel der Zeiten. Ein Streifzug durch das Historische Straßenbahndepot St. Peter”, Freunde der Nürnberg-Fürther Straßenbahn e. V.”, Nürnberg 2005
opracował Kajetan Szmuciński
Producent:
MAN
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
brak – dwa wyjścia po obu stronach z platform każdej z platform
Długość:
5,75 m
Szerokość:
1,93 m
Wysokość:
2,85 m
Liczba osi:
2
Masa własna:
2 000 kg
Liczba miejsc siedzących:
16
Liczba miejsc ogółem:
28
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie
Zobacz też:
J. G. Brill & Co./MAN tramwaj konny serii 1-26
▪
MAN tramwaj konny serii 27-36
▪
MAN tramwaj konny serii 28"-32"
▪
MAN tramwaj konny serii 42-46
▪
Herbrand & Cie. tramwaj konny serii 47-48
▪
Maschinenfabrik Eßlingen tramwaj konny 49
▪
MAN tramwaj konny serii 60-77
▪
MAN tramwaj konny serii 78-95