Encyklopedia
MAN NL363 (A21)
dodane przez man; zmodyfikowane przez man
MAN NL363 jest niskopodłogowym, dwunastometrowym autobusem klasy MAXI, produkowanym w standardzie miejskim przez firmę MAN. Pojazd - zgodnie z liczbą zastosowaną w jego nazwie - wyposażony jest w dość mocny silnik MAN D 2866 LUH 52 o mocy 360 kM (265 kW).
Autobus w zależności od specyfikacji może być produkowany w standardzie modelu z silnikiem leżącym A21, jak również z silnikiem w zabudowie stojącej, wieżowej A37. Niezależnie od typu modelu, autobus jest w pełni niskopodłogowy, zaś w drugich drzwiach znajduje się otwierana ręcznie platforma ułatwiająca wjazd wózkom do wnętrza.
Skrzynie biegów w autobusie mogą pochodzić od ZF lub Voith, zaś silnik MAN-a wyposażony został w system wtrysku paliwa Common Rail.
MAN NL363 dedykowany jest przewoźnikom obsługującym linie na górskich terenach i wysokich wzgórzach, a także miejscach w których trudno byłoby jeździć autobusowi ze słabszą jednostką silnika. Produkowany jest począwszy od 2005 roku zgodnie z linią Lion's City.
MAN NL363 w Szczecinie
Na początku 2013 roku eksploatację w zajezdni Dąbie rozpoczął jak dotąd jedyny szczeciński przedstawiciel MAN-a NL363 o numerze taborowym 2620. Trzydrzwiowy autobus został wyprodukowany w 2005 roku i pochodził od austriackiego przewoźnika ÖVG Sölden.
Wszystkie drzwi produkcji Bode były w pojeździe otwierane na zewnątrz. W przedziale pasażerskim znajdowały się siedzenia Kiel Ligero 1000 w oryginalnej tapicerce od poprzedniego przewoźnika, a ponadto klimatyzacja i nawiew. Pojazd nie posiadał otwieranych okien. Rurki wewnątrz autobusu były w kolorze stali szczotkowanej. Siedzenia w tylnej części rozmieszczone były w tzw. „czwórce”, nie zaś stosowanym zwykle układzie klubowym.
Z powodu uszkodzenia mostu napędowego oraz zbyt dużych kosztów jego naprawy, w październiku 2020 roku pojazd został wycofany z eksploatacji.
na podstawie wiedzy własnej oraz informacji w serwisie KOMIS - autor: man
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat