Encyklopedia
Mercedes-Benz O405
dodane przez man; zmodyfikowane przez man
Mercedes-Benz O405 to 12-metrowa konstrukcja średniopodłogowa z silnikiem umieszczonym leżąco wzdłużnie z tyłu. Ten sposób montażu pozwolił obniżyć podłogę do 710 mm, ale zarazem uniemożliwił wyposażenie nadwozia w czwarte drzwi.
Mercedesy-Benz O405 posiadają silnik MBOM447 (6 cylindrów, 12 litrów, 300 lub 280 KM), sprzęgnięty w zależności od wymagań przewoźnika z automatycznymi skrzyniami biegów produkcji Voith, ZF lub niezbyt popularnymi konstrukcjami własnymi Mercedesa. Bezpieczeństwa podróży strzeże montowany seryjnie układ ABS zapobiegający poślizgowi przy hamowaniu.
Stylistyka zewnętrzna jest zbliżona do produktów konkurencji z lat 80-tych XX wieku. Boczne okna są wklejane, a dzieloną szybę przednią osadzono konwencjonalnie na uszczelkach. Linie nadwozia są poprowadzone ostro, wobec czego pudło autobusu jest kanciaste. Nietypowym akcentem jest mniejsza średnica kół, co zaowocowało niższym pułapem podłogi. Wnętrze jest wyposażone dość standardowo: miękkie tapicerowane siedziska montowane są w większości podwójnie, a dodatkowe miejsca powstały w wyniku leżącego zamocowania silnika i braku czwartych drzwi. Miejsca dla pasażerów z wózkami wygospodarowano na wysokości drugich drzwi, oraz o wiele skromniejsze - naprzeciw trzecich. Charakterystyki wnętrza dopełniają kabina kierowcy typu otwartego, znana z niemieckich wozów ażurowa podsufitka i mała ilość uchylnych okienek.
Wozy te w Szczecinie pojawiły się tylko u jednego przewoźnika - PKS Szczecin, który obsługiwał nimi zarówno linie podmiejskie, jak i przewozy długodystansowe i okolicznościowe.
w większości na podstawie informacji o modelu 405G: man
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat