Encyklopedia

description Pętla autobusowa Wyspa Pucka

dodane 8.02.2009, godz. 19:22 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 9.06.2009, godz. 21:56 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994

Historia funkcjonowania pętli "Wyspa Pucka" rozpoczyna się 11 maja 1984 roku, kiedy to została oddana do użytku dla linii 52. Infrastruktura pętli jest bardzo uboga - nawierzchnia pętli zbudowana jest z betonowych płyt, wiata reprezentuje jeszcze koniec lat 80-tych ubiegłego wieku, natomiast sam słupek przystankowy usytuowany jest z dala od niej. Trudno nie trafić na tą pętlę - jadąc "główną" ulicą na Wyspie Puckiej, czyli Marynarską, dojeżdżamy do zwężenia drogi, po którym należy skręcić w prawo, gdzie mamy okazję wjechania na pętlę. Aby z niej się wydostać, przy wyjeździe należy skręcić w lewo.

Postój autobusu generalnie zlokalizowany jest przy słupku przystankowym, lecz występują odstępstwa od tej zasady, ze względu na wzmożoną obecność samochodów w czasie letnim. W pobliżu pętli znajdują się ogrody działkowe, parking, oraz sklepik.

Od początku istnienia pętli, niezbyt wiele modeli pojazdów tam zawitało. Od 1984 roku na pętlę dojeżdżały Jelcze 080, natomiast w późniejszym okresie Jelcze M11. Od lipca 2007 roku na końcówce przy ulicy Marynarskiej zagościły również Ikarusy 280, lecz długo nie zagrzały tam miejsca. Od 1 lutego 2009 roku na linii 52 kursują Neoplany N4011. 27 kwietnia 2009 roku na Wyspę Pucką dojechało Volvo B10MA na planowej brygadzie linii 52.

Ze względu na minimalną obecność mieszkańców przez cały rok nie kursuje tam żadna linia nocna, natomiast na linii 52 jest mniejsza częstotliwość w okresie zimowym (1 brygada), zaś w okresie letnim zwiększana jest do 3 brygad (w latach kursowania Ikarusów 280 oraz Jelczy M11 kursowały 2 brygady w okresie letnim).
na podstawie wiedzy własnej
opracował: Michał Pilaszkiewicz