Encyklopedia
Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid
dodane przez man; zmodyfikowane przez
man
Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid został wyprodukowany z myślą o ekonomicznej wersji hybrydowego autobusu niskowejściowego.
Według producenta, eksploatacja pojazdu ma generować mniejsze koszty eksploatacji za sprawą niższego zużycia paliwa w stosunku do podobnych autobusów. W tym celu zredukowana została masa własna, która bez pasażerów w środku wynosi 9 ton. Ze względu na to rozwiązanie, zmniejszeniu uległa także maksymalna dopuszczalna ilość pasażerów, których do pojazdu może wsiąść najwyżej 85.
Układ napędowy autobusu wyposażono w system rekuperacji, tj. odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry, a ponadto przy ruszaniu w system wspomagania silnika spalinowego. W pojeździe zamontowano system napędu hybrydowego typu równoległego.
Na pierwszy rzut oka, Urbino 12 LE Lite Hybrid odróżnia się od pozostałych modeli Solarisa kołami o mniejszej średnicy wynoszącej 19,5 cali. Autobus jest nieznacznie krótszy od pozostałych Urbino 12 i posiada nieco grubszą linię nadokienną. W pojeździe zamontowano również mniejsze osi stosowane dotychczas w 9-metrowej wersji.
Do wyboru dla kupującego znajdują się dwa silniki firmy Cummins - ISB4,5 E6C 210B oraz ISB6,7 E6C 250B.
Autobus oferowany jest w niższej cenie w stosunku do konwencjonalnej dwunastometrowej „hybrydy” – Solarisa Urbino 12 Hybrid.
W październiku 2018 roku odbyła się oficjalna premiera Solarisa Urbino 12 LE Lite Hybrid, zaś w 2019 roku model został wyróżniony nagrodą „Top Design Award 2019”.
na podstawie solarisbus.com oraz informacji własnych autor: man
2 (1-2-0)
3 (1-2-1)
3 (2-2-1)
Cummins ISB4,5 E6C 210B
157 kW