Encyklopedia

Solaris Urbino 12 Mild Hybrid

dodane przez man; zmodyfikowane przez man

Solaris Urbino 12 Mild Hybrid to kolejny niskoemisyjny autobus produkcji Solarisa, który został oficjalnie zaprezentowany we wrześniu 2020 roku.

W pojazdach z napędem Mild Hybrid, zastosowana została mniejsza moc jednostki elektrycznej. Odpowiada ona głównie za odciążenie silnika spalinowego. Dzięki temu, autobus zużywa mniej paliwa w stosunku do standardowego Urbino 12 Hybrid, a także wydziela mniej zanieczyszczeń.

Napęd pojazdu został oparty na rozwiązaniu rekuperacji, która wykorzystuje energię wytwarzaną w trakcie hamowania. Wówczas maszyna elektryczna robi za generator i ładuje magazyn energii swoją maksymalną możliwą mocą. Jej pojemność jest dobrana tak, by z prędkości ok. 60 km/h być w stanie rekuperować energię podczas hamowania. W trakcie przyspieszania, przy dostępnej w magazynie energii, maszyna elektryczna pracuje jako silnik elektryczny wspomagając pracę silnika spalinowego.

Solaris Urbino 12 Mild Hybrid w szczecińskiej komunikacji miejskiej

Pierwsze dwa dwunastometrowe Urbino 12 Mild Hybrid mają pojawić się w polickiej zajezdni - zgodnie z planem - we wrześniu 2023 roku. 

na podstawie solarisbus.com oraz wiedzy własnej - autor: man

Producent:
Solaris
Model:
Urbino 12 Mild Hybrid
Liczba i układ drzwi:
3 (2-2-2)
2 (2-2-0)
Kategoria pojemności:
MAXI
Długość:
12 000 mm
Szerokość:
2 550 mm
Wysokość:
3 100 mm
Liczba osi:
2
Wysokość podłogi:
320 mm
Silnik:
Cummins B6.7E6E300B
Norma Euro:
Euro VId
Moc silnika:
220 kW
CAN bus:
instalacja elektryczna oparta o magistralę
Lata produkcji:
od 2020
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
2/2 (w produkcji)