Encyklopedia

Tatra T3R

dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez kajetansz

Państwem do którego trafiła kolejna wersja tramwajów typu T3 była Rumunia. Dodarł do niej wóz oznaczony jako T3R, który w odróżnieniu od swoich „braci” T3, T3SU, T3YU, T3D, a nawet powstałych w późniejszym czasie T3SUCS posiadał elektronikę przystosowaną do prądu o napięciu 750 V.

Ze względu na szerokość wozu wynoszącą 2,5 metra pierwsze próby tego tramwaju odbyły się w rumuńskim mieście Galati w 1970, gdzie w latach 1971 – 1974 dostarczono 50 tramwajów tego typu oznaczonych numerami 1 – 50.

Uwaga! Nie należy mylić tego typu z tramwajem T3R, który jest zmodernizowaną wersją tramwajów T3.
Mara, R., "Tatra T3 1960-2000, 40 let tramwají Tatra T3" Klub Přátel Tramwaj Tatra, K-Report 2001, "Prager Straβenbahn-Frühling" w: "Strassenbahn Magazin 9/01" i Straßenbahnen der Bauart Tatra
opracował: Kajetan Szmuciński
Producent:
ČKD
Model:
T3R
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
3 (4-4-4)
Długość:
14 m
Szerokość:
2,5 m
Wysokość:
3,05 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
17 000 kg
Liczba i moc silników:
4 x 40 kW
Liczba miejsc siedzących:
23
Liczba miejsc ogółem:
110
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie