Encyklopedia
Tatra T3R
dodane przez kajetansz; zmodyfikowane przez
kajetansz
Państwem do którego trafiła kolejna wersja tramwajów typu T3 była Rumunia. Dodarł do niej wóz oznaczony jako T3R, który w odróżnieniu od swoich „braci” T3, T3SU, T3YU, T3D, a nawet powstałych w późniejszym czasie T3SUCS posiadał elektronikę przystosowaną do prądu o napięciu 750 V.
Ze względu na szerokość wozu wynoszącą 2,5 metra pierwsze próby tego tramwaju odbyły się w rumuńskim mieście Galati w 1970, gdzie w latach 1971 – 1974 dostarczono 50 tramwajów tego typu oznaczonych numerami 1 – 50.
Uwaga! Nie należy mylić tego typu z tramwajem T3R, który jest zmodernizowaną wersją tramwajów T3.
Ze względu na szerokość wozu wynoszącą 2,5 metra pierwsze próby tego tramwaju odbyły się w rumuńskim mieście Galati w 1970, gdzie w latach 1971 – 1974 dostarczono 50 tramwajów tego typu oznaczonych numerami 1 – 50.
Uwaga! Nie należy mylić tego typu z tramwajem T3R, który jest zmodernizowaną wersją tramwajów T3.
Mara, R., "Tatra T3 1960-2000, 40 let tramwají Tatra T3" Klub Přátel Tramwaj Tatra, K-Report 2001, "Prager Straβenbahn-Frühling" w: "Strassenbahn Magazin 9/01" i Straßenbahnen der Bauart Tatra
opracował: Kajetan Szmuciński
opracował: Kajetan Szmuciński
Producent:
ČKD
Model:
T3R
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
3 (4-4-4)
Długość:
14 m
Szerokość:
2,5 m
Wysokość:
3,05 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
17 000 kg
Liczba i moc silników:
4 x 40 kW
Liczba miejsc siedzących:
23
Liczba miejsc ogółem:
110
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie
Zobacz też:
Tatra B3D
▪
Tatra B4D
▪
Tatra B6A2D
▪
Tatra T1
▪
Tatra T2
▪
Tatra T2SU
▪
Tatra T3
▪
Tatra T3D
▪
Tatra T3R
▪
Tatra T3SU
▪
Tatra T3SUCS
▪
Tatra T3YU
▪
Tatra T4D
▪
Tatra T5/T5A5
▪
Tatra T5B6
▪
Tatra T5C5
▪
Tatra T6A2B
▪
Tatra T6A2D
▪
Tatra T6A2H
▪
Tatra T6A5
▪
Tatra T6B5SU (T3M)/Tatra-Yug T3M
▪
Tatra T6C5
▪
Tatra T7B5