Encyklopedia
description Tatra T3R
dodane 17.05.2007, godz. 10:19 przez kajetansz; zmodyfikowane 27.05.2007, godz. 14:30 przez
kajetansz
Państwem do którego trafiła kolejna wersja tramwajów typu T3 była Rumunia. Dodarł do niej wóz oznaczony jako T3R, który w odróżnieniu od swoich „braci” T3, T3SU, T3YU, T3D, a nawet powstałych w późniejszym czasie T3SUCS posiadał elektronikę przystosowaną do prądu o napięciu 750 V.
Ze względu na szerokość wozu wynoszącą 2,5 metra pierwsze próby tego tramwaju odbyły się w rumuńskim mieście Galati w 1970, gdzie w latach 1971 – 1974 dostarczono 50 tramwajów tego typu oznaczonych numerami 1 – 50.
Uwaga! Nie należy mylić tego typu z tramwajem T3R, który jest zmodernizowaną wersją tramwajów T3.
Ze względu na szerokość wozu wynoszącą 2,5 metra pierwsze próby tego tramwaju odbyły się w rumuńskim mieście Galati w 1970, gdzie w latach 1971 – 1974 dostarczono 50 tramwajów tego typu oznaczonych numerami 1 – 50.
Uwaga! Nie należy mylić tego typu z tramwajem T3R, który jest zmodernizowaną wersją tramwajów T3.
Mara, R., "Tatra T3 1960-2000, 40 let tramwají Tatra T3" Klub Přátel Tramwaj Tatra, K-Report 2001, "Prager Straβenbahn-Frühling" w: "Strassenbahn Magazin 9/01" i Straßenbahnen der Bauart Tatra
opracował: Kajetan Szmuciński
opracował: Kajetan Szmuciński
Zobacz też:
Tatra B3D, Tatra B4D, Tatra B6A2D, Tatra T1, Tatra T2, Tatra T2SU, Tatra T3, Tatra T3D, Tatra T3R, Tatra T3SU, Tatra T3SUCS, Tatra T3YU, Tatra T4D, Tatra T5/T5A5, Tatra T5B6, Tatra T5C5, Tatra T6A2B, Tatra T6A2D, Tatra T6A2H, Tatra T6A5, Tatra T6B5SU (T3M)/Tatra-Yug T3M, Tatra T6C5, Tatra T7B5