Encyklopedia
Pętla autobusowa Tkacka
dodane przez Bauer; zmodyfikowane przez man

Status pętli - część ulicy Tkackiej - zyskała 10 lutego 1968 roku, gdy uruchomiono linię M (dzisiejsze 52) a jej przystanek końcowy zlokalizowano właśnie na Tkackiej. W krajobraz pętli wpisane były jeszcze wtedy mikrobusy marki Nysa obsługujące popularną "linię działkową". 30 maja 1981 roku wraz ze zmianą obsługi taborowej, na pętli podziwiać mogliśmy Jelcze 080. Sytuacja ta trwała do 1985 roku, kiedy to zakupiono pierwsze Jelcze M11 a część z nich skierowano do obsługi linii 52. Od tego momentu nikt nie wyobrażał sobie pętli bez popularnych "migów". Od 2 lipca 2001 do 31 stycznia 2018 roku pętla gościła także linię 76, dzięki czemu na pętli przez długi czas można było spotkać Autosany H6.
Okres letni w latach 2007 – 2008 spowodował iż pętlę zaczęły odwiedzać także pojazdy przegubowe tj. Ikarusy 280 obsługujące linię 52. Od lata 2009 roku na pętli ujrzeć można było także Volvo B10MA, które ku zaskoczeniu wszystkich zaczęły pojawiać się na linii 52.
Na dzień dzisiejszy, na Tkackiej spotkać możemy niemal każdy autobus MAXI pochodzący z zajezdni PKS Szczecin.
Podczas większych utrudnień w ruchu, pętla jest czasowo zawieszana, a autobusy linii 52 kierowane są na pętlę Brama Portowa, gdzie na co dzień trasę kończy linia 76.
Miejsce przeznaczone na postój autobusów znajduje się na odcinku pomiędzy ulicami Wyszyńskiego a Grodzką. W pobliżu pętli znajdują się m. in. kasa ZDiTM, sklep oraz baza Straży Pożarnej. Pętla eksploatowana jest w godzinach 5:20 – 22:10.
na podstawie wiedzy własnej opracował: Darek Krukowski
aktualizacja: man