Encyklopedia

Pętla autobusowa Wyspa Pucka

dodane przez mike_1994; zmodyfikowane przez man

23.01.2020
dodano informacje do roku 2020 man

film
0:36
odtwórz
Mercedes zaczyna kolejny kurs na linii 52
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Historia funkcjonowania pętli Wyspa Pucka rozpoczęła się 11 maja 1984 roku, kiedy to została oddana do użytku dla linii 52. Infrastruktura pętli jest bardzo uboga - nawierzchnia pętli zbudowana jest z betonowych płyt, na pętli przez długi czas znajdowała się wiata reprezentująca jeszcze koniec lat 80-tych ubiegłego wieku, natomiast sam słupek przystankowy usytuowany był z dala od niej. Trudno nie trafić na tę pętlę - jadąc "główną" ulicą na Wyspie Puckiej, czyli Marynarską, dojeżdżamy do zwężenia drogi, po którym należy skręcić w prawo, gdzie mamy okazję wjechania na pętlę. Aby z niej się wydostać, przy wyjeździe należy skręcić w lewo.

Postój autobusu generalnie zlokalizowany jest przy słupku przystankowym, lecz występują odstępstwa od tej zasady, ze względu na wzmożoną obecność samochodów w czasie letnim. W pobliżu pętli znajdują się ogrody działkowe, parking, oraz sklepik.

zdjęcie
Czyżby M11 nie były aż tak bardzo niezbędne?
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od początku istnienia pętli, niezbyt wiele modeli pojazdów tam zawitało. Od 1984 roku na pętlę dojeżdżały Jelcze 080, natomiast w późniejszym okresie Jelcze M11. Od lipca 2007 roku na końcówce przy ulicy Marynarskiej zagościły również Ikarusy 280, lecz długo nie zagrzały tam miejsca. Od 1 lutego 2009 roku na linii 52 kursowały Neoplany N4011. 27 kwietnia 2009 roku na Wyspę Pucką dojechało Volvo B10MA na planowej brygadzie linii 52.

Od 11 do 28 kwietnia 2015 roku przez okres około dwóch tygodni prowadzony był remont tejże pętli, który polegał na łataniu bardzo zniszczonej wówczas nawierzchni. Na ten czas pętla została całkowicie wyłączona z ruchu, a autobusy linii 52 kursowały w obu kierunkach skróconą trasą - do przystanku Ogrody Stoczniowiec. Po powrocie na dotychczasową trasę - na pętli po raz pierwszy spotkać można było pojazdy marki Solaris. Były to wozy z zakresu 2402-2504 oraz 2700, które ze względu na swoje zawieszenie mogły obsługiwać linię 52.

Obecnie od 1 stycznia 2018 roku na pętli można spotkać autobusy z zajezdni PKS Szczecin, a są to m.in. Mercedesy-Benz Citaro O530, używane Solarisy Urbino 12 i różny przekrój modeli autobusów marki MAN.

zdjęcie
Wraz z nadejściem nowego roku obsługę linii 52 przejął PKS Szczecin
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Ze względu na minimalną obecność mieszkańców przez cały rok nie kursuje tam żadna linia nocna, natomiast na linii 52 jest mniejsza częstotliwość w okresie zimowym (1 brygada), zaś w okresie letnim zwiększana jest do 3 brygad (w latach kursowania Ikarusów 280 oraz Jelczy M11 kursowały 2 brygady w okresie letnim).

na podstawie wiedzy własnej
opracował: Michał Pilaszkiewicz mike1994

aktualizacja: man