Forum

Schutt direkt aus Berlin

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Korzystając z tego że tę stronę jak też i forum czyta pracownik SPPK Pan Grzegorz Ufniarz, chciałbym zapytać o to czym kierowało SPPK jak też i prawdopodobnie pozostałe spółeczki kupując MANidła z Niemiec. Sprawa dotyczy przedewszystkim przegubowców (to jest mi najlepiej znane dzięki znajomym), ale również i solówek (tu to już na własnej skórze). Kiedy tylko ktoś z moich znajomych widzi że będzie jechać "tym żółtym złomem" na 107 rano klnie pod nosem a popołudniu najczęściej czeka na następny autobus w nadziei że nie będzie to drugi z kolei "żółty złom" Dlaczego te pojazdy ochrzczono takim cudownym tytułem? Odpowiedź jest prosta - tym nie da się jeździć. I nie chodzi tu o jakieś moje MANofobie. Te autobusy byłby nawet całkiem znośne, gdyby nie jedna ich zaleta (!). Mianowicie mają owe wozy na dachu takie urządzenie, które włączają sobie tylko i wyłącznie kierowcy natomiast ludzie muszą się dusić. Jakakolwiek podróż w tych autobusach bez włączonej klimatyzacji (z włączoną spotkałem się tylko 2 razy i to na początku ich eksploatacji) jest najzwyklejszym w świecie koszmarem. Dla przykładu linie z Basenu Górniczego. W autobusie siedzi całkiem spora liczba osób przed odjazdem a im bliżej odjazdu tym (co jest logiczne) wewnątrz "robi się gęściej". Wreszcie wóz jest pełny i odjeżdżamy. Są aż dwa (w 1701 była promocja i jest jedno) uchylne okienka. Napakowanie autobusu 100% i norma - nie ma czym oddychać. Nic nadzwyczajnego - pomimo tego że jest już październik i jest już chłodno wewnątrz tych pojazdów panuje niesamowita duchota i ogólny upał. Jazda 35 minut w tym wozie jest poprostu trudna do przeżycia. O tym co dzieje się w 107 może lepiej nie pisać. Przechodząc wreszce do pytania. Dlaczego kupiono autobusy z klimatyzacją? Dlaczego mają tak mało okien? Czemu wiedząc że nie będziecie korzystać z tego dobrodziejstwa kupiliscie wozy z klimatyzacją! Gdzie tu logika? Nie wiem dlaczego kupuje się coś z czego się potem nie korzysta. JAk dla mnie jest to defraudacja pieniędzy. A jeżeli ta klimatyzacja jest to należy z niej korzystać i to już nie tylko dlatego zeby szpanować o ile po to żeby dało się poprostu cało przejechać

P.S. Przepraszam że takie długie ale streścić się nie dało. Temat wątku znaczy "Złom prosto z Berlina" - to tak jakby kogoś to ciekawiło :)

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

[ciach to wszytko]

Przepraszam ze nie napisałem tego wszystkiego w wątku gdzie komentowane są fotokomórki. Proszę adminów o scalenie wątków.

A skoro już o fotokomórkach mowa to na to też słyszę wiele skarg osobiście i na własnej skórze też odczułem - na z pewnością nie najbardziej naładowanej linii miejskiej jaką jest 84.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

Pytanie: czy wiesz cos na temat autobusów okolo 8-9 letnich, 3-drzwiowych krotkich i 4-drzwiowych przegubowych, BEZ klimatyzacji gdzies za nasza zachodnia granica, ktore czekaja na nowego wlasciciela?

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> Pytanie: czy wiesz cos na temat autobusów okolo 8-9 letnich, > 3-drzwiowych krotkich i 4-drzwiowych przegubowych, BEZ > klimatyzacji gdzies za nasza zachodnia granica, ktore czekaja > na nowego wlasciciela?

A i owszem znam wozy bez klimatyzacji mające kilka lat, ale nie są do sperzedania. Coś tak czuję że jakby dobrze poszukał to by i znalazł. Pamiętaj że nie tylko Niemcy są. Jest jeszcze Dania - również bardzo popularny kraj ściągania autobusów. W Niemczech też znam miasto gdzie kupione były wozy nowe bez klimatyzacji w 2000r. :)

A tak w ogóle to naprawdę nie mam nic przeciwko tym autobusom. Niemam też nic przeciwko klimatyzacji ale skoro ona jest to trzeba jej używać. Wiem że to powoduje wzrost zużycia paliwa, ale cóż - albo rybka albo akwarium. To nie jest jakieś moje (i nie tylko moje) widzimisie i zachciewanki luksusu w postaci klimatyzacji w autobusach. To jest najzwyklejsza chęć przejechania w ludzkich warunkach.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Phobos 17

> > Pytanie: czy wiesz cos na temat autobusów okolo 8-9 letnich, > > 3-drzwiowych krotkich i 4-drzwiowych przegubowych, BEZ > > klimatyzacji gdzies za nasza zachodnia granica, ktore czekaja > > na nowego wlasciciela? > > A i owszem znam wozy bez klimatyzacji mające kilka lat, ale nie > są do sperzedania.

Dziękuję, za odpowiedź na moje pytanie.

W związku z tym, że nie jesteś w stanie podać mi przykładu takich autobusów mam kolejne pytanie: Czy Twoim zdaniem SPAK, SPAD i SPPK powinno zakończyć działalność w związku z brakiem możliwości prowadzenia przewozów pasażerskich w zakresie zamówionym przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, czy może spółki te powinny dalej prowadzić przewozy uwielbionymi przez ciebie Jelczami M11 i Ikarusami 280 w których nie ma klimatyzacji ale również niskiej podłogi lub choćby szczelnych okien?

> Coś tak czuję że jakby dobrze poszukał to by i > znalazł.

Skoro "te złomy" tak bardzo Tobie przeszkadzają, to wszyscy - miłośnicy, pasażerowie oraz prezesi spółek autobusowych - z uytęsknieniem czekamy na wyniki Twoich poszukiwań.

> Pamiętaj że nie tylko Niemcy są.

Cytuje swoją wypowiedź: "gdzies za nasza zachodnia granica". Wiec jak widać, nie ograniczam się wyłącznie do Niemiec.

> Jest jeszcze Dania - > również bardzo popularny kraj ściągania autobusów.

To chyba z danii był "różowy prosiaczek"? MAN który Mittel-west Europa woziło ludzi na 702 dawno temu? Takimi autobusami chciałbyś wozić ludzi? W czym będą one lepsze od M11?

> W Niemczech > też znam miasto gdzie kupione były wozy nowe bez klimatyzacji w > 2000r. :)

Pytałem o miasta, które autobusów się pozbywają. W obecnym (zachodnim) tempie o tym autobusach możemy porozmawiać za 4 lata. O czywiście pod warunkiem, że Polska w dalszym ciągu będzie 20 lat za takimi Niemcami i w dalszym ciągu będziemy narzekać, że autobnusy z klimatyzacją są be.

> A tak w ogóle to naprawdę nie mam nic przeciwko tym autobusom.

I to dlatego nazywasz te autobusy złomem? Wiesz... to nie marka autobusu decyduje o tym, czy kierowca włączy klimatyzację. I zapewnim Cię, że gdyby to było w Volvo to teraz pisał wątki o tym, że kierowcy są be, bo nie włączają klimatyzacji, zamiast narzekać, że klimatyzacja w MANach jest.

> To jest najzwyklejsza chęć > przejechania w ludzkich warunkach.

Ciekawe... Jeszcze nie tak dawno "jazda w ludzkich warunkach" oznacza, ze sie pasazerowie mieszcza w pojezdzie. Oto jak szybko potrzeby ludzkie wzrastaja - teraz "jazda w ludzkich warunkach" zonacza jazde Jelczem, w którym najlepszym kawałkiem blachy jest grill wieziony na ognisko przez miłośników komunikacji miejskiej.

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> W związku z tym, że nie jesteś w stanie podać mi przykładu takich

To teraz ja mam do Ciebie pytanie. Czymże jest jak nie defraudacją/głupotą pieniędzy kupowanie pojazdów wyposażonych w coś czego sięnie używa. To tak samo jakby kupili autobusy z oponami kolcowymi i zestawmi łańcuchów za któe trzeba zapłacić a u nas nie byłyby wykorzystane nigdy. A jeśli nie jest to defraudacja/głupota pytam po co to i czy kupimy sobie na następny raz wozy z zestawami łańcuchów śnieżnych.

> autobusów mam kolejne pytanie: Czy Twoim zdaniem SPAK, SPAD i SPPK > powinno zakończyć działalność

SPA należy do Gminy Miasto Szczecin i tam powinno skierować swoje żale. A w momencie kiedy się autobusów zabraknie najzwyklej nie wystawićwozu na któres z brygad pospiesznych (tak korzystam z linii pospiesznych więc żeby nie było że od siebie odpycham te niewygodę) albowiem tam jest brygad najwięcej.

> dalej prowadzić przewozy uwielbionymi przez ciebie Jelczami M11 i > Ikarusami 280 w których nie ma klimatyzacji ale również niskiej > podłogi lub choćby szczelnych okien?

Jeszcze nie zamarzłem w Ikarusie.

> Skoro "te złomy" tak bardzo Tobie przeszkadzają, to wszyscy - > miłośnicy, pasażerowie oraz prezesi spółek autobusowych - z > uytęsknieniem czekamy na wyniki Twoich poszukiwań.

To nie ja jestem prezesem SPA. Gdybym był na pewno odpowiednie działania bym podejmował.

> To chyba z danii był "różowy prosiaczek"? MAN który Mittel-west > Europa woziło ludzi na 702 dawno temu? Takimi autobusami chciałbyś > wozić ludzi? W czym będą one lepsze od M11?

Jeśli chcesz wiedzieć to manideł z serii SD2XX po Berlinie jeździ dużo więc możliwe że nasi prezesi wpadną na taki pomysł aby sobie cośtakiego zafundować. Już teraz można się wszystkiego spodziewać. (I naprawdę nie chodzi mi o to że to jest SD202 bo równie złe byłoby Volvo B7L Vyking, ale to jak sam wiesz się nie nadaje do naszej km)

> I to dlatego nazywasz te autobusy złomem? Wiesz... to nie marka > autobusu decyduje o tym, czy kierowca włączy klimatyzację. I > zapewnim Cię, że gdyby to było w Volvo to teraz pisał wątki o tym, > że kierowcy są be, bo nie włączają klimatyzacji, zamiast narzekać, > że klimatyzacja w MANach jest.

Volvo to trochę inna klasa pojemności... To raz dwa przynaje ze również jest duszno, ale tak trochę rachunków. 4 okna na 18 metrów a 2 na 12 to jest trochę różnicy.

> Ciekawe... Jeszcze nie tak dawno "jazda w ludzkich warunkach" > oznacza, ze sie pasazerowie mieszcza w pojezdzie.

W 107 w szczucie też na chama mieszczą się w pojeździe - jak sardynki w puszce i co nazwiesz to jazdą w ludzkich warunkach? Bo ja na pewno nie. A przecież wg TWOJEGO kryterium powinieneś bo mieszczą się w pojeździe.

> potrzeby ludzkie wzrastaja - teraz "jazda w ludzkich warunkach"

Wydawało mi się że nie jesteśmy w Indiach ani w Afryce, gdzie ludzie jeżdża na zderzakach o dachu nie mówiąc.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jacek

MC napisał(a):

> Czymże jest jak nie > defraudacją/głupotą pieniędzy kupowanie pojazdów wyposażonych w coś > czego sięnie używa.

Przepraszam, że ciągle używam porównań, ale to chyba najlepsza metoda by w miarę skutecznie odpowiedzieć najbardziej zawziętemu miłośnikowi Volvo. A więc czymże jest, jak nie głupotą/defraudacją pieniędzy kupowanie pojazdów wyposażonych w nawiew, którego się bardzo sporadycznie używa? (podobnie jak klimatyzacji w berlińczykach)

> A jeśli nie jest to defraudacja/głupota > pytam po co to i czy kupimy sobie na następny raz wozy z zestawami > łańcuchów śnieżnych.

Jak klimat się diametralnie zmieni i nastanie 12-miesięczna wieczna zima to zapewne takowe wozy zostaną kupione.

> SPA należy do Gminy Miasto Szczecin i tam powinno skierować swoje > żale.

Tak. Już SPA-owskie spółki wysyłają zażalenia do miasta i jutro będą mieli na płycie zajezdni w Dąbiu i Klonowica po 20 NL283 + 30 Solarisów U12 gratis w prezencie od Jurczyka.

> A w momencie kiedy się autobusów zabraknie najzwyklej nie > wystawićwozu na któres z brygad pospiesznych (...)

O tak! Potem SPAD-owi się nieźle dostanie od ZDiTM-u do którego napłynie stos skarg od pasażerów.

> Jeszcze nie zamarzłem w Ikarusie.

Jeszcze.

> To nie ja jestem prezesem SPA. Gdybym był na pewno odpowiednie > działania bym podejmował.

Tak. Objeździłbyś całą Europę zachodnią w poszukiwaniu nieklimatyzowanych, używanych autobusów. Przy okazji miałbyś wycieczkę na koszt firmy. ludzi? W czym będą one lepsze od M11?

> (...) dwa przynaje ze > również jest duszno, ale tak trochę rachunków. 4 okna na 18 metrów a > 2 na 12 to jest trochę różnicy.

Teoretycznie. W praktyce jedno i to samo.

> Wydawało mi się że nie jesteśmy w Indiach ani w Afryce, gdzie ludzie > jeżdża na zderzakach o dachu nie mówiąc.

Nie jesteśmy. Ale według Ciebie jazda w ludzkich warunkach to już nietylko zmieszczenie się dużej ilości ludzi w autobusie, ale również warianty komfortowe typu "za duszno", "za zimno"...

wysłane przez Jacek

Jacek napisał(a):

> Tak. Objeździłbyś całą Europę zachodnią w poszukiwaniu > nieklimatyzowanych, używanych autobusów. Przy okazji miałbyś wycieczkę > na koszt firmy. > ludzi? W czym będą one lepsze od M11?

Ostatniej linijki miało nie być. Zapomniałem obciąć.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> > Tak. Objeździłbyś całą Europę zachodnią w poszukiwaniu > > nieklimatyzowanych, używanych autobusów. Przy okazji miałbyś wycieczkę > > na koszt firmy.

Oczywiście :/ Jeśli szukać to tylko i wyłącznie samemu jeżdżąc. Tak oczywiście. Telefonów nie ma? Internetu nie ma? A podróże tak czy siak w takim wypadku byłyby nieuniknione. Do Berlina też trzebaby pojechać.

> > ludzi? W czym będą one lepsze od M11? > > Ostatniej linijki miało nie być. Zapomniałem obciąć.

No ale jest. W czym byłyby lepsze? W tym że byłby nowocześniejsze.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jacek

MC napisał(a):

> > > ludzi? W czym będą one lepsze od M11? > > > > Ostatniej linijki miało nie być. Zapomniałem obciąć. > > No ale jest. W czym byłyby lepsze? W tym że byłby nowocześniejsze.

To był fragment wypowiedzi Marcina, którego nie uciąłem.

wysłane przez Jacek

Chyba to już podsumuję, bo nie ma sensu się spierać. A więc każdy z nas ma swoje racje. Ty twierdzisz, że mała ilość uchylnych okien i wyłączona klimatyzacja w berlińczykach są przyczyną duchoty w tych autobusach - rację swoję masz, może to być też prawda. Ja zaś utrzymuję swoje zdanie - w berlińczykach nie jest lepiej niż w Volvo, a szczerze powiedziawszy, to nigdy nie odczuwałem problemów ze złapaniem oddechu i w Volvo i w berlińczyku, mimo że jeździłem oboma w dni ciepłe i chłodne - takie moje zdanie. Niezgodność może wyniknęła po prostu z różnicy reagowania naszych organizmów na różne temperatury - to wszystko.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> MC napisał(a):

> > > Czymże jest jak nie > > defraudacją/głupotą pieniędzy kupowanie pojazdów wyposażonych w coś > > czego sięnie używa. > > Przepraszam, że ciągle używam porównań, ale to chyba najlepsza metoda > by w miarę skutecznie odpowiedzieć najbardziej zawziętemu miłośnikowi > Volvo. A więc czymże jest, jak nie głupotą/defraudacją pieniędzy > kupowanie pojazdów wyposażonych w nawiew, którego się bardzo > sporadycznie używa? (podobnie jak klimatyzacji w berlińczykach)

Na pewno nikt nie wiedział o tym, że nawiew w Volvo nie będzie używany nieprawdaż? Natomiast z klimatyzacją było to Z GÓRY PRZESĄDZONE, że SPÓLKI nie pozwolą na jej używanie.

> > A jeśli nie jest to defraudacja/głupota > > pytam po co to i czy kupimy sobie na następny raz wozy z zestawami > > łańcuchów śnieżnych. > > Jak klimat się diametralnie zmieni i nastanie 12-miesięczna wieczna > zima to zapewne takowe wozy zostaną kupione.

Klimat jest taki jaki jest i do takeigo klimatu Ty ściągnąłbyś autobusy z łańcuchami bo masz za dużo pieniędzy nie chce Ci się szukać i te moze będą dobre.

> > SPA należy do Gminy Miasto Szczecin i tam powinno skierować swoje > > żale. > > Tak. Już SPA-owskie spółki wysyłają zażalenia do miasta i jutro będą > mieli na płycie zajezdni w Dąbiu i Klonowica po 20 NL283 + 30 Solarisów > U12 gratis w prezencie od Jurczyka.

Tak masz rację. Najlepiej niech nic nie robią i w ogóle nie mówią miastu że jest problem z taborem. A może go rzeczywiście nie ma? tylko czemu jeszcze jest tyle M11 i kupuje sie używane autobusy w ilościach śmiesznych

> O tak! Potem SPAD-owi się nieźle dostanie od ZDiTM-u do którego > napłynie stos skarg od pasażerów.

A kasa i tak i tak miasta...

> > Jeszcze nie zamarzłem w Ikarusie. > > Jeszcze.

I nie zanosi się że zamarzne.

> Nie jesteśmy. Ale według Ciebie jazda w ludzkich warunkach to już > nietylko zmieszczenie się dużej ilości ludzi w autobusie, ale również > warianty komfortowe typu "za duszno", "za zimno"...

Poprostu przejechać cało i zdrowo. A to nie koniecznie oznazcza jazdę w +30 pomimo tego że na zewnątrz jest ca 5 stopni.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jacek

MC napisał(a):

> Na pewno nikt nie wiedział o tym, że nawiew w Volvo nie będzie używany > nieprawdaż? Natomiast z klimatyzacją było to Z GÓRY PRZESĄDZONE, że > SPÓLKI nie pozwolą na jej używanie.

Nie wiem jak było z Volvo. W 1995 roku miałem... 6 lat.

> Klimat jest taki jaki jest i do takeigo klimatu Ty ściągnąłbyś autobusy z > łańcuchami bo masz za dużo pieniędzy nie chce Ci się szukać i te moze > będą dobre.

Nie. Autobusy z łańcuchami ściągnąłbym jak nastałby klimat okołobiegunowy i jak by panowały wieczne śnieżyce :>

> Tak masz rację. Najlepiej niech nic nie robią i w ogóle nie mówią miastu > że jest problem z taborem.

Wiesz, jaki miasto ma stosunek do zakupów taboru. Szczególnie w ostatnim czasie...

> A może go rzeczywiście nie ma?

Jest.

> tylko czemu > jeszcze jest tyle M11

Bo jak ścięliby wszystkie M11-tki to na 52 spotykałbyś Volvo :>

> (...) i kupuje sie używane autobusy w ilościach > śmiesznych

Brak kasy, brak kasy... miasto zbyt lekceważy zapotrzebowania na komunikację, a od spółek pozostawionych samych sobie nie spodziewaj się wielkich zakupów nowoczesnych busów.

> I nie zanosi się że zamarzne.

Ty może nie, ale inni...

> Poprostu przejechać cało i zdrowo.

W Jelczu i Ikarusie nie masz gwarancji, że przejedziesz cało i ZDROWO (patrz wyżej).

> A to nie koniecznie oznazcza jazdę w > +30 pomimo tego że na zewnątrz jest ca 5 stopni.

Wolę +30 niż marznąć w Ikarusie w grudniu. A planowo wracam ze szkoły 4 razy w tygodniu Ikarusem (tzn. planowo przegubem, ale raczej nie będą puszczać Volviaków na 73/3).

wysłane przez Phobos 17

> Czymże jest jak nie > defraudacją/głupotą pieniędzy kupowanie pojazdów wyposażonych w coś > czego sięnie używa.

No tak - zapomialem, ze prezesi powinni zlecic Niemcom wymontowanie klimatyzacji i zostawienie tylko nieszczesnych okienek...

> > autobusów mam kolejne pytanie: Czy Twoim zdaniem SPAK, SPAD i SPPK > > powinno zakończyć działalność > > SPA należy do Gminy Miasto Szczecin i tam powinno skierować swoje > żale.

W ekonomii jest tak, ze jak ktos jest wlascicielem to czerpi profity ze spolki, ktora jest jego wlasnoscia, zamiast do niej dokladac...

> A w momencie kiedy się autobusów zabraknie najzwyklej nie > wystawićwozu na któres z brygad pospiesznych

Czyli placic kary do ZDiTM z pieniedzy, ktore moznaby poswiecic na zakup kolejnych uzywanych autobusow? Faktycznie swietne masz podejscie do problemu: "skoro nie kupili Volvo to mogliby nie kupowac wogole"...

Wiec jeszcze raz oczekuje odpowiedzi na moje pytanie zadane w poprzednim poscie.

> Jeszcze nie zamarzłem w Ikarusie.

A ja owszem. Bylem tez podtruwany w M11 i cierpialem na duchote w "tych złomach Volvo".

> To nie ja jestem prezesem SPA. Gdybym był na pewno odpowiednie > działania bym podejmował.

Tak latwo narzekac, ze kupili beznadziejne autobusy, a moze zrobisz cos poza biciem piany na forum? Zaprezentuj prezesom cos lepszego.

> Jeśli chcesz wiedzieć to manideł z serii SD2XX po Berlinie jeździ > dużo

Chyba nie mowimy o tym samym autobusie...

> Volvo to trochę inna klasa pojemności...

Co ma piernik do wiatraka?

> To raz dwa przynaje ze > również jest duszno,

No brawo! Wiec okazuje sie, ze od 10 lat nie przeszkadzaja ci "duszne złomy z Finlandii", ale jak w MANach jest duszno TYLKO za sprawa kierowców nie włączających klimatyzacji to jest tragicznie? W takim przypadku to chyba Volvo jest większym złomem - one nawet wyłączonej klimatyzacji nie mają...

> ale tak trochę rachunków. 4 okna na 18 metrów a > 2 na 12 to jest trochę różnicy.

W pierwszym poscie pisales o 107 wiec wnioskuje, że chodzi o NG312 - w nich również są 4 okienka.

> W 107 w szczucie też na chama mieszczą się w pojeździe - jak sardynki > w puszce i co nazwiesz to jazdą w ludzkich warunkach?

Napisałem coś dokładnie odwrotnego.

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> No tak - zapomialem, ze prezesi powinni zlecic Niemcom wymontowanie > klimatyzacji i zostawienie tylko nieszczesnych okienek...

Nigdzie tego nie napisałem.

> W ekonomii jest tak, ze jak ktos jest wlascicielem to czerpi profity ze > spolki, ktora jest jego wlasnoscia, zamiast do niej dokladac...

Kto uparcie głosi hasła że komunikacja miejska nie może podlegać ścisłym prawom ekonomii i krytykuje radnych któzy oczekują od tej komunikacji zysku? Zastanów się o czym piszesz bo zmieniasz swe poglądy jak tylko zawieje wiatr tu tylko po to aby bronić MANów, a tymczasem mnie naprawde nic nie interesuje że to jest MAN. To równiedobrze mogłobybyć VB10L z klimatyzacją a takie też mają w Berlinie i w tej samej sytuacji też psioczyłbym na to że klimatyzacji NIE MA. Nie krytykuję pojazdu jako całości!

> Czyli placic kary do ZDiTM z pieniedzy, ktore moznaby poswiecic na > zakup kolejnych uzywanych autobusow? Faktycznie swietne masz podejscie > do problemu: "skoro nie kupili Volvo to mogliby nie kupowac > wogole"...

Podział na spółki jest idiotyzmem więc ta forsa i tak de facto obracana jest całościowo przez gminę.

> > Jeszcze nie zamarzłem w Ikarusie. > > A ja owszem.

Chyba nie bo jakbyś zamarzł to byś już nie pisał.

> Bylem tez podtruwany w M11 i cierpialem na duchote w > "tych złomach Volvo".

A ja podtruwany nie byłem a na duchotę w Volvo w wyjątkowo upalne dni w koreczkach owszem cierpiałem też. Drobna różnica tu jest klimatyzacja a tu nie...

> Tak latwo narzekac, ze kupili beznadziejne autobusy, a moze zrobisz cos > poza biciem piany na forum? Zaprezentuj prezesom cos lepszego.

K* Mnie naprawde nie interesuje w tym momencie jakiej marki jest to autobus. ok w porządku jak dla SPA Klonowica też kamyczek do ich ogródka. Dlaczego nie jest używany nawiew w Volvo? Skoro to urządzenie jest to powinno być używane! i tyle. A teraz jeszcze czekam na odpowiedź z posta poprzedniego o to czym jeśli nie głupotą lub defraudacją jest zakup wozów z wyposażeniem które nie jest używane.

> Co ma piernik do wiatraka?

Porównywanie ilości powietrza wewtnątrz tych "puszek". Gdy jeździ Volvo na 68 a MAN na 68 to prędzej duchota nastąpi jednak w MANidle niż w Volvo.

> No brawo! Wiec okazuje sie, ze od 10 lat nie przeszkadzaja ci "duszne > złomy z Finlandii",

Jak zwykle cytujesz wyjątkowo wybiórczo. NIGDZIE nie napisałem że mi nie przeszkadza to że nie jest używany nawiew. Zaś za 10 lat jeżdzenia w Volvo z duchotą spotkałem się dosłownie kilkanaście razy. W MANidłach jest to notoryczne za każdą jazdą, a było ich już troche.

> ale jak w MANach jest duszno TYLKO za sprawa > kierowców nie włączających klimatyzacji to jest tragicznie? W takim > przypadku to chyba Volvo jest większym złomem - one nawet wyłączonej > klimatyzacji nie mają...

Taaa przy kulturze Polaków okazuje się nawiew lepszym od klimatyzacji. Bo klima sobie a okna sobie. tu może być otwarte okno i działać nawiew.

> > W 107 w szczucie też na chama mieszczą się w pojeździe - jak sardynki > > w puszce i co nazwiesz to jazdą w ludzkich warunkach? > > Napisałem coś dokładnie odwrotnego.

Jakoś Ci nie wyszło. Napisałeś że najpierw dla ludzi "ludzki przejazd" to jest zwykłe zmieszczenie się w wozie a ja mam tylko jakieś niewiarygodne wymagania i żądam klimatyzacji! Przykładem więc że nie masz racji podając swoją definicję "ludzkiego przejazdu" jest linia 107, gdzie ludzie wchodzą do autobusu i nie potrzebują poręczy do trzymania się gdyż trzymają się nawzajem. Ale się mieszczą więc dla Marcina ludzki przejazd. i już

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Phobos 17

> > No tak - zapomialem, ze prezesi powinni zlecic Niemcom wymontowanie > > klimatyzacji i zostawienie tylko nieszczesnych okienek... > > Nigdzie tego nie napisałem.

W twojej logice kupowanie autobusow z klimatyzacja nie ma sensu. Trudno bedzie znalezc autobusy bez klimy. Wiec pytam, czy twoim zdaniem powinno sie ja poprostu zdemontowac.

> Zastanów się o czym piszesz bo zmieniasz swe poglądy jak tylko > zawieje wiatr tu tylko po to aby bronić MANów,

A czy ja gdzies zmienilem swoje zdanie? Moje zdanie znasz, a w poscie napisalem, jak to wyglada z punktu widzenia czystej ekonomii, ktorej moim zdaniem nie nalezy stosowac w KM. W przypadku szczecinskich spolek ani gmina nie doklada, ani nie czerpie profitow - bilans wychodzi na zero.

> Nie krytykuję pojazdu jako > całości!

Jak to nie? Przeczytaj swojego wlasnego posta.

> > Czyli placic kary do ZDiTM z pieniedzy, ktore moznaby poswiecic na > > zakup kolejnych uzywanych autobusow? Faktycznie swietne masz podejscie > > do problemu: "skoro nie kupili Volvo to mogliby nie kupowac > > wogole"... > > Podział na spółki jest idiotyzmem więc ta forsa i tak de facto obracana > jest całościowo przez gminę.

1. Nie masz racji. 2. Nie taka byla istota mojej wypowiedzi.

> > A ja owszem. > > Chyba nie bo jakbyś zamarzł to byś już nie pisał.

Pewnie sie ucieszysz - w wieku lat 9 trafilem do szpitala po tym jak wracajac z rodzicami od znajomych ze Słonecznego ikarem na 71 (wowczas jeszcze na trasie do Arkońskiego - piękne czasy) odmroziłem sobie uszy.

> A ja podtruwany nie byłem a na duchotę w Volvo w wyjątkowo upalne dni w > koreczkach owszem cierpiałem też. Drobna różnica tu jest klimatyzacja a > tu nie...

A... czyli twoim zdaniem Volvo sa cudowne bo NIE MAJA klimy, a MANy sa be, bo ją mają tylko kierowcy nie uzywaja? Wiec jeszcze raz - to nie marka autobusu decyduje o tym, czy kierowca klimatyzacje wlaczy.

> K* Mnie naprawde nie interesuje w tym momencie jakiej marki jest to > autobus.

Wiec znajdz nam autobusy dowolnej marki.

> ok w porządku jak dla SPA Klonowica też kamyczek do ich ogródka. > Dlaczego nie jest używany nawiew w Volvo? Skoro to urządzenie jest to > powinno być używane! i tyle.

No wiec to defraudacja! Niech prokuratura ustali kto z miasta zadecydowal o kupieniu 10 lat temu "tych złomów Volvo"!

> A teraz jeszcze czekam na odpowiedź z posta > poprzedniego o to czym jeśli nie głupotą lub defraudacją jest zakup wozów > z wyposażeniem które nie jest używane.

wersja TAK - patrz wyzej - 80 Volvo trzeba skonfliskowac jako dowody rzeczowe w sledztwie wersja NIE - patrz jeszcze wyzej - to nie marka autobusu decyduje o tym, czy kierowca klimatyzacje wlaczy.

> Porównywanie ilości powietrza wewtnątrz tych "puszek". Gdy jeździ Volvo > na 68 a MAN na 68 to prędzej duchota nastąpi jednak w MANidle niż w > Volvo.

Mozesz nie porownywach krotkiego MANa do dlugiego Volvo? Bo na takiej zasadzie znw sie okazuje, ze od niskopodlogowego MANa lepszy jest ikarus - w twojej logice.

> > No brawo! Wiec okazuje sie, ze od 10 lat nie przeszkadzaja ci "duszne > > złomy z Finlandii", > > Jak zwykle cytujesz wyjątkowo wybiórczo. NIGDZIE nie napisałem że mi nie > przeszkadza to że nie jest używany nawiew.

Ale ja nie cytuje cie wybiorczo. Ja tylko potwierdzam twoje slowa - przeszkadzaja ci te duszne złomy z Finlandii.

> Zaś za 10 lat jeżdzenia w > Volvo z duchotą spotkałem się dosłownie kilkanaście razy. > W MANidłach > jest to notoryczne za każdą jazdą, a było ich już troche.

A ja po 7 latach jezdzenia MANami z duchota nie spotkalem sie nigdy. W Volvo jest to notoryczne. Prosze argumenty a nie subiektywne stwierdzenia.

> > ale jak w MANach jest duszno TYLKO za sprawa > > kierowców nie włączających klimatyzacji to jest tragicznie? W takim > > przypadku to chyba Volvo jest większym złomem - one nawet wyłączonej > > klimatyzacji nie mają... > > Taaa przy kulturze Polaków okazuje się nawiew lepszym od klimatyzacji. Bo > klima sobie a okna sobie. tu może być otwarte okno i działać nawiew.

Zdecyduj sie o co ci chodzi! Za chwile sie okarze, ze mamy ikarusy z GOPu odkupic, bo nie klimy ani niczego co Polacy moga zepsuc! Jeszcze raz powtarzam - to nie od marki autobusu zalezy czy klima bedzie wlaczona czy nie! A jesli jest duszno, to dlaczego poprostu nie podejdziesz do kierowcy i nie poprosisz, zeby wlaczyl te cudo techniki? :-/

> Jakoś Ci nie wyszło. Napisałeś że najpierw dla ludzi "ludzki przejazd" > to jest zwykłe zmieszczenie się w wozie a ja mam tylko jakieś > niewiarygodne wymagania i żądam klimatyzacji!

Przeciez caly watek piszesz, ze nie nawidzisz MANow z klimatyzacja! Kilka linijek wyzej jest: > Taaa przy kulturze Polaków okazuje się nawiew lepszym od klimatyzacji. Bo > klima sobie a okna sobie. tu może być otwarte okno i działać nawiew.

> Przykładem więc że nie masz > racji podając swoją definicję "ludzkiego przejazdu" jest linia 107, > gdzie ludzie wchodzą do autobusu i nie potrzebują poręczy do trzymania > się gdyż trzymają się nawzajem. Ale się mieszczą więc dla Marcina ludzki > przejazd. i już

Jesli nie rozumiesz kontekstu, jaki zawarty byl w moich slowach, to zamiast pisac glupoty poprostu nie pisz...

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> W twojej logice kupowanie autobusow z klimatyzacja nie ma sensu. Trudno

Nie ma dla mnie sensu kupowanie ponieważ jest nieużywana. Dla mnie nie ma sensu kupowanie czegoś z wyposażeniem, które nie będzie wykorzystywane, albowiem to "nadmiarowe" wyposażenie kosztuje a nie używane to poprostu marnotrawstwo pieniędzy. Nie mówię że sama idea wyposażania autobusu miejskiego w klimatyzacje bądź cośtam innego jest zła. Jeno jeśli jest ta klima to trzeba z niej korzystać.

> A czy ja gdzies zmienilem swoje zdanie? Moje zdanie znasz,

Znam i dlatego dziwi mnie niesłychanie że jednak w poście wyżej wprowadzasz regułki ekonomiczne do km. Wcześniej uparcie twierdziłeś że to zbrodnia.

> Jak to nie? Przeczytaj swojego wlasnego posta.

Nie krytykuję MANidła jako MANidła. Mi chodzi tylko o to że jeśli coś jest to należy z tego korzystac. I to jest i klimatyzacja i tzw gorące przyciski i dodatkowe biegi w Volvo i jeszcze całkiem możliwe że mnóstwo innych rzeczy o których nie wiem/nie wiemy.

> 1. Nie masz racji.

ZDiTM - miasto SPA miasto. No chyba że tam jeszcze stolyca na ten przyklad sypie gdzieś kasą ale nic mi nie wiadomo

> Pewnie sie ucieszysz - w wieku lat 9 trafilem do szpitala po tym jak > wracajac z rodzicami od znajomych ze Słonecznego ikarem na 71 (wowczas > jeszcze na trasie do Arkońskiego - piękne czasy) odmroziłem sobie uszy.

Trzeba było nosić czapkę ;P

> A... czyli twoim zdaniem Volvo sa cudowne bo NIE MAJA klimy, a MANy sa be, > bo ją mają tylko kierowcy nie uzywaja? Wiec jeszcze raz - to nie marka > autobusu decyduje o tym, czy kierowca klimatyzacje wlaczy.

Ano właśnie. I dlatego od dawna podkreślam że nie krytykuję MANidła samego w sobie a to że nie jest w nim używana klimatyzacja! Masz rację że w Volvo również powinien być używany nawiew, ale tam spotkałem się z duchotą statystycznie rzadziej niż NL202. Niemniej oczywiście - jeśli jest powinien być używany.

> No wiec to defraudacja!

Zakup czegośco nie będzie w całości wykorzystywane tak. Powtórzę przykład z łańcuchami na koła. Kupmy sobie takie bo będą po "okazyjnej cenie".

> wersja TAK - patrz wyzej - 80 Volvo trzeba skonfliskowac jako dowody > rzeczowe w sledztwie

Powinienem się śmiać, ale mimo mych szczerych chęci nie rozumiesz. Po co kupowane jest coś z czego się nie skorzysta. Czy ty wiedząc że nie będziesz korzystać z czegoś (dajmy na to z magla) kupisz go sobie? tak mniejwięcej wygląda to tutaj.

> wersja NIE - patrz jeszcze wyzej - to nie marka autobusu decyduje o tym, > czy kierowca klimatyzacje wlaczy.

Masz rację - nie ważne jaki wóz to co w nim jest powinno być odpowienio wykorzystane albowiem po coś producent to dał.

> Mozesz nie porownywach krotkiego MANa do dlugiego Volvo? Bo na takiej > zasadzie znw sie okazuje, ze od niskopodlogowego MANa lepszy jest ikarus - > w twojej logice.

No bo wolę rzeczywiście jechać M11 niż NL202.

> Ale ja nie cytuje cie wybiorczo. Ja tylko potwierdzam twoje slowa - > przeszkadzaja ci te duszne złomy z Finlandii.

Nie mi przeszkadza duchota w MANach ale jeszcze bardziej to że nie jest używane to w co wóz jest wyposażony.

> A ja po 7 latach jezdzenia MANami z duchota nie spotkalem sie nigdy. W > Volvo jest to notoryczne. Prosze argumenty a nie subiektywne stwierdzenia.

Poczekamy do lata. Z doniesieniem o tym że koś zemdlał w Volvo nigdy się nie spotkałem. w MANie możę też nie zdarzy sie to ale już o przypadkach mdlenia z Częstochowy było...

> dlaczego poprostu nie podejdziesz do kierowcy i nie poprosisz, zeby > wlaczyl te cudo techniki? :-/

Powinien włączać bez próśb.

> Jesli nie rozumiesz kontekstu, jaki zawarty byl w moich slowach, to > zamiast pisac glupoty poprostu nie pisz...

Rozumiem co piszesz i wiem co ja piszę. A jeśli napisałeś bzdurę to umiej się przyznać.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jacek

MC napisał(a):

> (...) czym kierowało SPPK jak też i prawdopodobnie pozostałe > spółeczki kupując MANidła z Niemiec.

Pewnie okazją, ceną i trudną sytuacją taborową, przede wszystkim w SPAK.

> Kiedy tylko ktoś z moich znajomych widzi że będzie > jechać "tym żółtym złomem" na 107 rano klnie pod nosem a > popołudniu najczęściej czeka na następny autobus w nadziei że > nie będzie to drugi z kolei "żółty złom"

Ten żółty złom to prędzej byłby Ikarus 709 lub 727 z reklamą PKT. A co do oczekiwania na wygodniejszy autobus to robiłem tak jak miałem ok. 11 lat, gdy remontowali wiadukt na Tczewskiej, a 73 jeździło na Bryczkowskiego. Któregoś dnia jeździły same Jelcze i Ikarusy (ja czekałem oczywiście na Volvo), no i w ten sposób stałem na tym wygwizdowiu ok. 45 minut. Dziś nie wyobrażam sobie takiego dziecinnego widzimisie w moim wydaniu.

> Dlaczego te > pojazdy ochrzczono takim cudownym tytułem? Odpowiedź jest > prosta - tym nie da się jeździć.

Jasne. Nie ma to jak boski Jelcz M11 lub seksowny Ikarus...

> Mianowicie mają owe wozy na dachu > takie urządzenie, które włączają sobie tylko i wyłącznie > kierowcy natomiast ludzie muszą się dusić.

Rzeczywiście. Już wielokrotnie mnie "eRką" na Wojciecha zawozili z powodu mdłości i złego samopoczucia, spowodowanego 45-stopniowym upałem w zatłoczonym autobusie.

> Jazda 35 > minut w tym wozie jest poprostu trudna do przeżycia.

Za to w Volvo w lipcu/sierpniu jest mróz, a przez uchylone okna jest nam jeszcze zimniej.

> Dlaczego mają tak mało okien?

jw.

> Czemu wiedząc że nie będziecie > korzystać z tego dobrodziejstwa kupiliscie wozy z > klimatyzacją! Gdzie tu logika?

Logika jest w poście Marcina.

> Volvo ponad reszte busów :)

Owszem, tylko, że w wielu kwestiach Volvo wcale nie są lepsze od tych całych berlińczyków.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> Pewnie okazją, ceną i trudną sytuacją taborową, przede > wszystkim w SPAK.

Nie wiem czy to taka okazja. A trudna sytuacja? A możeby tak doprowadzić jednak do tego żeby zabrakło tych autobusów na codzienne wyjazdy. Może by sie miasto ruszyło.

> sposób stałem na tym wygwizdowiu ok. 45 minut. Dziś nie > wyobrażam sobie takiego dziecinnego widzimisie w moim wydaniu.

Uwierz mi że w wypadku jazdy 107 z powrotem (jeździ dość często jak wiesz) to przypuszczam, że jednak starałbym się omijać wozy z Berlina. Tylko i wyłącznie z powodu tej nieszzcęsnej duchoty.

> Jasne. Nie ma to jak boski Jelcz M11 lub seksowny Ikarus...

Już nie jedna osoba uznała wyższość dużych przesuwnych okien w Ik280/M11/120M > Rzeczywiście. Już wielokrotnie mnie "eRką" na Wojciecha > zawozili z powodu mdłości i złego samopoczucia, spowodowanego > 45-stopniowym upałem w zatłoczonym autobusie.

Jak narazie jeszcze lata nie było to jedno a drugie nie wszyscy są mlodzi i odporni jak Ty czy ja. Ok my wytrzymamy, ale są jeszcze inni.

> Za to w Volvo w lipcu/sierpniu jest mróz, a przez uchylone okna > jest nam jeszcze zimniej.

Jakby nie było to najbardziej obciążone jest 107. drugie bodajże co do obciążenia jest 75. Mrozu nie ma owszem jest również duszno i tu też bardzo źle że nie jest używany nawiew - a jest on naprawdę skuteczny. Na pospiesznych proaktycznie problemu nie ma bo dość szybko jeżdżą :)

> Logika jest w poście Marcina.

Naprawde nie mam ochoty na kolejną wojnę Volvo vs MAN. Tu klimatyzacji nie ma tu jest. Tu jest duszno i tu jest. Po włączeniu klimatyzacji duchota spada, tak samo i po włączeniu nawiewu w Volvo. Te urządzenia to nie są jedyne dobrodziejstwa w które wyposażone są nasze autobusy, a które sa nieużywane. Więcej jest takich rzeczy i również ich nieużywanie uważam za błąd.

> Owszem, tylko, że w wielu kwestiach Volvo wcale nie są lepsze > od tych całych berlińczyków.

Jeszcze raz. Nie czynię porównań. to zupełnie co innego właściwie. Wóz z klimatyzacją a wóz bez.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jacek

MC napisał(a):

> Nie wiem czy to taka okazja.

Raczej tak.

> A trudna sytuacja? A możeby tak > doprowadzić jednak do tego żeby zabrakło tych autobusów na > codzienne wyjazdy. Może by sie miasto ruszyło.

To musiałaby być wyjątkowo krytyczna sytuacja. Chyba w przypadku Volvo tak było, że miasto się zmobilizowało i zdecydowało na duże zakupy przegubów. Ale szczegółów nie znam. Wtedy tylko oglądanie pociągów na pobliskich polach było mi w głowie. Zresztą sami widzimy jaki jest dziś stosunek miasta do zakupów autobusów i tramwajów...

> Uwierz mi że w wypadku jazdy 107 z powrotem (jeździ dość często > jak wiesz) to przypuszczam, że jednak starałbym się omijać wozy z > Berlina. Tylko i wyłącznie z powodu tej nieszzcęsnej duchoty.

No ok. Czyli do 701 wsiadłbyś z przyjemnością? > Już nie jedna osoba uznała wyższość dużych przesuwnych okien w > Ik280/M11/120M

Napewno te same osoby równie dobrze uznawały wyższość tych autobusów pod względem m.in. komfortu jazdy :>

> Jak narazie jeszcze lata nie było to jedno a drugie nie wszyscy > są mlodzi i odporni jak Ty czy ja. Ok my wytrzymamy, ale są > jeszcze inni.

No ja dopiero po przeczytaniu Twojego posta rozpoczynającego wątek dowiedziałem się, że w berlińczykach jest duszno. Wcześniej jak i teraz problemów ze złapaniem odechu nie miałem.

Dziś też mojej 74-letniej babci pytałem się, czy odczuwa duszność w tych busach. Okazało się, że nie. Za to marudziła mi na temat piątkowego koszmaru w 73/3 - oczywiście Ikarus - 1 klasa...

> Mrozu nie ma owszem jest również duszno > i tu też bardzo źle że nie jest używany nawiew - a jest on > naprawdę skuteczny.

Tak samo można powiedzieć na temat klimatyzacji w berlińczykach - "jest duszno i bardzo źle, że nie jest ona włączana, z tego względu że jest naprawdę skuteczna".

> Na pospiesznych proaktycznie problemu nie ma > bo dość szybko jeżdżą :)

Czyli przeciwko berlińczykowi na F lub G też nie masz nic przeciwko?

> Naprawde nie mam ochoty na kolejną wojnę Volvo vs MAN.

Nikt o wojnie nie mówi. Tylko nie wiem czy wysuwanie pochopnych gdzie niegdzie argumentów na temat jakiegoś tam autobusu, jest w porządku wobec autobusu przez Ciebie uwielbianego, podczas gdy nie jest on, jak już wspomniałem - lepszy w niektórych kwestiach od tego oskarżanego.

Tak samo Maciek może zaraz stworzyć wątek "Złomy z Finlandii" i wymieniać poszczególne wady Volvo oraz złe strony ich wykorzystywania. A Ty na to odpowiedziałbyś tak jak ja, że nie wolno chwalić jedngo typu "kosztem" innego.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> To musiałaby być wyjątkowo krytyczna sytuacja. Chyba w przypadku > Volvo tak było, że miasto się zmobilizowało i zdecydowało na duże > zakupy przegubów. Ale szczegółów nie znam. Wtedy tylko oglądanie > pociągów na pobliskich polach było mi w głowie. Zresztą sami > widzimy jaki jest dziś stosunek miasta do zakupów autobusów i > tramwajów...

No to w takim razie jak prezesi spółek miejskich mają zamiar dotrzeć do RM?

> No ok. Czyli do 701 wsiadłbyś z przyjemnością?

Wolałbym jednak 701. i wszystkie inne MANdiła.

> > Już nie jedna osoba uznała wyższość dużych przesuwnych okien w > > Ik280/M11/120M > > Napewno te same osoby równie dobrze uznawały wyższość tych > autobusów pod względem m.in. komfortu jazdy :>

No właśnie za komfort jazdy zdecydowanie bardziej cenię Jelcza/Ikarusa. Zaraz zostnęwyśmiany i zjechany może też bo tu wszystko jest możliwe, ale wiem jedno - w Jelczu będę miał czym oddychać. Z resztą poczekamy do lata i zobaczymy czy i Ty będziesz miał czym oddychać w drodze ze Zdunowa na basen przy +30 i dwóch oknach.

> No ja dopiero po przeczytaniu Twojego posta rozpoczynającego wątek > dowiedziałem się, że w berlińczykach jest duszno. Wcześniej jak i > teraz problemów ze złapaniem odechu nie miałem.

A ja miałem. Widocznie jeździsz pustymi wozami.

> Dziś też mojej 74-letniej babci pytałem się, czy odczuwa duszność w > tych busach. Okazało się, że nie. Za to marudziła mi na temat > piątkowego koszmaru w 73/3 - oczywiście Ikarus - 1 klasa...

Oczywiście Ikarus be. Mam zgoła odmienne zdanie w tej kwestii i jednak wolę Ikarusa. > Tak samo można powiedzieć na temat klimatyzacji w berlińczykach - > "jest duszno i bardzo źle, że nie jest ona włączana, z tego > względu że jest naprawdę skuteczna".

Owszem skuteczna w miarę jest.

> Czyli przeciwko berlińczykowi na F lub G też nie masz nic > przeciwko?

Nie, ale też i ze względu na to że tam jeździ powietrze (G) i trochę więcej ludu w F więc fotokomórkowy problem znika.

> Tak samo Maciek może zaraz stworzyć wątek "Złomy z Finlandii" i > wymieniać poszczególne wady Volvo oraz złe strony ich

No właśnie złe strony wykorzystywania. Jak już napisałem te MANidłą akurat są całkiem znosne gdyby nie ta nieszczęsna klimatyzacja. a Volvo również jest źle użytkowane. I mi nie tyle chodzi o to że autobusy są złe o ile o to że bezsensem jest kupowanie czegośczego się nie wykorzystuje.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jacek

MC napisał(a):

> No to w takim razie jak prezesi spółek miejskich mają zamiar dotrzeć > do RM?

No właśnie mają z tym problem. Dlatego kupują używki na własną rękę.

> Wolałbym jednak 701. i wszystkie inne MANdiła.

Demokracja - nikt nie będzie podważać Twojego zdania.

> Zaraz zostnęwyśmiany i zjechany może też bo tu > wszystko jest możliwe (...)

Jw.

> ale wiem jedno - w Jelczu będę miał czym > oddychać.

Gorzej w zimie jak ci palce zamrzną.

> Z resztą poczekamy do lata i zobaczymy czy i Ty będziesz > miał czym oddychać w drodze ze Zdunowa na basen przy +30 i dwóch > oknach.

Jechałem już berlińczykiem na 73 i 62 w ciepłe dni (w końcu było we wrześniu jeszcze kilka upałów). I muszę powiedzieć, że jazda była fascynująca.

> A ja miałem. Widocznie jeździsz pustymi wozami.

Bywały tłoki.

> Oczywiście Ikarus be. Mam zgoła odmienne zdanie w tej kwestii i > jednak wolę Ikarusa.

Ty tak, ale starsza kobieta po poważnej operacji nogi raczej nie jest zachwycona jak autobus lata w górę w dół, w lewo w prawo (mimo prostej drogi)... i jeszcze te płyty na Przylesiu.

> Nie, ale też i ze względu na to że tam jeździ powietrze (G)

Przyjdź rano na Wiosenną (najlepiej kursy o 7) i zobacz powietrze w G :> (OT)

> I mi nie tyle chodzi o to że > autobusy są złe o ile o to że bezsensem jest kupowanie czegośczego > się nie wykorzystuje.

Zgadzam się w 100%. Ale zrozum - znalezienie autobusów używanych nieklimatyzowanych (na dodatek w miarę dobrze utrzymanych i idealnie nadająych się na nasze drogi) nie jest łatwe.

wysłane przez lhb178 19

Jacek napisał(a):

> > Jazda 35 > > minut w tym wozie jest poprostu trudna do przeżycia. > > Za to w Volvo w lipcu/sierpniu jest mróz, a przez uchylone okna > jest nam jeszcze zimniej.

Za to w Volvo w październiku nie jest duszno, w przeciwieństwie do MAN-a z niewłączoną klimatyzacją. Nie rozumiem, na czym oni chcą oszczędzać. Przy temperaturze zewnętrznej około 15 stopni klimatyzacja pracowałaby praktycznie jako nawiew, a bez niej w autobusie było duszno, ciepło i wilgotno, jak w szklarni.

wysłane przez t105n  49

MC napisał(a):

> Temat wątku znaczy "Złom prosto z Berlina" - to tak jakby > kogoś to ciekawiło :)

Mnie zaciekawiło. Temat wątku znaczy "Gruz (śmieci) prosto z Berlina". Natomiast "złom" po niemiecku pisze się "Schrott".

wysłane przez (użytkownik usunięty)

t105n napisał(a):

> Mnie zaciekawiło. Temat wątku znaczy "Gruz (śmieci) prosto z > Berlina". > Natomiast "złom" po niemiecku pisze się "Schrott".

Sowo Schutt w dalszych znaczeniach jest też i określeniem złomu. EOT

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez mmm

Pytanie może naiwe ale czy te berlińczyki nie mają otwieranych okien dachowych?

wysłane przez MQ ?

mmm napisał(a):

> Pytanie może naiwe ale czy te berlińczyki nie mają otwieranych > okien dachowych?

Mają.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Mają.

To jeszcze ptanie czy wszystkie szyberdachy są we wszystkich MANidłach otwierane elektrycznie?

wysłane przez MQ ?

MC napisał(a):

> To jeszcze ptanie czy wszystkie szyberdachy są we wszystkich > MANidłach otwierane elektrycznie?

Jeśli chodzi o berlińczyki, to nie wiem. Jeśli o pozostałe, to nie wszystkie.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> MC napisał(a):

> > To jeszcze ptanie czy wszystkie szyberdachy są we wszystkich > > MANidłach otwierane elektrycznie? > > Jeśli chodzi o berlińczyki, to nie wiem. Jeśli o pozostałe, to nie > wszystkie.

Solówki to mają elektryki, przegubowce nie wiem :) a z pozostałych to które nie mają? NG312?

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MQ ?

MC napisał(a):

> Solówki to mają elektryki,

Nie wiem, czy przypadkiem w NL222 druga klapa nie jest otwierana ręcznie.

> przegubowce nie wiem :)

W NG313 wszystkie elektryczne. W NG312 o ile dobrze pamiętam, druga i czwarta otwierane ręcznie.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005

wysłane przez Jacek

Gdyby to tylko w SPPK było... Niejednokrotnie jechałem berlińczykiem rano do szkoły, albo do domu (73, czasem 64). Autobus na każdym przystanku stoi nawet do 2 minut. Przykładowo w któryś tam dzień ostatnio jechałem 64 z placu Słowiańskiego do Bagiennej, na Emilii Gierczak autobus był już nabity i potem po minutce na Klombowej, potem Gryfińskiej, na Bagiennej z tego co widziałem też trochę postał sobie. O 73 nie wspomnę... Unikon, Płonia Fabryka Domów, Zwierzyniecka, Struga PHS... koszmar.

wysłane przez MQ ?

- Do momentu, kiedy się z tym nie uporamy, te autobusy będziemy starali się kierować na linie samorządowe czy też trasy, gdzie jest mniej pasażerów.

Idealne na F :-) Dziś dwie szuki.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005

wysłane przez ja (gość)

w spad poradzili sobie z tym, kierowca zamyka drzwi wyłącznie mechanicznie :)

wysłane przez LLUZNIAK

ja napisał(a):

> w spad poradzili sobie z tym, kierowca zamyka drzwi wyłącznie > mechanicznie :)

Super rozwiązanie... to może jeszcze drzwi na linkach zrobić? ;)

wysłane przez konjo  4

ja napisał(a):

> w spad poradzili sobie z tym, kierowca zamyka drzwi wyłącznie > mechanicznie :)

Dziś jechałem dąbskim NL202 to i otwieranie było bez udziału pasażerów. Tak więc chyba koniec szumnego przyzwyczjania pasażerów do guzików.

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

A czyj był ten bus? :>

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> A czyj był ten bus? :>

A nie widzisz, że napisałem o dąbskim NL202?

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

> A nie widzisz, że napisałem o dąbskim NL202? Sorry... Nie zauważyłem jakoś.

wysłane przez t105n  49

Wczoraj w #2753 (linia 84) zewnętrzne przyciski do otwierania drzwi były zalepione krzyżykami z dwóch pasków czerwonej taśmy. Sugestia, żeby nie wciskać, bo nie działa. Smutne...

wysłane przez MQ ?

t105n napisał(a):

> Wczoraj w #2753 (linia 84) zewnętrzne przyciski do otwierania drzwi > były zalepione krzyżykami z dwóch pasków czerwonej taśmy.

Twój post mi przypomniał, że coś takiego widziałem również w którymś Solarisie.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005

wysłane przez konjo  4

t105n napisał(a):

> Sugestia, żeby nie wciskać, bo nie działa. > Smutne...

No dziś miałem kolejną przyjemność podróży berlińczykiem z Dąbia i chyba to jedna smutna prawda, eksperyment zakończony - drzwi otwiera kierowca, wietrzenie jest przymusowe...

Swoją drogą to coś chyba nie tak było z zawieszeniem bo po ruszeniu z przystanku autobus podnosił się z przyklęku, żeby już w połowie drogi do następnego jechać pochylonym...

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

> Swoją drogą to coś chyba nie tak było z zawieszeniem bo po ruszeniu z > przystanku autobus podnosił się z przyklęku, żeby już w połowie drogi do > następnego jechać pochylonym...

Hmmm.. Ciekawe. Krótko po wypuszczeniu klonowickich busów na 58 jechał berlińczyk, który jak się wcisnęło przycisk otwierania drzwi uruchamiał przystankowy (drzwi były ciągle zamknięte, a kierowca miał zablokowane otwieranie). Efekt tego był taki (oprócz krzyku kiermana na każdym przystanku), że bus poruszał się ok 20kmph mając co chwila nieoczekiwane postoje. O dziwo przystankowy zaraz po zatrzymaniu busa puszczał. P.S. Pojazd został później podmieniony migiem ;)

wysłane przez Piotr

Sobota 21 stycznia godzina ~16. Dwie berlińskie solówki rozkosznie grzeją płytę zajezdni SPADu...Na dworze -6 i ludzie marzną w Jelczydłach...Miało być tak pięknie, a okazuje się, że ów MANy nie są wykorzystawane :(. Ponieważ mieszkam blisko zajezdni przywykłem już do takich widoków. Moje pytanie jest natępujące: Co się dzieje z tymi busami?

wysłane przez Jacek

Piotr napisał(a):

> Sobota 21 stycznia godzina ~16. Dwie berlińskie solówki > rozkosznie grzeją płytę zajezdni SPADu...Na dworze -6 i > ludzie marzną w Jelczydłach...

Dokładnie. Też widzę często, jak na płycie stoją 1-2 berlińczyki, ostatnio też 2552, czasem jakiś NL223. Smutne to...

--- Po prostu Volvo :)
> Dwie berlińskie solówki > rozkosznie grzeją płytę zajezdni SPADu...

Zdecyduj sie, czy chodzi ci o SPAK, ktory kupil 5 berlinskich MANow czy SPAD, ktory ma ich 4 :-P

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Zdecyduj sie, czy chodzi ci o SPAK, ktory kupil 5 berlinskich > MANow czy SPAD, ktory ma ich 4 :-P

Już poprawiam :D. Chodzi mi o SPAD i faktycznie nie 5, a 4 autobusy (ciągle mi się myli). Czyli połowa berlińczyków SPADu grzeje płytę:(. Ciekawe jak będzie VOLVObusami z Berlina...Szkoda, że ciągle czekają na tablice i wyświetlacze?. Jazda Jelczydłem przy takiej pogodzie to nic miłego :>, a tak byłoby cieplej w KM (autobusowej) na lewobrzeżu :>.
> Już poprawiam :D. Chodzi mi o SPAD [ciach] > Ciekawe jak będzie VOLVObusami z > Berlina...

A co mają klonowickie volvo do dąbskich manów?

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> A co mają klonowickie volvo do dąbskich manów?

Dużo: jedne i drugie są używane i na dodatek z Berlina ;).
> Dużo: jedne i drugie są używane i na dodatek z Berlina ;).

Wspaniale. Zaraz dojdzie do tego, że ja napisze coś o helmutach, a dostane odpowiedź o wiertarkach firmy Bosh, bo jedno i drugie niemieckie i na prąd :-/

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Wspaniale. Zaraz dojdzie do tego, że ja napisze coś o helmutach, a > dostane odpowiedź o wiertarkach firmy Bosh, bo jedno i drugie > niemieckie i na prąd :-/

Phobos sie czepiać i dawać dziwne porównania :/. Wątek brzmi "Schutt direkt aus Berlin" i nie jest napisane, że to wątek zarezerwowany dla MANów, a VOLVO z Berlina ma wiele wspólnego z MANami (które są eksploatowane), bo może się okazać, że będą równie problemowe...(mogą, ale nie muszą).

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Phobos sie czepiać i dawać dziwne porównania :/.

Polska język trudna język?

> Wątek brzmi "Schutt direkt aus Berlin" i nie jest napisane, że to wątek > zarezerwowany dla MANów

Nie jest zarezerwowany dla MANów, ale część drzewa w której dyskutowaliście nazywa się nie inaczej jak: "2 z 5 berlińskich MANów na płycie".

--- Right next door to hell.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Polska język trudna język?

Przecież specjalnie tak napisałem:/ (naprawdę nie masz się o co czepiać?)

> Nie jest zarezerwowany dla MANów, ale część drzewa w której > dyskutowaliście nazywa się nie inaczej jak: "2 z 5 berlińskich MANów na > płycie".

Równie dobrze Phobos czepiając się mógł zmienić "temat" na [OT], ale tego nie zrobił, więc skargę kieruj do Nas, a nie tylko do mnie. Poza tym to co pisałem o VOLVO było dodatatkiem do odpowiedzi w sprawie czy chodzi mi o SPAK czy SPAD. Dalsze dyskutowanie na tym forum uznaję za stratę czasu, skoro administratorzy czepiają się dupereli :/.

wysłane przez Phobos 17

> Równie dobrze Phobos czepiając się mógł zmienić "temat" na [OT],

Phobos nie zmienił tematu, bo to nie Phobos pisząc o MANach stojących na placu zaczoł pisać o klonowickich volvo.

> Dalsze dyskutowanie na tym forum uznaję za stratę > czasu, skoro administratorzy czepiają się dupereli :/.

Ty to nazywasz duperelami, a my przejrzystością wątku. A jeśli nie pasuje, to przynajmniej nie zachowuj się jak królowa dramatu.

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Phobos nie zmienił tematu, bo to nie Phobos pisząc o MANach stojących na > placu zaczoł pisać o klonowickich volvo.

Być może Twoją metodą dyskusja stopniowo miała zejść na temat klonowickich VOLVO? Wpadł Phobos i zrobił z tego powodu zadymę

> Ty to nazywasz duperelami, a my przejrzystością wątku.

Taaaa, a świetnym przykładem przejrzystości jest wątek używki z Niemiec :).

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Przecież specjalnie tak napisałem:/ (naprawdę nie masz się o co czepiać?)

Ja się nie czepiam, zaręczam, że gdybym miał się tutaj złościć wyglądałoby to inaczej. Po prostu zadałem pytanie, bo skąd niby mam wiedzieć czy napisałeś to specjalnie? Po intonacji wypowiedzi mam wyczuć ironię, czy może tak jak jest to przyjęte po stosownym emotikonie? Jeżeli tak bardzo Cię to uraziło to przepraszam. > Równie dobrze Phobos czepiając się mógł zmienić "temat" na [OT], ale > tego nie zrobił, więc skargę kieruj do Nas, a nie tylko do mnie.

Tylko, że ja nie kieruje do Ciebie żadnej skargi: to była tylko informacja, tam jest wyraźnie napisane, że wątek NIE jest zarezerwowany dla MANów. Skarga to by pewnie poszła z pod loginu Administracja...

> Dalsze dyskutowanie na tym forum uznaję za stratę > czasu, skoro administratorzy czepiają się dupereli :/.

Ciekawe podejście - zabieram zabawki i idę do domu. Jeden z bardziej docenianych użytkowników obraża się na nas przy drobnym nieporozumieniu. Dla przypomnienia otrzymałeś dwie zielone kartki "za wzorową postawę na forum" czyli głównie za to co robimy my czyli za poprawianie. W tym poprawianie nas jako administratorów.

--- Right next door to hell.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Tylko, że ja nie kieruje do Ciebie żadnej skargi: to była tylko > informacja, tam jest wyraźnie napisane, że wątek NIE jest zarezerwowany > dla MANów. Skarga to by pewnie poszła z pod loginu Administracja...

Generalnie mam żal do Phobosa, że uczepił się za napisanie o VOLVO w temacie o MANach z Dąbia. Udowodniłem, że w innym wątku pod tematem "3 sztuki VOLVO?" pojawiały się wypowiedzi o Jelczydłach, kasacjach itp. i nikomu to nie przeszkadzało. Dlaczego więc Phobos wpada i robi taką zadymę? Zdecydujmy się, czy zawsze trzeba zmieniać temat w wątku.

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Zdecydujmy się, czy zawsze trzeba zmieniać temat w wątku.

Cóż cały ten wątek zainicjował naszą wewnętrzną debatę, postaramy się o wyjaśnienie wszelkich kwestii i nieścisłości. W każdym bądź razie wszelkie uwagi są cenne. A co do Marcina którego wymieniłeś, myśle, że jak zasiądzie za klawiaturą to sam z pewnością się tu wypowie.

--- Right next door to hell.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

Boże...

Na wypadek gdybyś nie zauważył, to ty zrobiłeś z tego zadyme. Kolejność zdarzeń: 1. Napisałeś (słusznie), że połowa dąbskich manów z Berlina stoi bezczynnie. 2. Póżniej zastanawiałeś się nagle, co się dzieje z wyświetlaczami klonowickich Volvo 3. Ja się poprostu zapytałem co ma piernik do wiatraka. 4. Ty wykazałeś, że sa to autobusy używane, wszystkie z Berlina. 5. Więc ja się zastanawiam głośno kiedy pisząc o GT6 dostane odpowiedź nt. wiertarek firmy Bosh, bo niewątpliwie można wykazać związek między jednym, a drugim. 6. Obrażony postanowiłeś pokazać, że administracja jest zła i niedobra, bo obraza majestatu.

To TY zrobiłeś ze zwykłego pytania "co mają klonowickie volvo do dąbskich manów" wielką zadyme. Ludzie litości! Nikt Cie nie zbanował, nikt nawet nie myślał o tym czy jakiejś kartce.

Gdyby m21/m31 tak samo reagował na każdy post podpisany czerwonym nickiem, to 80% forum dotyczyłoby jego żali.

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> To TY zrobiłeś ze zwykłego pytania "co mają klonowickie volvo do dąbskich > manów" wielką zadyme. Ludzie litości! Nikt Cie nie zbanował, nikt nawet > nie myślał o tym czy jakiejś kartce.

Kiedy ja napisałem o związku MANów z VOLVObusami "Dużo: jedne i drugie są używane i na dodatek z Berlina ;)" to Ty od razu na całego zaatakowałeś: "Wspaniale. Zaraz dojdzie do tego, że ja napisze coś o helmutach, a dostane odpowiedź o wiertarkach firmy Bosh, bo jedno i drugie niemieckie i na prąd :-/".

Marcin uczepiłeś się, a ja tego nie lubię :). Dajmy już spokój.

wysłane przez Phobos 17

> Marcin uczepiłeś się, a ja tego nie lubię :). Dajmy już spokój.

9 miesięcy stażu jako zalogowany i jeszcze nie potrafisz odróżnić mojego czepialstwa od prawdziwego zwrócenia uwagi? :-P

Tak jak powiedziałem - nikt cie tu nie karcił (a już na pewno nie administracja), poprostu się czepiłem (co teraz sam zauważyłeś) tak jak mógł to uczynić każdy inny (nie tylko admin). Nie róbmy wideł z igieł :-)

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.