Forum

Bus zamiast F?

Prawdopodobnie od piątku Police ze Szczecinem połączy nowa linia autobusowa. Ma to być standard, jakiego nie ma w komunikacji miejskiej.
Bus zamiast F?

wysłane przez Piotr

Oferta wedlug mnie bardzo atrakcyjna (dla pracujacych), nowy pojazd...gwarantowane zapewne wygodne siedzace miejsce...rosnie alternatywa dla KM ;)-jezeli chodzi o Szczecin i Police :)...Troche to smutne, ze z oczywistych wzgledow nasza KM nie moze zapewnic tak wysokiego poziomu uslug :(.
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez Phobos 17

> nowy > pojazd...gwarantowane zapewne wygodne siedzace > miejsce...

Czy ty czytasz to co piszesz? "Gwarantowane"? Busik ma 19 miejsc siedzacych i ofertee atrakcyjniejsza nic "F" - myslisz, ze przy Kindzie duzo czasu bedzie potrzeba az sie okarze, ze nie ma juz miejsc?

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Czy ty czytasz to co piszesz? "Gwarantowane"? Busik ma 19 > miejsc siedzacych

a gwarantowane jakie miejsca? Lezace? Stojce? Przeciez to ma byc busik, tak? Wiec jak sie zalapiesz i bedzie miejsce to jakie masz gwarantowane miejsce? Chyba wygodne siedzace, nieprawdaz?:/

> myslisz, ze przy Kindzie duzo czasu bedzie potrzeba az sie > okarze, ze nie ma juz miejsc?

ale jak juz kto sie zalapie to chyba bedzie wygodnie siedzial, tak czy nie? Oczywiscie, ze pewnie taki busik to test, a potem puszcza autokar :/ (tak mysle) Bleeeee
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez torwid (gość)

Piotr napisał(a):

Oczywiscie, ze pewnie taki busik to test, a potem > puszcza autokar :/ (tak mysle) Bleeeee

No nie. Plan docelowy, to 4 busy co 15 min.
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez Phobos 17

> No nie. Plan docelowy, to 4 busy co 15 min.

Plan docelowy: zdolność przewozowa 76 pasażerów/godzinę. Oszałamiające...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez torwid (gość)

Phobos napisał(a):

> > No nie. Plan docelowy, to 4 busy co 15 min. > > Plan docelowy: zdolność przewozowa 76 pasażerów/godzinę. > Oszałamiające... 152. W obie strony może zabierać ludzi ;)
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez Phobos 17

> a gwarantowane jakie miejsca? Lezace? Stojce? Przeciez to ma byc > busik, tak? Wiec jak sie zalapiesz i bedzie miejsce to jakie masz > gwarantowane miejsce? Chyba wygodne siedzace, nieprawdaz?:/

19 miejsc i ty sie upierasz zna miejsca gwarantowane? OK - 19 pierwszych osób będzie miało miejsca w busiku kursujacym co godzine - i to jest dla ciebie komfort i wysoka jakosc uslug? :)

> ale jak juz kto sie zalapie to chyba bedzie wygodnie siedzial,

JEŚLI ktoś się załapie, JEŚLI. Może policzymy, jakie są na to szanse statystyczne? :)

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> 19 miejsc i ty sie upierasz zna miejsca gwarantowane? OK - 19 > pierwszych osób będzie miało miejsca w busiku kursujacym co godzine > - i to jest dla ciebie komfort i wysoka jakosc uslug? :)

Mozna rzec dobra jakosc w wersji mini :DDD no, ale jest ta gwarancja, ze jak juz sie dobijesz to masz fotel :D hmmmm, w autobusie miejskim to loteria;) albo sie siedzi...stoi, albo jest sie wcisnietym w szybe;(((. Tak czy siak niech spadaja z tymi busiakami...
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez t105n 49

A mnie zastanawia, że skoro ZDiTM musi wyrazić zgodę na funkcjonowanie takiej linii (korzystanie z przystanków itp.), to dlaczego nie ucywilizuje się numeracji? I znowu będziemy mieli kolejną "dwójkę"? Na przykład w Bydgoszczy linie tzw. prywatne (obsługiwane np. przez PKS) są numerowane 3**, zaś we Wrocławiu i w Gdańsku 5** i ludziska wtedy wiedzą, że to jest linia KM, ale z osobną taryfą i nie obowiązują tam standardowe bilety jak na resztę KM. Chyba jasno to wyraziłem. Dlatego chciałbym, aby u nas także te różne cudactwa jak LS, LD, busiarze, PKS-owskie 1, 2, 5 i 8 miały jakieś konkretne przedziały numeracyjne, np. 3** czy 4**, tak jak to mają darmobusy 7**.
Re: Bus zamiast F?

wysłane przez Administracja 0

t105n napisał(a):

[ciach wszystko]

Jeśli nie jest to odpowiedź na konkretny post, to "dodaj komentarz" dla porządku w drzewku.
busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Kondziu 1

Czyżby się spełniało marzenie prof. Bąkowskiego? Może wogóle zlikwidujemy KM, zostawimy miasto busiarzom. Pieknie i wygodnie, tylko jeden drobiazg, busiarz tam gdzie mu się nie opłaci nie pojedzie. Linia Police-Szczecin to żyła złota skoro się za nią wzieli busiarze. Dlaczego Zditm-owi sie nie oplaca zwiekszyć ilości kursow, to inna para kaloszy. Ale narazie się wszyscy cieszą, busiarz zarobi, zditm zaoszczędzi wozokm. To tylko pokazuje jak chory jest sposób organizacji transportu miejskiego w tym mieście.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Piotr

Kondziu napisał(a):

> Dlaczego Zditm-owi sie nie oplaca zwiekszyć ilości kursow, to > inna para kaloszy.

Widze, ze coraz czesciej psioczy sie na ZDiTM hmmmmm ja juz dawno temu stwierdzilem, ze ZDiTM nie dba o wizerunek KM...

Mysle, ze na razie pare busiki nie stanowi wiekszego problemu, ale! Jezeli wprowadza np. sieciowki ...to osoby, ktore codziennie korzystaja z tego polaczenia moga przeskoczyc na busik :/ :(, a co jak zaczna sprzedawac bilety za 3zl i masowo wozic autokarami?:>>> Bedzie sajgon w miescie....

Piotr napisał(a):

> Mysle, ze na razie pare busiki nie stanowi wiekszego problemu, > ale! Jezeli wprowadza np. sieciowki ...to osoby, ktore > codziennie korzystaja z tego polaczenia moga przeskoczyc na > busik :/ :(, a co jak zaczna sprzedawac bilety za 3zl i masowo > wozic autokarami?:>>> Bedzie sajgon w miescie.... > > > >

Tnij entery!
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Piotr

Administracja napisał(a):

> Tnij entery!

Chyba wystepuja bledy na stronie, bo u mnie enterow nie bylo i w poscie teraz tez nie widze:/ :(
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Chyba wystepuja bledy na stronie, bo u mnie enterow nie bylo i w > poscie teraz tez nie widze:/ :(

To czemu jak się kliknie odpowiedz przy Twoim poście to w cytacie są 4 puste linie na końcu?

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> To czemu jak się kliknie odpowiedz przy Twoim poście to w cytacie są > 4 puste linie na końcu?

a tak bardzo na stronie przeszkadza ciut wolnej przestrzeni?(po prostu wystapil jakis blad i tyle)i zeby od razu zwracac uwage? ;). Ja uprzejmie prosze o zwracanie uwagi WSZYSTKIM uzytkownikom, ktorzy popelniaja jakies bledy w tworzeniu postow, a nie tylko czesci. Zauwazylem pewne niesmaczne uprawianie "kolesiostwa" ;)

"> > Jjjasssne. "Samochody są niebezpieczne, więc będziecie wdrapywać się po > > schodach". > > No to nie wiesz, ze kladka bedzie miala lagodny wznios? Nie bedziesz > musial wdrapywac sie po schodach :)"

Czy to jest poprawne?

Prawo jest rowne dla wszystkich, zasady chyba takze?
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez Phobos 17

> a tak bardzo na stronie przeszkadza ciut wolnej przestrzeni?

> (po prostu > wystapil jakis blad i tyle)

Cos sporo tych błędów na forum ostatnio...

> i zeby od razu zwracac uwage? ;).

Administracja jest zdeterminowana w działaniach, aby dyskusja na forum była przejrzysta. Skoro zwracanie uwagi wzbudza takie kontrowersje może mamy odrazu blokować? Chyba nie, prawda?

> Ja > uprzejmie prosze o zwracanie uwagi WSZYSTKIM uzytkownikom, ktorzy > popelniaja jakies bledy w tworzeniu postow, a nie tylko czesci.

Uwage zwracamy na wszystkie błędy popełniane na forum, które zauważymy. Osobiście nie przeglądam wszystkich wątków. Ale możemy wprowadzić pełną moderację forum i kontrole wszelkich postów przed obublikowaniem - tego sobie życzysz?

> Zauwazylem pewne niesmaczne uprawianie "kolesiostwa" ;)

Przykłady prosze.

[ciach - z wątku o moście]

> Czy to jest poprawne?

Skoro tak bardzo chcesz wyjaśnień...

Skrypt przetwarzający i dodający każdą wypowiedź na forum sam określa maksymalną długość jednej linii posta. Jeśli jest to pierwszy post w wątku lub komentarz jest rozpoczęciem nowej gałęzi wątku (za pomoca linku "Dodaj komentarz") jedna linia może liczyć 61 znaków. Następnie w zależności od "wycięcia" kolejnych odpowiedzi w drzewie staje się dłuższa o 2 znaki. Tzn. linia w pierwszej wypowiedzi może mieć 61 znaków, ale odpowiedź na to już 63 aby pomieścić znaki cytowania ("> ") bez przenoszenia słów do następnej linii. Ponieważ jednak zaimplementowany jest również mechanizm wyświetlania wszystkich wypowiedzi w danym wątku, muszą istnieć tego granice - w przeciwnym wypadku w np. 20 odpowiedzi jakiejś dyskusji jedna linia miałaby 101 znaków i przy wyświetlaniu wszystkich postów (ze względu na "wcięcie" każdego kolejnego posta") zaistniałby problem z wyświetleniem tego wszystkiego. Dlatego ustalone jest, że maksymalna długość jednej linii w poście to 74 znaki.

W podanym przez ciebie przypadku autor posta nie mial możliwośći o tym wiedzieć, a nawet gdyby o tym wiedział - nie wymagamy nigdzie liczenia "ile znaków ma ten cytat, a ile może mieć". Jest to poprostu naturalne ograniczenie naszego forum.

W żadnym jednak wypadku skrypt nie jest w stanie wygenerować ot tak sobie kilku "enterów" sam z siebie. Zrobiłeś to ty.

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez Piotr

"4. Przy cytowaniu postów, wycinaj zbędne wrotki. Wrotka to nagłówek o treści "X napisał(a):

". Zatem niedopuszczalne są posty:

> X napisał(a):

>> Y napisał(a):

>>> Z napisał(a):

>>> blablabla >> blablabla > blablabla"

a chodzilo mi o wrotki :)
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> a chodzilo mi o wrotki :)

No i? Może napiszesz nam jakiś kontekst o jaką sytuacje Ci chodzi, bo zawartość wątku przyklejonego znamy.

So never mind the darkness.
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> No i? Może napiszesz nam jakiś kontekst o jaką sytuacje Ci chodzi, bo > zawartość wątku przyklejonego znamy.

Alez prosze:

"mareczek napisał(a):

> Kondziu napisał(a):

> > > Dlaczego Zditm-owi sie nie oplaca zwiekszyć ilości kursow, to > > inna para kaloszy. > > A po co zwiekszac? Police maja jeden z najlepszych dojazdow > jezeli chodzi o nasza komunikacje, wiec co?"

Mi to nie przeszkadza, moga byc wrotki, zle cytowanie etc. , ale chodzi o Was administratorow, aby przestac uprawiac kolesiostwo i kazdego traktowac tak samo! Po prostu! Nie "tresujecie" starych bywalcow i zasluzonych? Bo moze nie wypada?:/, bo sie pogniewa? Bo kolega? Prosze nie wsciekajcie sie na mnie tylko badzmy fair, tylko tyle i bedzie super!
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> mareczek napisał(a):

> > Kondziu napisał(a):

> > > > > Dlaczego Zditm-owi sie nie oplaca zwiekszyć ilości kursow, to > > > inna para kaloszy. > > > > A po co zwiekszac? Police maja jeden z najlepszych dojazdow > > jezeli chodzi o nasza komunikacje, wiec co?"

Jeżeli już to Ty sam napisałeś tu więcej postów niż mareczek, Kondziu i lhb178 wszyscy razem wzięci, więc chyba częściej wpadasz na Komis? A podwójne cytowanie, no cóż nie jest zbyt piękne, aczkolwiek dość często zawiera kontekst jakiejś wypowiedzi. Co do niewyciętej wrotki, widocznie post został przez nas przeoczony.

> Bo moze nie wypada?:/, bo sie pogniewa? Bo kolega? Prosze nie wsciekajcie > sie na mnie tylko badzmy fair, tylko tyle i bedzie super!

Eee, gdybyśmy traktowali to w sposób w jaki przedstawiasz to nie napisalibyśmy 121 postów przywołujących do porządku redaktorów, współpracowników, użytkowników i gości. Goście częściej dostają pouczenia, bo popełniają więcej błedów, użytkownicy obyci z forami i grupami dyskusyjnymi łapią zdecydowanie mniej wpadek. Ot i cała tajemnica i nie chodzi tu o kolesiostwo.

Ps. Popatrz, ja też kiedyś zostałem kilka razy upomniany przez Administracje i jakoś żyje.

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez Phobos 17

> a tak bardzo na stronie przeszkadza ciut wolnej przestrzeni?

Polecam również to: http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1125149924.forum

Tytuł tego wątku i jego stała obecność na samej górze listy naprawde nie jest przypadkowa...

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: busiarstwo się panoszy ;| [OT]

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Ja uprzejmie prosze o zwracanie uwagi WSZYSTKIM uzytkownikom, ktorzy > popelniaja jakies bledy w tworzeniu postow, a nie tylko czesci. > Zauwazylem pewne niesmaczne uprawianie "kolesiostwa" ;)

Jak już Phobos napisał podaj jakiś konkretny przykład. Przez ostatnie dwa miesiące dzięki masowemu wysypowi róźnych kwiatków na forum Administracja podwoiła liczbę napisanych ostrzeżeń. Staramy się reagować w każdej sytuacji która mniej lub bardziej narusza nasz regulamin, ale pomimo, że Administratorów jest czterech są tylko ludźmi którzy w dodatku mają inne swoje zajęcia, czasem się spieszą, czasem są zmęczeni i mimo wysokiego odsetka wyławianych błedów na stronie i forum nie osiągniemy dokładnie 100,00%. Jeśli dostrzegasz niepokojące objawy preferowania kogoś dlaczego nie napisałeś tego na forum lub admin@mkm.szczecin.pl?

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> wozic autokarami?:>>> Bedzie sajgon w miescie....

Dzięki jak się zabiorą za przewozy autobusami z prawdziwego zdarzenia to będą to... Autosany H9 - jak dla mnie bomba. Wole Ikarusa albo M11 niż H9. Zdecydowanie.

P.S. A to nie jest tak przypadkiem że rozklady jazdy muzsą być gdzieśtam ustalane tak aby nie zabierały pasażerów tu normalnej KM (w województwie jest takie coś bodajze że busiarze rozklad ustalają tak jak im UM każe czyli tak zeby nie kradli ludu kolei)

--- Volvo ponad reszte busów :)
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> Dzięki jak się zabiorą za przewozy autobusami z prawdziwego > zdarzenia to będą to... Autosany H9 - jak dla mnie bomba. Wole > Ikarusa albo M11 niż H9. Zdecydowanie.

A może to będą miejskie H9, byłoby folklorystycznie ;)

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Mareczek 0

Kondziu napisał(a):

> Dlaczego Zditm-owi sie nie oplaca zwiekszyć ilości kursow, to > inna para kaloszy.

A po co zwiekszac? Police maja jeden z najlepszych dojazdow jezeli chodzi o nasza komunikacje, wiec co? Chcesz kolejne tysiace wozokm. wsadzic w 107 i F? A skad zabierzemy? Moze tak czestotliwosc linii 1 i 9 zmniejszymy w szczycie powiedzmy do 36 minut??

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Phobos 17

> Moze tak > czestotliwosc linii 1 i 9 zmniejszymy w szczycie powiedzmy do > 36 minut??

Nie... Wytnijmy Potulicka - mniej wzkm i nie bedzie problemow z przebudowa Narutowicza :->

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Kondziu 1

mareczek napisał(a):

> A po co zwiekszac? Police maja jeden z najlepszych dojazdow > jezeli chodzi o nasza komunikacje, wiec co? Chcesz kolejne > tysiace wozokm. wsadzic w 107 i F? A skad zabierzemy? Moze tak > czestotliwosc linii 1 i 9 zmniejszymy w szczycie powiedzmy do > 36 minut??

Ty, to czemu sie busiarzowi opłaca jeździć? I dlaczego zawsze jak widze 107 to jest on mocno nabity? No może z wyjątkiem pierwszego kursu w niedziele rano, ale wtedy bywam nieobiektywny ;) Znaczy jeśli ludzie wsiądą do busa to jedynym kryterium bedzie czas,cena wygoda? Te Police takie bogate ludzie? To niech autami jezdzą ;) Dlatego nie rozumiem, dlaczego skoro busiarzowi się opłaca,a SPPK i Zditm nie. Ale ja inżynier nie ekonom, dlatego może nie rozumiem ;)
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Phobos 17

> Ty, to czemu sie busiarzowi opłaca jeździć?

Zaczyna znów powiewać prof. Bąkowskim i prezesem jednej ze spółek autobusowych ;-) Głównie dlatego, że zbierają oni pieniądze "do kapelusza" i nie muszą przejmować się takimi bajerami jak utrzymanie infrastruktury przystankowej. Poza tym jak sam mówiłeś - busiarz nie pojawi się na linii, na której nie zarobi. Co z tego, że takie 107 czy F będzie generowało dochody dla ZDiTM, skoro te dochody będą zżerane przez linie deficytowe?...

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> > Ty, to czemu sie busiarzowi opłaca jeździć? > > Zaczyna znów powiewać prof. Bąkowskim i prezesem jednej ze spółek > autobusowych ;-) > Głównie dlatego, że zbierają oni pieniądze "do kapelusza" i nie > muszą przejmować się takimi bajerami jak utrzymanie infrastruktury > przystankowej. Poza tym jak sam mówiłeś - busiarz nie pojawi się na > linii, na której nie zarobi. Co z tego, że takie 107 czy F będzie > generowało dochody dla ZDiTM, skoro te dochody będą zżerane przez > linie deficytowe?...

Tyle że szczegóły szczegółami, a gdzie w tym wywodzie pasażerowie. A rozumiem pasażerom komfort podruży nie należy się. OT dzięki busiarzom stosiudemka będzie luźniejsza i to właśnie te okropne busiarstwo polepszy komfort podrużowania autobusami SPPK. Apropos lini deficytowych to właśnie nasza komunikacja sama się pogrąża upychając pasażerów jak sardynki na nie deficytowych liniach i tak koło się zamyka. Poprostu tylko konkurencja może spowodować poprawę, bo bez tego wszystko raczkuje. Poziom usług i owszem jest lepszy, ale zbyt powolny. W zasadzie w naszym mieście jedynym "zastrzykiem" inwestycyjnym był dwukrotny zakup kilkudziesięci autobusów Volvo tzn. 2 x 40.

--- Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka, nie udźwigniesz
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Phobos 17

> Tyle że szczegóły szczegółami, a gdzie w tym wywodzie pasażerowie.

Nie rozumiem, czego sie czepiasz.

> A rozumiem pasażerom komfort podruży nie należy się.

A czy ja cos takiego napisalem?

Zrozum - busiarze jezdzic beda tylko na liniach takich jak 107, 75 itp. bo to im sie oplaca. I tacy busiarze zapewnia pasazerom komfort. Ale zaden busiarz nie pojedzie ci na linii 76 czy 58.

Popatrz na swoja stopke - pieniadze z 58, 75, 76 i 107 sa wrzucane do jednego worka i nikogo nie obchodzi ze wiecej do worka wrzuca 107 niz 58. Nie ma żadnego prawnie usankcjowanego powodu, dla którego 107 miałby ponować większy komfort niż na 58. Jeśli chciałbyś, żeby chciał wprowadzić rynkowe zasady busiarstwa, to większość linii KM należałoby poprostu zamknąć.

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> Nie rozumiem, czego sie czepiasz.

Nie tyle Ciebie, choć zabrakło tej kwestii, ale to wszystko jest poprostu bardziej kilometrowane, aniżeli pasażerowane. A to trochę nie tak. Apropos komfortu podróży, to był jakiś skok jakościowy przy zakupie Volvo, a teraz to wszystko jest conajmniej zbyt powolne, żeby gorzej się nie wyrazić. > Zrozum - busiarze jezdzic beda tylko na liniach takich jak 107, 75 itp. > bo to im sie oplaca. I tacy busiarze zapewnia pasazerom komfort. Ale > zaden busiarz nie pojedzie ci na linii 76 czy 58.

I co w tym złego, spółki komunikacyjne powinny się bardziej dostosowywać, przykładem są np. Autosany na 70, czasem 76 i czasami również innych liniach. Paradoksalnie czasem częstotliwość można zwiększyć. Ciekawe jest też to, że najmniejsza spółka autobusowa ma największą rozpiętość pojemnościową autobusów. Szczegułów i szczegulików jest masa.

> Popatrz na swoja stopke - pieniadze z 58, 75, 76 i 107 sa wrzucane do > jednego worka i nikogo nie obchodzi ze wiecej do worka wrzuca 107 niz > 58. Nie ma żadnego prawnie usankcjowanego powodu, dla którego 107 > miałby ponować większy komfort niż na 58. Jeśli chciałbyś, żeby chciał > wprowadzić rynkowe zasady busiarstwa, to większość linii KM należałoby > poprostu zamknąć.

Z tym powodem zwiększenia komfortu na jednej lini, to delikatnie mówiąc przesadziłeś, bo ja mówię o komforcie podróżowania wszelkimi środkami komunikacji miejskiej. Żeby było śmieszniej to właśnie Policzanie mają owy komfort większy aniżeli my Szczecinianie, i nic w tym złego. OT namiastka konkurencji, której generalnie brak. Już nie chcę się rozmażać co by było jakby Siemens zarządzał szczecińskimi tramwajami, no ale to było, a nie jest i mamy jak mamy.

Ano każdą firmą można zarządzać zarówno lepiej jak i gorzej.

Tymczasem u nas pasażerów nie wrzuca się do jednego worka, tylko do autobusów i tramwajów jak sardynki, które widać powoli zaczną odpływać. I tak to to tak wygląda. OT mogłoby być lepiej...

--- Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka, nie udźwigniesz
uwstecznienie

wysłane przez hubert prawdziwy (gość)

Phobos napisał(a):

Jeśli chciałbyś, żeby chciał > wprowadzić rynkowe zasady busiarstwa, to większość linii KM należałoby > poprostu zamknąć.

sam widzisz do czego zmierzasz
jedynie słuszny ZDiTM, czyli precz z busami ;-)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

hubert prawdziwy napisał(a):

> sam widzisz do czego zmierzasz

Tyle, że i ZDiTM może się bardziej postarać, ale widać chęci brakuje coponiektórym, żeby o sprawności działania tego wszystkiego nie mówić. Podtrzymuję tylko, że konkurencja, ZDROWA KONKURENCJA robi dużo dobrego. Ja pamiętam, jak jeszcze niedawno nie było ZDiTM i jak się nie mylę, to właśnie przed nastaniem tegoż ZARZĄDU zakupiono sławetne Volvo 2x40. I co tu dalej pisać, ano sławetny ZARZĄD sam wbija gwóźdź do swojej trumny, bo że mogliby zarządzać lepiej, to nie ulega wątpliwości. OT rzeczywistość :(

--- Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka, nie udźwigniesz
marpa napisał(a):

> Ja pamiętam, jak jeszcze niedawno nie było ZDiTM i jak się nie mylę, to > właśnie przed nastaniem tegoż ZARZĄDU zakupiono sławetne Volvo 2x40. I co > tu dalej pisać, ano sławetny ZARZĄD sam wbija gwóźdź do swojej trumny, bo > że mogliby zarządzać lepiej, to nie ulega wątpliwości. OT rzeczywistość :(

Od 1 czerwca 1995 do 1 stycznia 2002 istniał Zarząd Komunikacji Miejskiej - pierwsze zakupy Volviaków w 1994 roku istotnie były w czasach kiedy zarząd nie istniał, ale drugie w 1998 już owszem, nie był to jednak powszechnie nielubiany i oskarżany o wszystko ZDiTM.

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
marpa napisał(a):

> Tyle, że i ZDiTM może się bardziej postarać, ale widać chęci brakuje > coponiektórym, żeby o sprawności działania tego wszystkiego nie mówić. > Podtrzymuję tylko, że konkurencja, ZDROWA KONKURENCJA robi dużo dobrego. Tak i ta zdrowa konkurencja nie staruje w przetargach na obsługe linii w Szczecine bo za mało ZDiTM (czyli miasto płaci). Przykład to ostani przetarg na linie nocne gdzie startował przewoznik z Nowej Soli chyba ale był za drogi.

> Ja pamiętam, jak jeszcze niedawno nie było ZDiTM i jak się nie mylę, to > właśnie przed nastaniem tegoż ZARZĄDU zakupiono sławetne Volvo 2x40. Jak miasto wyłoży ze swojej kasy 80 mln zł to można kupić nowych 2x40 przegubów. > tu dalej pisać, ano sławetny ZARZĄD sam wbija gwóźdź do swojej trumny, bo > że mogliby zarządzać lepiej, to nie ulega wątpliwości. OT rzeczywistość :( Może lepiej zarządzać by mogli ale bez pieniędzy, to najlepsze zarządzanie nie skutkuje. Zresztą ten temat był tyle razy wałkowany na tym forum

A tak przy okazji w Krakowie utworzono ostanio odpowiednik naszego ZDiTM. No ale on mają większa dotacje i bilet jednorazowy za 2,5 zł.
Re: jedynie słuszny ZDiTM, czyli precz z busami ;-

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> Może lepiej zarządzać by mogli ale bez pieniędzy, to najlepsze zarządzanie > nie skutkuje. Zresztą ten temat był tyle razy wałkowany na tym forum > > A tak przy okazji w Krakowie utworzono ostanio odpowiednik naszego ZDiTM. > No ale on mają większa dotacje i bilet jednorazowy za 2,5 zł.

Ano właśnie Kraków jest bardzo dobrym przykładem, bo już parę lat temu, jak zobaczyłem ichną sieciówkę, to się zdziwiłem, że niby karta kredytowa ;-) Poprostu Oni coś robią, lepiej lub gorzej (ten bilet za 2,5 PLN sic!). U nas w zasadzie zmian in plus jest jak na lekarstwo, a pomysłu na wymianę taboru jak nie było tak nie ma, bo to co jest to tylko zalepianie dziur. Istotnie coś więcej robi / zrobiła najmniejsza ze spółek - SPPK. Co jeszcze Szczecin prześpi, bo widać prywatna inicjatywa prędzej się zainteresuje, aniżeli miasto?! Notabene, SPPK też ma busy, ale nie wpadło na ten pomysł, a przecież można było zlikwidować autobusy na F-ce w ich miejsce puszczając mniejsze busy z większą częstotliwością, czas przejazdu również by się skrócił (wilk syty i owca cała). OT świetne rozwiązanie na które nikt nie wpadł, poza znienawidzonymi busiarzami. I tak to to tak.

--- Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka, nie udźwigniesz
marpa napisał(a):

> Notabene, SPPK też ma busy, ale nie wpadło na ten pomysł,

Tja, konkretnie sztuk jeden. Jelcz M081MB.

> a przecież można > było zlikwidować autobusy na F-ce w ich miejsce puszczając mniejsze busy z > większą częstotliwością,

To nie SPPK ustala rozkłady jazdy. Robi to ZDiTM i płaci, a za te pieniądze SPPK wykonuje przewozy. Potoki pasażerskie na linii F nie uzasadniają wprowadzenia na nią busów. A za zwiększenie częstotliwości kursowania ktoś by musiał zapłacić (więcej wozokm).

> czas przejazdu również by się skrócił

W jakim sensie by się skrócił? Pojemność pojazdu chyba nie determinuje czasu przejazdu, a trudno sobie wyobrazić, żeby F nie zatrzymywało się na przystankach pośrednich.

> (wilk syty > i owca cała). OT świetne rozwiązanie na które nikt nie wpadł, poza > znienawidzonymi busiarzami. I tak to to tak.

Busiarze mogą sobie pozwolić na funkcjonowanie na nieco innych zasadach niż KM.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Re: uwstecznienie

wysłane przez Phobos 17

> sam widzisz do czego zmierzasz

Że co?! Jeszcze raz popisujesz się swoją zdolnością do wmawiania komuś swoich poglądów czy to "tylko" twoja niezdolność do zrozumienia tekstu czytanego? :-/

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Mareczek 0

Kondziu napisał(a):

> Ty, to czemu sie busiarzowi opłaca jeździć?

Czy bedzie mu sie oplacalo, zobaczymy w praktyce.

> I dlaczego zawsze jak widze 107 to jest on mocno nabity?

Od Polic jest w miare normalnie, tlok zaczyna sie robic dopiero w Szczecinie.

> Znaczy jeśli ludzie wsiądą do busa to jedynym kryterium bedzie > czas,cena wygoda?

Czas! Fka jezdzie troche za dlugo (jezeli jest linia pospieszna), a dobitym Ikarusem nie wyciagniesz 90 km/h, tak jak to jezdza busiarze.

> Dlatego nie rozumiem, dlaczego skoro busiarzowi się opłaca,a SPPK > i Zditm nie.

A co ma sie ZDiTMowi nie oplacac? ZDiTM daje kase a SPPK jezdzi.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Kondziu 1

mareczek napisał(a):

> Czas! Fka jezdzie troche za dlugo (jezeli jest linia pospieszna), a > dobitym Ikarusem nie wyciagniesz 90 km/h, tak jak to jezdza > busiarze.

Oooo Mareczku, dobrze gadasz :). 90km/h gdzie jest taka dopuszaczalna prędkość? Panowie policjanci, radary w dloń. I kasować dziadów busiarzy za każde przekroczenie prędkości. Śmigam czesto do Goleniowa i widze jak oni jezdzą, łamią zasady ruchu drogowego i zdrowego rozsądku. Mam nadzieje że policja zadba o bezpieczeństwo pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. 25 minut szczecin-police? w godzinach szczytu? no ciekawe, chyba sprawdze czy się to da zrobić nie łamiąc przepisów. A ja wolno nie jeżdze co niektórzy wiedzą ;)
Marzenie ;)

wysłane przez torwid (gość)

Kondziu napisał(a):

> > Oooo Mareczku, dobrze gadasz :). 90km/h gdzie jest taka dopuszaczalna > prędkość? Panowie policjanci, radary w dloń. I kasować dziadów > busiarzy za każde przekroczenie prędkości. Marzenie ściętej głowy. Szczecińska policja ma aktualnie JEDNĄ suszarkę, którą może mierzyc prędkość. I jak jej Straż Graniczna czy inna Żandarmeria Wojskowa nie pożyczy swojej, to się nawet nie wygłupiają.
Re: Marzenie ;)

wysłane przez Kondziu 1

torwid napisał(a):

> Marzenie ściętej głowy. Szczecińska policja ma aktualnie JEDNĄ > suszarkę, którą może mierzyc prędkość. I jak jej Straż Graniczna czy > inna Żandarmeria Wojskowa nie pożyczy swojej, to się nawet nie > wygłupiają.

No to jakiś nieoznakowany radiowóz proszę ;) Albo i oznakowany :), byle skutecznie egzekwować przepisy.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Mareczek 0

Kondziu napisał(a):

> Oooo Mareczku, dobrze gadasz :). 90km/h gdzie jest taka dopuszaczalna > prędkość? Panowie policjanci, radary w dloń. I kasować dziadów > busiarzy za każde przekroczenie prędkości.

Pisze to z obserwacji jazdy busem z Nowogardu do Szczecina. Na zwyklej drodze to moze i 110 sie jechalo.

> Mam nadzieje że policja zadba o bezpieczeństwo pasażerów i innych > uczestników ruchu drogowego. 25 minut szczecin-police? w godzinach > szczytu? no ciekawe, chyba sprawdze czy się to da zrobić nie łamiąc > przepisów.

Moze byc tak samo, jak z busiarzem, ktory twierdzi, że ze Stargardu do Szczecina jezdzie w 30 min (tak slyszalem od Mate), co jest oczywiscie niemozliwe w godzinach szczytu. Wiadomo, ze na papierze wszystko ladnie wyglada, ale w praktyce moze byc zdecydowanie inaczej. W przypadku Polic moze byc tak samo.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Kondziu napisał(a):

> Oooo Mareczku, dobrze gadasz :). 90km/h gdzie jest taka dopuszaczalna > prędkość? Panowie policjanci, radary w dloń. I kasować dziadów

Jak za pewne wiesz poza obszarem zabudowanym. pomiędzy Szczecinem a Policami jest kilka takich odcinkó ZTCP gdzie taka właśnie prędkość jest dozwolona.

> Śmigam czesto do Goleniowa i widze jak oni jezdzą, łamią zasady ruchu > drogowego i zdrowego rozsądku.

A to się zgadza, że jeżdżą na bój zabój.

> Mam nadzieje że policja zadba o bezpieczeństwo pasażerów i innych > uczestników ruchu drogowego. 25 minut szczecin-police? w godzinach > szczytu? no ciekawe, chyba sprawdze czy się to da zrobić nie łamiąc > przepisów.

Kiedys się zastanawialem czy dasie wykonać w szczycie czas przejazdy A/E nie łamiąc przepisów na odcinku Bukowe - Wyszyńskiego... albo nawet krótszym. Jasna - Basen. Przy dobrym układzie świateł tak, ale to rzadko się zdarza:( > A ja wolno nie jeżdze co niektórzy wiedzą ;)

A to nie dobrze:P

--- Volvo ponad reszte busów :)
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez lhb178 17

mareczek napisał(a):

> Kondziu napisał(a):

> > > Dlaczego Zditm-owi sie nie oplaca zwiekszyć ilości kursow, to > > inna para kaloszy. > > A po co zwiekszac? Police maja jeden z najlepszych dojazdow > jezeli chodzi o nasza komunikacje, wiec co?

Duży i stały nawet w święta współczynnik kompresji nazywasz dobrym dojazdem?
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez Mareczek 0

lhb178 napisał(a):

komunikacje, wiec co? > > Duży i stały nawet w święta współczynnik kompresji nazywasz > dobrym dojazdem?

Dobrym dojazdem nazywam autobus kursujacy co 8 minut (a nawet co 6 jezeli uwzgeldnimy F). A co do tloku, to on nie jest juz tak duzy jak bylo wczesniej, ba, widzialem wielokrotnie 107 z wolnymi miejscami siedzacymi. Co do swiat, to ta kwestie pomijam...

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
lhb178 napisał(a):

> mareczek napisał(a):

> > Kondziu napisał(a):

Ciąć wrotki.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez lhb178 17

Administracja napisał(a):

> Ciąć wrotki.

Chciałbym zwrócić uwagę Szanownej Administracji, że w netykiecie nie jest zalecane wycinanie wrotek, po to by było widać, który poziom tekstu do kogo należy.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez konjo 4

lhb178 napisał(a):

> Chciałbym zwrócić uwagę Szanownej Administracji, że w netykiecie nie > jest zalecane wycinanie wrotek, po to by było widać, który poziom > tekstu do kogo należy.

A nam zwrócono uwagę, że się nie czepiamy równo wszystkich. Sorry, ale czasem jesteśmy między młotem a kowadłem. :/

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: busiarstwo się panoszy ;|

wysłane przez lhb178 17

konjo napisał(a):

> > Chciałbym zwrócić uwagę Szanownej Administracji, że w netykiecie nie > > jest zalecane wycinanie wrotek, po to by było widać, który poziom > > tekstu do kogo należy. > > A nam zwrócono uwagę, że się nie czepiamy równo wszystkich. Sorry, ale > czasem jesteśmy między młotem a kowadłem. :/

To możecie usunąć ten fragment z "wewnętrznej" netykiety ;)
Konkurencja dla taksówek

wysłane przez mmm

Pomysł może dobry, ale wielką konkurencją dla lini ZDiTM nie będzie. Dlaczego? 1. Brak przystanków pośrednich - szczególnie w Policach 2. Przystanek w Szczecinie o niedogonym położeniu. 3. Cena (chodzi o bilet jednorazowy)w stosunku do 107 za wysoka, co do F też mało konkurencyjna szczególnie dla osób korzystających z dalszej podróży na terenie Szczecina za bilet 5,60 można jeszcze sobie troche pojeżdzić. 4. Nie ma biletu miesięcznego, jeżeli ktoś ma codzinnie dojeżdzać do tą linią do Szczecina to miesięcznie kosztować to będzie 200 zł. Za najdroższa sieciówkę płacie sie 121 zł i do tego można jeżdzić po całym mieście. 5. Mimo wszystko autobusy SPPK to jednak w większości tabor na poziomie (także tym niskopodłogowym), co innego gdyby tam hulały same ikarusy.

Re: Konkurencja dla taksówek

wysłane przez torwid (gość)

mmm napisał(a):

> Pomysł może dobry, ale wielką konkurencją dla lini ZDiTM nie > będzie.

No to zweryfikują pasażerowie, my sobie możemy gdybać.

> 1. Brak przystanków pośrednich - szczególnie w Policach To się zgadza, ale chodzi o to, żeby on jechał, a nie zatrzymywał się co 300 m. > 2. Przystanek w Szczecinie o niedogonym położeniu. To też może być minus, ale dla wielu pasażerów wręcz przeciwnie. A lokalizacja przystanków to wymysł ZDiTM, bo plan był oczywiście pl. Rodła albo Wyzwolenia przed LOTem. ... > 4. Nie ma biletu miesięcznego, jeżeli ktoś ma codzinnie > dojeżdzać do tą linią do Szczecina to miesięcznie kosztować > to będzie 200 zł. Za najdroższa sieciówkę płacie sie 121 zł i > do tego można jeżdzić po całym mieście. Ale w planach jest miesięczny na "2", to znowu zależy od samych pasażerów i ich zainteresowania. > 5. Mimo wszystko autobusy SPPK to jednak w większości tabor > na poziomie (także tym niskopodłogowym), co innego gdyby tam > hulały same ikarusy. Same nie... Dziś na bodajże 8 naliczonych na trasie Police-Szczecin 4 to były Ikary. I sory, jedyne, co w nich na wysokim poziomie, to podłoga ;(
torwid napisał(a):

[ciach wszystko]

Prosimy o rodzielanie cytatu i odpowiedzi jedną linią, bo takiej zbitki nie da się czytać.
Re: sieciówki

wysłane przez bartek9139 (gość)

A co w takim razie mają zrobić osoby, które majś sieciówkę na linię F ?? Są upoważnione do przejazdu tymi busami z tą sieciówką czy muszą wymienić na nową no i wogle jak by coś to inna taryfa będzie przecież. i jak niektórzy zapłaciłi troche kasy na sieć. na linie F i wykupili od 20 października to mają sporo kasy w plecy ???
Re: sieciówki

wysłane przez Administracja 0

bartek9139 napisał(a):

> A co w takim razie mają zrobić osoby, które majś sieciówkę na linię > F ??

A co z opcją dodaj komentarz, zamiast odpowiedz?
skandal

wysłane przez (użytkownik usunięty)

To skandal "skasować" jedyną linię pośpieszną, którą obsługuje SPPK i puszczać busy. Może kiedyś "skasują" wszystkie linie pośpieszne i puszczą buzy. Nigdy na to nie pozwole, mogę nawet zbierać podpisy o przywrócenie linii F oraz innych (jeżeli też "skasują")

--- O jaką stopkę wam chodzi?? :>
Re: skandal

wysłane przez Roman Jawdyk (gość)

> To skandal "skasować" jedyną linię pośpieszną, którą > obsługuje SPPK i puszczać busy. Może kiedyś "skasują" > wszystkie linie pośpieszne i puszczą buzy. Nigdy na to nie > pozwole, mogę nawet zbierać podpisy o przywrócenie linii F > oraz innych (jeżeli też "skasują")

Jakie kasowanie? Czytaj ze zrozumieniem. Te busy to prywatna firma niezwiązana z KM.
BROŃMY PRZEWO?NIKÓW PRZED BUSAMI!

wysłane przez gregor

wpuszczanie na rtynek przewozów w komunikacji miejskiej busów w linii prostej prowadzi do wykończenia dużych spółek autobusowych(miejskich!) takie firmy jak SPPK, SPAD czy SPAK nie mają żadnych szans w konkurowaniu z busami pod względem kosztów i jakośc obsługi co ciekawe ZDiTM powołany przez miasto do organizowania komunikacji miejskiej udzielając zgody na busy prowadzi do likwidacji przewoźników(też miejskich). Działa zatem wbrew interesom właścicieli przewoźników (gmin Police i Szczecin). Na mój gust to prosta droga do pojawienia się na biurku pana Tarczyńskiego wypowiedzenia.
Re: BROŃMY PRZEWO?NIKÓW PRZED BUSAMI!

wysłane przez MQ 0

gregor napisał(a):

> wpuszczanie na rtynek przewozów w komunikacji miejskiej busów w > linii prostej prowadzi do wykończenia dużych spółek > autobusowych(miejskich!)

Z drugiej strony spółki te (w tym przypadku SPPK) nic nie robią, żeby konkurować. Mam na myśli ten złom, który pojawia się na F w coraz większej ilości. Odpowiedź na pytanie "co wybierze pasażer?" jest chyba oczywista...

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Administracja po raz kolejny prosi o używanie linka "Dodaj komentarz" zamiast "Odpowiedz na ten post", jeśli dany post nie jest odpowiedzą na na inny post.
Re: skandal

wysłane przez t105n 49

Roman Jawdyk napisał(a):

> > To skandal "skasować" jedyną linię pośpieszną, którą > > obsługuje SPPK i puszczać busy.

No i może lepiej byłoby skasować F i zwiększyć częstotliwość 107... Po pierwsze, na grzyba mi autobus, który się nie zatrzymuje na przystanku, więc i tak nie mogę z niego skorzystać? Po drugie, szlag mnie trafia gdy widzę "F-ujarkę" z frekwencją nieprzekraczającą liczby miejsc siedzących, bo z wyższą nie widziałem, a mieszkam przy trasie.
Re: skandal

wysłane przez MQ 0

t105n napisał(a):

> Po pierwsze, na grzyba mi autobus, który się nie zatrzymuje na > przystanku, więc i tak nie mogę z niego skorzystać?

No super argument. Widzisz, pośpiechy tak mają.

> Po drugie, szlag mnie trafia gdy widzę "F-ujarkę" z frekwencją > nieprzekraczającą liczby miejsc siedzących, bo z wyższą nie > widziałem, a mieszkam przy trasie.

Widocznie źle patrzysz.

Już Ci kiedyś mówiłem - skoro są ludzie skłonni płacić za to dwa razy drożej, to dlaczego ich uszczęśliwiać na siłę i zabierać im pośpiecha? Tyczy się to zarówno F, jak i pośpiechów na prawobrzeże, które też Ci przeszkadzają.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Re: skandal

wysłane przez Jacek

mkubien napisał(a):

> No super argument. Widzisz, pośpiechy tak mają.

No. Szczególnie A, B i C :>
Re: skandal

wysłane przez MQ 0

Jacek napisał(a):

> No. Szczególnie A, B i C :>

A o czym mówisz? Bo nie łapię.
Re: skandal

wysłane przez Jacek

mkubien napisał(a):

> A o czym mówisz? Bo nie łapię.

O tym i o tamtym. Może źle zrozumiałem kontekst Twojej wypowiedzi.
Re: skandal

wysłane przez t105n 49

mkubien napisał(a):

> No super argument. Widzisz, pośpiechy tak mają. > No więc trudno, abym je bezkrytycznie popierał.

> Już Ci kiedyś mówiłem - skoro są ludzie skłonni płacić za to dwa > razy drożej, to dlaczego ich uszczęśliwiać na siłę i zabierać im > pośpiecha? Tyczy się to zarówno F, jak i pośpiechów na prawobrzeże, > które też Ci przeszkadzają.

Zgadzam się! W końcu ludziska sami się opowiedzieli frekwencją, czym chcą jeździć, dzięki czemu skrojono "F", a wzmocniono "107". To była moja odpowiedź na "pośpiechowego Rejtana" ;-)
Re: skandal

wysłane przez MQ 0

t105n napisał(a):

> Zgadzam się! W końcu ludziska sami się opowiedzieli frekwencją, czym > chcą jeździć,

Tak, tylko wbrew temu, na co pewnie liczyłeś, a także może na co liczył ZDiTM, frekwencja nie spadła aż tak, ja można się było spodziewać. F ma całkiem spore grono stałych pasażerów, którzy wolą wydać dwa razy więcej, ale jechać w przyzwoitych warunkach, choć tylko 6-7 minut krócej niż 107. EOT, bo i tak do porozumienia nie dojdziemy.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Re: skandal

wysłane przez Jacek

t105n napisał(a):

> Po drugie, szlag mnie trafia gdy widzę "F-ujarkę" z frekwencją > nieprzekraczającą liczby miejsc siedzących, bo z wyższą nie > widziałem, a mieszkam przy trasie.

No tak. F nikomu nie przeszkadza - wspaniała linia, dla tych co nie lubią się tłoczyć jak sardynki w oleju (107) i mają droższą sieciówkę. A G wywalić - przecież to wozi powietrze i do tego marnuje się niskopodłogowe autobusy, które powinny cieszyć większą ilość pasażerów na innych liniach :-/ Jak by to nazwać? Lokalny patriotyzm? Nie. Nie za bardzo to słowo pasuje, ale wiadomo o co chodzi. Policzanie będą płakać za F, a Wielgowo i Zdunowo za G w razie zlikwidowania. Jeden z drugim się będzie przekomarzał o to, która linia jest bardziej rentowna, a która nie. Tak to wygląda. Żenada.
[OT]Re: skandal

wysłane przez Roman Jawdyk (gość)

Ja bym prosił o nieprzypisywanie mi słów, których nie napisałem. Jak ciąć wrotki, to wszystkie, jak zostawiać to prawidłowe, a nie na chybił trafił.
Re: skandal

wysłane przez Administracja 0

t105n napisał(a):

> Roman Jawdyk napisał(a):

> > > To skandal "skasować" jedyną linię pośpieszną, którą > > > obsługuje SPPK i puszczać busy.

Nieporawne cytowanie, te słowa napisał Maciek i do niego odnosi się odpowiedź, a nie do Romana Jawdyka.
Re: skandal

wysłane przez t105n 49

Administracja napisał(a):

> Nieporawne cytowanie, te słowa napisał Maciek i do niego odnosi się > odpowiedź, a nie do Romana Jawdyka.

To prawda. Przepraszam Pana Romana za swoje niedopatrzenie!
Super-busik :-)

wysłane przez t105n 49

Jeśli ta nowa linia będzie obsługiwana takimi busikami, jakiego dzisiaj widziałem w Policach, to SPPK może spać spokojnie. Był to Mercedes O309, liczba miejsc siedzących 19, wszystkie okna pełne bez możliwości uchylenia, klimy brak, na bokach zaobserwowane ślady po niemieckich napisach, wiek co najmniej 15-20 lat sądząc po wizerunku modelu. Numeru rejestracyjnego nie podam, bo jeszcze mnie ten busiarz zacznie o coś oskarżać. Busik kursował na trasie Police - Nowe Warpno.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez Piotr

t105n napisał(a):

> Jeśli ta nowa linia będzie obsługiwana takimi busikami, > jakiego dzisiaj widziałem w Policach, to SPPK może spać > spokojnie.

Przeciez na linie Szczecin Police maja byc puszczane nowe busy...Tak czy siak busiki w centrum miasta to obraz rozpaczy...

Podziekujcie ZDiTM...Jakby bylo MPK to na pewno dbaloby o to, aby obcy nie wcinal sie na ich przystanki( w koncu jako spolka musi dbac o swoj interes), a ZDiTM ma chyba podobne podejscie do KM co urzad...
Re: Super-busik :-)

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Podziekujcie ZDiTM...Jakby bylo MPK to na pewno dbaloby o to, > aby obcy nie wcinal sie na ich przystanki( w koncu jako spolka > musi dbac o swoj interes), a ZDiTM ma chyba podobne podejscie > do KM co urzad...

Znam miasto co ma MZK i potworzyły się linie prywatne p, zbierające pasażerów z przystanków miejskich 10 minut przed odjazdem regularnych kursów. MPK czy MZK nie jest receptą na wszystko. Dla odmiany są miasta które posiadają zarządy i KM jest na dobrym poziomie. Myśle, że naszym problemem nie jest posiadanie czy nie posiadanie zarządcy, czy kolejna kosztowna zmiana wystroju, tym razem na MPK Szczecin. Problemem jest brak kasy i pomysłu na KM, gdyby SPA dostały pieniążki to z pewnością wiedziałyby jak ogłosić przetarg na zakupy. A tak swoją drogą to jakie miałoby być to MPK Szczecin - jak obecne MZK, czy spółką z o. o. jak SPA? Bo póki co to ani jedni ani drudzy nie dostają kasy i myśle, że zmiana nazwy i organizacji nie spowoduje rewolucji w budżecie miasta.

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> A tak swoją drogą to jakie miałoby być to MPK Szczecin - jak > obecne MZK, czy spółką z o. o. jak SPA? Bo póki co to ani jedni > ani drudzy nie dostają kasy i myśle, że zmiana nazwy i > organizacji nie spowoduje rewolucji w budżecie miasta.

Oj to generalnie byla prowokacja z tym MPK :D, tak czy siak jeszcze pare dni temu bylo psioczenie na ZDiTM, ze z radoscia udostepnili przystanek ;). Za MPK ciagle jestem, aby nie bylo komunikacji bardziej cywilizowanej i mniej cywilizowanej. Uklad w KM gdzie jedna spolka ma mozliwosc wiekszego zarobku, a inna nie, bo ma gorsze linie jest chora- przykladem jest to co mamy w Szczecinie-tylko jedna spolka ma przegubowe niskopodlogowce. Nie musimy o tym dyskutowac, bo Wy znacie moje zdanie, a ja Wasze :) i chyba jest OK :))).
Re: Super-busik :-)

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Uklad w KM gdzie jedna spolka ma mozliwosc wiekszego zarobku, a inna nie, bo > ma gorsze linie jest chora

A myślisz, że sprawiedliwy podział byłby taki znów świetny? Ok, przykładowo dzielimy po równo najlepsze i najgorsze linie między SPAK i SPAD. Wtedy pewnie by narzekano dlaczego Klonowica jedzie przez pół miasta, żeby wyjechać na 77, a dlaczego autobus z Dąbia jeździ przykładowo na 53. Zawsze bedą te gorsze i te lepsze linie i chyba nic na to nie poradzimy.

--- Nobody understands, quite why we're here.

So never mind the darkness.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez Phobos 17

> MPK to na pewno dbaloby o to, > aby obcy nie wcinal sie na ich przystanki( w koncu jako spolka > musi dbac o swoj interes),

Z ty znowu?...

Przyklady twoich uwielbionych MPK w Polsce to np. Inowroclaw (23-letnie PR110 oraz 23 busiarzy w miescie i okkolicach) czy chociazby oslawione MPK Lublin.

Warto tez zaznaczyc, ze jesli cos bedzie "sp. z o.o." to znaczy, ze nie ma swoich przystankow i to urzad miasta decyduje kto sie zatrzymywac moze a kto nie. W Szczecinie ZDiTM poprostu nie moze odmowic prawa do zatrzymywania sie na przystankach jesli wszystko bedzie zgodnie z prawem. W przypadku Inowroclawia i Lublina takiego prawa nie maja urzedy miast.

> a ZDiTM ma chyba podobne podejscie > do KM co urzad...

Jak rozumiem, jest to twoj wniosek poparty wieloletnimi wizytami w ZDiTM i dlugimi dyskusjami np. z panem Wicikiem?

--- 1 październik 2004 - smutny lepszego początek

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Zgoda na przystanki

wysłane przez torwid (gość)

Phobos napisał(a):

W Szczecinie ZDiTM poprostu > nie moze odmowic prawa do zatrzymywania sie na przystankach jesli > wszystko bedzie zgodnie z prawem.

Eee tam.. Busiarz chciał stawaćna pętli pl. Rodła, potem Wyzwolenia przy Locie, jest legalny, działa zgodnie z zasadami i przepisami, a ZDiTM i tak odmówił. ;) W tych przepisach też jest furtka typu "ze wzgledu na inne przyczyny". Wspomnianych lokalizacji Ever Trans nie dostał ponieważ jest tam duże natężenie ruchu, spora liczba linii miejskich i w efekcie duża częstotliwość ich kursowania. Zgoda na przystanek kolejnej linii mogłaby spowodować zakłócenie istniejącego układu. ;) Zobaczymy co bedzie, jak się kolejny darmobus bedzie tam chciał zatrzymywać?
Re: Zgoda na przystanki

wysłane przez MQ 0

torwid napisał(a):

> Zobaczymy co bedzie, jak się kolejny darmobus bedzie tam chciał > zatrzymywać?

702 w nowym wcieleniu zdaje się też nie zatrzymuje się na Rodła.
Re: Zgoda na przystanki

wysłane przez Phobos 17

> 702 w nowym wcieleniu zdaje się też nie zatrzymuje się na Rodła.

O 709, ktore staje na Matejki nie wspominam...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez lhb178 17

Piotr napisał(a):

> Podziekujcie ZDiTM...Jakby bylo MPK to na pewno dbaloby o to, > aby obcy nie wcinal sie na ich przystanki( w koncu jako spolka > musi dbac o swoj interes), a ZDiTM ma chyba podobne podejscie > do KM co urzad...

Zgodę na korzystanie z przystanków wydaje zarządca drogi, więc ewentualne MPK nie miałoby nic do tego. I zgody nie można nie wydać wyłącznie na podstawie właśnego widzimisię. Poszukaj sobie, co było w Lublinie.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez MAN756 21

t105n napisał(a):

> Jeśli ta nowa linia będzie obsługiwana takimi busikami, > jakiego dzisiaj widziałem w Policach, to SPPK może spać > spokojnie. Był to Mercedes O309, liczba miejsc siedzących 19, > wszystkie okna pełne bez możliwości uchylenia, klimy brak, na > bokach zaobserwowane ślady po niemieckich napisach, wiek co > najmniej 15-20 lat sądząc po wizerunku modelu. > Numeru rejestracyjnego nie podam, bo jeszcze mnie ten busiarz > zacznie o coś oskarżać. > Busik kursował na trasie Police - Nowe Warpno.

Ten bus o którym mówisz należy do pierwszego busiarza jaki pojawił się na rynku od momentu zlikwidowania Linii Powiatowej obsługiwanej przez SPPK. Kursuje tylko na trasie Police - Nowe Warpno.Busik ten chociaż leciwy został kupiony całkiem niedawno, bo wcześniej pamiętam, że busiarz miał mniejszy pojazd, który jak się okazało miał nieco mniejszą pojemność.Widać busik cieszył się sporym zainteresowaniem mieszkańców N.Warpna, któzy mieli w końcu jakieś połączenie ,,ze światem"(autobus PKS ma chyba 2 kursy z rana i jeden popołudniu). Teraz ów busiarz musi się pogodzić z faktem, że ma konkurencję. Całkiem niedawno pojawiła się nowa firma busiarska, która zaczęła obsługiwać dwa połączenia Trzebież-Police, Police-NWarpno.Z tego co widziałem firma ta posiada flotę złożoną z czterech Mercedesów Sprinter(raczej nowych) z klimą.Ta sama firma uruchamia pośpiech na trasie Szczecin -Police, o którym mowa była w wątku.Myślę że ten pośpiech bęzie alternatywą dla ludzi , którzy mają trochę więcej kasy i chcą jechać na siedząco;)
Re: Super-busik :-)

wysłane przez Uzytkowniczka (gość)

Widzisz drogi kolego akurat sie sklada ze znam dobrze wlascicieli i wiem ze te busy sa NOWE!!! A wiec nie oceniaj czegos, o czym nie masz pojecia!

t105n napisał(a):

> Jeśli ta nowa linia będzie obsługiwana takimi busikami, > jakiego dzisiaj widziałem w Policach, to SPPK może spać > spokojnie. Był to Mercedes O309, liczba miejsc siedzących 19, > wszystkie okna pełne bez możliwości uchylenia, klimy brak, na > bokach zaobserwowane ślady po niemieckich napisach, wiek co > najmniej 15-20 lat sądząc po wizerunku modelu. > Numeru rejestracyjnego nie podam, bo jeszcze mnie ten busiarz > zacznie o coś oskarżać. > Busik kursował na trasie Police - Nowe Warpno.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez Administracja 0

Uzytkowniczka napisał(a):

> Widzisz drogi kolego akurat sie sklada ze znam dobrze > wlascicieli i wiem ze te busy sa NOWE!!! A wiec nie oceniaj > czegos, o czym nie masz pojecia!

Widzisz, droga koleżanko, akurat się składa, że na tym forum obowiązują pewne zasady, z którymi sugeruję się zapoznać zanim zacznie się pisać.
Re: Super-busik :-)

wysłane przez t105n 49

Uzytkowniczka napisał(a):

> Widzisz drogi kolego akurat sie sklada ze znam dobrze > wlascicieli i wiem ze te busy sa NOWE!!! A wiec nie oceniaj > czegos, o czym nie masz pojecia! > Oceniłem ten busik, który podjechał na parking przy przystanku "Osiedle Chemik" dla linii 103, 106, 109, 111 w kierunku ul.Piłsudskiego. I mam pojęcie o nim, bo się mu dobrze przyjrzałem podczas kilkuminutowego oczekiwania na autobus. Taki sam model Mercedesa miał ojciec mojego kolegi jeszcze w czasach, gdy chodziłem do podstawówki. Dla informacji nr rej. (jeśli dobrze pamiętam) ZPL 31CL. Busów do Szczecina jeszcze tego dnia nie było - było to przed uruchomieniem tej linii. Nie widziałem, jakie busy jeżdżą do Szczecina, więc ich nie oceniam.
A moze linia indywidualna?

wysłane przez Bartek (gość)

Witam, nawiazujac do tematu, mamy pierwsza w szczecinie linie indywidualna, czy istnieje zatem ustalony z gory przedzial dla numeracji tychze linii? Czy przewoznik moze zglosic numer/litere dla linii wg wlasnego widzimisie. Dlaczego nie wykorzystano numeracji 800-899 ew. innej. Litera "P" sugeruje ze jest to linia pospieszna wg taryfy ZDiTM...

p. bartek
Busiarz zrezygnowal?

wysłane przez Piotr

Przechodzilem dzisiaj (po 19) obok przystanku na Niepodleglosci (linii pospiesznych) i juz nie ma tabliczki "P"!!! Ktos cos wie o co chodzi?:)
Re: Busiarz zrezygnowal?

wysłane przez MQ 0

Piotr napisał(a):

> Przechodzilem dzisiaj (po 19) obok przystanku na > Niepodleglosci (linii pospiesznych) i juz nie ma tabliczki > "P"!!! Ktos cos wie o co chodzi?:)

Za to w Policach busiarz ma dwa słupki (jeden do Szczecina, drugi do Nowego Warpna/Trzebieży). Rozkład do Szczecina wisi, więc nic nie wskazuje na to, żeby zrezygnował.

--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Re: Busiarz zrezygnowal?

wysłane przez Vova (gość)

Wiesz mi ze nie zrezygnuja tak szybko, bo wlasciciel firmy to duza ryba w Polica i nie da sie tak szybko przegonic.Z tego co wiem planuja rozbudowac firme.

mkubien napisał(a):

> Piotr napisał(a):

> > Przechodzilem dzisiaj (po 19) obok przystanku na > > Niepodleglosci (linii pospiesznych) i juz nie ma tabliczki > > "P"!!! Ktos cos wie o co chodzi?:) > > Za to w Policach busiarz ma dwa słupki (jeden do Szczecina, > drugi do Nowego Warpna/Trzebieży). Rozkład do Szczecina wisi, > więc nic nie wskazuje na to, żeby zrezygnował. > > --- > MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Re: Busiarz zrezygnowal?

wysłane przez Administracja 0

Vova napisał(a):

> Wiesz mi ze nie zrezygnuja tak szybko, bo wlasciciel firmy to > duza ryba w Polica i nie da sie tak szybko przegonic.Z tego co > wiem planuja rozbudowac firme.

Drugie ostrzeżenie za nieprzestrzeganie zasad (nieprawidłowe cytowanie). Trzeciego nie będzie.