Forum
Tramwaj priorytetem polityki transportowej...
wysłane przez Piotr
"W okolicy węzłów komunikacyjnych (takich jak Basen Górniczy) powinny powstać parkingi typu "park and ride", na których kierowcy zostawią samochód i przesiądą się na tramwaj czy autobus."
Czyli nie zrezygnowali z tego kretynskiego pomyslu? Dlaczego taki parking nie moze powstac przez mostem Dlugim?! Juz widze te tlumy przesiadajace sie z mercedesow do 102Na ;) ( o ile 102Na wroci na Basen ;) )...Pomysl jest beznadziejny...Nie widze w tym zadnej logiki :/ czyli to ma wygladac tak...np: mieszkam na Slonecznym, mam nawet obecnie dobry dostep do KM (linie pospieszne), ale ja wsiadam w auto i jade na Basen? tam zostawiam auto (pewnie ktos je ukradnie) i wsiadam w tramwaj ?:)...Wariant dwa: pomysl dla turystow...OK dobrze by byl, aby turysci poruszali sie KM, ale dlaczego musza zostawiac auto na peryferiach?! To jest chore :/.
[ciach]
Za obecność pana Huberta na KOMISie w imieniu swoim oraz całej Administracji uprzejmie wszystkich użytkowników oraz gości przepraszam.
Jednocześnie pragniemy podkreślić, iż zdwoimy nasze wysiłki aby tego trolla na KOMIS nie wpuszczać.
--- Brak najnowszych informacji na mój temat jest spowodowany Twoją absencją w Piekle
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Showdown (gość)
wysłane przez Piotr
> A co tych parkingów co tak sie piotrk zuca .To > do 2015 roku 102na raczej kursowac nie bedzie
Tak wlasnie jak piszesz "raczej" :), a ja nie bede w szoku, jezeli 102Na pomykac beda po naszych torach przez co najmniej 5 lat, a moze i 10 ;). W Szczecinie mamy okolo 20 przegubowcow 102Na i 15 Helmutow, aby je wymienic na nowe sklady wysokopodlogowe potrzeba nam okolo 140mln zl...Teoretycznie do dzwigniecia przez nasze miasto (kredyt, przesuniecia innych inwestycji etc.). Owszem miasto nie jest bogate, ale co roku np. Szczecin placi 20mln za utrzymanie szpitala miejskiego...Wiadomo jak funkcjonuje ow placowka ;), wiec dlaczego ktos kto placi za bilety, sieciowki etc. ma byc poszkodowany? Poczekamy, zobaczymy, bo same projekty to jeszcze nie wszystko...Potrzebna jest przyjazna wladza...Co do parkingow ja oczywiscie jestem za! Ale miejsce wyznaczone przez miasto na pewno nie jest dobre i na pewno nie zacheci do korzystania z KM. Jestem jak najbardziej za tym, aby w scislym centrum kasowac parkingi i tworzyc deptaki, wymuszac parkowanie przed miastem. Nie moze byc tak jak teraz, ze np. podzamcze, ktore mialo byc wizytowka stalo sie jednym wielkim parkingiem! Dlatego parking powinien powstac przed mostem Dlugim.
wysłane przez konjo 4
> W Szczecinie mamy okolo 20 przegubowcow > 102Na i 15 Helmutow, aby je wymienic na nowe sklady > wysokopodlogowe potrzeba nam okolo 140mln zl...Teoretycznie do > dzwigniecia przez nasze miasto (kredyt, przesuniecia innych > inwestycji etc.).
Kiedyś szeroko dyskutowana na Komisie była propozycja szybkiego zastąpienia 102Na wagonami z Niemiec, niestety MZK miało troszkę inne nastawienie do tego pomysłu niż miłośnicy...
> Ale miejsce wyznaczone przez miasto na pewno nie jest dobre i na pewno nie > zacheci do korzystania z KM.
Ależ może ono jest właśnie świetnie wybrane, utwierdzając obecny stan rzeczy tj. przesiadka na Basenie i przekreślając projekt SST. :>
--- I guess some things never change.
So never mind the darkness.
wysłane przez Piotr
> Ależ może ono jest właśnie świetnie wybrane, utwierdzając obecny > stan rzeczy tj. przesiadka na Basenie i przekreślając projekt > SST. :>
Sugerujesz, ze miasto wiedzac, iz nie znajdzie kasy na SST szuka innego rozwiazania?:>>> jezeli tak to obecny most tramwajowy moze byc najszersza w naszym miescie rowerowa sciezka, a moze i nawet powstanie rower miejski;) tak aby studenci dojezdzali do Basenu, a potem w ramach relaksu rowerkiem wracali do domu...Powoli to wszystko nabiera sensu-najpierw Hangarowa, teraz parking na Basenie..;).
wysłane przez konjo 4
> Sugerujesz, ze miasto wiedzac, iz nie znajdzie kasy na SST szuka > innego rozwiazania?:>>>
A ja nic nie sugeruje bo musiałbym być wróżbitą-astrologiem, żeby stwierdzić co to miasto jest jeszcze w stanie wymyślić. ;) Po prostu napisałem złośliwy komentarz, przyznaje się bez bicia. A swoją drogą jeżeli pierowtna pętla SST była planowana w Zdrojach przy Selgrosie to dlaczegóż nie tam miałby się pojawić parking Park&Ride? Po szybkim powstaniu mostu, trzeba się przyzwyczaić do myśli, że dalszego ciągu nie będzie... przynajmniej szybko.
--- I guess some things never change.
So never mind the darkness.
wysłane przez mmm
--- Jestem frajerem bo wydaje co miesiąc 73 zł na sieciówkę
wysłane przez Showdown (gość)
> Piękne czysto akademicki materiał. A ile wywoła dyskusji... > Jednak najważniesze w tym dokumencie jest to że istnieje i że > dzieki niemu mogą spłynąć większe środki pomocowe z UE. > Jeżeli dzięki temu miasto zdobędzie kase. Powstanie choć > kawałeka nowego torowiska lub wyremonowanie zostanie > dotychczasowe, jeżeli zostanie zakupiony choć jeden tramwaj > lub autobus to popieram te wypociny w 100%,ba nawet w 200 > procentach.
i to jest najlepsze podsumowanie :)
wysłane przez Administracja 0
[ciach cytat]
> i to jest najlepsze podsumowanie :)
http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1125149924.forum
PKT 3.
wysłane przez Piotr
> Jeżeli dzięki temu miasto zdobędzie kase. Powstanie choć > kawałeka nowego torowiska lub wyremonowanie zostanie > dotychczasowe, jeżeli zostanie zakupiony choć jeden tramwaj > lub autobus to popieram te wypociny w 100%,ba nawet w 200 > procentach.
Szczecin ciagle musi walczyc o to, aby stac sie aglomeracja-wtedy mamy szanse na korzystanie z dodatakowych pieniedzy unii. Nie wiem jak obecnie sprawa wyglada? Na pewno nie bedzie latwo, chociaz nie wydaje mi sie, aby byl problem z wykazaniem zaleznosci miedzy Szczeciniem Policami, Goleniowem i Gryfinem. A gdyby tak powstala linia Goleniow-Police? Nawet mamy szynobusy...Ok wiem wiem to juz temat kolejowy i nie to forum :>>>
wysłane przez Administracja 0
> Ok wiem wiem to juz temat kolejowy i nie to > forum :>>> > > >
Słusznie stwierdziłeś, ale przy okazji tnij entery.
wysłane przez Piotr
> Słusznie stwierdziłeś, ale przy okazji tnij entery.
Ano nie zauwazylem :)
wysłane przez Phobos 17
Czy naprawde nie można sobie darować odpowiadania na posty Administracji w stylu: "nie zauwazylem", "przepraszam", "wiecej nie bede"? Takie posty naprawde nie są konieczne, bo o tym, ze nie zauwazyles mozna sie domyslec - nikt nie przypuszcza, abys zostawil je tam specjalnie.
--- Brak najnowszych informacji na mój temat jest spowodowany Twoją absencją w Piekle
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Piotr
> Czy naprawde nie można sobie darować odpowiadania na posty > Administracji w stylu: "nie zauwazylem", "przepraszam", "wiecej > nie bede"? Takie posty naprawde nie są konieczne, bo o tym, ze nie > zauwazyles mozna sie domyslec - nikt nie przypuszcza, abys zostawil > je tam specjalnie.
dobrze nie bede, skoro wywoluje to taka irytacje.
wysłane przez Robert 5
> > A gdyby tak powstala linia Goleniow-Police? Nawet > mamy szynobusy...Ok wiem wiem to juz temat kolejowy i nie to > forum :>>>
Zależy, o jakiej kolei mówimy. Jeśli o tzw. szybkiej kolei miejskiej (w Niemczech znanej jako S-Bahn), to jest to temat jak najbardziej traktujący o komunikacji miejskiej :). Były już mianowicie różne przymiarki do zaproponowania sieci takiej kolei dla Szczecina, z wykorzystaniem - na ile się da - istniejącej infrastruktury (kolej obwodowa dookoła śródmieścia plus promieniste linie kolejowe do sąsiednich miast). Zresztą był już raz kiedyś taki czas, że na Os. Słoneczne jeździły z Dąbia pociągi pasażerskie (EZT). Tak czy inaczej, gdyby w Policach istniało (czy też zaistniało) odgałęzienie od istniejącej linii kolejowej z Mścięcina do os. Chemik (nowe przystanki/stacje w Policach: w rejonie ronda oraz w rejonie ul. Wyszyńskiego), a do tego gdyby na linii kolejowej Szczecin - Police można było rozwijać minimalną przyzwoitą prędkość (60-70 km/h), wpuszczenie taboru pasażerskiego z odpowiednio dobraną ofertą przewozową uatrakcyjniłoby komunikację pomiędzy Policami (a w zasadzie ich nową częścią) i Szczecinem. Położenie istniejącego dworca w Policach z dala od nowych osiedli uniemożliwia bowiem sensowne wykorzystanie kolei do masowych aglomeracyjnych przewozów pasażerskich.
wysłane przez Piotr
> Zależy, o jakiej kolei mówimy. Jeśli o tzw. szybkiej kolei > miejskiej (w Niemczech znanej jako S-Bahn), to jest to temat jak > najbardziej traktujący o komunikacji miejskiej :).
Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem byloby gdyby ow linia byla linia miejska, ale laczaca lacznie trzy miasta. Wariant dla samego Szczecina moglby zaistniec, ale tylko na samym poczatku dla wzbudzenia zainteresowania nowa forma komunikacji zbiorowej. Natomiast nie wyobrazam sobie czegos takiego jak SKM, gdzie trzeba kupowac osobne bilety sieciowki...Na pewno nikt w Szczecinie nie ma ochoty kupowac dwoch sieciowek...
wysłane przez Robert 5
> > az milo sluchac takiego rozsadku > czyzbys mnie vzytywal np na FDS > czy po prostu jestes moim blizniakiem
Mówię to co myślę, a na FDS już baaardzo dawno nie zaglądałem. I jestem przekonany, że nie tylko my dwaj mamy taki pogląd na tę sprawę. :-)
wysłane przez Andrzej (gość)
wysłane przez Piotr
wysłane przez NEOfil (gość)