Forum
Miasto zaciągnęło pożyczkę
wysłane przez Jasiek (gość)
wysłane przez Mareczek 5
> czy torowisko na Ku Słońcu jest faktycznie w > najgorszym stanie?
Ten odcinek, ktory jest w planie do remontu, faktycznie jest w fatalnym stanie, tak jak reszta 1/3 sieci.
> Czy torowiska na Piastów, albo Bohaterów > Warszawy nie wymagają pilniejszego remontu?
Wymagaja i niektore odcinki na tych ciagach beda rowniez wymienione.
Ponizej lista odcinkow do wymiany w roku 2006 - http://bip.um.szczecin.pl/files/095DCF5E3E3D41D39DB3CC053706218A/06.pdf
--- Mareczek
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Administracja 0
> > > > --- > Mareczek
Prosimy ciąć entery.
wysłane przez Mareczek 5
> Prosimy ciąć entery.
Jakbym je widzial to bym wycial, proste i logiczne. Warto by bylo pomyslec, aby sygnaturka pojawiala sie jednak w oknie odpowiedzi (na samym dole, pod cytowanym tekstem), przez co mozna czesciej uniknac takich sytuacji.
--- Mareczek
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Phobos 17
Ale mozna tez zawsze "zjechac" kursorem na sam dol i potraktowac puste linie klawiszem Delete ;-P
> Warto by bylo > pomyslec, aby sygnaturka pojawiala sie jednak w oknie odpowiedzi > (na samym dole, pod cytowanym tekstem), przez co mozna czesciej > uniknac takich sytuacji.
Wniosek w skali calego skryptu dosc racjonalitorski i mimo pewnych wad chyba wart realizacji :-)
--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez mmm
> Ponizej lista odcinkow do wymiany w roku 2006 - > http://bip.um.szczecin.pl/files/095DCF5E3E3D41D39DB3CC053706218A/06.pdf
Czyli łatanie tak jak w tym roku. Chyba tylko na wiekszą skale.
wysłane przez yoss83 (gość)
wysłane przez konjo 4
> Ktoś wie ile wagonów zostanie kupionych, będą to tylko > doczepy? Jakie? 105n2k?
Do tej pory wszelkie słuchy chodziły, że 6 sztuk doczep do wagonów zakupionych w 2001, w związku z tym pewnie bedą bezkabinowe bulwy. No ale ofensywa Pesy i HCP w różnych przetargach powoduje, że 100% pewności chyba nie ma.
--- This fire is burnin' and it's out of control.
So never mind the darkness.
wysłane przez kajetansz (gość)
> Ktoś wie ile wagonów zostanie kupionych, będą to tylko > doczepy? Jakie? 105n2k?
w tym wypadku zastnawiam się czy może nie chodzić o KT4Dt.
wysłane przez yoss83 (gość)
wysłane przez Mario ?
> Wydawało mi się, że są nieco t
Za 6 doczep nie zapłacimy 15 mln. Za 15 mln zapłacimy za remont torów na Ku Słońcu i zakup doczep. Tu masz więcej informacji: http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1128373876.news
--- Wesołych Świąt
wysłane przez Andrzej (gość)
Ogólnie podsumowując - pokazać, że coś się robi.
wysłane przez konjo 4
> Ogólnie podsumowując - pokazać, że coś się robi.
No ale faktem jest, że ostatnie dwa dni wprawiły mnie w głęboki szok z którego nie mogę się otrząsnąć: ściśle tajne zakupy volvo i pomimo przeciwności ruchy w kierunku tych tramwajów. Hmm, grudzień pełen niespodzianek.
--- This fire is burnin' and it's out of control.
So never mind the darkness.
wysłane przez Andrzej (gość)
Dofinansowanie z ZPORR na tramwaje i 180m torów dostali dwa lub trzy miesiące temu. Miasto ma do wyboru - albo znaleźć wkład własny i wykorzystać środki z UE albo te przepadną. Wolą wykorzystać, żeby nikt nic nie zarzucił. W sumie to żadna rewelacja. Tylko 15 mln na tramwaje. Elbląg kupuje 6 niskopodłogowców za 30 mln, Wrocław 8+9 niskopodłogowców za około 136 mln, Kraków 24 niskopodłogowce za około 200 mln, Warszawa 30 wysokopodłogowców za 56,5 mln i 15 niskopodłogowców za 88 mln. I oceń jaki jest stan taboru i wiek w tych miastach (dużo lepszy niż u nas). Z tymi 15 mln na tramwaje (biorąc pod uwagę stan i wiek taboru) to Szczecin wobec innych miast wygląda bardzo blado. A co do autobusów to bardzo dobrze, że spółki same coś robią, bo miasto to by je chyba najchętniej rozwiązało.
wysłane przez konjo 4
> W sumie to żadna rewelacja. Tylko 15 mln na tramwaje.
A czy ja napisałem gdzieś, że to rewelacja. Napisałem, że niespodziwałem się zakupów, bo o autobusach była cisza, a sprawę tramwajów odsunięto w czasie. Może i Szczecin wypada blado, ale przy trudnych realiach wypada się cieszyć, że w ogóle ktoś pomyslał o tych sprawach. Powiem tak" bardziej mnie cieszy wizja zakupu tych 6 doczep, niż np. pacykowania tramwajów na jakieś radosne kolory.
--- This fire is burnin' and it's out of control.
So never mind the darkness.
wysłane przez Piotr
> cena wozu ~ 2,5 mln za sztukę. W Warszawie HCP wygrało > przetarg na dostawę 30 sztuk podobnych do 105N2k2000 > tramwajów z ceną 1,86 mln za sztukę.
Podsumowujac: moze taniej byloby zrobic przetarg na tramwaje, a nie doczepki?:/. Po co kupowac doczepe za 2,5mln jak mozna kupic wagon z kabina ponizej 2mln?
wysłane przez Andrzej (gość)
> Podsumowujac: moze taniej byloby zrobic przetarg na tramwaje, a > nie doczepki?:/. Po co kupowac doczepe za 2,5mln jak mozna > kupic wagon z kabina ponizej 2mln?
Przypuszczam, że gdyby miasto chciało załatwić kompleksowo odnowę taboru na nowy (nawet wysokopodłogowy), a więc 20-60 sztuk, to podobnie jak w Warszawie udałoby się uzyskać korzystną cenę. Tyle, że jak widać na razie nie ma woli rozwiązania problemu starego taboru w mieście.
wysłane przez Phobos 17
A to niby czemu? Masz wglad w jakas SIWZ przetargu, ktorego terminu ogloszenia nawet w przyblizeniu nie mozna jeszce podac?
> W Warszawie HCP wygrało > przetarg na dostawę 30 sztuk podobnych do 105N2k2000 > tramwajów z ceną 1,86 mln za sztukę.
Nie HCP a PESA - Poznań i Bydgoszcz to mimo wszystko dość spora różnica :-)
--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Andrzej (gość)
> A to niby czemu? Masz wglad w jakas SIWZ przetargu, ktorego > terminu ogloszenia nawet w przyblizeniu nie mozna jeszce podac?
ZPORR sfinansował konkretne przedsięwzięcie, którego warunki bardzo szczegółowo sprecyzowano, w oparciu o dane z MZK. Alstom oszacował cenę doczepy czynnej do 105N2k2000, na około 2,5 mln. Składając dokumentację o dofinansowanie z UE, w zasadzie nieoficjalnie dostawca został określony poprzez szczegóły techniczne. Poczekasz zobaczysz - może się mylę.
> Nie HCP a PESA - Poznań i Bydgoszcz to mimo wszystko dość spora > różnica :-)
Kolego PESA Bydgoszcz wygrała przetarg na dostawę 15 sztuk niskopodłogowców po 5,9 mln za sztukę, a HCP Poznań kilka miesięcy wcześniej, na dostawę 30 wysokopodłogowców, jednoczłonowych, zbliżonych do 105N2k2000, po 1,86 mln za sztukę.
wysłane przez Phobos 17
Nie kwestionuje tego, ze Alstom zdaje sie byc jednym slusznym producentem doczep do wlasnych wagonow, jednak ostatnie przetargi w Warszawie czy Elblagu pokazuja, ze nie mozna byc niczego pewnym - skoro PESA potrafi wybudowac tramwaj, to byc moze jest mozliwe wybudowanie doczepy do bulwy... Choc prawde powiedziawszy wolalbym, zeby po Szczecinie nie jezdzily jakie prototypy produkcji poczatkujacej w dziedzinie tramwajow PESY czy innego HCP :-)
> Kolego
Nie przypominam sobie, abysmy sie znali...
> PESA Bydgoszcz wygrała przetarg na dostawę 15 sztuk > niskopodłogowców po 5,9 mln za sztukę, a HCP Poznań kilka > miesięcy wcześniej, na dostawę 30 wysokopodłogowców, > jednoczłonowych, zbliżonych do 105N2k2000, po 1,86 mln za sztukę.
Fakt, mój błąd. Z rozwojem sytuacji w sprawie tych 30 wagonów zatrzymałem się rok teu, a wtedy mowilo sie o bydgoskiej ofercie jako o zwycieskiej :-)
--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Piotr
> Choc prawde powiedziawszy wolalbym, > zeby po Szczecinie nie jezdzily jakie prototypy produkcji > poczatkujacej w dziedzinie tramwajow PESY czy innego HCP :-)
Ja wolalbym wagon bulwe ze wzgledow estetycznych-nie mowie, ze podoba mi sie bulwa ;), ale nie wyobrazam sobie, aby drugi wagon byl inny niz pierwszy :/. Byloby tez dobrze jakby Konstal-Alstom popracowal troche nad jakoscia materialow ;)wnetrze nie grzeszy wyszukanym stylem :>>>> zawiewa PRLem :>>>...a poza tym wszystko co nowe i tak bedzie 100razy lepsze niz zajechane 102Na :>
wysłane przez Andrzej (gość)
wysłane przez Piotr
> 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i > 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ?
Ja nie spieszylbym sie z kasowaniem GT6, owszem sa starsze, ale 102Na chyba w gorszym stanie? Wedlug mnie skasuja 3 tramwaje 102Na :)
> 2. Za ile lat będą kolejne zakupy nowego taboru i ile sztuk ?
Nowych? hmmm 4-5 lat :>>>, ale moze po roku albo dwoch sprowadza jakies uzywki :>>> pozyjemy zobaczymy :). Moze jestem naiwny, ale mam nadzieje, ze zmieni sie wladza w naszym miescie i poprawi wizerunek KM.
P.S.Panie pewnie rowniez zagladaja na mkm.szczecin.pl :)
wysłane przez Jacek
> 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i > 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ?
Podejrzewam, że GT6 będą kasować dopiero jak się stwierdzi, że są niezdolne do jazdy. Jak któryś ulegnie uszkodzeniu to nie będą ich naprawiać tylko skreśli się je z ilostanu. Moim zdaniem byłoby to najrozsądniejsze rozwiązanie - w końcu to przyzwoite tramwaje, którymi jeździ się o niebo lepiej niż zwykła stopiątka.
Co do stodwójek to mogliby się pozbyć kilku sztuk, przecież tym nie idzie już jeździć :>
> 2. Za ile lat będą kolejne zakupy nowego taboru i ile sztuk ?
Mnie już nie będzie na tym świecie (przenośnia - chyba...).
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez lhb178 19
> > 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i > > 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ? > > Podejrzewam, że GT6 będą kasować dopiero jak się stwierdzi, że > są niezdolne do jazdy. Jak któryś ulegnie uszkodzeniu to nie > będą ich naprawiać tylko skreśli się je z ilostanu.
Ogólnie to żywot GT6 kończy się wraz z żywotem zapasu przekładni :>
> Co do stodwójek to mogliby się pozbyć kilku sztuk, przecież tym > nie idzie już jeździć :>
Pewnie, solówka lepsza ;>
wysłane przez Jacek
> Pewnie, solówka lepsza ;>
Nieee. Na pewno nie lepsza. Ja lubię stodwójeczki, to bardzo wyjątkowe tramwaje. Tylko, że jednak wolę je fotografować, niż nimi jeździć...
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez Administracja 0