Forum

Miasto zaciągnęło pożyczkę

Na poniedziałkowej sesji Rady Miasta radni podjęli uchwałę o zaciągnięciu pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego, przeznaczonej na prefinansowanie zakupu taboru tramwajowego i remontu torowiska w ciągu ul. Ku Słońcu, które zostaną dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR.

wysłane przez Jasiek (gość)

To dobrze, że miasto chce remontować torowiska, ale nasuwa mi się jedno pytanie. Może odpowie mi ktoś orientujący się w temacie: czy torowisko na Ku Słońcu jest faktycznie w najgorszym stanie? Czy torowiska na Piastów, albo Bohaterów Warszawy nie wymagają pilniejszego remontu?
Lukas napisał(a):

> czy torowisko na Ku Słońcu jest faktycznie w > najgorszym stanie?

Ten odcinek, ktory jest w planie do remontu, faktycznie jest w fatalnym stanie, tak jak reszta 1/3 sieci.

> Czy torowiska na Piastów, albo Bohaterów > Warszawy nie wymagają pilniejszego remontu?

Wymagaja i niektore odcinki na tych ciagach beda rowniez wymienione.

Ponizej lista odcinkow do wymiany w roku 2006 - http://bip.um.szczecin.pl/files/095DCF5E3E3D41D39DB3CC053706218A/06.pdf

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
mareczek napisał(a):

> > > > --- > Mareczek

Prosimy ciąć entery.
Administracja napisał(a):

> Prosimy ciąć entery.

Jakbym je widzial to bym wycial, proste i logiczne. Warto by bylo pomyslec, aby sygnaturka pojawiala sie jednak w oknie odpowiedzi (na samym dole, pod cytowanym tekstem), przez co mozna czesciej uniknac takich sytuacji.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Phobos 17

> Jakbym je widzial to bym wycial, proste i logiczne.

Ale mozna tez zawsze "zjechac" kursorem na sam dol i potraktowac puste linie klawiszem Delete ;-P

> Warto by bylo > pomyslec, aby sygnaturka pojawiala sie jednak w oknie odpowiedzi > (na samym dole, pod cytowanym tekstem), przez co mozna czesciej > uniknac takich sytuacji.

Wniosek w skali calego skryptu dosc racjonalitorski i mimo pewnych wad chyba wart realizacji :-)

--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez mmm

mareczek napisał(a):

> Ponizej lista odcinkow do wymiany w roku 2006 - > http://bip.um.szczecin.pl/files/095DCF5E3E3D41D39DB3CC053706218A/06.pdf

Czyli łatanie tak jak w tym roku. Chyba tylko na wiekszą skale.

wysłane przez yoss83 (gość)

Ktoś wie ile wagonów zostanie kupionych, będą to tylko doczepy? Jakie? 105n2k?

wysłane przez konjo  4

yoss83 napisał(a):

> Ktoś wie ile wagonów zostanie kupionych, będą to tylko > doczepy? Jakie? 105n2k?

Do tej pory wszelkie słuchy chodziły, że 6 sztuk doczep do wagonów zakupionych w 2001, w związku z tym pewnie bedą bezkabinowe bulwy. No ale ofensywa Pesy i HCP w różnych przetargach powoduje, że 100% pewności chyba nie ma.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez kajetansz (gość)

yoss83 napisał(a):

> Ktoś wie ile wagonów zostanie kupionych, będą to tylko > doczepy? Jakie? 105n2k?

w tym wypadku zastnawiam się czy może nie chodzić o KT4Dt.

wysłane przez yoss83 (gość)

Wydawało mi się, że są nieco tańsze

wysłane przez Mario  ?

yoss83 napisał(a):

> Wydawało mi się, że są nieco t

Za 6 doczep nie zapłacimy 15 mln. Za 15 mln zapłacimy za remont torów na Ku Słońcu i zakup doczep. Tu masz więcej informacji: http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1128373876.news

--- Wesołych Świąt

wysłane przez Andrzej (gość)

W ramach zadania ma być zakupione 6 sztuk doczep czynnych, współpracujacych z jeżdżącymi 105N2k2000 i 180 metrów !!! torowiska na Ku Słońcu. Ze względu na wymagania raczej żaden producent poza Konstalem nie spełni kryteriów. Dlatego też cena wozu ~ 2,5 mln za sztukę. W Warszawie HCP wygrało przetarg na dostawę 30 sztuk podobnych do 105N2k2000 tramwajów z ceną 1,86 mln za sztukę. Co do tych 180 metrów torowiska to długość odcinka naprawdę żałosna.

Ogólnie podsumowując - pokazać, że coś się robi.

wysłane przez konjo  4

Andrzej napisał(a):

> Ogólnie podsumowując - pokazać, że coś się robi.

No ale faktem jest, że ostatnie dwa dni wprawiły mnie w głęboki szok z którego nie mogę się otrząsnąć: ściśle tajne zakupy volvo i pomimo przeciwności ruchy w kierunku tych tramwajów. Hmm, grudzień pełen niespodzianek.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Andrzej (gość)

> No ale faktem jest, że ostatnie dwa dni wprawiły mnie w głęboki > szok z którego nie mogę się otrząsnąć: ściśle tajne zakupy > volvo i pomimo przeciwności ruchy w kierunku tych tramwajów. > Hmm, grudzień pełen niespodzianek.

Dofinansowanie z ZPORR na tramwaje i 180m torów dostali dwa lub trzy miesiące temu. Miasto ma do wyboru - albo znaleźć wkład własny i wykorzystać środki z UE albo te przepadną. Wolą wykorzystać, żeby nikt nic nie zarzucił. W sumie to żadna rewelacja. Tylko 15 mln na tramwaje. Elbląg kupuje 6 niskopodłogowców za 30 mln, Wrocław 8+9 niskopodłogowców za około 136 mln, Kraków 24 niskopodłogowce za około 200 mln, Warszawa 30 wysokopodłogowców za 56,5 mln i 15 niskopodłogowców za 88 mln. I oceń jaki jest stan taboru i wiek w tych miastach (dużo lepszy niż u nas). Z tymi 15 mln na tramwaje (biorąc pod uwagę stan i wiek taboru) to Szczecin wobec innych miast wygląda bardzo blado. A co do autobusów to bardzo dobrze, że spółki same coś robią, bo miasto to by je chyba najchętniej rozwiązało.

wysłane przez konjo  4

Andrzej napisał(a):

> W sumie to żadna rewelacja. Tylko 15 mln na tramwaje.

A czy ja napisałem gdzieś, że to rewelacja. Napisałem, że niespodziwałem się zakupów, bo o autobusach była cisza, a sprawę tramwajów odsunięto w czasie. Może i Szczecin wypada blado, ale przy trudnych realiach wypada się cieszyć, że w ogóle ktoś pomyslał o tych sprawach. Powiem tak" bardziej mnie cieszy wizja zakupu tych 6 doczep, niż np. pacykowania tramwajów na jakieś radosne kolory.

--- This fire is burnin' and it's out of control.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

Andrzej napisał(a):

> cena wozu ~ 2,5 mln za sztukę. W Warszawie HCP wygrało > przetarg na dostawę 30 sztuk podobnych do 105N2k2000 > tramwajów z ceną 1,86 mln za sztukę.

Podsumowujac: moze taniej byloby zrobic przetarg na tramwaje, a nie doczepki?:/. Po co kupowac doczepe za 2,5mln jak mozna kupic wagon z kabina ponizej 2mln?

wysłane przez Andrzej (gość)

Piotr napisał(a):

> Podsumowujac: moze taniej byloby zrobic przetarg na tramwaje, a > nie doczepki?:/. Po co kupowac doczepe za 2,5mln jak mozna > kupic wagon z kabina ponizej 2mln?

Przypuszczam, że gdyby miasto chciało załatwić kompleksowo odnowę taboru na nowy (nawet wysokopodłogowy), a więc 20-60 sztuk, to podobnie jak w Warszawie udałoby się uzyskać korzystną cenę. Tyle, że jak widać na razie nie ma woli rozwiązania problemu starego taboru w mieście.

wysłane przez Phobos 17

> Ze względu na wymagania raczej żaden > producent poza Konstalem nie spełni kryteriów.

A to niby czemu? Masz wglad w jakas SIWZ przetargu, ktorego terminu ogloszenia nawet w przyblizeniu nie mozna jeszce podac?

> W Warszawie HCP wygrało > przetarg na dostawę 30 sztuk podobnych do 105N2k2000 > tramwajów z ceną 1,86 mln za sztukę.

Nie HCP a PESA - Poznań i Bydgoszcz to mimo wszystko dość spora różnica :-)

--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Andrzej (gość)

Phobos napisał(a):

> A to niby czemu? Masz wglad w jakas SIWZ przetargu, ktorego > terminu ogloszenia nawet w przyblizeniu nie mozna jeszce podac?

ZPORR sfinansował konkretne przedsięwzięcie, którego warunki bardzo szczegółowo sprecyzowano, w oparciu o dane z MZK. Alstom oszacował cenę doczepy czynnej do 105N2k2000, na około 2,5 mln. Składając dokumentację o dofinansowanie z UE, w zasadzie nieoficjalnie dostawca został określony poprzez szczegóły techniczne. Poczekasz zobaczysz - może się mylę.

> Nie HCP a PESA - Poznań i Bydgoszcz to mimo wszystko dość spora > różnica :-)

Kolego PESA Bydgoszcz wygrała przetarg na dostawę 15 sztuk niskopodłogowców po 5,9 mln za sztukę, a HCP Poznań kilka miesięcy wcześniej, na dostawę 30 wysokopodłogowców, jednoczłonowych, zbliżonych do 105N2k2000, po 1,86 mln za sztukę.

wysłane przez Phobos 17

> ZPORR sfinansował konkretne przedsięwzięcie, którego warunki > bardzo szczegółowo sprecyzowano, w oparciu o dane z MZK. Alstom > oszacował cenę doczepy czynnej do 105N2k2000, na około 2,5 mln. > Składając dokumentację o dofinansowanie z UE, w zasadzie > nieoficjalnie dostawca został określony poprzez szczegóły > techniczne. Poczekasz zobaczysz - może się mylę.

Nie kwestionuje tego, ze Alstom zdaje sie byc jednym slusznym producentem doczep do wlasnych wagonow, jednak ostatnie przetargi w Warszawie czy Elblagu pokazuja, ze nie mozna byc niczego pewnym - skoro PESA potrafi wybudowac tramwaj, to byc moze jest mozliwe wybudowanie doczepy do bulwy... Choc prawde powiedziawszy wolalbym, zeby po Szczecinie nie jezdzily jakie prototypy produkcji poczatkujacej w dziedzinie tramwajow PESY czy innego HCP :-)

> Kolego

Nie przypominam sobie, abysmy sie znali...

> PESA Bydgoszcz wygrała przetarg na dostawę 15 sztuk > niskopodłogowców po 5,9 mln za sztukę, a HCP Poznań kilka > miesięcy wcześniej, na dostawę 30 wysokopodłogowców, > jednoczłonowych, zbliżonych do 105N2k2000, po 1,86 mln za sztukę.

Fakt, mój błąd. Z rozwojem sytuacji w sprawie tych 30 wagonów zatrzymałem się rok teu, a wtedy mowilo sie o bydgoskiej ofercie jako o zwycieskiej :-)

--- Chcesz krytykować? Zacznij od siebie!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Choc prawde powiedziawszy wolalbym, > zeby po Szczecinie nie jezdzily jakie prototypy produkcji > poczatkujacej w dziedzinie tramwajow PESY czy innego HCP :-)

Ja wolalbym wagon bulwe ze wzgledow estetycznych-nie mowie, ze podoba mi sie bulwa ;), ale nie wyobrazam sobie, aby drugi wagon byl inny niz pierwszy :/. Byloby tez dobrze jakby Konstal-Alstom popracowal troche nad jakoscia materialow ;)wnetrze nie grzeszy wyszukanym stylem :>>>> zawiewa PRLem :>>>...a poza tym wszystko co nowe i tak bedzie 100razy lepsze niz zajechane 102Na :>

wysłane przez Andrzej (gość)

Mam podstawowe 2 pytania. 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ? 2. Za ile lat będą kolejne zakupy nowego taboru i ile sztuk ?
Andrzej napisał(a):

> 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i > 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ?

Ja nie spieszylbym sie z kasowaniem GT6, owszem sa starsze, ale 102Na chyba w gorszym stanie? Wedlug mnie skasuja 3 tramwaje 102Na :)

> 2. Za ile lat będą kolejne zakupy nowego taboru i ile sztuk ?

Nowych? hmmm 4-5 lat :>>>, ale moze po roku albo dwoch sprowadza jakies uzywki :>>> pozyjemy zobaczymy :). Moze jestem naiwny, ale mam nadzieje, ze zmieni sie wladza w naszym miescie i poprawi wizerunek KM.

P.S.Panie pewnie rowniez zagladaja na mkm.szczecin.pl :)
Andrzej napisał(a):

> 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i > 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ?

Podejrzewam, że GT6 będą kasować dopiero jak się stwierdzi, że są niezdolne do jazdy. Jak któryś ulegnie uszkodzeniu to nie będą ich naprawiać tylko skreśli się je z ilostanu. Moim zdaniem byłoby to najrozsądniejsze rozwiązanie - w końcu to przyzwoite tramwaje, którymi jeździ się o niebo lepiej niż zwykła stopiątka.

Co do stodwójek to mogliby się pozbyć kilku sztuk, przecież tym nie idzie już jeździć :>

> 2. Za ile lat będą kolejne zakupy nowego taboru i ile sztuk ?

Mnie już nie będzie na tym świecie (przenośnia - chyba...).

--- Po prostu Volvo :)
Jacek napisał(a):

> > 1. Jak uważacie Panowie ile będzie można skasować sztuk GT6 i > > 102NA po tym wielkim i głośnym zakupie ? > > Podejrzewam, że GT6 będą kasować dopiero jak się stwierdzi, że > są niezdolne do jazdy. Jak któryś ulegnie uszkodzeniu to nie > będą ich naprawiać tylko skreśli się je z ilostanu.

Ogólnie to żywot GT6 kończy się wraz z żywotem zapasu przekładni :>

> Co do stodwójek to mogliby się pozbyć kilku sztuk, przecież tym > nie idzie już jeździć :>

Pewnie, solówka lepsza ;>
lhb178 napisał(a):

> Pewnie, solówka lepsza ;>

Nieee. Na pewno nie lepsza. Ja lubię stodwójeczki, to bardzo wyjątkowe tramwaje. Tylko, że jednak wolę je fotografować, niż nimi jeździć...

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez Administracja 0

Drodzy użytkownicy, tym razem nie będzie personalnie. Tnijcie entery na końcu, jak ktoś nie jest pewny niech naciśnie "Delete" na klawiaturze.