Forum

Wagony będą ładniejsze

Kolejne trzy tramwaje będą zmodernizowane, kilkanaście innych ma przejść remonty. Na ten cel Miejski Zakład Komunikacyjny ma w tym roku 1,8 mln zł.

wysłane przez DamTram (gość)

"Podobnie będzie z trzema wagonami, za które MZK w tym roku się weźmie. Koszt: ok. 1,5 mln zł."

Po co robi takie drogie i beznadziejne modernizacje jak 105Ng, są niefunkcjonalne. Wielu motorniczych nienawidzi takich modernizacji. Najlepsza byłaby modernizacja coś podobnego do 105N/Na #705+643 tzn. wyświetlacze, przetwornica statyczna nowy wystrój wnętrza. Dodatkowo przyciski do otwierania drzwi, (ale mechanizmy powinny zostać takie same), aby szybko drzwi otwierać/zamykać, likwidacja kabiny w drugim wagonie, nowe siedzenia, nowy system ogrzewania i mała modernizacja pulpitu motorniczego (podobny do tych, co są teraz z dodatkowymi elementami, nowy) według mnie to najlepsza modernizacja, byłaby o połowę tańsza i funkcjonalna

"- Jest prawdopodobne, że pierwszy skład będzie wykonany w kolorach kremowym i czerwonym, w tych, które miały historyczne szczecińskie wagony 4N - wyjaśnia Krzysztof Turczyn."

To jest ciekawa propozycja ja jestem za :-), oby wszystkie tak zrobili

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

>Dodatkowo przyciski do > otwierania drzwi, (ale mechanizmy powinny zostać takie same), > aby szybko drzwi otwierać/zamykać

Wymiana drzwi i mechanizmów drzwiowych nie podnosi znacząco kosztów modernizacji. Toteż nie widzę powodów, aby pozostawiać hałasliwe, trzaskające drzwi tylko po to aby motorniczym było wygodniej. Malowanie tramwajów i testowanie koszmarnych kolorków, to dopiero jest marnotrastwo.

wysłane przez DamTram (gość)

Columb napisał(a):

> Wymiana drzwi i mechanizmów drzwiowych nie podnosi znacząco > kosztów modernizacji. Toteż nie widzę powodów, aby pozostawiać > hałasliwe, trzaskające drzwi tylko po to aby motorniczym było > wygodniej. Malowanie tramwajów i testowanie koszmarnych > kolorków, to dopiero jest marnotrastwo.

Tak, ale na zamykaniu i otwieraniu drzwi w modernizacjach dozo sie traci, a ja nie znam motorniczego, który by nienarzekal na modernizacje takie jak 1003+1004 lub 1005+1006 :-)

wysłane przez Jacek

DamTram napisał(a):

> Tak, ale na zamykaniu i otwieraniu drzwi w modernizacjach dozo > sie traci, a ja nie znam motorniczego, który by nienarzekal na > modernizacje takie jak 1003+1004 lub 1005+1006 :-)

Dużo się traci, ale o to chyba w tym przypadku chodzi :) Przeciętny pasażer nie zauważy różnicy w wagonie po jego wyjeździe z WNT, któremu nadal będą trzaskać drzwi - ja osobiście tego nienawidze, dlatego na Basenie zawsze się modlę, żeby przyjechała bulwa albo modernizacja :>

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez DamTram (gość)

Jacek napisał(a):

> Dużo się traci, ale o to chyba w tym przypadku chodzi :) Przeciętny > pasażer nie zauważy różnicy w wagonie po jego wyjeździe z WNT, > któremu nadal będą trzaskać drzwi - ja osobiście tego nienawidze, > dlatego na Basenie zawsze się modlę, żeby przyjechała bulwa albo > modernizacja :> To można zrobić coś jak w GOP-ie u nich drzwi zamykają się wolniej (może dlatego, że jest mniejsze napięcie?) :-) Dobra modernizacja to tania i funkcjnalna! modernizacja

------------- http://www.damtram.szczecin.pl
Dokładnie 3 nadmiarowe entery :-/

wysłane przez TCT

>Nie wykluczone, że tramwaje zostaną pomalowane, tak, by pasowały do >autobusów i pozostałych wagonów w barwach szczecińskich.

Czyli pozostaną takie jakie są ;) Natomiast pomysł czerwono-kremowym (jeżeli dobrze wnioskuję to tak jak szybkowiec) byłby całkiem-całkiem (gdyby były na to pieniążki a że nie ma to nie popadajmy z jednej skrajności w drugą).

--- Pierdel,serdel,burdel - Pierwszy Marszałek Polski Józef Piłsudski o polskim sejmie

wysłane przez Jacek

"- Jest prawdopodobne, że pierwszy skład będzie wykonany w kolorach kremowym i czerwonym, w tych, które miały historyczne szczecińskie wagony 4N - wyjaśnia Krzysztof Turczyn."

Kolejne proponowane malowanie, kolejne szkaradztwo. Ale to tylko moje zdanie :>

"Nie wykluczone, że tramwaje zostaną pomalowane, tak, by pasowały do autobusów i pozostałych wagonów w barwach szczecińskich."

Mam nadzieję, że tak właśnie będzie. Z drugiej strony ciekawe, czy wszystkie proponowane barwy będą podlegały ocenie mieszkańców. Tak chyba byłoby najrozsądniej - w końcu jesteśmy większością, a nie jednostką w przeciwieństwie do MZK, dla którego pomysł na nowe barwy jest najlepszym rozwiązaniem na rzekomą czystość tramwajów...

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez Jacek

Jacek napisał(a):

> Kolejne proponowane malowanie, kolejne szkaradztwo. Ale to > tylko moje zdanie :>

Jeszcze odnośnie tego - barwy eNek i "szybkowca" bardzo mi się podobają, ale lepiej byłoby jednak gdyby ilość tramwajów w historycznych barwach nie była większa niż obecnie.

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez m31 (gość)

> > Jeszcze odnośnie tego - barwy eNek i "szybkowca" bardzo mi > się podobają, ale lepiej byłoby jednak gdyby ilość tramwajów w > historycznych barwach nie była większa niż obecnie. > Ale nasz tramwaje sa w wiekszosci juz historyczne .

Zaczynaja przesadzac z tymi barwami , kombinują z tym jak koń pod góre . A swoja droga jestem ciekaw co to za 3 wagony do NG maja pujsc czyzby 102 :D . A jezli 105 to porobai w koncu tak ze nie bedzie jak łonczyc w trójskłady na 1 listopada tramów .

wysłane przez TCT

m31 napisał(a):

>A jezli 105 to porobai w > koncu tak ze nie bedzie jak łonczyc w trójskłady na 1 listopada > tramów .

Lepiej nie remontować?

wysłane przez Andrzej (gość)

Wreszcie jakaś racjonalna propozycja kolorystyki. Wozy będą widoczne, mniej brudzące się i estetyczne. Jak przypuszczam standard modernizacji będzie taki jak w 2001 roku w 736-737 i 1023-1024. Szkoda, że tylko 3 sztuki. Aby utrzymać stan taboru rocznie winno się prowadzić około 20 napraw głównych, tak by każdy wóz przeszedł taki remont przynajmniej raz na 10 lat. Pomimo tych 3 modernizacji za rok ogólny stan taboru i tak się pogorszy - za mało.

wysłane przez Phobos 17

> Aby utrzymać stan taboru rocznie winno się prowadzić około 20 napraw > głównych,

Dziwne poglądy :-/ Tabor należy wymieniać, a nie remontować w nieskończoność.

PS. Jedzie Pan na urlop, na którym polecam zastanowić się nad różniczami pomiędzy opcjami "odpowiedz", a "dodaj komentarz".

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Andrzej (gość)

Phobos napisał(a):

> > Aby utrzymać stan taboru rocznie winno się prowadzić około 20 napraw > > głównych, > > Dziwne poglądy :-/ Tabor należy wymieniać, a nie remontować w > nieskończoność.

Pisząc o naprawie głównej chodziło mi o tzw NG II. Jest to remont kapitalny wagonu, podczas którego wymienia się całą instalację elektryczną wagonu, wszystkie drobne elementy mechaniczne, całe poszycie , odświeża konstrukcję pudła. Taki remont według producenta winien być prowadzony w wozach 105N co około 720 tys km, a więc co około 12 lat eksploatacji, a w 105NA i pochodnych co około 600 tys km, a więc co około 10 lat. Z tego co wiem na 1 wóz w MZK Szczecin przypada roczny przebieg około 60 tys km. Okres eksploatacji typu 105 wyznaczony przez producenta sięga 30 lat. Jeżeli przyjąć Twoje rozumowanie to NG II lub modernizacjom podlegałyby wozy o wieku do 20 lat, bo pozostałe winny być stopniowo skasowane. Wozów w wieku do 20 lat jest obecnie tylko 42. Jeżeli nie ma pieniędzy na zakup około 160 sztuk nowych tramwajów odpowiadających pojemnością typowi 105, tak by zastąpić wozy nadające się do kasacji ze względu na wyeksploatowanie, to winno się chociaż celem utrzymania sprawności istniejących pojazdów zapewnić istniejącemu taborowi NG II w odpowiedniej ilosci co roku, a więc około 20 szt/rok.

wysłane przez Phobos 17

> Pisząc o naprawie głównej chodziło mi o tzw NG II.

[ciach - reszta]

OK, wspaniale, z pewnością masz rację. ALE...

Poprostu nie uważam, aby wieczne naprawy glowne były receptą na wieczność. Wagony powinno się wymieniać, zamiast wiecznie łatać.

> Jeżeli przyjąć Twoje rozumowanie to NG II lub modernizacjom podlegałyby > wozy o wieku do 20 lat, bo pozostałe winny być stopniowo skasowane.

Dokładnie. Tak, aby wagony starsze niż 30 lat spotkać można było tylko w Muzeum Techniki i Komunikacji. Choć niektóre miasta zachodnie kasują nawet i wozy mające 20 lat.

> Jeżeli nie ma pieniędzy na zakup około 160 sztuk nowych tramwajów

"Pieniędzy nigdy nie ma na zadania, których nie chce się realizować". I póki w MZK będzie panowało przekonanie, że wozy można łatać w nieskończoność, póki w MZK będzie panowała atmosfera "wiem, że to nie powinno jeździć, ale pojade bo mnie zwolnią", póki MZK głośno nie powie "basta!" - pieniędzy nie będzie nigdy, a my będziemy robić kolejnym wagonom NG III, NG IV, NG V... :-/

PS. Nadmiarowy enter na koniec posta :-/

--- Z racji mojego pożądania możesz mnie nazywać tramwajem

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Andrzej (gość)

> "Pieniędzy nigdy nie ma na zadania, których nie chce się realizować". I > póki w MZK będzie panowało przekonanie, że wozy można łatać w > nieskończoność, póki w MZK będzie panowała atmosfera "wiem, że to nie > powinno jeździć, ale pojade bo mnie zwolnią", póki MZK głośno nie powie > "basta!" - pieniędzy nie będzie nigdy, a my będziemy robić kolejnym > wagonom NG III, NG IV, NG V... :-/

O ile się nie myle to w 1996, kiedy skasowano "enki" te najstarsze miały chyba 46 lat. GT6 kiedy przyjechały miały po 38-40 lat. Teraz mają po 48-50 lat. Nie wiem - może zarządzający MZK uważają, biorąc pod uwagę takie praktyki, że tyle powinien jeździć tabor ?! W takim razie 105N wyprodukowane w 1975 roku będą skasowane w 2025 roku ?! Jeżeli w ciągu najbliższych 4 lat ponad 100 wagonów osiągnie wiek ponad 30 lat, a MZK wnioskuje o zakup 6 nowych wagonów to o czymś świadczy . . . W pełni zgadzam się z Tobą, że wozy ze stażem powyżej 30-letnim winny być kasowane, a w szczególności jeżeli nie są utrzymane w należytym stanie technicznym.

wysłane przez t105n  49

Andrzej napisał(a):

> Jak przypuszczam standard modernizacji będzie taki jak w 2001 roku w > 736-737 i 1023-1024.

Akurat na te motorniczowie narzekają, bo to są tzw. "deptańce", czyli pedały wciska się od góry. Zatem nie można nogi oprzeć na pedale, tylko trzeba ją trzymac w powietrzu. A poza tą jedną wadą to są naprawdę super wozy.

wysłane przez DamTram (gość)

t105n napisał(a):

> Akurat na te motorniczowie narzekają, bo to są tzw. "deptańce", czyli > pedały wciska się od góry. Zatem nie można nogi oprzeć na pedale, tylko > trzeba ją trzymac w powietrzu. A poza tą jedną wadą to są naprawdę > super wozy.

A 105Ng nie sia z góry naciskane? Sa i tak samo do kitu :( Ale niebdzie wozu który odpowaiadal by wszystkim motorniczym. Kazdy ma jakies wady.

Sorki, ze tak pisze ale jestem w tej chwili pokryty lodem. ----- http://www.damtram.szczecin.pl

wysłane przez t105n  49

DamTram napisał(a):

> A 105Ng nie sia z góry naciskane?

Są naciskane dokładnie tak samo.

wysłane przez m31 (gość)

TCT napisał(a):

> > Lepiej nie remontować?

Pewnie ze remiontowac ale nie doprowadzic do sytuacji kiedy nie bedzie jak łonczyc wagonów (bo jak pokazuje przykład 702) solówki tez londuja w składzie
Nadmiarowe entery + całkowity brak szacunku dla języka polskiego = urlop

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A jak myślicie jakie skłądy będą wyremontowane?Ja proponuje albo 718+717(choć on to już na złomie dawno byc powinien)albo 663+719 albo też jakąś solówke dać;).Przrepraszam że wymieniam tylko tramwaje z pogodna ale z golęcina nic mi się jakoś nie nasuwa:/

wysłane przez DamTram (gość)

michal1561 napisał(a):

> A jak myślicie jakie skłądy będą wyremontowane?Ja proponuje > albo 718+717(choć on to już na złomie dawno byc powinien)albo > 663+719 albo też jakąś solówke dać;).Przrepraszam że > wymieniam tylko tramwaje z pogodna ale z golęcina nic mi się > jakoś nie nasuwa:/

Z golęcina proponuję 1041+1042, 1051+1052, 1029+1030 i może 1011+1012

wysłane przez Pepe 234

michal1561 napisał(a):

> A jak myślicie jakie skłądy będą wyremontowane? Ja proponuje > albo 718+717, 663+719 albo też jakąś solówke dać

Jeśli miałby byc jakiś skład z golęcina to napewno 1011+1012 lub 1031+1032, a co się tyczy pogodna to napewno 704+703 jest najbardziej złomiasty, 663+719 oczywiście też jest jednym z kandydatów. A czy przypadkiem 752 wczoraj nie dotarł na wnt, byc może właśnie w celu ng?? A może to tylko blacharka. Więc byłaby i solówka.

wysłane przez milosnik zditm (gość)

hmm... ale z was debile, ksiazki lepiej czytajcie zamiast numerow bocznych. jestescie ostro pogrzani i zboczeni.
milosnik zditm napisał(a):

> hmm... ale z was debile, ksiazki lepiej czytajcie zamiast > numerow bocznych. jestescie ostro pogrzani i zboczeni.

Cóż za cenna rada, co za głębia przesłania... Nie ma to jak wpaść i wyzywać kogoś od debili. Skrytykować kogoś inteligentnie to trzeba jeszcze potrafić. Panu miłośnikowi proponujemy odpocząć od Internetu nocą w trosce o wpływ prezentowanych tam treści, a z Komisem rozłączamy go permanentnie!