Forum

Lutowa porcja zmian

Pasażerowie korzystający z linii 4, 53, 60, 66, 71, 73, 77, 77 Bis, 79, B, D, G i 534, powinni przygotować się do zmian w ich kursowaniu, które zostaną wprowadzone 1 lutego.

wysłane przez Piotr

Dobrze by było gdyby na nowym przystanku, który jest usytuowany przy markecie Kaufland (jezdnia wspomagająca) postawili wiatę, bo zdaje się, że na razie nie ma :>. Mnie martwi przejście dla pieszych...Mianowicie znajduje się za przystaniem i wiele osób na pewno będzie się wpychać przed busy:/. Dwa: dojście od strony starego przejścia (starego przystanku) prowadzi przez piasek, a nie chodnik...Mam nadzieję, że i to zmienią ;). Poza tym OK :)

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> Poza tym OK :)

No ja nie wiem, czy dwa różne przystanki "Wieżowiec" to jest OK :>

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> No ja nie wiem, czy dwa różne przystanki "Wieżowiec" to jest > OK :>

Ale moje "poza tym ok" dotyczyło przystanku przy markecie Kaufland:D. Fakt tak napisałem, że odnosi się do całego tekstu :>, więc mój błąd.

wysłane przez Robert 5

"autobusy linii 73 wjadą na północną jezdnię wspomagającą ul. Struga na skrzyżowaniu z ul. Pomorską i będą nią kursować aż do zjazdu w główną ul. Struga, przy wiadukcie. Po drodze będą się zatrzymywać na przystankach "Wieżowiec II nż" [...]"

"autobusy linii 79 i G będą kursować główną nitką ul. Struga do przejazdu na jezdnię wspomagającą zlokalizowanego przy stacji serwisowej "Opel" i dalej jezdnią wspomagającą [...]"

Hmm, widzimy tu dość osobliwe rozwiązanie. Otóż dwie linie autobusowe (73 i 79), jadące dotąd razem od Płoni do Zdrojów, zostały teraz na stosunkowo krótkim odcinku rozdzielone, i mają obsługiwać dwa różne przystanki znajdujące się mniej więcej na tej samej wysokości i opatrzone prawie takimi samymi nazwami. Zastanawiam się nad przyczyną takiego rozwiązania i jedyny powód, jaki mi się nasuwa, to odległość pomiędzy dotychczasowym przystankiem "Wieżowiec nż" w kierunku centrum, a nowym przystankiem "Wieżowiec II nż", spotęgowana brakiem dojścia pomiędzy nimi. W tym rejonie północna wspomagająca zlokalizowana jest w sporej odległości od Struga (za "laskiem"), więc dzięki obu czynnym przystankom uzyskano lepszą obsługę terenu. Ciekawe, jak to rozwiązanie się sprawdzi i ile przetrwa.

PS. Pozostaje zagadka, dlaczego na wspomagającą wyrzucono tu 73, a nie na odwrót. :->

wysłane przez MQ ?

Robert napisał(a):

> Otóż dwie linie > autobusowe (73 i 79), jadące dotąd razem od Płoni do Zdrojów

Heh, dopiero za trzecim razem zauważyłem. 79 nie jedzie przez Zdroje.

wysłane przez Robert 5

mkubien napisał(a):

> > autobusowe (73 i 79), jadące dotąd razem od Płoni do Zdrojów > > Heh, dopiero za trzecim razem zauważyłem. 79 nie jedzie przez > Zdroje.

Podobnie, jak 73 przez Płonię. Napisałem tak, żeby w możliwie najprostszy sposób określić miejsca geograficzne (79 zahacza o skraj Zdojów, a 73 o skraj Płoni).

wysłane przez Błażej 3

"1 marca na północnej jezdni wspomagającej ul. Struga zostanie uruchomiony przystanek "Struga MZK nż""

Lata mijają a tu Struga MZK ? Szkoda że nie Struga WPKM :/ Zamiast dawać taką samą nazwę jak temu na południowej jezdni, to powinni zmienić ten na południowej i oba nazwać jakoś po ludzku np: Struga Zajezdnia albo Struga SPAD, Heh, mogłoby być też Dąbie Zajezdnia, ale Dąbie na Słonecznym to by troszkę zmylało rejon.

Tak przy okazji to i na południową jezdnie Struga mogliby przerzucić autobusy, zatoczki dwie już są pod zajezdnią i sanktuarium. Po co później znów na nowo malować termometry i tabliczki, jak można było by za jednym razem, a i tak prędzej czy później przerzucą autobusy na jezdnie wspomagającą.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez konjo  4

Błażej napisał(a):

> nazwać jakoś po ludzku np: Struga Zajezdnia albo Struga SPAD, Heh, mogłoby > być też Dąbie Zajezdnia, ale Dąbie na Słonecznym to by troszkę zmylało > rejon.

Najlepiej analogicznie do przystanków tramwajowych: Zajezdnia Pogodno, Zajednia Golęcin, Zajezdnia Niemierzyn (tu w zasadzie też już nieaktualne), wychodziłoby więc Zajezdnia Dąbie i Zajezdnia Klonowica. Akurat autobusowym bazom dostało się jakoś MZK do nazwy. A co do położenia to jest jeszcze Dąbie i nazwa jest jak najbardziej właściwa, bo Słoneczne jest między Jasną, Przelotową, Łubinową i Struga.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez Błażej 3

konjo napisał(a):

> A co do położenia to jest jeszcze Dąbie i nazwa > jest jak najbardziej właściwa, bo Słoneczne jest między Jasną, > Przelotową, Łubinową i Struga.

Ciekawe ciekawe, a w takim razie na jakim osiedlu znajdują się ulice Turkusowa i Rubinowa ? A tak w ogóle z którego roku Ty masz mapę Konjo ??

Spójrz tutaj: http://www.szczecin.pl/prawo/rada/1994/1994_l_707.html Czyli najważniejsze: Uchwała Nr L/707/94 z dnia 16 maja 1994r. 4. Korekty granicy osiedli w Dzielnicy PRAWOBRZEŻE

c. Przebieg granicy między Os. Zdroje a Os. Słoneczne we fragmencie: “Bocznicowy tor kolejowy” zmienia się na: “Tory kolejowe relacji Szczecin Główny - Szczecin Dąbie, projektowana trasa Szybkiego Tramwaju (potok Chojnówka)”.

d. Przebieg granicy między Os. Dąbie a Os. Słoneczne we fragmencie: “Ul. Struga” zmienia się na: “Tory kolejowe, ul. Wiosenna”.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez konjo  4

Błażej napisał(a):

> Ciekawe ciekawe, a w takim razie na jakim osiedlu znajdują się > ulice Turkusowa i Rubinowa ? A tak w ogóle z którego roku Ty masz > mapę Konjo ??

Szczerze powiem, że niepotrzebnie zasugerowałem się nomenklaturą i granicami zasobów SM Dąb, bo po drugiej stronie ulicy Jasnej nie mają swoich budynków i określają to jako Słoneczne Zachód. Zresztą podobny problem występuje w przypadku osiedla leżącego na skraju Bukowego, potocznie nazywa się to Zielonym Wgórzem, a po prawdzie nazywa się Chojnówka.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

Błażej napisał(a):

> Tak przy okazji to i na południową jezdnie Struga mogliby > przerzucić autobusy, zatoczki dwie już są pod zajezdnią i > sanktuarium.

Zdaje się, że południowa jezdnia została spaprana i za Sanktuarium masz jeden pas :), który szybko się korkuje :(. Co ciekawe oznakowanie poziome, wykluczyło miejsce, które mogło być przeznaczone na drugi pas, ale czemu tego nie zrobili nie wiem. Wydaje mi się, że po drugim etapie przebudowy ul. Struga powstanie wjazd z głównej ulicy, prowadzący do części południowej-wspomagającej i może wtedy jeszcze raz przebudują południową ;), a już na pewno będą zmuszeni do przebudowy samej krzyżówki. Przy obecnym stanie nie widzę sensu, aby na siłę wpychać komunikację na południową jezdnię. Zresztą skręt z południowej w Łubinową jest bardzo ciasny :/.

wysłane przez Kriz8 (gość)

To już niedługo zaczną się cyrki na liniach skręcających ze Struga na Zdroje, na dość krótkim odcinku będą musiały się przebijać przez sznur samochodów, więc pewnie pojawią się spóźnienia. Szczególnie śmieszna będzie trasa 65, ale widzę w tym jeden plus, będzie możliwa przesiadka z 65 na 77 i 79 w stronę Dąbia, ułatwi to życie bardzo wielu osobom, nie będzie trzeba biegać po krzyżówce na Bagiennej. I jak już koledzy wyżej wspomnieli pozostaje kwestia dojścia do nowego przystanku pod Kauflandem, oraz sprawa nowych termometrów, które pewnie i tak bardzo szybko się zdezaktualizują (jeżeli wogóle będą poprawnie wydrukowane).

wysłane przez Piotr

Kriz8 napisał(a):

> To już niedługo zaczną się cyrki na liniach skręcających ze > Struga na Zdroje, na dość krótkim odcinku będą musiały się > przebijać przez sznur samochodów, więc pewnie pojawią się > spóźnienia.

Dokładnie przez 4 pasy :>>>, rewelacja :>>>

> szczególnie śmieszna będzie trasa 65, ale widzę w > tym jeden plus, będzie możliwa przesiadka z 65 na 77 i 79 w > stronę Dąbia,

No właśnie to nie jest śmieszne :). W końcu w cywilizowany sposób będę mógł dojechać na dworzec w Dąbiu, a tak musiałem dreptać z Rubinowej na Struga ;). Teraz na Sruga podjadę 65 i poczekam sobie na 77;).
Piotr napisał(a):

> No właśnie to nie jest śmieszne :). W końcu w cywilizowany > sposób będę mógł dojechać na dworzec w Dąbiu, a tak musiałem > dreptać z Rubinowej na Struga ;). Teraz na Sruga podjadę 65 i > poczekam sobie na 77;).

A kto nie dreptał z Jasnej i okolic zachodnich na Struga na 77 to jeździł 65 na pętlę na Osiedle Słoneczne i tam przesiadał się na 77 do Dąbia, robiąc kółko wokół Osiedla Słonecznego.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica
Kriz8 napisał(a):

> To już niedługo zaczną się cyrki na liniach skręcających ze > Struga na Zdroje, na dość krótkim odcinku będą musiały się > przebijać przez sznur samochodów, więc pewnie pojawią się > spóźnienia.

Myśle że tu nie powinno być gorzej niż przebijanie się na Basenie Górniczym na zjazd do Dąbia.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez Piotr

Dzisiaj autobusy kursują nową trasą. Jest dokładnie tak jak myślałem :/. Nie ma wiaty, przejście dla pieszych znajduje się dopiero na krzyżówce Struga-Wiosenna, ludzie wpadają pod pojazdy, bo przechodzą przed przystankiem, a potem czeka ich droga przez błoto, bo nie ma ścieżki łączącej były przystanek (przejście dla pieszych) z nowym przystankiem. Słowem jest : BEZNADZIEJNIE...czy ktoś musi się zabić, aby zrobili przejście dla pieszych przed przystankiem? Kiedy postawią wiatę? Czy zrobią ścieżkę? Jak ktoś coś wie niech pisze :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> Kiedy postawią > wiatę? Czy zrobią ścieżkę? Jak ktoś coś wie niech pisze :)

wszystko w swoim czasie, według mnie to wiata w zimie raczej nie stanie, bo przy takich mrozach to ciezko jest cokolwiek w ziemi grzebac, ale mysle, ze na wiosne mozemy sie wiatki spodziewac

a tak w ogole to czesc ;-) wraz z pierwszym postem tutaj ;-)

wysłane przez MQ ?

Grzesq napisał(a):

> a tak w ogole to czesc ;-)

Witamy w naszych skromnych progach ;-)