Forum

Zimne tramwaje

wysłane przez enka167 25

Dziś jechałam tramwajem linii nr 5, w środku panował chłód niewiele mniejszy niż na zewnątrz. Zrozumiałabym gdyby grzejniki nie wystarczały, ale one nie grzały wcale. Nie wiem jakie są wasze doświadczenia w tej materii, ale ja myślę, że przewoźnik nie myśli o swoich pasażerach nie włączając ogrzewania przy teperatusze -18.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

enka167 napisał(a):

> Dziś jechałam tramwajem linii nr 5, w środku panował chłód > niewiele mniejszy niż na zewnątrz. Zrozumiałabym gdyby > grzejniki nie wystarczały, ale one nie grzały wcale.

Nawet jeżeli grzeją to i tak na przystanku momentalnie sie wychłdzza, natomiast wczoraj jechałem 9 z Bramy Portowej-->Głębokie około godziny 18, ludzie wsiedli a motorniczy zamknoł wszystkie drzwi czekając na światła, jest to jakieś rozwiązanie ale tylko gdy na przystanku jest mało pasażerów.

wysłane przez konjo  4

enka167 napisał(a):

> przewoźnik nie myśli o swoich pasażerach nie włączając > ogrzewania przy teperatusze -18.

A ja ostatnio jechałem Volvo SPADu przy -14 i o zgrozo był jeszcze włączony zimny nawiew. :( To jest dopiero sztuka.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez enka167 25

konjo napisał(a):

> A ja ostatnio jechałem Volvo SPADu przy -14 i o zgrozo był > jeszcze włączony zimny nawiew. :( To jest dopiero sztuka.

W SPAKu też był taki jeden. Sam sobie w kabinie grzał, a pasażerowie szczękali z zimna zebami. To był jak dobrze pamiętam 1556.

wysłane przez Pepe 235

enka167 napisał(a):

> Dziś jechałam tramwajem linii nr 5...myślę, że > przewoźnik nie myśli o swoich pasażerach nie włączając > ogrzewania przy teperatusze -18.

To zależy od motorniczego, np. na Dworcu Niebuszewo większośc zamyka drzwi, pozostawiając otwarte tylko 1-ne w wagonie,większośc też używa "ciepłego guzika" przestawiając na zamykanie sekundowe i chwała im za to. Kierowcy autobusów też się starają, dziś rano widziałem już kilka przypadków gdy kierowcy z SPPK, jeśli nie musieli to nie otwierali środkowych lub 3 drzwi w autobusie nawet na 107 czy 101. SPAK też się stara, no ale wyjątki zawsze się zdarzają!

wysłane przez enka167 25

man751 napisał(a):

> To zależy od motorniczego, np. na Dworcu Niebuszewo większośc > zamyka drzwi, pozostawiając otwarte tylko 1-ne w > wagonie,większośc też używa "ciepłego guzika" przestawiając > na zamykanie sekundowe i chwała im za to. Kierowcy autobusów > też się starają, dziś rano widziałem już kilka przypadków gdy > kierowcy z SPPK, jeśli nie musieli to nie otwierali środkowych > lub 3 drzwi w autobusie nawet na 107 czy 101. SPAK też się > stara, no ale wyjątki zawsze się zdarzają!

Tylko czemu ja na te wyjątki trafiam tak często? :-(

wysłane przez Administracja 0

enka167 napisał(a):

> > SPAK też się stara, no ale wyjątki zawsze się zdarzają! > > Tylko czemu ja na te wyjątki trafiam tak często? :-(

Uprzejmie prosimy o cięcie cytatów.

wysłane przez DamTram (gość)

man751 napisał(a):

> To zależy od motorniczego, np. na Dworcu Niebuszewo większośc > zamyka drzwi, pozostawiając otwarte tylko 1-ne w > wagonie,większośc też używa "ciepłego guzika" przestawiając > na zamykanie sekundowe i chwała im za to.

tak ale przetwornica nie moze by wlczona bo zaraz zadzwoni byly kierowca szczecinskiech busów na pogodno! I jak utrzymac temperature +5

wysłane przez enka167 25

DamTram napisał(a):

> tak ale przetwornica nie moze by wlczona bo zaraz zadzwoni byly > kierowca szczecinskiech busów na pogodno! I jak utrzymac > temperature +5

Dobrze, ale czemu nie właczają ogrzewania w czasie jazdy. 20 minut w zmrożonym tramwaju jest mało fajne :-(

wysłane przez DamTram (gość)

enka167 napisał(a):

> Dobrze, ale czemu nie właczają ogrzewania w czasie jazdy. 20 minut > w zmrożonym tramwaju jest mało fajne :-(

Bo jak wylacza przetwornice to przez 15 minut sie same grzejniki rozmrazaja a prze kolejne 15 sie nagrzewa ale jak to 102Na to nie ma na co liczyc jk moderinizacja to tez :->

wysłane przez lhb178 19

DamTram napisał(a):

> > Dobrze, ale czemu nie właczają ogrzewania w czasie jazdy. 20 minut > > w zmrożonym tramwaju jest mało fajne :-( > > Bo jak wylacza przetwornice to przez 15 minut sie same grzejniki > rozmrazaja a prze kolejne 15 sie nagrzewa

Przecież grzejniki nie są zależne od przetwornicy (nie wiem jak w GT6, ale w nich nie ma po co jej wyłączać).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> Przecież grzejniki nie są zależne od przetwornicy (nie wiem jak w GT6, > ale w nich nie ma po co jej wyłączać).

A w GT-6 są wogóle przetwornice?:>

wysłane przez konjo  4

Pan_Tograff napisał(a):

> A w GT-6 są wogóle przetwornice?:>

Odpowiedź w encyklopedii: http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6

"W GT6 zastosowano bezpośredni rozruch oporowy za pomocą nastawnika, przetwornice statyczne oraz elektrodynamiczne hamowanie."

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> Odpowiedź w encyklopedii: > http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6 > "W GT6 zastosowano bezpośredni rozruch oporowy za pomocą nastawnika, > przetwornice statyczne oraz elektrodynamiczne hamowanie."

A gdzie s te przetwornice jesli mozna wiedziec :->

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> A gdzie s te przetwornice jesli mozna wiedziec :->

A to do mnie pytanie? Ja tam jestem od taboru autobusowego i głównie tam zgłębiam zagadnienia techniczne. Wszak napisałem, że to cytat.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> Odpowiedź w encyklopedii: > http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6 > "W GT6 zastosowano bezpośredni rozruch oporowy za pomocą nastawnika, > przetwornice statyczne oraz elektrodynamiczne hamowanie."

A gdzie sa te przetwornice jesli mozna wiedziec :->

wysłane przez Administracja 0

DamTram napisał(a):

> A gdzie sa te przetwornice jesli mozna wiedziec :->

A raz nie wystarczy spytać?

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> A gdzie sa te przetwornice jesli mozna wiedziec :->

Hmm, w zasadzie znalazłem to dopiero po dłuższym czasie, stąd dwa posty:

"Posiadają one hamulce szynowe, elektrodynamiczne i tarczowe elektryczne. Pojazdy te posiadają przetwornice statyczne."

Zgadnij z czyjej strony to cytat? :> Może w takim razie odpowiesz gdzie są te przetwornice? :>

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> "Posiadają one hamulce szynowe, elektrodynamiczne i tarczowe elektryczne. > Pojazdy te posiadają przetwornice statyczne."

Z mojej !!

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> Z mojej !!

No więc właśnie... Wytłumacz więc o co chodzi, że pytasz się z przekąsem gdzie są przetwornice, a potem sam potwierdzasz, że napisałeś, że jednak są. Bo nie czaje o co chodziło.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram (gość)

konjo napisał(a):

> No więc właśnie... Wytłumacz więc o co chodzi, że pytasz się z przekąsem > gdzie są przetwornice, a potem sam potwierdzasz, że napisałeś, że jednak > są. Bo nie czaje o co chodziło.

Patrz kolejny mój post :-)

wysłane przez DamTram (gość)

Ale to Wojtek pisal tresci do tego dzialu a wlasciwie poprawial po mnie :-D

wysłane przez Paweł (gość)

DamTram napisał(a):

> A gdzie sa te przetwornice jesli mozna wiedziec :->

Na dachu są te przetwornice koło pantografu:)))

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> Na dachu są te przetwornice koło pantografu:))) Koło pantografu sa chyba opory, na chłopski rozum przetwornica powinna być gdzieś pod podłogą:P

wysłane przez Administracja 0

Pan_Tograff napisał(a):

> > Na dachu są te przetwornice koło pantografu:))) > Koło pantografu sa chyba opory, na chłopski rozum przetwornica powinna być > gdzieś pod podłogą:P >

Uprzejmie prosimy wycinać zbędne linie na końcu posta i rozdzielać odpowiedź od cytatu wolną linią.